Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 października 2019, 18:53

Plany Ubisoftu: cross-play w każdej grze i lepsza komunikacja z graczami

Chcąc uniknąć kolejnej klęski komercyjnej, firma Ubisoft zamierza lepiej komunikować graczom to, czym właściwie będą zapowiadane przez nią produkcje. Poza tym w domyśle każda gra ma być wyposażona w funkcję cross-play.

W zeszłym tygodniu donosiliśmy Wam o tym, że gry Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint oraz Tom Clancy’s The Division 2 okazały się komercyjną klęską Ubisoftu. Podczas konferencji prasowej dotyczącej wyników finansowych firmy z drugiego kwartału roku fiskalnego 2020 jej dyrektor generalny (Yves Guillemot) oraz dyrektor finansowy (Frédérick Duguet) podzielili się informacjami na temat tego, w jaki sposób planują uniknąć tego typu wpadek w przyszłości (via Wccftech). Według nich metody są dwie – zbudowanie silniejszej tożsamości każdego z nadchodzących tytułów oraz implementacja funkcji cross-play we wszystkich multiplayerowych produkcjach.

Gods & Monsters jest obecnie „oczkiem w głowie” Ubisoftu. Jednym z trzech. - Plany Ubisoftu: cross-play w każdej grze i lepsza komunikacja z graczami - wiadomość - 2019-10-31
Gods & Monsters jest obecnie „oczkiem w głowie” Ubisoftu. Jednym z trzech.

Zacznijmy od tej drugiej. Jak mówi Guillemot, celem firmy jest umożliwienie graczom toczenia multiplayerowych pojedynków posiadaczom różnych platform w każdej produkcji wyposażonej w moduł PvP. Obecnie taką funkcjonalność oferuje seria Just Dance oraz gra Brawlhalla. Duguet stwierdził, że drugi z wymienionych tytułów odnotował znaczny skok popularności w minionym kwartale właśnie dzięki implementacji funkcji cross-play.

Ponadto zdaniem Guillemota Ubisoft musi upewnić się, że każda zmiana w formule rozgrywki, a także przełomowe rozwiązanie będą właściwie komunikowane graczom oraz wprowadzone w taki sposób, by oferowały „wysoce zoptymalizowane doświadczenie”. Oprócz tego każda gra musi posiadać element, który wyróżni ją na tle podobnych na pierwszy rzut oka pozycji.

Jak przekonuje Guillemot, wszystko to ma pozytywnie wpłynąć nie tylko na sprzedaż, lecz także na liczebność społeczności skupionej wokół poszczególnych tytułów.

Wyrazista stylistyka, możliwość wcielenia się w dowolnego NPC-a, osadzenie akcji w postbrexitowym Londynie – Watch Dogs: Legion bez wątpienia ma już własną „silną tożsamość”. - Plany Ubisoftu: cross-play w każdej grze i lepsza komunikacja z graczami - wiadomość - 2019-10-31
Wyrazista stylistyka, możliwość wcielenia się w dowolnego NPC-a, osadzenie akcji w postbrexitowym Londynie – Watch Dogs: Legion bez wątpienia ma już własną „silną tożsamość”.

Obecnie francuski wydawca koncentruje się na trzech grach, czyli Watch Dogs: Legion, Gods & Monsters oraz Tom Clancy’s Rainbow Six Quarantine. Zdaniem prezesa firmy każda z nich posiada już silną tożsamość; bez wątpienia duży wpływ na ich popularność będzie mieć natomiast dostępność na konsolach zarówno obecnej, jak i kolejnej generacji (oraz komputerach osobistych rzecz jasna). Obecnie nie wiadomo, jak w ich przypadku będą miały się sprawy z implementacją funkcji cross-play.

  1. Oficjalna strona internetowa firmy Ubisoft

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej