Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360
Okładka Halo 4 (PC)

Halo 4

Halo 4 otwiera zupełnie nową trylogię; pałeczkę dewelopera przejęło studio 343 Industries, twórcy Halo: Combat Evolved. W grze wcielamy się ponownie w postać Master Chiefa, który musi zmierzyć się z własnym przeznaczeniem i stawić czoła starożytnemu złu.

Akcji | FPP | TPP | science fiction | FPS | multiplayer | kooperacja | Xbox SmartGlass | strzelanki | tytuły ekskluzywne Xbox

Okładka Halo 4 (PC)

data premiery gry:

6lis2012

X360

17lis2020

PC

Halo 4 to czwarta główna odsłona bestsellerowego cyklu FPS-ów pod tytułem Halo. Produkcja jest przy tym pierwszą częścią serii opracowaną przez studio 343 Industries, które przejęło schedę po ekipie Bungie Software i od 2012 roku sprawuje pieczę nad rozwojem marki. Gra pojawiła się najpierw na Xboksie 360 (w listopadzie 2012 roku), a po ośmiu latach trafiła również na komputery osobiste, jako owoc współpracy autorów pierwowzoru z zespołami Saber Interactive oraz Certain Affinity.

Fabuła

Głównym bohaterem gry Halo 4 jest znany z trzech pierwszych odsłon cyklu Master Chief, któremu towarzyszy Cortana – sztuczna inteligencja. Protagonista rozbija się na obcej planecie, a jego zadaniem jest stawienie czoła zarówno własnemu przeznaczeniu, jak i antycznemu złu w postaci rasy Prekursorów zagrażającej całemu Wszechświatowi. W porównaniu z wcześniejszymi częściami serii, tym razem Cortana odgrywa znacznie większą rolę w opowiedzianej historii.

Mechanika

W Halo 4 akcję obserwujemy głównie z perspektywy pierwszej osoby (FPP), jednak w wybranych momentach kamera ukazuje bohatera zza jego pleców (TPP). Filarem gry jest kampania fabularna, w której na przestrzeni kolejnych misji wykonujemy rozmaite zadania popychające do przodu fabułę. W realizacji stawianych przed nami celów przeszkadzają adwersarze, z którymi walczymy, robiąc użytek z rozbudowanego arsenału obejmującego nie tylko standardowe giwery, lecz również oręż przeciwników. To samo tyczy się pojazdów, wśród których prym wiedzie kultowy Warthog; oprócz niego przychodzi nam pokierować między innymi potężnym czołgiem oraz zasiąść za sterami maszyn latających. Jako że pancerz Master Chiefa przeszedł szereg gruntownych zmian, bohater może teraz korzystać między innymi ze specjalnego trybu widzenia ułatwiającego dostrzeganie oponentów, robić użytek z drona, a także używać plecaka odrzutowego.

Tryby gry

Oprócz kampanii fabularnej w Halo 4 na sprawdzenie czeka rozbudowany tryb multiplayer. Na potrzeby wariantów rozgrywki opartych na rywalizacji przygotowano 25 map. Poza tym w grze zaimplementowano moduł Spartan Ops, czyli zestaw osobnych misji stworzonych z myślą o trybie współpracy.

Kwestie techniczne

Na tle pierwszych trzech odsłon cyklu Halo 4 wyróżnia się za sprawą mroczniejszej oprawy graficznej. Całość prezentuje też wyższą jakość wykonania; na uwagę zasługuje zwłaszcza bardziej realistyczne oświetlenie.

W porównaniu z pierwowzorem wydanym na Xboksa 360 wersja na PC może się pochwalić przede wszystkim wyższą rozdzielczością i liczbą klatek na sekundę; możemy w nią zagrać w trybie 4K oraz w ponad 60 fps. Ponadto robi ona użytek z myszy i klawiatury, a także wspiera wyświetlacze ultrapanoramiczne.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-16  

Ocena czytelników: 7,2 / 10 na podstawie 665 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 35,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Halo 4

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Halo 4

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Core i7-975 3.33 GHz / AMD A12-9800 3.8 GHz
  • 2 GB RAM
  • karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450 lub lepsza
  • 55 GB HDD
  • Windows 7
Recenzja gry Halo 4 - wielki powrót Master Chiefa
Recenzja gry Halo 4 - wielki powrót Master Chiefa

Recenzja 1 listopada 2012, 08:00

W Halo 4 nie brakuje za to nowych pukawek, które prezentują się naprawdę wyśmienicie. Moim ulubieńcem szybko stał się karabin świetlny – idealny na dalekie odległości, szybkostrzelny i zadający duże obrażenia. Broń binarna to z kolei odpowiednik potężnej snajperki, potrafiąca dwoma celnym strzałami zdjąć największego nawet twardziela. Oczywiście cztery naboje w magazynku to dla tego cacka wręcz nadmiar, zatem trzeba liczyć się z permanentnym niedoborem amunicji. Potężnym środkiem zagłady jest też wielkie działo wypuszczające wiązkę granatów. Gdy taki ładunek trafi bezpośrednio w cel, to za bardzo nie ma co zbierać. Jeśli chybi, to nic straconego – po zderzeniu z ziemią lub ścianą pocisk wyrzuca na boki rozpryskową serię. Mamy również bardziej standardowe uzbrojenie, jak pistolet, karabin maszynowy i strzelba. Na bliski i średni dystans szczególnie przyjemny jest ten drugi, który zadaje naprawdę pokaźne ilości obrażeń i posiada dość dużo amunicji.

X360
PC