Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCXBOX
Okładka Halo: Combat Evolved (PC)

Halo: Combat Evolved

Halo: Combat Evolved to futurystyczna strzelanina FPP/TPP, w której wcielamy się w postać Master Chefa - jednego z najbardziej rozpoznawalnych bohaterów gier wideo.

Akcji | FPP | TPP | science fiction | FPS | multiplayer | kooperacja | strzelanki | podzielony/wspólny ekran

Okładka Halo: Combat Evolved (PC)

data premiery gry:

15lis2001

XBOX

30wrz2003

PC

Futurystyczna gra akcji, której fabuła opowiada o konflikcie między ludźmi i obcymi. Gracz staje się członkiem elitarnej formacji bojowej, która cały czas zbrojnie zmaga się z groźną i śmiertelnie niebezpieczną rasą. Obszar, na którym toczą się walki jest liście potężnych rozmiarów. Odznacza się również dużą różnorodnością terenów jak lasy, bagna, łąki, itp. Stoczymy na nim masę ekscytujących pojedynków z przeciwnikami odznaczającymi się sporą dawką inteligencji oraz posiadającymi nowoczesne uzbrojenie.

W grze mamy możliwość wykorzystania dosłownie wszystkich zasłon terenowych dla zwiększenia swych szans w walce. Możemy ukryć się w wypukłościach terenu, za drzewami, skałami, itp. Do dyspozycji otrzymujemy cały arsenał wymyślnych broni, każda o odmiennej charakterystyce i przeznaczeniu, w tym lasery, broń automatyczna, harpun oraz inne. Dodatkowo gracze mogą sterować pojazdami naziemnymi, powietrznymi i jednostkami pływającymi. Przed nimi eksploracja licznych baz i podziemnych instalacji obcych.

Gra została wykonana przy pomocy pełnego szczegółów i detali trójwymiarowego silnika graficznego. Oferuje ona widok z perspektywy trzeciej i pierwszej osoby, rzeczywisty model fizyczny oraz wiernie odtworzone panujące warunki. Rozbudowane tryb multiplayer umożliwia rozgrywkę w kilku trybach gry. Mamy możliwość tworzenia drużyn, ciągłej komunikacji między graczami oraz taktycznego planowania walki.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 16  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,5 / 10 na podstawie 1446 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Halo: Combat Evolved

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Halo: Combat Evolved

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: CPU 1,0GHz Intel/AMD, 256MB RAM, 32MB akcelerator 3D

Microsoft Xbox

Microsoft Xbox

+ dodatkowo (XBOX): link-kabel

Halo: Combat Evolved - recenzja gry
Halo: Combat Evolved - recenzja gry

Recenzja 23 grudnia 2003, 13:18

Oj, trzeba przyznać, iż świat gry po prostu musi się podobać. Autorzy gry przygotowali wiele świetnych plansz. Poziomy generalnie można podzielić na te rozgrywające się na powierzchni planetoidy oraz wewnątrz baz czy innych instalacji. Na szczególną uwagę zasługują te pierwsze. Krajobraz planetoidy jest odpowiednikiem ziemskich tropików. Momentami można się poczuć jak na niezłej wycieczce, szczególnie jeśli gracz zatrzyma się nad krystalicznie czystą wodą i zacznie obserwować fale. Trzeba jednak przyznać, iż akcja toczy się dość szybko i rzadko kiedy będzie okazja, aby solidnie się porozglądać. W miarę postępów w grze stopniowo zaczynają przeważać nieco mroczniejsze klimaty. Mamy na przykład ogromną, przykrytą gęstą mgłą dżunglę. Przez cały czas biegnie się jednak do przodu i z wypiekami na twarzy oczekuje na kolejne atrakcje przygotowane przez producentów. Zupełnie inaczej jest z etapami rozgrywanymi pod powierzchnią ziemi. Te są aż do bólu schematyczne. A szkoda, bo przykład „Half-Life” czy „Elite Force” pokazały, iż gra nie musi rozgrywać się wyłącznie na otwartych przestrzeniach, aby gracz przez cały czas był nią zachwycony. Podziemne poziomy w „Halo” są stosunkowo proste. Komputerowi architekci wcale się nie popisali. Momentami nawet dochodzi do tego, iż gracz dociera do zbliżonych wyglądem pomieszczeń korytarzami „poskręcanymi” w niemal identyczny sposób. Osobiście nie mogłem się doczekać, kiedy wreszcie wyjdę na powierzchnię. Autorzy „Halo” przygotowali w sumie dziesięć etapów (cały czas mowa o singlu, fani multiplayera znajdą coś dla siebie pod koniec recenzji). Początkowo może się wydawać, iż nie jest to zbyt dużo. Okazuje się jednak, iż są one dość długie. Na każdy z nich składa się co najmniej kilka pomniejszych poziomów. W rezultacie czas potrzebny do ukończenia kampanii oscyluje w granicach 10-15 godzin. Zestawiając ten wynik z innymi, niedawno wydanymi FPS-ami, okazuje się, iż jest to stosunkowo dużo. Kilka słów jeszcze o interfejsie. Jak na konsolówkę przystało, jest on dość czytelny. Teoretycznie przez cały czas mamy wgląd do aktualnych celów, ale, jak już zresztą wcześniej wspomniałem, z racji liniowości gry nie ma żadnych problemów z ich wykonaniem. Szkoda tylko, że nie są one zbyt oryginalne. Przeważnie należy dotrzeć do jakiegoś punktu, wykonać tam pewną czynność (uwolnić kogoś, aktywować jakieś urządzenie, pokonać bossa) i zmiatać z powrotem na powierzchnię. Na szczęście ciekawa fabuła z nawiązką wynagradza ich nadmierną sztampowość.

PC
XBOX