Zespół 343 Industries podał wymagania sprzętowe pecetowej wersji klasycznego FPS-a Halo: Reach. Twórcy omówili również kwestię cross-playa.

Ruszyła kolejna runda zamkniętych testów pecetowej wersji Halo: Reach. Z tej okazji odpowiedzialne za projekt studio 343 Industries podało wymagania sprzętowe gry.
Taki sprzęt ma pozwolić Wam na uzyskanie średnio 51-55 klatek na sekundę w przypadku procesora i karty AMD oraz 52-54 FPS-ów na komputerze z procesorem Intel i układem GeForce.
Z kolei w tym przypadku autorzy przewidują średnio 61-62 FPS-y na sprzęcie AMD i 59-61 z zestawem Intel/Nvidia.
Przy rozdzielczości 4K powyższa konfiguracja AMD zapewni średnio 60-62 klatki na sekundę, a przy sprzęcie Intela i Nvidii będzie to 60 FPS-ów.
Jak widać, wymagania są mocno ogólne. W późniejszym terminie mamy poznać dokładniejsze konfiguracje, obejmujące m.in. potrzebne miejsce na dysku. Ponadto autorzy podkreślają, że wszystkie te informacje dotyczą wyłącznie wersji Halo: Reach, która dostępna będzie na Steamie. Wydanie z serwisu Windows Store ma posiadać trochę inne wymagania, choć na razie nie zdradzono jakie.
Obecnie w zamkniętej becie testowane są dwie misje z kampanii i szereg trybów multiplayer. Autorzy podkreślili, że gra umożliwi cross-play pomiędzy wersjami Halo: Reach na Steamie i Windows Store. W dniu premiery gracze pecetowi nie zmierzą się z posiadaczami Xboksa One. Twórcy podkreślili jednak, że rozważają dodanie takie funkcji w późniejszym terminie.
Autorzy obiecali również, że pecetowa wersja Halo: Reach zaoferuje bogate opcje konfiguracji. Będziemy mogli m.in. ustawiać szerokość pola widzenia oraz w pełni swobodnie zmieniać przypisanie klawiszy do funkcji.
Przypomnijmy, że gra wejdzie w skład pecetowej wersji Halo: The Master Chief Collection. Projekt będzie można kupić jako zestaw lub nabyć tylko wybrane pozycje z niego. Wchodzące w skład kolekcji produkcje nie ukażą się jednocześnie. Autorzy zamierzają wypuszczać je w kolejności chronologicznej pod względem fabularnym. Dlatego zaczynają od Halo: Reach, które jest prequelem. Potem otrzymamy kolejno Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2, Halo 3 (wraz z kampanią z Halo 3: ODST) i Halo 4. Niestety, na razie nie ujawniono dat premier wszystkich tych gier.
 
Data wydania: 11 listopada 2014
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
30

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.