Data wydania: 29 października 2020
Watch Dogs Legion to trzecia odsłona popularnego cyklu gier firmy Ubisoft. Główną nowością jest możliwość przejęcia kontroli nad niemal dowolną postacią neutralną. Akcja gry toczy się w postbrexitowym Londynie, a fabuła koncentruje się na hakerskiej grupie DedSec.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Watch Dogs Legion to gra akcji z otwartym światem, będąca trzecią odsłoną cyklu zapoczątkowanego w 2014 roku. Tytuł został opracowany przez wewnętrzne studio firmy Ubisoft, którego siedziba mieści się w Toronto.
Najświeższe informacje i ciekawostki na temat trzeciej części serii Watch Dogs znajdziecie w naszym artykule Wszystko o Watch Dogs Legion. Tekst jest na bieżąco uaktualniany zarówno przed, jak i po premierze gry.
Akcja Watch Dogs Legion toczy się w niedalekiej przyszłości, jakiś czas po Brexicie (opuszczeniu Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię), który w świecie gry nastąpił 29 marca 2019 roku. Od tamtych wydarzeń kraj (jak i cały świat) diametralnie się zmienił. Postępująca automatyzacja, a także dynamiczny rozwój badań nad sztuczną inteligencją doprowadziły do dramatycznego wzrostu bezrobocia; kryptowaluty zaczynają wypierać klasyczne pieniądze.
Rząd, który w teorii powinien dbać o dobro obywateli, coraz bardziej „przykręca im śrubę”. W pewnym momencie w Londynie dochodzi do ataku bombowego, w który wrobiona zostaje doskonale znana fanom cyklu hakerska grupa DedSec. W efekcie kontrolę nad Londynem obejmuje prywatna organizacja militarna – Albion. Masowa inwigilacja i aresztowania są na porządku dziennym. Naszym celem jest znalezienie winnych tego ataku i oczyszczenie imienia DedSec, który teraz formuje swoisty ruch oporu.
W Watch Dogs Legion akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Widzimy tu nieco cyberpunkowe wcielenie Londynu – na niebie roi się od dronów, a ulice są monitorowane przy pomocy tysięcy kamer. Nie brakuje tu miejsc charakterystycznych, na czele z Trafalgar Square, Big Benem, Tower Bridge czy London Eye. Po metropolii możemy poruszać się pieszo lub za sterami jednego z futurystycznych pojazdów. Motorem gry są różnorodne misje, a oprócz nich rozmaite aktywności poboczne.
Przeciwników możemy eliminować zarówno w otwartej walce, jak i po cichu, przemykając za ich plecami. W przypadku Watch Dogs Legion autorzy zdecydowali, że zabijanie zostanie ograniczone. Gracze otrzymują do dyspozycji szeroki wachlarz broni, z czego mniej więcej połowa umożliwia tylko ogłuszanie adwersarzy. Otrzymujemy też różnego rodzaju gadżety – od smartfona będącego naszym podstawowym narzędziem pracy (przy jego pomocy hakujemy elektronikę bądź skanujemy obywateli oraz adwersarzy) po latające drony lub zdalnie sterowane roboty przypominające pająki.
W przeciwieństwie do poprzedniczek, Watch Dogs Legion nie posiada głównego bohatera. Zamiast tego w trakcie zabawy możemy przejąć kontrolę nad dowolną postacią neutralną, która przejawia sympatię do grupy DedSec; o ile wielu NPC-ów już na starcie chętnie nas wesprze, o tyle innych trzeba do tego przekonać, na przykład poprzez wykonywanie specjalnych zadań. W danym momencie możemy posiadać dwudziestu takich buntowników, pomiędzy którymi przełączamy się w dowolnej chwili.
Każdy potencjalny członek DedSec posiada nie tylko unikalny wygląd i osobowość, lecz również predyspozycje odzwierciedlone w jego perkach; podczas gdy jedna postać może szybciej wyjść z więzienia (o czym za chwilę), inne mogą zadawać większe obrażenia, kiedy ich żywotność spadnie do krytycznego poziomu, bądź lepiej radzić sobie z cichą eliminacją wrogów. Mieszkańcy Londynu zostali stworzeni w oparciu o kilkanaście archetypów, które wpływają na unikalne możliwości „klasy postaci” – pracownicy budowy mają dostęp do drona transportowego, a policjanci czy członkowie Albionu mogą skorzystać z ubioru swojej frakcji by przekradać się przez strzeżony teren. Nie mogło również zabraknąć szpiega wzorowanego na agencie 007.
W grze zaimplementowano opcjonalną mechanikę permadeath: jeśli uruchomimy grę z tym ustawieniem, to po śmierci danej postaci nie mamy możliwości, by ją wskrzesić. Niemniej, porażka nie zawsze musi kończyć się śmiercią. Czasem postać jedynie trafia do więzienia, co na jakiś czas wyłącza ją z gry; co ciekawe, możemy w skórze innej osoby wyciągając ją stamtąd legalnie lub siłą. Druga opcja daje szansę na ucieczkę; jest jednak ryzyko, że wszystko potoczy się źle i kierowany NPC zginie. Jeśli decydujemy się na granie bez opcji permadeath, nasi towarzysze trafią po prostu do więzienia.
W dniu premiery w Watch Dogs Legion można grać w pojedynkę. Jakiś czas po debiucie tytuł doczekał się aktualizacji umożliwiającej wspólną zabawę maksymalnie czworga graczy. W grze znalazł się bowiem multiplayerowy tryb kooperacji, pozwalający na wspólną eksplorację Londynu i wykonywanie specjalnie przygotowanych misji.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows 29 października 2020Polskie napisy
PlayStation 5 12 listopada 2020Polskie napisy
Xbox Series X/S 10 listopada 2020Polskie napisy
Xbox One 29 października 2020Polskie napisy
PlayStation 4 29 października 2020Polskie napisy
Gry podobne:
3GRY
Seria trzecioosobowych gier akcji z otwartym światem, zapoczątkowana przez wydaną w 2014 roku grę Watch Dogs. Nad jej kolejnymi częściami czuwają studia deweloperskie należące do jej wydawcy – francuskiego koncernu Ubisoft. Cykl zaznaczył swoją obecność zarówno na komputerach osobistych, jak i na konsolach siódmej, ósmej oraz dziewiątej generacji.
Recenzja GRYOnline
Dzięki niskim oczekiwaniom Watch Dogs: Legion okazał się w moim przypadku przyjemną rozrywką. To przyzwoita gra akcji z kilkoma ciekawymi pomysłami i niezłą mechaniką dającą frajdę na kilkadziesiąt godzin. Oczywiście pod warunkiem, że trzeba lubicie bieganie po wirtualnych miastach i robienie w kółko tego samego.
Aktualizacja: 28 października 2020
Poradnik do gry Watch Dogs Legion stanowi kompendium wiedzy na temat tej gry akcji. Z naszego poradnika dowiesz się, jak werbować NPC, jakie są klasy postaci, jak odnaleźć sekrety w mieście oraz jak ukończyć grę. Nie zabrakło również szczegółowej solucji.
19 lutego 2025
Gracze korzystający z abonamentów docenią luty jako miesiąc, w którym firmy Ubisoft oraz EA dorzuciły do oferty sporo strzelanek, zaś Xbox oddał w ich ręce premierowe Avowed - nowego RPG od studia Obsidian.
8 listopada 2020
Rewolucja i zmiana władzy siłą to wydarzenie, które powtarza się w historii ludzkości od pokoleń. Ludziom mieszkającym na terenach dawnego obozu socjalistycznego nie trzeba tłumaczyć, jak to działa. A jak to wygląda w grach?
6 października 2020
Najnowsza odsłona serii Watch Dogs pomimo pewnych rewolucyjnych rozwiązań, wciąż trzyma się swoich korzeni. Oto co konkretnie podoba mi się, a czego zdecydowanie nie lubię w Legionie.
12 lipca 2020
Przed konferencją Ubisoft Forward miałem okazję zagrać w najnowsze odsłony obu głośnych serii, które Ubisoft wyda w tym roku. Po kilku godzinach z Assassin’s Creedem i Watch Dogs Legion, już wiem, że Legion będzie znacznie ciekawszym doświadczeniem.
14 listopada 2019
Kiedy lis z Małego Księcia twierdził, że najważniejsze jest niewidoczne dla oczu, na pewno nie miał na myśli hiperrealistycznego oświetlenia oraz technologii śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Zresztą, co on mógł wiedzieć, był tylko lisem.
Kolejne gry Ubisoftu zawitają na Steam. Poznaliśmy daty premier Watch Dogs: Legion i Immortals: Fenyx Rising na tej platformie.
gry
Agnieszka Adamus
13 grudnia 2022 17:04
Autorzy Watch Dogs: Legion poinformowali o zakończeniu rozwoju gry. Nie możemy liczyć na żadne nowe dodatki, a uruchomiony właśnie piąty sezon rozgrywek multiplayer będzie ostatnim.
gry
Adrian Werner
23 stycznia 2022 10:08
Watch Dogs: Legion otrzymało specjalną misję inspirowaną serialem Dom z papieru. W grze Ubisoftu napadniemy na Bank Anglii w ikonicznych maskach.
gry
Przemysław Dygas
30 sierpnia 2021 16:14
W końcu doczekaliśmy się zwiastuna nadchodzącego crossoveru pomiędzy Watch Dogs: Legion a serią Assassin’s Creed. Na graczy czeka nowa bohaterka oraz dwie misje fabularne.
gry
Przemysław Dygas
18 sierpnia 2021 10:55
Doczekaliśmy się premiery dodatku Watch Dogs: Legion – Bloodline. Wprowadza on nową historię, w której główne role odgrywają Aiden Pearce i Wrench, czyli bohaterowie poprzednich odsłon cyklu.
gry
Adrian Werner
7 lipca 2021 09:26
Firma Ubisoft wypuściła nowy zwiastun dodatku Bloodline do Watch Dogs: Legion. Ujawniono również datę premiery DLC.
gry
Adrian Werner
12 czerwca 2021 21:31
Do Watch Dogs Legion zawitają zombie. DLC Legion of the Dead ma być częścią aktualizacji 4.5, która trafi do gry jutro. Przy okazji zapowiedzi serwis IGN opublikował 22 minuty gameplayu. Początkowo tryb ten będzie dostępny w wersji alfa na PC.
gry
Agnieszka Adamus
31 maja 2021 19:05
Firma Ubisoft zamierza zmienić strategię rozwoju. Wydawca chce, aby jego największe marki otrzymały odsłony free-to-play.
gry
Adrian Werner
12 maja 2021 09:35
Ubisoft nie przestaje rozwijać Watch Dogs: Legion. Pod koniec czerwca otrzymamy dodatek Bloodline, w którym powrócą postacie z poprzednich odsłon serii, natomiast w sierpniu – crossover z serią Assassin’s Creed.
gry
Hubert Śledziewski
23 marca 2021 23:02
Popularne pliki do pobrania do gry Watch Dogs: Legion.
trainer Watch Dogs: Legion - 05.05.2021 +16 Trainer - 6 maja 2021
trainer Watch Dogs: Legion - v1.5.5 ver. 2 +16 Trainer - 31 sierpnia 2021
mod Watch Dogs: Legion - WDL Inventory and Operative Editor v.1.2.1 - 6 lutego 2022
mod Watch Dogs: Legion - Watch_Dogs Legion ScriptHook (+Trainer) v.2.0.0 - 23 stycznia 2022
trainer Watch Dogs: Legion - +12 Trainer (promo) - 30 października 2020
trainer Watch Dogs: Legion - v1.5.5 - 27 sierpnia 2021
trainer Watch Dogs: Legion - 10.30.2020 +16 Trainer (promo) - 31 października 2020
trainer Watch Dogs: Legion - 11.26.2020 +16 Trainer (promo) - 27 listopada 2020
mod Watch Dogs: Legion - Reshade Graphics Mod v.1.1 - 19 maja 2021
trainer Watch Dogs: Legion - 11.04.2020 +16 Trainer (promo) - 5 listopada 2020
Wymagania sprzętowe gry Watch Dogs: Legion:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4460 3.2 GHz / AMD Ryzen 5 1400 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon R9 290X lub lepsza, 45 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4790 3.6 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 480 lub lepsza, 45 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Ultra wymagania sprzętowe:
(4K / ray tracing) Intel Core i9-9900K 3.6 GHz / AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 10 GB GeForce RTX 3080 lub lepsza, 65 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Lista dodatków do gry Watch Dogs: Legion:
Dodatek
6 lipca 2021
Akcji
Bloodline to obszerny dodatek fabularny do Watch Dogs: Legion, czyli gry akcji firmy Ubisoft. DLC opowiada historię dwóch postaci z poprzednich odsłon cyklu – Aidena Pearce’a i Wrencha, którzy w trudnej sytuacji muszą połączyć siły.
OpenCritic
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 9 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1749 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 10430 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Michał Grygorcewicz
Recenzent GRYOnline.pl
2020.10.28
Legion nie okazał się wcale taką wielką rewolucją, na jaką go kreowano – i moim zdaniem bardzo dobrze. Dostaliśmy niepozbawioną wad, ale całkiem kompetentną w swoim gatunku pozycję. Tylko i aż tyle.
MarcinB323
Ekspert
2025.05.30
30-05-25. Gra nie porywa. Londyn jest mało ciekawy szczególnie że połączenie starego Miasta z tymi neonami mi nie pasuje. Poza tym jak zwykle model jazdy autem leży ( chyba najgorszy w serii). Gra jest za łatwa wszystko można przejść jedno postacią i werbowanie jest bardziej dodatkiem niż główną mechanika. Fabuła nie porywa i wątpię bym coś z niej pamiętał. Najfajniejsze są znajdzki szczególnie punkty technologii trzeba się namęczyć aby niektóre zebrać ( a czasami to dziecinada szczególnie jak latach się dronem). Postacie bardzo słabe szczególnie dubinng bochaterow sporo psują.
Bydlaq1516
Ekspert
2023.08.01
Watch Dogs Legion od początku zaznacza swój nowy pomysł na rozgrywkę. Czy jest on lepszy niż pomysł z poprzednich odsłon? Dla mnie nie. Na plus jednak zdecydowanie wychodzi fabuła, bo w końcu jest o czymś konkretnym. Naprawdę ciekawie mi się ją śledziło. Aktywności poboczne także uległy zmianie i jest to na pewno jakieś odświeżenie. Lecz czy jest to lepszy sandbox od WD2? Też bym nie powiedział, bo w poprzedniczce bawiłem się chyba lepiej w dużej części także przez mapę, bo Londyn nie przypadł mi specjalnie do gustu. Solidna gra, ale nie żadna rewolucja.
Adrian Werner
GRYOnline.pl Team
2022.12.13
Dziwna gra. Bazowe mechaniki jak zwykle w przypadku gier Ubisoftu są doskonałe - świetnie się jeździ, walczy, skrada i hakuje. Ale największa innowacja projektu, czyli możliwość werbowania każdej postaci zamordowała fabułę - postacie są nijakie, czarne charaktery też i wszystko to jakieś takie sztuczne. Na plus zasługują za to projekty map, oferujące dużą swobodę metod realizacji zadań. W sumie dobry open-world, ale najgorszy z serii Watch Dogs. Watek z cyfrowymi klonami osobowości był jednak niesamowity i szkoda, że reszta gry nie dorasta mu do pięt fabularnie.
pieterkov
Ekspert
2022.01.17
1. Fabuła główna – no jakaś jest, ale przez setki misyjek i stref pobocznych szybko zapominamy o co w ogóle chodziło. Na plus brak sztucznego ograniczania. Rozwój drużyny i zbieranie postaci z perkami/przebraniami ułatwia i przyspiesza działania, ale prawdopodobnie dałoby się przejść grę jedną postacią bez ulepszeń. Niestety denne i nijakie dialogi oraz zbędne cutsceny w klubach bokserskich czy podczas rekrutacji/wyzwalania więźniów sprawiają, że mnóstwo pracy devów idzie w kosz. Sami są zresztą tego świadomi, bo dodali przycisk pomiń. Osobiście wolałbym żeby dialogi były oddzielone od zaliczania misji i podejmowania nowych, żeby móc słuchać ich w trakcie jazdy, bo teraz kończymy misję i musimy stać w miejscu nie mając znacznika, czekając aż skończy się dialog (lub go pominiemy) żeby dostać nowy znacznik nowej misji. 2. Uważam, że pomysł na rekrutowanie byle kogo jest słaby. Trzeba się strasznie naszukać osób z ciekawymi perkami, więc szybko przestałem to robić i trzymałem się określonego składu. Tym bardziej, że gra skutecznie do tego zniechęca dając podstawowym przechodniom tylko 1 perk. Wolałbym np. mieć w menu listę kilkunastu osób do wyboru, bez latania po mieście i skanowania każdego przechodnia. Z pomysłu wycofano się zresztą w dodatku bloodline. Brakuje mi też filtrowania listy agentów pod kątem konkretnego perka oraz filtrowania znaczników na mapie (np. wyłączenia wyświetlania pieniędzy).3. Z pieniędzmi w grze nie bardzo jest co robić. Można je wydawać tylko na skiny do broni, pojazdów (o ile jakaś postać go posiada) i ubrania. Co innego punkty ulepszeń, odblokowujące nowy sprzęt dla wszystkich, ale także i tutaj nie potrzebowałem ich wiele by odblokować wszystko to co chciałem, zwłaszcza, że nie od razu wszystko można kupić. Wiele ulepszeń było zbędnych np. samonaprowadzane drony - rakiety, zbędne bo w grze nigdy nie ma dużych strzelanin. Punkty na ulepszenia odblokowywane misjami głównymi zdobywałem właśnie w ich trakcie, także nie trzeba było dorabiać pobocznymi. Brakowało mi wielu rzeczy do odblokowania np. nie można kupić żadnej broni z tłumikiem (poza lipnym pistoletem) ani porządnego automatu. Więc jak postać sama nie ma broni to jest raczej mało użyteczna, tym bardziej, że niektóre misje zmuszają nas do walki bo hakowanie celu wywołuje alarm.4. Występuje pewna powtarzalność npc w grze, czasem znajdowałem swojego klona, szczególnie cały Albion wygląda tak samo (żołnierze odlewani z formy czy jak?). 5. W grze jest mnóstwo opcjonalnych, zbędnych i nijakich minigierek z wożeniem paczek i bijatykami na czele, które nie dają nic poza pieniędzmi, z którymi nie ma co robić. A misje te nigdy się nie kończą, generują się w kółko. Na mapie jest też znacznik misji fabularnej od 404 ale te misje również są nieskończone, na co wpadłem dopiero po trzecim takim samym zadaniu :/6. Stanowczo zbyt wiele misji sprowadza się do wlecenia na wielkim dronie na miejsce, zgarnięcia czegoś i odlecenia. Niby można na piechotę ale tak jest najszybciej, a przez to, że aktywności jest mnóstwo próbujemy oszczędzać czas.7. Fatalny miks audio. Radia w samochodzie prawie w ogóle nie słychać. Podobnie dźwięków silnika. Kolejna gra ubi w której trzeba włączać normalizację w windows / sterowniku dźwięku.8. Słaby moveset postaci, problemy z przeskakiwaniem między platformami, można skakać i przeskakiwać płotki tylko w wybranych miejscach. Co gorsza zrobiono crossover gry z asasynem na kilka misji. Tym samym mamy misje biegania po platformach, a to wszystko w topornym movesecie postaci. Skutkuje to spadaniem z platformy zamiast przeskakiwana na kolejną (bo gra jest upośledzona i przycisk skoku dalej i zeskoczenia w dół jest ten sam) i powtarzaniem tego samego etapu kilkadziesiąt razy mimo względnie krótkiej drogi. 9. Fizyka upadku w 3/4 przypadków nie występuje. Po prostu postać idzie dalej za krawędź budynku i nagle jest 40 metrów niżej z czerwonym ekranem, że dostaliśmy obrażenia. Takiej toporności nie widziałem od lat. Zaleta to praktycznie brak możliwości zgonu od upadku.10. Bugi bugi i jeszcze raz bugi. NPCe przenikające obiekty, NPC które tkwią w budynkach i nie da się ich zrekrutować, windy blokujące się na budynkach, NPC rozjeżdżające gracza bez powodu, problemy z interakcją z komputerami przez postać, losowe wybuchy w okolicy alarmujące wszystkich wrogów. Do tego notoryczne problemy z krawędziami i barierkami, np. przenikanie npc przez barierkę zamiast powalenia go i notoryczne spadanie/schodzenie z krawędzi. W dodatku bloodline występuje degradacja wydajności z czasem. Co godzinę-dwie trzeba restartować grę bo nie da się grać przez przycinki. W podstawce bez tragedii. Temat bugów jest tak obszerny, że zmontowałem wideo z kilkoma przykładami: https://www.dropbox.com/s/y9cdwminzfwu3vn/legion.mp4 11. Jeżeli zaatakujecie (wciśniecie) f o pół metra za wcześnie postać zamiast ogłuszyć przeciwnika zaatakuje pięścią powietrze i wda się tym samym w absurdalną bójkę. Jeżeli ktoś nas usłyszy i zleci się 2-3 przeciwników lub walczymy za długo zaraz ktoś się zdenerwuje i zacznie strzelać. Wtedy jesteśmy otoczeni przez kilku przeciwników i praktycznie nie mamy szans przeżyć. Oznacza to tyle, że jedno złe wciśnięcie przycisku potrafi zepsuć całą skradankową misję. Bohater trafia do szpitala lub aresztu na kilkadziesiąt minut i trzeba kończyć sprawę kimś innym. Na szczęście nowy bohater pojawia się w okolicy misji i już powaleni przeciwnicy nadal leżą więc jest łatwiej.12. Wszechobecne ekrany wczytywania! Szybka podróż? Wczytujemy! Wejście do malutkiego pomieszczenia? Wczytujemy! Zmiana postaci? Zgadłeś, wczytujemy! Połączenie z komputerem prowadzącym do kamery podczas misji? WCZYTUJEMYYY. Na ssd to nie boli, ale jest denerwujące bo czasem oglądamy kilka ekranów w ciągu minuty gdy np. chcemy teleportować się, zmienić postać a potem gdzieś wejść.13. W misjach fabularnych często musimy wejść do budynku a potem przejść do jego drugiej części np. na piętro, wjechać windą lub zejść do piwnicy. Wchodzimy wówczas w interakcję z drzwiami, gra wczytuje nowy poziom, zwiedzamy krótki mały obszar i wracamy znowu (kolejny ekran wczytywania). Po tym przeciwnicy jak gdyby nigdy nic znowu dreptają po okolicy mimo, że wszystkich zlikwidowaliśmy przed wejściem w drzwi. I prawie nigdy nie jest to uzasadnione np. przyjazdem posiłków. Po prostu trupy wstają z ziemi i chodzą od nowa po trasach patroli, a my zamiast cicho i metodycznie się przez nich przebijać teraz tkwimy w środku bazy otoczeni wrogami.14. Model jazdy nie tak tragiczny jak w cyberpunku ale i tak nie powala. Niska prędkość maksymalna, porównywalne przyspieszenie i zachowanie wszystkich pojazdów. Skuter jeździ niewiele gorzej niż superauto. Całe szczęście, że w ustawieniach można poprawić reakcję gry na wciskane klawisze bo domyślne ustawienia są strasznie powolne, jakbyśmy pływali statkiem. Jest to o tyle dziwne, że w poprzednich częściach fizyka i model jazdy były ok. Jakby posadzili grupkę studentów, kazali im to zrobić od nowa po swojemu i nie sprawdzili po nich.15. Gameplay nadal jest mocno umowny. Rozpraszamy powiadomieniami wysyłanymi na telefon zawodowych żołnierzy którzy patrzą wprost na nas. Absurd goni absurd, ale cóż – na tym bazuje cała ta seria. Tutaj dołożono cooldown i hakowanie grupowe to perk dla konkretnej postaci a nie ulepszenie dla wszystkich, ale i tak skradanie jest dosyć łatwe. A byłoby jeszcze łatwiejsze gdyby ataki z ukrycia działały prawidłowo, dawały większy zakres (np. atak z góry spadając na głowę) czy pozwalały ogłuszać od przodu zanim przeciwnik nas rozpozna.16. Szkoda, że nasi agenci nie rozwijają się w żaden sposób. Nie można zbierać nimi expa żeby np. wybrać sobie nowego perka. Jak ma tylko jeden to do samego końca będzie miał tylko jeden. Z drugiej strony mnogość postaci sprawia, że misje prędzej czy później się przejdzie. Jeden pozbędzie się paru przeciwników i zostanie aresztowany, drugi kolejnych paru i zostanie ranny, w końcu trzeci wykona misję. Czasem też możemy zginąć podczas ewakuacji z miejsca misji i jak przełączymy się na innego agenta przed wejściem do lokacji to misja się zalicza, bo opuściliśmy teren. Logiczne :D17. Gra słabo oznacza wejścia do budynków. Czasem trzeba wlecieć kanałem lub zwyczajnie wejść drzwiami, ale bywa, że na 20 drzwi tylko jednymi da się wejść i niczym się one nie wyróżniają.18. Pomimo tego, że miasto jest dosyć duże, obszary misji są powtarzalne. Tak więc jak dostajemy misje poboczne czy rekrutujemy nowe osoby trafiamy w kółko te same miejsca i co gorsza, ponownie musimy je hakować od nowa bo postać nie ma klucza do zamków itd. Zaleta tego jest taka, że czasem można w ten sposób zrobić 2 czy 3 misje na raz, bo wchodzimy do jednego budynku i hakujemy dwa komputery w dwóch pokojach i z głowy.19. Upierdliwe jest ciągłe wciskanie przez grę powiadomień o agentach możliwych do rekrutacji, przy czym jak są w okolicy to ciągle ten sam typ (naganiacz z megafonem i granatem dymnym), a jak wyskakują na mapie (musimy dojechać w godzinę) to dopiero na miejscu dowiadujemy się jakie cechy ma dana osoba, bo absurdalny opis ma się nijak do faktycznie zastanej postaci. Np. osoba opisana jako dziecko konsumpcjonizmu wyda się nam hakerem a u mnie był to najemnik z karabinem.20. Widać też, że mechanikę rozgrywki zmieniano do ostatniej chwili bo w grze wyskakuje nam samouczek z instrukcjami jak założyć i zdjąć przebrania, a nie da się tego zrobić – jak postać wchodzi na terytorium frakcji do którego pasuje przebranie to sama zwalnia i zachowuje pozory, przebrania nie da się zdjąć żeby chodzić szybciej. Przyznam, że przez ten szczegół wolałem grać agentem z tłumikiem i po prostu odstrzeliwać wrogów bo szło to szybciej niż powoli spacerować w przebraniu.21. Nigdy nie osiągnąłem więcej niż 2 gwiazdek poszukiwań przez całą grę. Dopiero po jej przejściu wsiadłem do pojazdu szpiega z rakietami i zacząłem atakować albion, ale dobiłem tylko do 4 gwiazdek bo nowi agenci przestali przyjeżdżać i poziom poszukiwań wygasł :D22. Optymalizacja - na i7 i 1070 + 16GB ram i ssd nvme gra wyciąga od 40 do 80 fps na low/medium. Polecam ustawić filtrowanie tekstur na maxa bo inaczej gra to rozmazana plama.Przejście gry wraz z misjami pobocznymi i wyzwoleniem Londynu zajmuje ok. 23h. Zebrałem też nieco zielonych punktów ulepszeń, ale tak jak wspominałem wyżej, tylko na istotne rzeczy.Sprawę nieco poprawia dodatek bloodline na kolejne 8h, jeżeli chcemy wykonać wszystkie misje poboczne, i jakieś.. 4-5 jak robimy tylko główne. Wątek dużo bardziej liniowy, z tylko jednym agentem na raz. Niestety fabuła szybko się rozwleka i rozmywa, a na początku jest dużo ciekawej niż w podstawowej grze. Za to progres jest jasny i czytelny, konkretne misje dają konkretne ulepszenia, nie trzeba zbierać żadnych punktów. Misje poboczne są jednak w przeciwieństwie do podstawki dużo bardziej zróżnicowane i zrobiłem wszystkie z czystej ciekawości.Jak już macie ubi+ to spróbujcie, ale kupowania oddzielnie nie polecam. Nie wspierajcie wypuszczania coraz bardziej rozwodnionych i „tylko trochę słabszych” części serii, które nie wnoszą NIC nowego.
Michał Mańka
GRYOnline.pl Team
2020.11.04
Watch Dogs Legion wprowadza pewne nowatorskie rozwiązania w swojej formule, ale w ostatecznym rozrachunku nie wykorzystuje w całości ich potencjału. Możliwość grania każdym jest ciekawą koncepcją, ale ostatecznie spłaszcza to bardzo narrację. Słaby model jazdy, słabe radio, ale za to w samym Londynie można się mocno zauroczyć. No i przynajmniej skończono z ziomalskim klimatem z WD2.
wwad
Ekspert
2020.10.31
Wszyscy w testach skupiają się na GPU a w tej grze niestety całkowicie pokpiono optymalizację CPU.Wbudowany benchmark jest ściemą w samej grze jest znacznie gorzej.Brak ustawień pod optymalizację CPU, typu zagęszczenia pojazdów czy cywilów , także nie ma limitów na oświetlenie itp. wszystko nawet w oddali świeci jak choinka, RT podejrzewam że też nie został w żaden sposób ogarnięty bo samo włączenie go to u mnie 10-12 FPS w dół bez różnicy czy średnie czy ultra.Jedyne co ratuje u mnie tą grę to że nie odczuwam input laga na tak tragicznych FPS. By to chciało łaskawie 60 FPS mieć musiał bym chyba CPU za 2 kloce i jakieś bardzo szybkie ramy kupić bo twórców lenistwo poniosło za bardzo. Za to wizualnie grę muszę pochwalić spodziewałem się że szału nie będzie po tym co widziałem na youtubie a okazuje się że wygląda całkiem solidnie, nawet woda wygląda dobrze a na youtube była okropna. Możliwe że to przez HDR + lekkie wyostrzenie włączyłem.W nocy gra jest piękna, w dzień jak nie ma efektów świetlnych jest trochę gorzej ale dzięki całkiem spoko texturom + RT nadal widać że to nie to co dawniej i coś się zmieniło.Ustawienia 4K + Prawie Ultra ( +RT Ultra ) + HDR + DLSS Quality. Większość opcji nic nie daje bo są pod odciążenie GPU nie CPU a u mnie spory zapas mocy na GPU zwykle mam tylko 70-80% wykorzystania, na CPU 60% i więcej nie wyciągnę w mieście w rzece jak poszedłem popływać to i CPU 78% było i od razu 50+ FPS także tam gdzie jest co liczyć CPU się obija a tam gdzie nie ma śmiga.Sporo ludzi widzę na necie ma podobne problemy i to nawet na sporo mocniejszym sprzęcie podobne FPSy.Ruch lewostronny nigdy na takowym nie grałem, więc jest jakaś odmiana. Choć pojazdy AI się czasem blokują.Muzyka jest nie równa nie wiem po co jakąś klasykę do tej gry wpakowano, po za tym normalna muzyka jest ok.Wiele postaci + rekrutowanie misje z tym związane mi przypadły do gustu oczywiście są zrobione tak samo ale jakąś historię nie najgorszą i opowieść tam wnoszą. Londyn jako mapa fajnie wyszło. Klimat też mi się podoba.Brak trybu online świadczy wyraźnie o tym jakiej jakości jest to produkt, po tym jak Ubi na siłę wpychało opcje online do WG 1 aż mnie to zaskoczyło, w WG 2 grałem zbyt mało by porównać.Grę otrzymałem za darmo to nie ma jakiejś tragedii. Obecnie nie polecam zakupu tej gry mimo że jest całkiem spoko to na CPU 4c/8t jest z płynnością kiepsko. No chyba że ktoś lubi grać w 30-40 FPS lub ma 8c/16t CPU to może będzie lepiej.
Butryk89
Ekspert
2022.09.26
Bigos-86
Ekspert
2021.09.20
Ocena STEAM
Mieszane (10 430)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
56% rekomendacji (186)
Digital Trends
Tom Caswell
Easy Allies
Brandon Jones
God is a Geek
Mick Fraser
Hardcore Gamer
Kyle LeClair
GameSpot
Alessandro Fillari
Samaya95 Junior
Nie kupujcie. Szkoda czasu na to.
Na razie pograłem jakieś 7h i KAZDA misja to ta sama misja...
-Jedź na drugi koniec miasta do znacznika.
-Wejdź do budynku (najlepiej dronem - wtedy nie ma opcji zginąć)
-Omiń strażników (głupie AI nawet jak cię zauważy to nie reaguje, albo zapomina po 5 sekundach)
-Shakuj coś
-Super - wykonałeś misję! Teraz pora zrobić dokładnie to samo, ale po drugiej stronie mapy.
+ Ja rozumiem wszystko, naprawdę nie mam nic do koloru skóry, orientacji, wyznania itp.
Ale co nie gram w jakąś grę ostatnio to na siłę jest wrzucony wątek homoseksualny - także tutaj jest jest...
Chcę grać, a nie patrzeć jak 2 laski się bzykają...
koletax Junior
Uważam, że gra jest świetna. Bardzo wydziergany otwarty świat, bardzo detaliczny, przepiękny Londyn przyszłości, dużo w nim różnorodnego życia. Podoba mi się możliwość grania różnymi postaciami, siecią ludzi o wielu odmiennych umiejętnościach. Zadania można rozwiązywać na różne sposoby, bronią, sprytem, pająkobotem, specjalnymi postaciami z dostępami. Gra porusza wiele wątków związanych z zagrożeniem ze strony AI i przemocowej władzy oraz co niesie za sobą dostęp do danych. Podoba mi się klimat bohemy hakerskiej. Dla mnie super, dobrze spędzony czas.
olekp600126894e Legionista
Super gra i love it gram w fabułe gram cały czas gram regularnie w online ubi +100000 rep[ect
Rafalson Legionista
Świetna gra, bardzo przyjemny różnorodny gameplay, ładny Londyn. Można poczuć się jak doświadczony haker. Po raz kolejny doświadczam, że nie warto wierzyć komentarzom i ocenie, jak ktoś po pracy chce pograć w naprawdę spoko grę i trochę się zrelaksować. Polecam!