Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiX360
Okładka Halo: Reach (X360)

Halo: Reach X360

Kolejna odsłona legendarnej serii Halo, zapoczątkowanej w 2001 roku na konsoli Xbox i rozwijanej przez studio Bungie Software.

Akcji | FPP | TPP | science fiction | FPS | multiplayer | kooperacja | strzelanki | tytuły ekskluzywne Xbox

Microsoft Xbox 360
Okładka Halo: Reach (X360)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji X360:

14września2010

14września2010

pudełko PL

Halo: Reach to kolejna, czwarta już odsłona bestsellerowej serii Halo, będąca prequelem w stosunku do części pierwszej – Halo: Combat Evolved. Produkcja została ponownie opracowana przez studio deweloperskie Bungie. Aktywny udział w pracach brała ekipa Microsoft Game Studios.

Produkcja przenosi nas na planetę Reach, która stoi w obliczu zagłady wobec pojawienia się rasy obcych – Covenant. Gracz wciela się w członka oddziału Noble Team, złożonego głównie ze Spartan trzeciej generacji i specjalizującego się w podejmowaniu samobójczych misji. Do walki ruszamy w towarzystwie przywódcy Cartera-259, jego zastępczyni Kat-320, specjalisty od broni ciężkich Jorge-052, milczącego Emile-239 i snajpera Jun-266.

W poszczególnych misjach przemierzamy powierzchnię planety, zwiedzając pustkowia, kolonie, bazy wojskowe i poznając lokalną kulturę oraz obyczaje. Oczywiście szybko dochodzi do kontaktu z rasą obcych, którzy teraz dysponują nowymi siłami, w tym między innymi atakującymi grupami Skirmisherami. Na szczęście do naszej dyspozycji oddano nowe elementy arsenału, jak np. karabin pół-snajperski DMR i Needle Rifle.

Chociaż w grze pojawia się wiele charakterystycznych elementów dla uniwersum Halo, czyli przykładowo dobrze znanych broni (miecz, pistolet plasmowy) oraz przeciwników (Elite), to sama rozgrywka uległa pewnym modyfikacjom. Przede wszystkim, walki rozgrywane są na znacznie większą skalę – niejednokrotnie obserwujemy zmagania kilkudziesięciu postaci i pojazdów, co znacznie urozmaica zabawę. Wśród innych zmian warto odnotować ukłon w stronę Halo: Combat Evolved. W grze pojawia się bowiem pasek życia, który uzupełniamy znajdując apteczki. Ciekawostką jest natomiast system umiejętności przypisanych do zbroi – każdy żołnierz może mieć w danym momencie tylko jedną z nich (np. sprint, czy kamuflaż).

W grze nie mogło zabraknąć trybu sieciowego, który pozwala zmierzyć się fanom Halo z całego świata. Ekipa z Bungie postawiła również na znaczną poprawę strony wizualnej tytułu, modyfikując w dużym stopniu silnik graficzny. Pozwala on teraz na wyświetlanie większej ilości postaci i obiektów oraz operuje udoskonalonym oświetleniem. W produkcji wykorzystano też motion capture i system mimiki twarzy opracowany przez Image Metrics.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.79 / 10 na podstawie 754 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.5 / 10 na podstawie 475 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 199,90 PLN

Gry podobne do Halo: Reach

Klasyfikacja PEGI Halo: Reach

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Halo: Reach

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Halo: Reach - Tryb multiplayer

Recenzja 27 września 2010, 12:43

Wielką dawkę przyjemności znajdą w grze również miłośnicy współpracy. I to zarówno wśród klasycznych trybów multi, gdzie wraz z nieznanymi nam osobami stajemy w obliczu inwazji Covenantów, jak i w całej kampanii dla pojedynczego gracza, która umożliwia zaproszenie do zabawy trzech dodatkowych znajomych. Pierwsza ze wspomnianych możliwości co-opa to tryb Firefight. To zupełnie klasyczna zrzynka z Hordy w Gears of War II, w której odpieramy fale coraz potężniejszych przeciwników desantujących się z pokładów dropshipów. I nawet tu zasady rozgrywki mogą być modyfikowane. Na przykład odpieranie ataków może odbywać się tylko przy pomocy wyrzutni rakiet.