Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360XONEPS4PS3WiiU
Okładka Call of Duty: Ghosts (X360)

Call of Duty: Ghosts

Gra akcji będąca dziesiątą odsłoną przebojowego cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS) Call of Duty. Tytuł wyprodukowany został przez należące do koncernu Activision studio Infinity Ward we współpracy z ekipą deweloperską Raven Software.

Akcji | FPP | postapokalipsa | FPS | multiplayer | kooperacja | strzelanki

Okładka Call of Duty: Ghosts (X360)

data premiery gry:

5lis2013

X360 PS3 PC PS4 WiiU

15lis2013

XONE

Call of Duty: Ghosts jest dziesiątą grą z bestsellerowej serii pierwszoosobowych strzelanin (FPS), rozwijanej od 2003 roku przez koncern Activision. Tytuł wyprodukowany został przez autorów cyklu – studio Infinity Ward i zgodnie z intencjami ekipy deweloperskiej stanowi początek nowego rozdziału w historii marki.

Za warstwę fabularną gry odpowiada Stephen Gaghan, scenarzysta takich filmów jak Traffic, Regulamin Zabijania czy Syriana. Akcja ukazuje wizję niedalekiej przyszłości. Na skutek wojny z Federacją Krajów Ameryki Południowej Stany Zjednoczone utraciły dominującą pozycję na świecie. W kampanii głównej gracz wciela się w rolę członka elitarnej jednostki wojskowej nazywanej Ghosts. Jak przystało na oddział do zadań specjalnych, „duchy” wykonują najbardziej niebezpieczne misje, często również głęboko na terytorium wroga.

Call of Duty: Ghosts stanowi próbę połączenia elementów rozgrywki doskonale znanych fanom cyklu z zupełnie nowymi rozwiązaniami. Twórcy pozostali wierni m.in. obfitującej w widowiskowe sceny akcji kampanii głównej. Jedną z ciekawszych innowacji jest natomiast obecność w oddziale wyszkolonego psa, który okazuje się nie tylko doskonałą bronią do zabijania, ale potrafi również odwrócić uwagę wrogów, wywołać efekt paniki czy niepostrzeżenie rozpoznać teren (dzięki niesionej kamerze).

W trakcie prac nad grą dużą uwagę skupiono na zabawie wieloosobowej. W trybie multiplayer gracze mogą w dużym stopniu zindywidualizować wygląd swoich bohaterów, dobierając nie tylko elementy uzbrojenia, ale także wojskowej garderoby (rękawice, paski, kamizelki itp.). Na uwagę zasługują także zupełnie nowe rodzaje map z otoczeniem wrażliwym na destrukcję oraz dynamicznymi wydarzeniami generowanymi na skutek działań graczy i zmieniających wygląd lokacji.

W grze pojawiły się także nowe tryby zabawy sieciowej (Cranked, Search & Rescue, Squad, Extinction), zmieniony system perków wpływający na osiągnięcia na polu walki czy pakiety wsparcia, znane już z Modern Warfare 3.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 7 / 10 na podstawie 5389 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7,9 / 10 na podstawie 2385 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 229,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Call of Duty: Ghosts

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Call of Duty: Ghosts

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.6 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTS 450 lub lepsza), 40 GB HDD, Windows 7/8

Recenzja gry Call of Duty: Ghosts - czy to jest nowa generacja?

Recenzja 5 listopada 2013, 08:59

Niejeden problem rozwiązałoby przejście na kolejny poziom technologiczny. Nowy silnik zmusiłby autorów do opracowania od podstaw mechaniki obsługi broni, pozwoliłby na większą destrukcję otoczenia czy też generowanie bardziej rozległego terenu. Aktualny engine jest jak żeliwna kula u nogi skazańca, który do zabawy dostał skakankę. Pola do popisu po prostu tu nie ma. O zacofaniu najlepiej świadczy fakt, że strzelaniny nadal mocno bazują na penetracji osłon przez kule, czyli patencie opracowanym jeszcze przy okazji leciwego Modern Warfare. Trzymanie się przestarzałej technologii przez tak długi czas zakrawa na absurd czy dowcip, który przestał już kogokolwiek śmieszyć. Na każdym kroku czuć, że gra powstała z myślą o konsolach poprzedniej generacji, a właśnie w wyższej rozdzielczości PlayStation 4 uderza to, jak bardzo Activision jest w tyle za konkurencją. Choć w grze nie brakuje przyjemnych widoków, a oko cieszą chociażby ładnie zrealizowane morskie fale, to nawet podbita jakość tekstur i większa ilość efektów cząsteczkowych nie są w stanie przykryć faktycznego rodowodu gry. Ghosts w żadnym razie nie można nazwać tytułem następnej generacji.

X360
PS3
PC
XONE
PS4
WiiU