Wystartowały zamknięte testy pecetowego wydania Halo: Reach. W sieci pojawił się również obszerny gameplay, pokazujący jak ta konwersja prezentuje się w akcji.

Ruszyła zamknięta beta pecetowej wersji Halo: Reach, czyli ostatniej odsłony cyklu opracowanej przez studio Bungie. Biorący w nich udział gracze wybrani zostali spośród osób zarejestrowanych w tzw. Insider Program.
Pierwsza faza testów potrwa do 1 lipca. Uczestniczy w niej niewielka grupa graczy. Kolejne bety mają dopuszczać więcej osób. Udostępniona im gra jest lekko ulepszoną wersją tego, co autorzy pokazywali za zamkniętymi drzwiami podczas tegorocznej edycji targów E3. Zawiera więc tylko misję Tip of the Spear z kampanii.
Równolegle autorzy udostępnili prawie 18-minutowy zapis rozgrywki z wersji testowej, który możecie obejrzeć powyżej. Dzięki temu możemy zobaczyć jak Halo: Reach prezentuje się w rozdzielczości 4K i z zapowiadanymi ulepszeniami graficznymi.
Przypomnijmy, że gra wejdzie w skład pecetowej wersji Halo: The Master Chief Collection. Projekt będzie można kupić jako zestaw, lub nabyć tylko wybrane pozycje z niego.
Dopasowanie gier do specyfiki pecetów zabierze sporo czasu. Dlatego wchodzące w skład kolekcji produkcje nie ukażą się jednocześnie. Autorzy zamierzają wypuszczać je w kolejności chronologicznej pod względem fabularnym. Dlatego zaczynają od Halo Reach, które jest prequelem. Potem otrzymamy kolejno Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2, Halo 3 (wraz z kampanią z Halo 3: ODST) i Halo 4. Warto wspomnieć, że zestaw dostępny będzie nie tylko w Microsoft Store, ale również na Steamie.
Niestety, na razie autorzy nie podali planowanych dat premier wszystkich tych gier. Nie wiemy nawet, kiedy możemy spodziewać się pecetowego Halo: Reach.
Data wydania: 11 listopada 2014
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
31

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.