Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360
Okładka Halo: Reach (PC)

Halo: Reach

Kolejna odsłona legendarnej serii Halo rozwijanej przez studio Bungie Software. Halo: Reach stanowi prequel całego cyklu i opowiada o losach tytułowej planety Reach, stojącej w obliczu zagłady wskutek najazdu rasy Covenantów.

Akcji | FPP | science fiction | FPS | multiplayer | kooperacja | strzelanki | tytuły ekskluzywne Xbox

Okładka Halo: Reach (PC)

data premiery gry:

14wrz2010

X360

3gru2019

PC
Kolekcja gier
Obserwuj grę

Halo: Reach to czwarta gra spod szyldu Halo, a zarazem prequel tej kultowej serii FPS-ów. Produkcja została opracowana przez studio Bungie Software, dla którego był to ostatni projekt osadzony w tym uniwersum, i w 2010 roku zadebiutowała na konsoli Xbox 360. Po ponad dziewięciu latach tytuł doczekał się również wersji na komputery osobiste, stworzonej przez zespół 343 Industries, we współpracy z ekipami Splash Damage oraz Ruffian Games.

Fabuła

Akcję gry Halo: Reach osadzono przed wydarzeniami przedstawionymi w pierwszej odsłonie cyklu. W połowie XXVI wieku ludzkość zaciekle odpiera inwazję ze strony Przymierza będącego koalicją obcych ras. Jej ostatnią linię obrony stanowi tytułowa planeta Reach; jeśli adwersarzom uda się ją zdobyć, nic już nie stanie pomiędzy nimi a Ziemią. Zadanie powstrzymania agresorów spoczywa na barkach członków Noble Team, czyli elitarnego oddziału superżołnierzy zwanych Spartanami, wyspecjalizowanego w misjach samobójczych. W trakcie zabawy wcielamy się w jego świeżo upieczonego członka znanego jako Noble Six.

Mechanika

W Halo: Reach akcję obserwujemy przede wszystkim z perspektywy pierwszej osoby (FPP); w określonych sytuacjach, jak na przykład korzystanie z konkretnych rodzajów broni lub prowadzenie pojazdów, kamera ukazuje naszego bohatera zza jego pleców (TPP). Filarem gry jest kampania fabularna, na którą składa się jedenaście rozbudowanych misji. Każda z nich toczy się na obszernej mapie, a w ich trakcie zajmujemy się realizacją stawianych przed nami zadań oraz walką z przeciwnikami. Podczas starć robimy użytek z obszernego arsenału, na który składa się zarówno ziemska broń, jak i oręż wykorzystywany przez żołnierzy Przymierza. Oprócz tego często przychodzi nam zasiadać za sterami rozmaitych pojazdów oraz maszyn (również ziemskich oraz należących do przeciwników). Na tle wcześniejszych części serii omawiany tytuł wyróżnia się za sprawą znacznie większej skali potyczek, w tym również toczących się w kosmosie. Poza tym w grze powrócił pasek życia, którego uzupełnianie wymaga znajdowania apteczek. Oprócz tego miejsce znanych z trzeciej odsłony cyklu power-upów zajęły tu umiejętności pancerza, takie jak sprint, plecak odrzutowy, kamuflaż optyczny czy choćby tarcza energetyczna chroniąca nie tylko nas, lecz również wszystkich sprzymierzeńców znajdujących się w jej zasięgu.

Tryby gry

Oprócz kampanii fabularnej, którą można ukończyć zarówno w pojedynkę, jak i w trybie współpracy, w Halo: Reach znalazł się rozbudowany tryb multiplayer. Na potrzeby tego ostatniego przygotowano ponad dwadzieścia map, a składają się na niego między innymi takie warianty rozgrywki, jak Firefight, w którym odpieramy kolejne fale przeciwników, oraz Invasion, gdzie drużyna Spartan stara się zapobiec pozyskaniu rdzenia nawigacyjnego przez zespół przeciwników.

Kwestie techniczne

Halo: Reach może się pochwalić barwną, przyjemną dla oka grafiką. Pracując nad tą produkcją, autorzy udoskonalili napędzającą ją technologię, dzięki czemu pozwala ona na wyświetlanie większej liczby postaci oraz prezentuje realistyczne oświetlenie.

Na tle pierwowzoru wydanego na Xboksa 360 wersja na komputery osobiste wyróżnia się przede wszystkim za sprawą wyższej rozdzielczości oraz liczby klatek na sekundę; tytuł może działać nawet w trybie 4K i w ponad 60 fps. Ponadto produkcja robi użytek z myszy i klawiatury, a także wspiera wyświetlacze ultrapanoramiczne.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Ocena czytelników: 7 / 10 na podstawie 822 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 35,99 PLN

Gry podobne do Halo: Reach

Klasyfikacja PEGI Halo: Reach

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Halo: Reach

Microsoft Xbox 360

Microsoft Xbox 360

  • Wykorzystuje:
  • Xbox Live
PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Core i3-3550 3.3 GHz / AMD Phenom II X4 960T 3.0 GHz
  • 8 GB RAM
  • karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450 / Radeon HD 6850 lub lepsza
  • 25 GB HDD
  • Windows 7
  • Rekomendowane:
  • Intel Core i7-870 2.93 GHz / AMD FX-4100 3.6 GHz
  • 8 GB RAM
  • karta grafiki 2 GB GeForce GTX 560 Ti / Radeon R7 360 lub lepsza
  • 25 GB HDD
  • Windows 10
Halo: Reach - Tryb multiplayer
Halo: Reach - Tryb multiplayer

Recenzja 27 września 2010, 12:43

Wielką dawkę przyjemności znajdą w grze również miłośnicy współpracy. I to zarówno wśród klasycznych trybów multi, gdzie wraz z nieznanymi nam osobami stajemy w obliczu inwazji Covenantów, jak i w całej kampanii dla pojedynczego gracza, która umożliwia zaproszenie do zabawy trzech dodatkowych znajomych. Pierwsza ze wspomnianych możliwości co-opa to tryb Firefight. To zupełnie klasyczna zrzynka z Hordy w Gears of War II, w której odpieramy fale coraz potężniejszych przeciwników desantujących się z pokładów dropshipów. I nawet tu zasady rozgrywki mogą być modyfikowane. Na przykład odpieranie ataków może odbywać się tylko przy pomocy wyrzutni rakiet.

X360
PC