Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Breed (PC)

Breed PC

Zostań dowódcą niszczyciela kosmicznego UCS Darwin, dysponującego olbrzymią siłą ognia, myśliwcami, pojazdami naziemnymi i pancerną piechotą, który jest ostatnią nadzieją ludzkości w walce z agresywną rasą Breed.

Akcji | science fiction | kosmiczne

PC Windows
Okładka Breed (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

19marca2004

16kwietnia2004

pudełko PL

W niedalekiej przyszłości zaawansowane podróże kosmiczne pozwoliły ludzkości wydostać się z naszego układu planetarnego na inne światy. Po wiekach, większość populacji opuściła Ziemię aby zamieszkać na nowych koloniach, w tym na sąsiadujących z podwójnym systemem Besalius. Nowe kolonie nie do końca przygotowane były do obrony przed atakiem agresywnej obcej rasy zwanej Breed. Koloniści bronili się tak długo jak mogli, lecz atakujących było zbyt wiele. Ziemia wysłała na pomoc flotę niszczycieli, która jednak miała przybyć na miejsce po dwóch latach podróży. Każdy z niszczycieli wyposażony był w najnowszą broń, myśliwce oraz naziemne pojazdy szturmowe. W czasie drogi w kierunku zaatakowanych kolonii, genetyczne zasobniki produkowały zastępy nowych żołnierzy, specjalnie przystosowanych do walki, niezdolnych do sprzeciwu i całkowicie posłusznych.

Breed okazał się godnym przeciwnikiem w trwającej dekady wojnie. W końcu ludzie wygrali, lecz kolonie zostały zniszczone a flota znacznie uszczuplona i niezdolna do powrotu na Ziemię. Jedynie USC Darwin, dowodzony przez legendarnego kapitana Saula Richtera, był w stanie wrócić na rodzimą planetę. Po przybyciu, okazało się, Breed przeprowadzili inwazję na Ziemię niszcząc całą planetarną obronę i powoli likwidując wszystkie pozycje obronne. Okazało się, że atak na bezbronne kolonie był taktycznym manewrem mającym odciągnąć siły obronne od głównego celu, którym była Ziemia. Jedynym atutem powracającego Darwina był element zaskoczenia, gdyż Breed nie spodziewał się ataku ze strony jakiegokolwiek powracającego niszczyciela. Teraz ostatnią nadzieją ludzkości pozostał sprawny atak wszystkich sił, jakim dysponował Darwin na niczego niespodziewającego się najeźdźcę.

Pierwsza produkcja niewielkiego zespołu Brat Designs wykorzystuje autorski engine Mercury. Z orbitującego statku UCS Darwin gracz przeprowadza ataki, przeciwko Breedowi, agresywnej biomechanicznej rasie, która zajęła część terytorium planety. Po wykryciu przez wroga ostatniego niszczyciela, Breed kieruje wszystkie siły do zniszczenia Darwina. Gracz kontroluje grupę żołnierzy, wybierając spośród latających wojowników lub zrzutu piechoty, czołgów czy pojazdów opancerzonych, próbując zlikwidować oddziały Breeda. Opancerzone lądowniki dostarczają piechotę bezpośrednio we wskazane rejony kontrolowane przez Breeda. Gracz może odpowiednim pojazdem dowolnie kursować pomiędzy orbitą a powierzchnią planety.

  • Oryginalny scenariusz, 25+ misji gwarantujących ponad 30 godzin wspaniałej zabawy.
  • Możliwość swobodnego przemieszczania się pomiędzy orbitą (gdzie znajdował się będzie statek baza) i powierzchnią planety.
  • Możliwość „współdzielenia” pojazdów, np. jeden z graczy może być pilotem/kierowcą, inny odpowiedzialny jest obsługę działka pokładowego.
  • Rozbudowane możliwości zabawy w trybie multiplayer, do 16 graczy w sieci lokalnej lub poprzez Internet.
  • Bogaty arsenał dostępnych broni (można wykorzystać sprzęt obu stron konfliktu) i pojazdów (myśliwce, statki zrzutu, jeepy, czołgi, transportery opancerzone, itd.).
  • Rozbudowany a zarazem intuicyjny interfejs.
  • Wysokiej jakości grafika 3D, zaawansowany silnik –„Mercury engine”, który zdolny jest wygenerować bardzo realistycznie wyglądające środowisko gry.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-32  

Ocena gry 6.305 / 10 na podstawie 336 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 119,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Breed

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Breed

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.5 GHz, 256 MB RAM, 64MB akcelerator 3D, 1.5 GB HDD

Breed - recenzja gry

Recenzja 12 maja 2004, 11:19

Cóż z tego, że wyspy są rozległe i atrakcyjne dla oka, skoro nie ma najmniejszego sensu wytyczać własnych tras – kolejne waypointy wskazują graczowi drogę, którą ma przebyć. Przeciwnicy rozstawieni są na niej w określonych miejscach i każde odstępstwo od przewidzianego porządku to niepotrzebna strata czasu. I tak do oznaczonego punktu kontrolnego trzeba wrócić i go zaliczyć. Nawet jeśli upodobamy sobie odmienną trasę. Zresztą szukanie dróg na skróty potrafi się zemścić znacznie bardziej, gdyż żołnierz, którego poczynaniami kierujemy może się, nie daj Bóg, ześliznąć ze skarpy! Wówczas zwykle pozostaje albo wybrać inną postać z drużyny, albo rozpocząć misję od nowa – bo często nie ma takiej siły, która pozwoli mu wspiąć się z powrotem na ścieżkę lub wrócić na nią okrężną drogą. Pewne obszary są jakby wyłączone ze zwiedzania, aczkolwiek nic nie stoi na przeszkodzie, by w nie wpaść i już tam zostać. Pół biedy, jeśli powyższe dotyczy postaci, której poczynaniami steruje gracz – cóż, trzeba uważać, jak się kroki stawia, nawet pod zmasowanym ostrzałem wroga. Gorzej, gdy jeden z żołnierzy, którym kieruje sztuczna – nazwijmy to – inteligencja, wpadnie w jakąś dziurę. Ot, po prostu przypadek losowy, który sprawia, że oddział w miarę postępów w grze topnieje.