Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS4XONE
Okładka Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint (PC)

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

Siódma główna część serii Ghost Recon od firmy Ubisoft. Breakpoint to sandboksowy TPS stworzony w oparciu o rozwiązania z Ghost Recon: Wildlands, ale wyposażony w garść zmian, np. brak towarzyszy sterowanych przez SI, system ran i kontuzji czy wybór kwestii w dialogach.

Akcji | TPP | sandbox | multiplayer | TPS | kooperacja | strzelanki

Okładka Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint (PC)

producent: Ubisoft

wydawca: Ubisoft

wydawca PL: Ubisoft GmbH

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

data premiery gry:

4paź2019za 130dni

PC PS4 XONE

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint to trzecioosobowa strzelanka w otwartym świecie, reprezentująca kultową serię zapoczątkowaną w 2001 roku. Tytuł został opracowany i wydany przez sprawującą pieczę nad marką firmę Ubisoft.

Fabuła

Akcja gry Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint rozgrywa się w uniwersum, do którego zabrała nas poprzednia odsłona cyklu – Wildlands. Nie mamy jednak do czynienia z bezpośrednią kontynuacją, gdyż tytuł opowiada odrębną historię.

W trakcie zabawy trafiamy na znajdującą się na Pacyfiku fikcyjną wyspę Aurora, która w niewyjaśnionych okolicznościach zerwała kontakt ze światem zewnętrznym. Po dotarciu na miejsce Nomad, czyli będący głównym bohaterem (lub bohaterką, bo twórcy pozwalają nam wybrać płeć kontrolowanej postaci) członek tytułowego oddziału Duchów, odkrywa, że ów skrawek lądu został opanowany przez składającą się z byłych komandosów armię najemników pod dowództwem niejakiego Walkera (w tej roli Jon Bernthal znany między innymi z głównej roli w serialu Punisher Netflixa). Sprawa jest poważna, gdyż znajduje się tu siedziba korporacji Skell, opracowującej zaawansowane technologie dla wojska. Zadaniem protagonisty jest opanowanie sytuacji, nim całkowicie wymknie się spod kontroli.

Mechanika

W Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint akcję ukazano zza pleców bohatera (TPP). Autorzy oddają nam do dyspozycji otwarty świat, po którym możemy poruszać się na piechotę bądź przy użyciu około trzydziestu różnych pojazdów i innych maszyn. Tym, co wyróżnia ten tytuł na tle poprzednich części serii, jest fakt, że jeśli zdecydujemy się na zabawę w pojedynkę, głównemu bohaterowi nie towarzyszą komandosi sterowani przez sztuczną inteligencję.

Na ukończenie czeka tu szereg misji popychających do przodu fabułę; chcąc jednak poczynić postępy, musimy uważnie rozglądać się po Aurorze i zdobywać dane wywiadowcze (głównie poprzez rozmowy z postaciami neutralnymi, przesłuchiwanie nieprzyjaciół, a także kolekcjonowanie przydatnych materiałów). Poza tym możemy zająć się rozmaitymi zadaniami i aktywnościami pobocznymi.

Pomimo że walka z przeciwnikami odgrywa tu ważną rolę (otrzymujemy nawet nowe narzędzia mordu, na czele z wyrzutniami rakiet, a ich dopełnieniem są liczne gadżety, choćby w postaci palnika pozwalającego na wycinanie dziur w płotach), autorzy postanowili pogłębić rozgrywkę, implementując w swoim dziele nowe mechaniki. Wśród tych ostatnich na szczególną uwagę zasługuje przede wszystkim możliwość wyboru specjalizacji bohatera w trybie fabularnym (rozwijamy go w miarę postępów), a także system ran i kontuzji, które wpływają na jego potencjał bojowy; postrzelony w kolano zaczyna więc kuleć, oślepiony – cierpieć na zaburzenia wzroku, natomiast z uszkodzoną klatką piersiową będzie kaszleć krwią. Wszystkie te niedogodności można wyleczyć, korzystając z rozmaitych środków.

Ponadto nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać broń zabraną pokonanym adwersarzom bądź ukrywać ich ciała. Istotną nowinką jest również możliwość skorzystania z naturalnego kamuflażu; protagonista może oblepić się błotem, by wtopić się w otoczenie i przygotować zasadzkę na wrogów. Poza tym podczas wybranych przerywników filmowych możemy wybierać kwestie wypowiadane przez naszego żołnierza, a podjęte przez nas decyzje rzutują na opowiedzianą w grze historię.

Tryby gry

Oprócz kampanii dla pojedynczego gracza, w Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint pojawiają się dwa multiplayerowe warianty rozgrywki, czyli tryb współpracy (gdzie otrzymujemy możliwość dzielenia się z towarzyszami ekwipunkiem w specjalnych obozach, a także odciągania rannych sojuszników z pola bitwy) oraz moduł Ghost Wars oparty na zasadach PvP. Warto odnotować, że rozwój postaci jest tutaj współdzielony we wszystkich trybach gry.

Kwestie techniczne

Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint posiada trójwymiarową grafikę wysokiej jakości. Otoczenie jest szczegółowe, a sylwetki postaci i modele broni zostały okraszone wysoką liczbą detali. Dopełnieniem tego wszystkiego jest realistyczne oświetlenie.

Warto odnotować, że nad procesem produkcji i scenariuszem czuwał doradca militarny – Emil Daubon – który od 2005 roku służył w amerykańskich Zielonych Beretach.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-4  

Oczekiwania czytelników: 5,6 / 10 na podstawie 177 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 249,90 PLN

Gry podobne do Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

Wymagania wiekowe Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

18+

Widzieliśmy Ghost Recon Breakpoint – czy Punisher dorówna Vaasowi?
Widzieliśmy Ghost Recon Breakpoint – czy Punisher dorówna Vaasowi?

Przed premierą 9 maja 2019, 21:10

Kiedyś wydawcy gier prześcigali się w chwaleniu nazwiskami ludzi z kręgów militarnych, których zatrudniali przy swoich produkcjach. Czasy, gdy za brak głupot w strzelaninach odpowiadali Dale Dye, John Antal czy Andy McNab, skończyły się gdzieś przy okazji wydawania Battlefielda 4, przy którym zatrudniono już tylko kolekcjonera mundurów ze Szwecji.

PC
PS4
XONE