Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 sierpnia 2025, 18:45

Legendarny deweloper ma złe wieści dla fanów swoich dwóch najpopularniejszych serii gier

gamescom 2025 przyniósł fanom Double Fine Productions kilka wieści, ale nie tych, na które najbardziej liczyli. Tim Schafer zdradził, że studio stawia obecnie na nowe, oryginalne projekty, zamiast kontynuacji popularnych marek.

Źródło fot. Double Fine Productions
i

Targi gamescom 2025 dostarczyły mnóstwa nowinek. Wśród nich znalazło się także miejsce dla kilku interesujących informacji związanych z Double Fine Productions. Jednak nie takich, na jakie liczyli jego fani.

Jeszcze nie tym razem

Dla przypomnienia: to amerykańskie studio, dowodzone przez legendarnego Tima Schafera, zostało wykupione przez Microsoft w 2019 roku. Oczywiście wpłynęło to na plany twórców, którzy mogli jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła. Dwie gry z ich repertuaru zawsze miały jednak szczególne znaczenie dla społeczności. Mowa oczywiście o Brutal Legend i Psychonauts, w tym momencie uznawanych już za kultowe.

Od 2021 roku, kiedy to premierę miało Psychonauts 2, nie pojawiła się jednak żadna wzmianka o ich możliwych kontynuacjach. gamescom 2025 dawał zatem nadzieję, że pojawią się pożądane informacje na ich temat, ale niestety i tym razem fani musieli obejść się smakiem.

Mało tego, Schafer powiedział IGN, że studio pracuje nad kilkoma oryginalnymi projektami. Wprawdzie wspomniał o Psychonauts 2, ale sposób, w jaki to zrobił, sugeruje, że sequele nie są w tym momencie priorytetem dla Double Fine Productions i nie wygląda na to, by miało się to przez najbliższe lata zmienić.

Pracuję nad innymi rzeczami. Studio realizuje teraz kilka projektów jednocześnie i wszystkie to oryginalne marki, ponieważ zrobiliśmy Psychonauts 2 i to wystarczy nam na jakiś czas, jeśli chodzi o kontynuacje – powiedział Schafer serwisowi IGN.

Double Fine Productions wyda w tym roku grę Keeper, w której wcielimy się w... latarnię morską. Projekt zadebiutuje 17 października i będzie łączyć w sobie zarówno elementy przygodowe, jak i logiczne. Ciekawym oraz oryginalnym elementem rozgrywki będzie fakt, że ma ona zostać ukazana z perspektywy wspomnianej latarni morskiej, a historia będzie opowiedziana bez użycia słów.

Danuta Repelowicz

Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

więcej