
Data wydania: 17 października 2025
Gra przygodowa od studia Double Fine Productions, znanego m.in. z Psychonauts. W Keeper wcielamy się w chodzącą latarnię morską i towarzyszącego jej ptaka, przemierzając dawno zapomnianą wyspę i śledząc historię opowiadaną bez słów.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Keeper jest grą przygodową, opracowaną przez studio Double Fine Productions pod okiem Lee Petty’ego, w których portfolio można znaleźć między innymi takie gry, jak Stacking, HeadLander, RAD czy Psychonauts.
W grze Keeper akcję oglądamy z różnorodnych, „filmowych” ujęć. Podczas rozgrywki przejmujemy kontrolę nad ożywioną latarnią morską i towarzyszącym jej ptakiem. Protagoniści przemierzają lokacje, pokonując przeszkody terenowe, a także rozwiązując zagadki środowiskowe. Wszystko to najczęściej wymaga ich ścisłej współpracy. W miarę postępów popychamy do przodu historię opowiadaną bez użycia słów.
Keeper przenosi nas do surrealistycznego świata, a dokładnie – na wyspę, nad którą góruje wysoki szczyt. Główną bohaterką gry jest dawno zapomniana latarnia morska, która zostaje ożywiona, kiedy po okolicy zaczynają rozprzestrzeniać się więdnące macki. Nasza podopieczna wyrusza w podróż w głąb wyspy, a towarzyszy jej ptak morski, z czasem stający się jej prawdziwym przyjacielem.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Xbox Series X/SPolskie napisy
Producent: Double Fine Productions, Inc.
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Keeper idealnie pasuje do chłodnej jesieni: to krótka, skondensowana przygoda zachwycająca oryginalnością, dziwnościa i kolorami, a wyciszająca wszystkim innym. To dziełko zbudowane w 100% z vibe’u. Miłośników tego rodzaju produkcji zachęcam, by dać jej szansę.
1 października 2025
W październiku nie zabraknie głośnych premier. Zaczynamy od Ghost of Yotei, aby zahaczyć o Pokemon Legends: Z-A, sprawdzić The Outer Worlds 2 oraz Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2. No i jest Battlefield 6, więc będzie w co grać!
Na rynku zadebiutował Keeper od studia Double Fine. Gra zebrała pozytywne recenzje od krytyków, ale nie wywołała zbyt dużego zainteresowania wśród graczy z kilku powodów.
gry
Marcin Bukowski
19 października 2025 10:00
Dzisiaj w abonamentach Xbox Game Pass Ultimate i PC Game Pass debiutuje unikalny projekt studia Double Fine. Mowa o grze Keeper, w której wcielamy się w latarnię morską.
gry
Krystian Pieniążek
17 października 2025 07:29
W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie gry, jak Fellowship, Keeper, Sunken Engine, Skinfreak czy Escape from Duckov.
gry
Adrian Werner
13 października 2025 10:16
Microsoft ujawnił listę gier, które w październiku trafią do Xbox Game Passa i PC Game Passa. W nadchodzących tygodniach subskrybenci mogą liczyć na mocny zestaw premier, w tym długo wyczekiwane Ninja Gaiden 4.
gry
Kamil Kleszyk
8 października 2025 17:58
Na gamescomie miałem okazję zobaczyć najnowszą grę od Double Fine – Keeper. Zgodnie z duchem studia odpowiedzialnego m.in. za serię Psychonauts, będziemy mieli do czynienia z bardzo nietypową produkcją, która podąża własną ścieżką – podobnie jak jej bohaterowie.
opinie
Adam Celarek
25 sierpnia 2025 18:30
gamescom 2025 przyniósł fanom Double Fine Productions kilka wieści, ale nie tych, na które najbardziej liczyli. Tim Schafer zdradził, że studio stawia obecnie na nowe, oryginalne projekty, zamiast kontynuacji popularnych marek.
gry
Danuta Repelowicz
22 sierpnia 2025 18:45
Deweloperzy z Double Fine Productions szykują dla graczy Keeper: opowieść bez słów, za to z chodzącą latarnią morską i niezbyt odległą datą premiery.
gry
Jakub Błażewicz
8 czerwca 2025 20:18
Wymagania sprzętowe gry Keeper:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-7700K / AMD Ryzen 5 1600, 16 GB RAM, karta graficzna 8 GB GeForce GTX 1070 / Radeon RX 5700, 25 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-13700K / AMD Ryzen 9 7900X, 32 GB RAM, karta graficzna 16 GB GeForce RTX 4080 / 20 GB Radeon RX 7900 XT, 25 GB HDD, Windows 11 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 11 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 240 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Anna Garas
Recenzent GRYOnline.pl
2025.10.17
Ta surrealistyczna gra nie ma dialogów, a i tak złamie niejedno serce. Keeper od studia Double Fine nie mógł do mnie trafić w lepszych okolicznościach. To przygodówka idealna na jesień i dwa-trzy wieczory spokojnego grania.
SULIK
Ekspert
2025.10.26
Graficznie i stylistycznie bardzo mi się podobało, muzyki zupełnie nie pamiętam.Pod względem gameplay, do pierwszej zmiany zasad gry dla mnie było nudnawo i zdecydowanie wolałbym ten segment w 2D.Zagadki właściwie nie istnieją i chyba nie da się ponieść jakiejkolwiek porażki w trakcie tej gry.
Karolus86
Gracz
2025.10.21
Satysfakcjonujące doświadczenie. Przez ok. 5-6 godzin podziwiamy nieskrępowaną wizję artystyczną, biorąc w niej czynny udział. Czuć, że artysta chce się z nami podzielić swoimi pomysłami, a żadna korporacja mu ich nie blokowała tłumacząc się celowaniem w targety i maksymalizowaniem potencjału sprzedażowego (zresztą spróbujcie sobie wyobrazić próbę przekonania do pomysłu sterowania latarnią morską). Naprawdę miło, że takie gry cały czas powstają. Gameplay to głównie łamigłówki (raczej proste) i przyjemna eksploracja.
Araneus357
Ekspert
2025.10.19
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (240)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
86% rekomendacji (86)
Slant Magazine
COGconnected
Mark Steighner
PC Gamer
Tyler Colp
Wccftech
Chris Wray
ACG
leonekwolfik Konsul
17 października nadszedł a gry nie da się uruchomić :(
LokalnyRzezimieszek Generał
Bardzo kiepska optymalizacja, ~60 FPS na średnich ustawieniach w 4K na 5090 to rozbój w biały dzień.
Zmiana ustawień daje małe przyspieszenie, dopiero kombinowanie z Lumen coś daje...
Wrzucili Lumen, ale zapomnieli o Rasteryzacji (Rasterisation), jak i optymalizacji.
Po co Double Fine pchało się w UE5 jak go nie ogarniają.
Karolus86 Chorąży
Satysfakcjonujące doświadczenie. Przez ok. 5-6 godzin podziwiamy nieskrępowaną wizję artystyczną, biorąc w niej czynny udział. Czuć, że artysta chce się z nami podzielić swoimi pomysłami, a żadna korporacja mu ich nie blokowała tłumacząc się celowaniem w targety i maksymalizowaniem potencjału sprzedażowego (zresztą spróbujcie sobie wyobrazić próbę przekonania do pomysłu sterowania latarnią morską). Naprawdę miło, że takie gry cały czas powstają.
Gameplay to głównie łamigłówki (raczej proste) i przyjemna eksploracja.
SULIK Senator
Graficznie i stylistycznie bardzo mi się podobało, muzyki zupełnie nie pamiętam.
Pod względem gameplay, do pierwszej zmiany zasad gry dla mnie było nudnawo i zdecydowanie wolałbym ten segment w 2D.
Zagadki właściwie nie istnieją i chyba nie da się ponieść jakiejkolwiek porażki w trakcie tej gry.