Wyszukiwarka gier
Unreal II: The Awakening

Unreal II: The Awakening

PCXbox
po premierze

Data wydania: 4 lutego 2003

Akcji, FPP, Science fiction, Zagraj za darmo, FPS, Strzelanki, Singleplayer

Opracowana przez studio Legend Entertainment kontynuacja kultowej strzelaniny FPS Unreal z 1999 roku, która w odróżnieniu od powstałych międzyczasie spin-offów z cyklu Unreal Tournament stworzona została z myślą o rozgrywce jednoosobowej. W grze wcielamy się w postać byłego żołnierza Johna Daltona, obecnie przedstawiciela prawa, patrolującego odległy sektor kosmosu na pokładzie statku kosmicznego Atlantis.

7.5

GRYOnline

7.1

Gracze

6.6

Steam

OCEŃ
Oceny

Unreal II to sequel do jednej z najlepszych gier akcji wszechczasów, która na stałe zapisała się w historii komputerowej rozrywki. Akcja rozgrywa się w tym samym fikcyjnym wszechświecie przyszłości co w pierwszym Unrealu, jednakże tym razem jesteśmy zupełnie nowym bohaterem, ex-żołnierzem Johnem Daltonem, obecnie przedstawicielem prawa (odpowiednikiem szeryfa ze starego dzikiego zachodu), a fabuła rozgrywa się w zupełnie innych miejscach niż to miało miejsce poprzednio. Wszystko zaczyna się gdy patrolujemy przestrzeń w odległym sektorze kosmosu statkiem kosmicznym Atlantis, nawiasem mówiąc przerobionym z jednostki wojskowej. W podróży towarzyszy nam trzyosobowa załoga składająca się z pilota Ne'Ban, inżyniera pokładowego Isaaka oraz kobiety, oficera wywiadu Aida. Wszystko idzie dobrze dopóki nie wybucha międzygwiezdna wojna, w której uczestniczy kilka obcych ras, armie najemników oraz niesława Ziemska Piechota. Nagle znaleźliśmy się w środku konfliktu i musimy wziąć odpowiedzialność za przebywających w tym sektorze kolonistów, archeologów, górników i pozostałych cywili. Dodatkowym zadaniem jest odkrycie źródła konfliktu i zakończenie działań wojennych.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 4 lutego 2003

Xbox

Xbox 10 lutego 2004

Gry z serii

Unreal II: The Awakening
Unreal II: The Awakening
Unreal II: The Awakening

11GIER

Gry z serii Unreal

Seria FPS-ów, z których większość stanowią multiplayerowe produkcje. Cykl został wykreowany przez studio Epic Games, znane również z silnika Unreal Engine (zawdzięcza on swoją nazwę właśnie opisywanej serii) oraz m.in. takich marek, jak Gears of War czy Fortnite. Ponadto na kartach jego historii zapisała się m.in. ekipa Digital Extremes, później znana głównie za sprawą gry Warframe.

Gry z serii Unreal

Publicystyka

7.5
dobra

Recenzja GRYOnline

Unreal II: The Awakening

Unreal II to sequel do jednej z najlepszych gier akcji wszechczasów, która na stałe zapisała się w historii komputerowej rozrywki. Akcja rozgrywa się w tym samym fikcyjnym wszechświecie przyszłości co w pierwszym Unrealu...

Unreal II: The Awakening - recenzja gry
Recenzujący:
Piotr Szczerbowski
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
21 lutego 2003
Unreal II: The Awakening - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 17 kwietnia 2003

Unreal II: The Awakening - poradnik do gry

Szczegółowy opis przejścia Unreal II: The Awakening prowadzący krok po kroku od pierwszej do ostatniej misji, ilustrowany wieloma grafikami ułatwiającymi orientację w tekście.

Unreal II: The Awakening - poradnik do gry
Opinie

25 czerwca 2001

Unreal II: The Awakening - przed premierą

Tym razem pracą nad grą zajmą się dwie firmy. Znany doskonale Epic Games, który dla potrzeb drugiej części stworzył zupełnie nowy i cudowny engine, oraz Legend, który ma zająć się „obudowaniem” enginu wszystkimi pozostałymi elementami.

Unreal II: The Awakening - przed premierą

Wiadomości

Epic Games tworzy grę tylko na pecety. Gears of War: Exile anulowany

Studio Epic Games pracuje nad nieujawnioną grą, która pojawi się tylko na pecetach. Taką informację podali Mike Capps oraz Cliff Bleszinski na imprezie PAX East. Jeden z producentów wyjaśnił też, co stało się z projektem Gears of War: Exile.

gry

Szymon Liebert

8 kwietnia 2012 18:42

Epic Games tworzy grę tylko na pecety. Gears of War: Exile anulowany

Epic Games szykuje coś dużego

Firma Epic Games już wkrótce ma ujawnić coś naprawdę dużego. Tak przynajmniej twierdzi PC Gamer, który podał taką informację w ostatnim numerze, niestety nie ujawniając jeszcze planów dewelopera. Według innych doniesień firma Microsoft poszukuje sporej grupy pracowników. Mają oni zająć się tworzeniem Natala, ale także wspomóc właśnie twórców Gears of War.

gry

Szymon Liebert

20 listopada 2009 11:14

Epic Games szykuje coś dużego

Seria Unreal powróci do korzeni

Wiceprezes Epic Games oznajmił w jednym z wywiadów, że niemal pewne jest, iż w przyszłości powstanie kolejny Unreal skupiony na trybie single player. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy dokładnie to nastąpi.

gry

Bartek Sarna

30 kwietnia 2008 14:12

Seria Unreal powróci do korzeni

Epic Games dołącza do Steama

Steam nadal poszerza swoją ofertę. Od wczoraj w tej popularnej usłudze sieciowej dystrybucji programów można nabyć pierwsze gry wyprodukowane przez Epic Games.

gry

Przemysław Zamęcki

18 marca 2008 08:37

Epic Games dołącza do Steama

Epic Games nie planuje kontynuacji Unreala

Już tylko dni dzielą nas od światowej premiery gry Unreal Tournament III. Przeznaczona do sieciowych potyczek pozycja ukaże się na Starym Kontynencie 23 listopada, a w niecały tydzień później przywędruje do Polski. Wspominamy o tym, ponieważ ostatnio okazało się, że pokrewna UT marka Unreal w najbliższym czasie nie doczeka się żadnej kontynuacji.

gry

Marek Grochowski

14 listopada 2007 17:25

Epic Games nie planuje kontynuacji Unreala

Unreal Anthology jeszcze przed premierą Unreal Tournament 2007

Osiem lat minęło już od premiery pierwszej części bestsellerowego cyklu Unreal – najnowsza jego odsłona, czyli Unreal Tournament 2007, ma ukazać się w czwartym kwartale bieżącego roku. Rolę wydawcy wypełni korporacja Midway, która zaplanowała również wprowadzenie na rynek specjalnego zestawu o nazwie Unreal Anthology.

gry

Radosław Grabowski

16 czerwca 2006 09:09

Unreal Anthology jeszcze przed premierą Unreal Tournament 2007

Atari wprowadza nowe ceny swoich produktów na polskim rynku

Wszelkie obniżki cen oryginalnych programów na naszym rynku cieszą się zrozumiałym zainteresowaniem graczy, z tym większą przyjemnością pragniemy Was poinformować, że na taki miły krok zdecydowała się firma Atari.

gry

Krystian Smoszna

27 lutego 2006 11:30

Atari wprowadza nowe ceny swoich produktów na polskim rynku

Unreal Engine 3, a sprawa ilości pamięci na karcie graficznej

Litr czterdziestoprocentowej „przezroczystej”, kilogram kiszonych ogórków, pokerowa talia i obowiązkowo towarzysz przeciwnej płci. Właśnie tak może przedstawiać się pomysł na zorganizowanie domowej imprezy o charakterze przygodowo-zręcznościowym z elementami dynamicznej akcji i licznymi motywami symulacyjnymi. Jeśli wspomniana „domówka” miałaby zostać wzbogacona o grę, zbudowaną w oparciu o Unreal Engine 3 (vide news z 14 maja 2004), to bardzo przydatny okaże się gigabajt pamięci na karcie graficznej.

gry

Radosław Grabowski

18 maja 2004 12:55

Unreal Engine 3, a sprawa ilości pamięci na karcie graficznej

UnrealEngine3 nadciągnie w okolicach roku 2006 i rzuci nas na kolana

Od chwili gdy firma Epic Games w 1998 roku, po blisko 3,5 latach developingu ukończyła swoje dzieło zatytułowane Unreal i tym samym zaprezentowała całemu światu swój znakomity engine graficzny, stał się on wyznacznikiem jakości i możliwości w dziedzinie wizualizacji interaktywnej. Liczni producenci chętnie wykorzystują kolejne wersje rozwojowe silnika firmy Epic i z dumą wymieniają ten fakt jako jeden z podstawowych wyznaczników jakości gry. Należy przyznać, iż Epic osiągnął duży sukces i jest teraz zamożną firmą, jednakże jak zdradza jeden ze współzałożycieli firmy, Tim Sweeney, nie zamierza ona osiąść na laurach i już przygotowuje (ponoć) rewolucyjny silnik graficzny - UnrealEngine3.

Tech

Przemysław Bartula

25 lutego 2004 15:41

UnrealEngine3 nadciągnie w okolicach roku 2006 i rzuci nas na kolana

Walcz na obszarze Czerwonej Planety, dzięki fanowskiej modyfikacji Unreal 2

Na fale globalnej sieci informacyjnej „wypłynęła” właśnie pierwsza część bardzo ciekawej modyfikacji do popularnej strzelanki pierwszoosobowej Unreal 2. Ów mod zatytułowany został Red Planet, zaś gracze wcielają się w nim w rolę snajpera, wplątanego w konflikt na Marsie. Opisywany zestaw zawiera pięć map do eksploracji - rozgrywka toczy się głównie na otwartych, ładnie przygotowanych przestrzeniach, nie ma również mowy o większych błędach czy usterkach.

gry

Krzysztof Bartnik

22 lutego 2004 11:52

Walcz na obszarze Czerwonej Planety, dzięki fanowskiej modyfikacji Unreal 2

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Unreal II: The Awakening.

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Unreal II: The Awakening:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Procesor Pentium III/Athlon 1 GHz, 256 MB RAM, 3 GB HDD, 32 MB akcelerator 3D.

Microsoft Xbox

Xbox

Wspiera:
Xbox Live

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.5

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.1

Ocena Graczy

Średnia z 746 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

6.6

Ocena STEAM

"Mieszane"

Średnia z 492 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.5
PC

Piotr Szczerbowski

Recenzent GRYOnline.pl

2003.02.21

Unreal II to sequel do jednej z najlepszych gier akcji wszechczasów, która na stałe zapisała się w historii komputerowej rozrywki. Akcja rozgrywa się w tym samym fikcyjnym wszechświecie przyszłości co w pierwszym Unrealu...

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2021-02-28
16:44

nycrusader Junior

nycrusader

Trochę zaskakujące zakończenie, aż mi się smutno zrobiło. Nie będę spojlerował ;)

Komentarz: nycrusader
2021-10-22
22:45

marcinho01 Pretorianin

marcinho01

Byłem strasznie ciekawy, o co tyle szumu z Unrealem 2. Został zjechany w branży po swojej premierze, a ja postanowiłem go sam sprawdzić i przekonać się, dlaczego i czy słusznie było go krytykować.

Trochę historii... Pierwszy Unreal to prawdziwa legenda wśród komputerowej rozrywki, kamień milowy w rozwoju gatunku FPS. Koniec i kropka. Dodatek Return to Na Pali to typowy mission pack, który wciąż trzyma poziom "jedynki". Nic dziwnego, że zapowiedź Unreal 2 rozbudzała nadzieje graczy. No i w końcu w roku 2003 ukazał się drugi Nierealny.

Powiem wprost- gracze i fachowcy w branży zjechali ten produkt, bo to nie jest pierwszy Unreal. I faktycznie, Unreal 2 ma niewiele wspólnego z pierwowzorem. Nierealny 1 to przede wszystkim wspaniały, mroczny, tajemniczy klimat, który wprost wylewa się z monitora podczas przemierzania przez graczy kolejnych poziomów. "Dwójka" niestety pozostała w tym polu daleko w tyle i to już na starcie odrzuciło to wielu fanów poprzedniczki. Z Unreala 2 pozostał "tylko" typowy, aczkolwiek solidny FPS.

Historia "dwójki" opowiada o byłym marines, który wraz ze swoim statkiem kosmicznym i załogą znalazł się pośrodku konfliktu i wielkiej międzygalaktycznej intrygi, i musi jakoś tu wszystko poukładać i zaprowadzić porządek. Ogółem, fabuła jest dobra, zgrabnie przedstawiona za pomocą cut scenek w przerywnikach pomiędzy misjami oraz poprzez rozmowy z załogą na statku, a zakończenie tej historii jest szczególnie interesujące. Także fabuła na plus.

Mechanika gry- tutaj wielkiej filozofii nie ma. Unreal 2 to typowy FPS, choć fani "jedynki" będą zawiedzeni, gdyż tam akcja była naprawdę gęsta i intensywna, zaś tutaj intensywność jest zdecydowanie mniejsza. Twórcy bardziej skupili się na stopniowaniu napięcia, na fabularnym wyjaśnianiu historii, akcja poszła niejako na drugi plan, co wyszło grze niestety na złe. Widać uskryptowienie poziomów, co oczywiście w "jedynce" też miało miejsce, ale nie było widoczne aż tak bardzo. Fajnie natomiast rozwiązano kilka misji, w których mamy do dyspozycji drużynę- jej członkom możemy wydawać proste rozkazy (zazwyczaj obrony jakiegoś punktu), możemy rozmieszczać pola siłowe i działka obronne w celu przygotowania do obrony. Fajnie to wygląda, frajdę sprawia że mamy tu wpływ na ogół sytuacji. Przemierzając levele mamy, wraz z postępem w grze, dostęp do kolejnych broni, których ilość jest pokaźna, graficznie prezentują się okazale, i przede wszystkim korzystanie z nich jest przyjemne i sprawia radochę. Mamy klasyki w stylu machineguna czy shootguna, ale też oryginały jak granatnik na różne rodzaje granatów (frag, EMP, smoke...), miotacz ognia czy broń obcych (w sumie najmniej z niej korzystałem).

Grafika- tutaj "dwójka" rozwala swojego protoplastę na łopatki, gdyż widać przeskok technologiczny. Nawet grając w to dziś grafika prezentuje się naprawdę ładnie, a efektów ognia nie oglądałem ładniejszych w żadnej innej grze. Majstersztyk!!! Muzyka i udźwiękowienie- tutaj pokuszę się o stwierdzenie, że co najmniej dorównuje swoim wysokim poziomem pierwszej części, jeśli nie przewyższa. Naprawdę dobrze przemierza się lokacje słuchając świetnych dźwięków i zróżnicowanej, pełnej dynamiki muzyki.

Klimat... no i psikus. Unreal 2 nie ma startu do "jedynki". Złożyło się na to kilka elementów. Po pierwsze- fabułę poznajemy podczas cut scenek, briefingów przed misjami, generalnie przerywników filmowych jest, moim zdaniem, za dużo. To psuje intensywność rozgrywki, jest mniej dynamiczna. Po drugie- krótkie poziomy. Owszem, całościowo gra jest dosyć długa (o tym za chwilę), lecz poszczególne poziomy są dosyć krótkie, co wpływa na obniżenie intensywności akcji. Po trzecie- przeciwnicy. Teraz będą nimi głównie ludzie, zaś znani z Unreala Skjaarowie i spółka pokażą się w nielicznych epizodach. Poza tym, ilość naboi, które trzeba wpakować w przeciwników, jest zdecydowanie za duża, przez co po raz kolejny spada intensywność starć. Po czwarte- lokacje. Nasze misje będą toczyć się głównie w zamkniętych obszarach, bardzo mało zwiedzimy otwartych lokacji, a napewno nie zwiedzimy tych lokacji znanych ze świata pierwszego Unreala (ale zaznaczam- graficznie wszystkie poziomy prezentują się bardzo ładnie).

Jednakże przy klimacie muszę na chwilę się zatrzymać i stwierdzić, że owszem, to nie jest pierwsza część, ale przynajmniej dwie lokacje zostaną w mojej pamięci na długo, bo są oryginalne. Ich przemierzanie budzi grozę, przeciwnicy są naprawdę nierealni, a ogół sytuacji buduje klimat survival horroru, nawet lepszy niż ten w Doom 3. Także tutaj nie jest tak do końca źle.

Na jak długo starcza nam Unreal 2? Sztucznie wydłużają grę cut scenki po każdej misji, etapy na pokładzie Atlantis, briefingi, dialogi. Widać, że twórcy naprawdę solidnie popracowali nad historią tej gry i chcieli ją przekazać bardzo dokładnie. Ja ukończyłem grę w 5-6 wieczorów. Jest krótsza niż część 1, ale taka długość to, moim zdaniem, odpowiednia dawka godzinowa.

Jak podsumować Unreal 2? To jest trudne zadanie. Jest to trudne jak w przypadku czwartej części Heroes of Might and Magic- ciężki jest los następnej części niemal idealnej gry. Summa summarum, jako odrębny produkt gra prezentuje się całkiem solidnie i jest to naprawdę kawałek dobrej strzelanki. Tylko tyle i aż tyle, bo potencjał gra miała zdecydowanie większy. Technicznie nie ma się do czego przyczepić, ale pierwszy Unreal po prostu porwał gracza do swojego świata. Sequel nie udźwignął presji, przez co stał się typowym, acz solidnym FPSem.

Komentarz: marcinho01
2025-01-04
15:18

Laslo Chorąży

Pierwsza część Unreal była w swoim czasie grą wybitną z klimatem. Unreal II to już niestety bezpłciowy shooter, w świecie, który nie wciąga ani na chwilę. Dziś po ponad 20 latach nie ma sensu sięgać po ten tytuł bo nie ma tu nic kultowego. Lepiej zagrać w część pierszwą.

Komentarz: Laslo
2025-01-04
15:34

Benekchlebek Senator

Unreal 2 sam w sobie nie jest zły, ale zakończenie pozbawiło grę sensu istnienia

Komentarz: Benekchlebek
2025-01-04
15:35

Admin Senator

Admin

Unreal II: The Awakening - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl