Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 grudnia 2021, 19:55

autor: Adam Królak

Ubisoft zaczyna oferować certyfikaty autentyczności na przedmioty zakupione w grze

Ubisoft robi pierwszy krok w kierunku wprowadzenia NFT w swoich grach. Pierwsze przedmioty będziemy mogli zdobyć w Ghost Recon: Breakpoint wraz z premierą platformy Ubisoft Quartz.

Firma Ubisoft uczyniła pierwszy krok w kierunku wprowadzenia do swoich gier technologii NFT i blockchain. Korporacja zapowiedziała Ubisoft Quartz, czyli platformę stworzoną do kupowania tokenów (NFT - non-fungible token). Zaczynając od 9 grudnia, Ghost Recon: Breakpoint na PC otrzyma pierwsze transze tzw. Digits. W praktyce będą to limitowane elementy kosmetyczne i inne przedmioty.

Wraz ze startem platformy Ubisoft Quartz na początek udostępnione zostaną trzy tokeny dla Ghost Recon: Breakpoint w wersji na PC. Będą to skórka „Wolves” dla karabinu taktycznego M4A1, hełm oraz spodnie. Wspomniane przedmioty będą dostarczane za darmo, ale z możliwością odebrania ich tylko w określonym czasie. „Zrzuty” zostały zaplanowane na 9, 12 oraz 15 grudnia. Ponadto gracze muszą spełnić określone kryteria, aby móc je uzyskać. Karabin wymaga osiągnięcia 5 poziomu, spodnie spędzenia co najmniej 100 godzin w grze, a hełm potrzebuje minimum 600 godzin zabawy.

Digits to nowy sposób doświadczania przedmiotów kosmetycznych, który łączy w sobie przyjemność grania w produkcje AAA oraz radość z posiadania NFT. (…) Digits to kolekcjonerskie pojazdy, bronie i inne elementy wyposażenia, które oferują graczom niespotykaną dotąd satysfakcję płynącą z ulubionych gier.

Twórcy przekonują, że każdy token to wyjątkowy przedmiot kolekcjonerski, który ma własny numer seryjny i historię właścicieli. Ponadto jako grywalne elementy kosmetyczne „zapewniają graczom możliwość spersonalizowania swoich doświadczeń”. Każdy Digit dostarczany jest wraz z certyfikatem własności przechowywanym w architekturze blockchain. Warto nadmienić, że nowa platforma nie będzie na razie dostępna w Polsce.

Pomysł Ubisoftu spotkał się z wyjątkowo chłodnym przyjęciem. Pod filmikiem prezentującym Ubisoft Quartz przeważają oceny negatywne (na chwilę obecną stosunek to 1700 do 139 pozytywnych ocen). Gracze wyrażają swoje niezadowolenie także w komentarzach:

Wyobraźcie sobie, że Ubisoft mógłby faktycznie włożyć trochę wysiłku w robienie dobrych gier, zamiast ciągle wymyślać nowe pomysły na pozyskiwanie pieniędzy – napisał użytkownik Nocash.