Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCXONE
Okładka Halo: The Master Chief Collection (PC)

Halo: The Master Chief Collection

Pakiet gier z serii Halo, w którego skład wchodzą: Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2 (również w wersji Anniversary), Halo 3, Halo 4 oraz Halo 3: ODST. Dodatkowo wersja na komputery osobiste zawiera prequel cyklu, zatytułowany Halo: Reach.

Akcji | FPP | science fiction | FPS | pakiet | multiplayer | reedycje/remastery/remaki | strzelanki | podzielony/wspólny ekran

Okładka Halo: The Master Chief Collection (PC)

data premiery gry:

11lis2014

XONE

gru2019

PC

Halo: The Master Chief Collection to kompilacja FPS-ów z serii Halo, za której opracowaniem stoi sprawujące pieczę nad marką studio 343Industries. Zestaw zadebiutował w 2014 roku na konsoli Xbox One, a w jego skład wchodziły następujące pozycje: Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2 (również w wersji Anniversary), Halo 3 oraz Halo 4; z czasem wzbogacono go o grę Halo 3: ODST. Niemal pięć lat później pakiet pojawił się także na komputerach osobistych, a deweloperzy dodali do niego grę Halo: Reach; posiadacze wersji na Xboksa One dostali wówczas multiplayerową zawartość ostatniego z wymienionych tytułów, z kolei jego kampania fabularna oraz kooperacyjny moduł Firefight zostały im udostępnione jako płatne DLC.

Fabuła

Akcja gier wchodzących w skład kompilacji Halo: The Master Chief Collection toczy się w odległej przyszłości. Głównym bohaterem serii jest Master Chief – elitarny ziemski żołnierz wyposażony w potężny pancerz, któremu pomaga Sztuczna Inteligencja zwana Cortaną. Trzy pierwsze odsłony cyklu (a także Halo 3: ODST oraz Halo Reach, w których możemy prześledzić losy innych postaci) opowiadają historię wojny toczonej przez ludzi i federację obcych ras, znaną jako Przymierze. Halo 4 natomiast rozpoczyna zupełnie nową trylogię, w której bohater musi stawić czoła własnemu przeznaczeniu i zmierzyć się ze starożytną rasą Prekursorów, stanowiącą zagrożenie dla całego wszechświata.

Mechanika

W grach tworzących zestaw Halo: The Master Chief Collection akcję ukazano z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Filarem każdej z nich jest podzielona na misje kampania fabularna, w której realizujemy stawiane przed nami zadania oraz eliminujemy zastępy przeciwników, robiąc użytek z rozbudowanego, futurystycznego arsenału. Zabawę urozmaica możliwość skorzystania z szerokiej gamy pojazdów bojowych, na których czele stoi kultowy Warthog, czyli Guziec.

Tryby gry

Oprócz kampanii fabularnej, którą można ukończyć w pojedynkę lub w trybie współpracy, każda z gier tworzących Halo: The Master Chief Collection posiada oparty na rywalizacji tryb multiplayer, zawierający wszystkie areny, jakie kiedykolwiek pojawiły się w danej produkcji. W przypadku Halo 2 gracze mogą wybrać, czy wolą bawić się na wszystkich oryginalnych, lekko tylko odświeżonych mapach, czy też na wybranych, lecz gruntownie zmodyfikowanych graficznie arenach.

Kwestie techniczne

Wszystkie produkcje z kompilacji Halo: The Master Chief Collection działają w sześćdziesięciu klatkach na sekundę. Na ich tle wyróżnia się zwłaszcza Halo 2, które doczekało się grutownego odświeżenia grafiki; podobnie jak w Halo: Combat Evolved Anniversary gracze mogą w każdej chwili przełączać się pomiędzy oryginalną i unowocześnioną wersją oprawy.

Warto odnotować, że na komputerach osobistych poszczególne elementy zestawu udostępniano stopniowo, poczynając od Halo Reach będącego prequelem kolejnych odsłon cyklu.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / podzielony ekran    

Oczekiwania czytelników: 8,7 / 10 na podstawie 123 głosów czytelników.

Gry podobne do Halo: The Master Chief Collection

Klasyfikacja PEGI Halo: The Master Chief Collection

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.
Daty premier Halo: Reach na PC i Bleeding Edge oraz inne ogłoszenia z X019
Daty premier Halo: Reach na PC i Bleeding Edge oraz inne ogłoszenia z X019

wiadomość14 listopada 2019

Na tegorocznym X019 poznaliśmy datę premiery gry Halo: Reach na PC, a także dowiedzieliśmy się o nowej aktualizacji do Sea of Thieves. Poza tym firma Microsoft zaprezentowała pierwszy gameplay ze strzelanki CrossFire X oraz zdradziła, kiedy zadebiutuje multiplayerowe Bleeding Edge od studia Ninja Theory.

Halo Reach - wymagania sprzętowe wersji PC. Jest szansa na cross-play z Xboksem One
Halo Reach - wymagania sprzętowe wersji PC. Jest szansa na cross-play z Xboksem One

wiadomość1 listopada 2019

Zespół 343 Industries podał wymagania sprzętowe pecetowej wersji klasycznego FPS-a Halo: Reach. Twórcy omówili również kwestię cross-playa.

Wyciekła beta Halo: Reach. Jeśli zagracie, dostaniecie bana
Wyciekła beta Halo: Reach. Jeśli zagracie, dostaniecie bana

wiadomość1 lipca 2019

Beta Halo: Reach na PC trafiła do nielegalnej dystrybucji. Pobranie lub granie w kopię testowej wersji grozi banem na konto i wszystkie gry dewelopera – także te, które jeszcze nie powstały.

Halo Reach na PC - pierwszy gameplay i start testów
Halo Reach na PC - pierwszy gameplay i start testów

wiadomość29 czerwca 2019

Wystartowały zamknięte testy pecetowego wydania Halo: Reach. W sieci pojawił się również obszerny gameplay, pokazujący jak ta konwersja prezentuje się w akcji.

Śmierć The Culling, Quake 2 z ulepszonym ray tracingiem i inne wieści
Śmierć The Culling, Quake 2 z ulepszonym ray tracingiem i inne wieści

wiadomość19 marca 2019

Dziś piszemy o nowym studiu byłych pracowników Valve i Riot Games, dacie wyłączenia serwerów darmowego The Culling, odpowiedzialności Phila Spencera za wydanie Halo: The Master Chief Collection na Steamie i screenach z Quake II RTX. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

XONE
PC