Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 listopada 2019, 08:02

autor: Adrian Werner

Halo Reach - wymagania sprzętowe wersji PC. Jest szansa na cross-play z Xboksem One

Zespół 343 Industries podał wymagania sprzętowe pecetowej wersji klasycznego FPS-a Halo: Reach. Twórcy omówili również kwestię cross-playa.

Jak na grę z Xboksa 360 przystało, pecetowa wersja Halo: Reach nie będzie wymagała najnowocześniejszych podzespołów. - Halo Reach - wymagania sprzętowe wersji PC. Jest szansa na cross-play z Xboksem One - wiadomość - 2019-11-01
Jak na grę z Xboksa 360 przystało, pecetowa wersja Halo: Reach nie będzie wymagała najnowocześniejszych podzespołów.

Ruszyła kolejna runda zamkniętych testów pecetowej wersji Halo: Reach. Z tej okazji odpowiedzialne za projekt studio 343 Industries podało wymagania sprzętowe gry.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  1. Procesor: Intel i3-3550 / AMD Phenom II X4 960T
  2. Karta grafiki: Nvidia GeForce GTS 450 / AMD HD 6850
  3. Pamięć RAM: 8 GB

Taki sprzęt ma pozwolić Wam na uzyskanie średnio 51-55 klatek na sekundę w przypadku procesora i karty AMD oraz 52-54 FPS-ów na komputerze z procesorem Intel i układem GeForce.

Minimalne wymagania sprzętowe dla 1080p:

  1. Procesor: Intel i7-870 / AMD FX 4100
  2. Karta grafiki: Nvidia GeForce GTX 560 Ti / AMD Radeon R7 360
  3. Pamięć RAM: 8 GB

Z kolei w tym przypadku autorzy przewidują średnio 61-62 FPS-y na sprzęcie AMD i 59-61 z zestawem Intel/Nvidia.

Minimalne wymagania sprzętowe dla 4K:

  1. Procesor: Intel i5-3450 / AMD FX-6350
  2. Karta grafiki: Nvidia GeForce GTX 770 / AMD Radeon 480
  3. Pamięć RAM: 8 GB

Przy rozdzielczości 4K powyższa konfiguracja AMD zapewni średnio 60-62 klatki na sekundę, a przy sprzęcie Intela i Nvidii będzie to 60 FPS-ów.

Jak widać, wymagania są mocno ogólne. W późniejszym terminie mamy poznać dokładniejsze konfiguracje, obejmujące m.in. potrzebne miejsce na dysku. Ponadto autorzy podkreślają, że wszystkie te informacje dotyczą wyłącznie wersji Halo: Reach, która dostępna będzie na Steamie. Wydanie z serwisu Windows Store ma posiadać trochę inne wymagania, choć na razie nie zdradzono jakie.

Obecnie w zamkniętej becie testowane są dwie misje z kampanii i szereg trybów multiplayer. Autorzy podkreślili, że gra umożliwi cross-play pomiędzy wersjami Halo: Reach na Steamie i Windows Store. W dniu premiery gracze pecetowi nie zmierzą się z posiadaczami Xboksa One. Twórcy podkreślili jednak, że rozważają dodanie takie funkcji w późniejszym terminie.

Autorzy obiecali również, że pecetowa wersja Halo: Reach zaoferuje bogate opcje konfiguracji. Będziemy mogli m.in. ustawiać szerokość pola widzenia oraz w pełni swobodnie zmieniać przypisanie klawiszy do funkcji.

Przypomnijmy, że gra wejdzie w skład pecetowej wersji Halo: The Master Chief Collection. Projekt będzie można kupić jako zestaw lub nabyć tylko wybrane pozycje z niego. Wchodzące w skład kolekcji produkcje nie ukażą się jednocześnie. Autorzy zamierzają wypuszczać je w kolejności chronologicznej pod względem fabularnym. Dlatego zaczynają od Halo: Reach, które jest prequelem. Potem otrzymamy kolejno Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2, Halo 3 (wraz z kampanią z Halo 3: ODST) i Halo 4. Niestety, na razie nie ujawniono dat premier wszystkich tych gier.

  1. Oficjalna strona Halo: The Master Chief Collection
  2. Halo: Reach - recenzja gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej