Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 kwietnia 2022, 21:49

Koniec rozwoju Ghost Recon Breakpoint po 2,5 roku. Niewypał żył dłużej niż wiele gier EA

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint nie będzie dalej rozwijane w 2022 roku. Serwery gry pozostaną jednak aktywne.

Przynoszę złą wiadomość dla fanów kooperacyjnego strzelania w Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint. Ubisoft poinformował dziś, że nie zamierza wypuszczać kolejnych aktualizacji do tego wydanego ponad dwa i pół roku temu shootera. Serwery gry pozostaną jednak aktywne, więc wciąż będzie można oddawać się zabawie ze znajomymi.

Koniec rozwoju Ghost Recon Breakpoint po 2,5 roku. Niewypał żył dłużej niż wiele gier EA - ilustracja #1
Źródło: Twitter.

Słaby start

Nie znamy powodów stojących za decyzją firmy, niemniej łatwo się domyślić, że mimo jedenastu dużych aktualizacji nie udało się za bardzo poprawić odbioru produkcji wśród społeczności. Już pierwsze jej recenzje nie napawały optymizmem, a potem, gdy stan Ghost Recon: Breakpoint zweryfikowali gracze – średnia ocen użytkowników Metacritic.com równa 2,8 na 10 (na PC) mówi sama za siebie – można było mówić o komercyjnej klęsce.

Wszelkie wady i nieliczne zalety Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint zostały wypunktowane w naszej recenzji:

Szukanie przyczyn

Współzałożyciel i dyrektor generalny Ubisoftu Yves Guillemot twierdził, że firma nie wykorzystała potencjału gry, m.in. poprzez „słabe wdrożenie jej innowacyjnych elementów” czy „niewystarczającą liczbę czynników wyróżniających wewnętrzne cechy” produkcji. Mimo to Ubisoft dwoił się i troił, by odratować grę – oprócz dodania trybu immersyjnego na pomoc przyszedł jej nawet znany z serii Splinter Cell Sam Fisher – lecz najwyraźniej niewiele to dało.

Ostatnie podrygi

Finalną dużą aktualizacją, jaką otrzymał Ghost Recon: Breakpoint, była wydana w listopadzie 2021 roku Operation Motherland. Chociaż złośliwi powiedzą, że ostatnim gwoździem do trumny gry było wprowadzenie do niej NFT – które okazały się totalnym niewypałem zarówno wizerunkowym, jak i sprzedażowym, dodajmy.

Nauczka – ale czy na pewno?

Biorąc to wszystko pod uwagę, trudno odczuwać zaskoczenie na wieść o decyzji Ubisoftu. Ba, można wręcz być zdziwionym, że okręt zwany Ghost Recon: Breakpoint utrzymywał się na wodzie aż tak długo – dłużej niż większość gier firmy Electronic Arts. A choć ta nauczka – bo tak to chyba trzeba nazwać – miała ponoć skłonić Francuzów do zmiany podejścia do tworzenia gier, na razie nic nie wskazuje, aby firma postawiła na diametralnie inną filozofię biznesową.