Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiX360PS4PS3XONE
Okładka Destiny (X360)

Destiny

Futurystyczna, pierwszoosobowa gra akcji wyprodukowana przez ekipę studia Bungie Software – twórców kultowej serii Halo.

Akcji | FPP | science fiction | FPS | elementy RPG | multiplayer | kooperacja | strzelanki | Role-playing shooter

Destiny stanowi pierwszą odsłonę nowego uniwersum studia Bungie Software, wcześniej znanego przede wszystkim z Halo – niezwykle popularnego cyklu strzelanin pierwszoosobowych na konsole z rodziny Xbox. Podobnie jak w grach z Master Chiefem w roli głównej, w Destiny również chwytamy za futurystyczny karabin i ruszamy do boju z wrogimi cywilizacjami. Jednak tutaj, dla odmiany, przez cały czas możemy walczyć ramię w ramię z innymi graczami.

Fabuła przenosi nas w przyszłość do XXVIII wieku, gdy po niespodziewanym zakończeniu Złotej Ery, ludzkość stanęła na krawędzi zagłady. Według legendy jedynym ratunkiem przed nieznanym wrogiem, wyniszczającym nasz gatunek, okazał się ogromny, tajemniczy obiekt, zwany Podróżnikiem (Traveler), który niczym drugi Księżyc zawisł tuż nad powierzchnią planety. Ocalali ludzie połączyli siły i zbudowali pod niemym strażnikiem Ostatnie Miasto na Ziemi, które miało stanowić bazę wypadową odradzającej się cywilizacji. Teraz jednak niebezpieczeństwo powróciło, a wrogie istoty próbują doszczętnie wytępić ludzkość.

Gracze wcielają się w Strażników, zdolnych posługiwać się niezwykłymi mocami, zapewnianymi przez Podróżnika. Zastosowano podział na trzy klasy: Titan ma na podorędziu ciężkie pancerze i dużą siłę ognia, Hunter stawia na skryte działanie i może być niewidzialny, natomiast Warlock specjalizuje się w używaniu swego rodzaju „magii”. Destiny promuje wspólną zabawę – choć teoretycznie można grać nie oglądając się na innych, to na swojej drodze niejednokrotnie napotykamy osoby, dzięki którym łatwiej i przyjemniej osiąga się stawiane przed nami cele. Najlepiej podróżować w kilkuosobowej grupie, do której w każdej chwili mogą dołączyć znajdujący się nieopodal gracze i pomóc nam w opresji. Nie zabrakło także elementów rywalizacji. Destiny posiada swój własny tryb pojedynków multiplayer, a do tego celu zostały przygotowane osobne mapy i specjalne tryby.

Świat Destiny to nie tylko Ziemia, ale również jej Księżyc oraz inne planety Układu Słonecznego, a nawet dryfujące w przestrzeni wraki statków kosmicznych. Każdy gracz może zdobyć własny statek, na pokładzie którego zwiedzi najodleglejsze krańce galaktyki. Na naszej drodze stają różnorodni przeciwnicy, np. insektoidalni kosmici znani jako Fallen, zdolne do podróży w czasie roboty Vex, czy istoty przypominające zombie.

Destiny powstało w oparciu o autorski silnik studia Bungie, napisany na potrzeby konsol PlayStation 4 i Xbox One, w związku z czym produkcja należy do jednej z najładniejszych gier tego okresu. Podobnie wysoki poziom prezentuje muzyka. Ścieżka dźwiękowa skomponowana została przez Marty’ego O’Donnella i Mike’a Salvatori, autorów muzyki do Halo, a promocyjną piosenkę stworzył Paul McCartney, były członek zespołu The Beatles.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 7,1 / 10 na podstawie 1742 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7 / 10 na podstawie 822 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 224,90 PLN

Gry podobne do Destiny

Klasyfikacja PEGI Destiny

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.
Recenzja gry Destiny - co jest nie halo w nowej grze twórców Halo?

Recenzja 15 września 2014, 15:00

Instancje, dungeony, lochy - misje dla wielu graczy są standardem w MMO, a Bungie postanowiło nazwać swoje "Strike". To pierwszy tryb, który przypomina o tym, że Destiny ma być nie tylko singlową strzelanką, bo chociaż innych ludzi spotykamy też przy zwykłych zadaniach, to zazwyczaj mają nas oni w głębokim poważaniu. Misje typu Strike odgórnie łączą nas z dwoma kompanami i taka ekipa ma przed sobą lokację do oczyszczenia - zarówno ze zwykłych niemilców, jak i specjalnych bossów. Jak to mówią, w kupie raźniej, więc zabawa jest ogólnie ciekawsza niż w zwykłych zadaniach, gdzie obcych ludzi ciężko zaprosić do ekipy. Problem pojawia się przy wspomnianych bossach. Finałowe starcia w Strike'ach to trwająca 15-20 minut droga przez mękę. Żeby wykończyć wroga trzeba się oddać żmudnej pracy, jaką jest strzelanie w słaby punkt i okazjonalne unikanie śmiercionośnego ataku, który jest sygnalizowany na wszelkie możliwe sposoby. Paski życia bossów to naprawdę imponujące okazy, a przebieg walki praktycznie w ogóle się nie zmienia, więc trudno czuć jakąkolwiek satysfakcję. Wisienką na torcie niech będzie fakt, że "specjalni" przeciwnicy to w większości powiększone modele standardowych jednostek. Wszystkie pojedynki wydają się być zrobione na jedno kopyto, podczas gdy mógłby to być najbardziej interesujący tryb w grze.

X360
PS3
PS4
XONE