Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Tim Schafer - newsy i ciekawostki

Psychonauts 2 - dziś premiera kontynuacji kultowej platformówki
Psychonauts 2 - dziś premiera kontynuacji kultowej platformówki

Przemysław Dygas, 25 sierpnia 2021, 12:04

W końcu doczekaliśmy się premiery drugiej części uznanej platformówki Psychonauts. Gra dostępna jest na pecetach oraz konsolach.

Psychonauts 2 z nowym trailerem w klimacie filmów szpiegowskich
Psychonauts 2 z nowym trailerem w klimacie filmów szpiegowskich

hexx0, 24 sierpnia 2021, 20:38

Premiera Psychonauts 2 odbędzie się już jutro. Z tej okazji na Xbox Gamescom 2021 showcase zaprezentowany został jej nowy, utrzymany w klimatach szpiegowskich trailer.

Recenzje Psychonauts 2 - Raz powraca w wielkim stylu
Recenzje Psychonauts 2 - Raz powraca w wielkim stylu

Entelarmer, 23 sierpnia 2021, 18:06

Po ponad 16 latach od premiery pierwszego Psychonauts kontynuacja gry w końcu zmierza na PC i konsole. Na szczęście pierwsze recenzje dobitnie dowodzą, że warto było tyle czekać.

Psychonauts 2 ukończone; gra otrzymała złoty status
Psychonauts 2 ukończone; gra otrzymała złoty status

Entelarmer, 7 sierpnia 2021, 10:10

Długie oczekiwanie na Psychonauts 2 wkrótce dobiegnie końca. Studio Double Fine przyznało grze złoty status i tym samym oficjalnie zakończyło prace nad tytułem.

W Psychonauts 2 zagramy w 120 FPS na Xbox Series X/S. Zobacz zwiastun fabularny
W Psychonauts 2 zagramy w 120 FPS na Xbox Series X/S. Zobacz zwiastun fabularny

Entelarmer, 19 lipca 2021, 17:41

Studio Double Fine Productions zaprezentowało zwiastun fabularny Psychonauts 2. W sieci pojawiły się też materiały poświęcone grze, dzięki czemu potwierdzono m.in. wsparcie 120 FPS na konsolach Xbox Series X/S.

Psychonauts 2 z premierą w tym roku - twórcy potwierdzają
Psychonauts 2 z premierą w tym roku - twórcy potwierdzają

Czaruś, 9 kwietnia 2021, 10:33

Brak informacji o grze Psychonauts 2 spowodował, że niektórzy fani martwią się jej losem. Tytuł jednak powstaje i ma się dobrze, a jego premiera zbliża się wielkimi krokami. Tak przynajmniej twierdzą twórcy.

Psychonauts 2 bliskie ukończenia; nie będzie crunchu
Psychonauts 2 bliskie ukończenia; nie będzie crunchu

qjin, 28 grudnia 2020, 13:12

Tim Schafer, założyciel studia Double Fine, ujawnił, że prace nad Psychonauts 2 zmierzają ku końcowi. Obiecał, że na ostatnim etapie produkcyjnym obejdzie się bez crunchu.

Double Fine częścią Xbox Game Studios; Psychonauts 2 z nowym zwiastunem
Double Fine częścią Xbox Game Studios; Psychonauts 2 z nowym zwiastunem

AlexB, 9 czerwca 2019, 23:04

Podczas konferencji Microsoftu na E3 2019 ogłoszono, że studio Double Fine Productions dołączyło do drużyny Xbox Game Studios. Z tej okazji zaprezentowano nowy zwiastun Psychonauts 2.

Rusza konkurencja dla Kickstartera - Fig.co od twórców crowdfundingowych hitów
Rusza konkurencja dla Kickstartera - Fig.co od twórców crowdfundingowych hitów

Entelarmer, 19 sierpnia 2015, 13:28

Przedstawiciele studiów Double Fine Productions, inXile Entertainment oraz Obsidian Entertainment stworzyli konkurencję dla Kickstartera. Strona fig.co ma być przeznaczona jedynie dla twórców gier i uwzględni kilka innowacji, dzięki którym ma stać się podstawą dla deweloperów.

Broken Age jest już prawie gotowe. Tim Schafer broni Petera Molyneux
Broken Age jest już prawie gotowe. Tim Schafer broni Petera Molyneux

luckie, 19 lutego 2015, 12:15

Produkcja przygodówki Broken Age weszła na ostatnią prostą - twórcom pozostały już tylko ostatnie szlify, zanim finalna wersja gry trafi na rynek. Przy tej okazji Tim Schafer postanowił stać się głosem obrony w sprawie Petera Molyneux i jego niespełnionych obietnic.

Spacebase DF-9 - Tim Schafer tłumaczy wczesne zakończenie prac
Spacebase DF-9 - Tim Schafer tłumaczy wczesne zakończenie prac

Jakub Mirowski, 22 września 2014, 13:53

Tim Schafer, współzałożyciel studia Double Fine, postanowił wytłumaczyć fanowskiej społeczności powody wcześniejszego zakończenia prac nad grą Spacebase DF-9. Głównym powodem porzucenia projektu już w październiku tego roku są niezadowalające wyniki finansowe.

Grim Fandango - nowe informacje na temat remake'u prosto z PAX
Grim Fandango - nowe informacje na temat remake'u prosto z PAX

Jakub Mirowski, 31 sierpnia 2014, 18:43

Studio Double Fine, pracujące obecnie nad odświeżoną wersją klasycznej przygodówki Grim Fandango z 1998 roku, pojawiło się na festiwalu PAX Prime w Seattle i ujawniło szereg szczegółów na temat ich nadchodzącej produkcji.

Studio Double Fine zapowiada Costume Quest 2
Studio Double Fine zapowiada Costume Quest 2

Ender, 10 marca 2014, 21:32

Niezależne studio deweloperskie Double Fine zapowiedziało grę Costume Quest 2, a więc kontynuację prostego i kolorowego RPG z 2010 roku, w którym wcielaliśmy się w dzieci zbierające cukierki podczas Halloween. Tytuł pojawi się w październiku lub listopadzie tego roku, na komputerach PC i konsolach.

Broken Age - dziś wieczorem premiera przygodówki Double Fine z Kickstartera
Broken Age - dziś wieczorem premiera przygodówki Double Fine z Kickstartera

Sarge, 28 stycznia 2014, 10:50

Broken Age - przygodówka point’n’click od studia Double Fine - dzisiaj wieczorem ma swoją oficjalną premierę w serwisie cyfrowej dystrybucji Steam. Twórcy na produkcję tej gry otrzymali od fanów ponad 3,3 mln dolarów za pośrednictwem Kickstartera.

Broken Age - w przyszłym tygodniu zobaczymy grę za 3,5 mln dolarów z Kickstartera
Broken Age - w przyszłym tygodniu zobaczymy grę za 3,5 mln dolarów z Kickstartera

Adrian Werner, 11 stycznia 2014, 14:30

Studio Double Fine poinformowało, że wczesna wersja przygodówki Broken Age zostanie wydana w przyszłym tygodniu na Steam Early Access. Zaoferuje ona pierwszą połowę kampanii.

Brutal Legend na PC - heavy metalowa recenzja
Brutal Legend na PC - heavy metalowa recenzja

Filip „fsm” Grabski, 28 listopada 2013, 20:31

Świat metalu zaklęty w grze Brutal Legend kilka lat wędrował na pecety, ale bardzo cieszę się, że w końcu to zrobił. Bo mimo niedoróbek i takich sobie decyzji, efekt końcowy jest bardzo zadowalający.

Broken Age: Part One jest już grywalne – powstała wewnętrzna alfa
Broken Age: Part One jest już grywalne – powstała wewnętrzna alfa

luckie, 20 września 2013, 09:55

Studio Double Fine Productions poinformowało fanów o postępach w pracach nad przygodówką Broken Age. Pierwsza część gry zyskała status wewnętrznej alfy, co oznacza, że da się ją w całości przejść. Przed startem beta-testów twórcy muszą jeszcze dokonać niezbędnych szlifów.

Broken Age – w grze usłyszymy głosy głównych postaci z Brutal Legend i Mass Effect
Broken Age – w grze usłyszymy głosy głównych postaci z Brutal Legend i Mass Effect

Draug, 2 września 2013, 10:44

Studio Double Fine ujawniło listę aktorów, którzy podłożą głosy w ich przygodówce Broken Age. W grze usłyszymy między innymi odtwórców głównych ról z gier Brutal Legend i Mass Effect – Jacka Blacka i Jennifer Hale.

Broken Age – pierwszy zapis rozgrywki z przygodówki studia Double Fine
Broken Age – pierwszy zapis rozgrywki z przygodówki studia Double Fine

Draug, 21 sierpnia 2013, 08:00

Targi Gamescom stały się okazją do pokazania pierwszego gameplayu z Broken Age, sfinansowanej dzięki Kickstarterowi przygodówki studia Double Fine. Początkowy epizod tej produkcji ukaże się w styczniu 2014 roku.

Brutal Legend zmierza na PC?
Brutal Legend zmierza na PC?

luckie, 4 lutego 2013, 09:53

Jeśli wierzyć bazie danych platformy Steam, Brutal Legend wkrótce zawita na PC. Ta ciekawa gra akcji, osadzona w tematyce heavy metalu, początkowo trafiła wyłącznie na konsole Xbox 360 i PlayStation 3, a wersja pecetowa nie była przewidziana. Teraz jednak może się to zmienić.

Opublikowano statystyki Kickstartera - 33% projektów gier zakończylo się powodzeniem
Opublikowano statystyki Kickstartera - 33% projektów gier zakończylo się powodzeniem

Muninn, 22 czerwca 2012, 10:46

Serwis Kickstarter przedstawił statystyki dotyczące m.in. liczby inicjatyw zakończonych sukcesem oraz ilości pieniędzy zebranych w zbiórkach.W kategorii gier 33% projektów zakończyło się powodzeniem.

Nowa gra Double Fine największym projektem w serwisie Kickstarter
Nowa gra Double Fine największym projektem w serwisie Kickstarter

Ender, 1 kwietnia 2012, 14:40

Kickstarter opublikował ciekawe dane, wskazujące na to jak duży wpływ na wzrost jego popularności miał projekt nowej gry studia Double Fine, o którym głośno było w ostatnich tygodniach. Pokazują one także jak odbiło się to na innych propozycjach tytułów, które pojawiły się w serwisie.

Kickstarter – wykop kota w worku!
Kickstarter – wykop kota w worku!

Kamilos, 26 marca 2012, 09:49

O idei serwisu Kickstarter, argumentach "za" i "przeciw" tej jakże szczytnej, ale niebezpiecznej idei przedsięwzięć.

Nowy początek przygodówek – czekając na następną grę studia Double Fine
Nowy początek przygodówek – czekając na następną grę studia Double Fine

Hed, 22 marca 2012, 15:38

Gracze przekazali studiu Double Fine 3,3 miliona dolarów na klasyczną przygodówkę point’n’click, bo najwyraźniej tęsknią za tym gatunkiem. A może po prostu to sympatia do Tima Schafera, szefa tego dewelopera? Te i inne kwestie podejmuję w tekście, który ma proste przesłanie. Pokazać, że przygodówki nigdy nie zniknęły i cały czas są obecne w naszych growych życiach.

Studio Double Fine otrzymało 3,3 miliona dolarów od fanów na nową przygodówkę
Studio Double Fine otrzymało 3,3 miliona dolarów od fanów na nową przygodówkę

Hed, 14 marca 2012, 10:49

Niezależny producent założony przez Tima Shafera zebrał ponad 3 miliony dolarów od swoich fanów na nową produkcję – klasyczną przygodówkę. Akcja prowadzona w serwisie Kickstarter cieszyła się ogromną popularnością i pokazała, że taki model finansowania gier ma rację bytu.

Double Fine myśli o przygodówce 2D z ręcznie rysowanymi tłami
Double Fine myśli o przygodówce 2D z ręcznie rysowanymi tłami

Hed, 26 lutego 2012, 13:42

Przygodówka studia Double Fine, którą finansują fani najprawdopodobniej wróci do dwuwymiarowych, klasycznych korzeni gatunku. Tego przynajmniej chcieliby Tim Schafer i Ron Gilbert, czyli znani pracownicy dewelopera i współtwórcy Monkey Island.

Tim Schafer i Double Fine zebrali już 2 miliony dolarów na produkcję nowej przygodówki
Tim Schafer i Double Fine zebrali już 2 miliony dolarów na produkcję nowej przygodówki

Kono, 21 lutego 2012, 09:45

Zespół Double Fine zdołał zebrać już ponad 2 miliony dolarów za pośrednictwem programu Kickstarter, w którym to indywidualne osoby wpłacają dowolną kwotę i finansują powstanie pełnej wersji gry.

Schafer, ty cfaniaku!
Schafer, ty cfaniaku!

Jiker, 17 lutego 2012, 14:05

Liczył na 400 tysięcy dolarów, dostał już prawie 2 miliony. Pragnął stworzyć prostą przygodówkę point'n'click, a wyprodukuje prawdopodobnie coś znacznie bardziej efektownego. Tim Schafer podbił świat i wskazał deweloperom nową drogę.

Przygodówka studia Double Fine dostanie profesjonalny dubbing i wyjdzie na PC
Przygodówka studia Double Fine dostanie profesjonalny dubbing i wyjdzie na PC

Adrian Werner, 16 lutego 2012, 11:18

Założone przez Tima Schafera studio Double Fine otrzymało już od graczy ponad 1,8 mln dolarów na swój następny projekt. Dzięki zgromadzeniu takiej sumy rozszerzona zostanie lista platform docelowych, a postacie w grze przemówią głosami profesjonalnych aktorów.

Tim Schafer na spowiedzi - spostrzeżenia twórcy na temat wydawców i finansowania gier
Tim Schafer na spowiedzi - spostrzeżenia twórcy na temat wydawców i finansowania gier

Kono, 14 lutego 2012, 11:28

Tim Schafer udzielił ostatnio kilku interesujących wywiadów. Mówił w nich o stosunkach wydawców z twórcami, nowych sposobach finansowania projektów, grach niezależnych oraz dodał kilka słów o swojej nadchodzącej grze.

Pat Garrat zje własne spodnie, jeżeli Notch zapłaci za Psychonauts 2
Pat Garrat zje własne spodnie, jeżeli Notch zapłaci za Psychonauts 2

sathorn, 11 lutego 2012, 17:15

Twórca Minecrafta zastanawia się nad tym czy nie zapłacić za stworzenie Psychonauts 2. Nie brakuje osób, które wykluczają jakoby taka inicjatywa miała dojść do skutku. Niektórzy w swoich stwierdzeniach posuwają się nawet... bardzo daleko.

Czy twórca Minecrafta sfinansuje produkcję gry Psychonauts 2
Czy twórca Minecrafta sfinansuje produkcję gry Psychonauts 2

Ender, 7 lutego 2012, 18:20

Markus "Notch" Persson, twórca gry Minecraft, zaskoczył graczy swoim wpisem na twitterze, w którym oferuje pomoc przy produkcji gry Psychonauts 2. Adresatem tej propozycji jest Tim Schafer ze studia Double Fine, który odpowiadał za powstanie pierwszej części tytułu.

Costume Quest już na pecetach
Costume Quest już na pecetach

Olek, 16 października 2011, 14:55

Po roku czekania komputerowi gracze mogą wreszcie wyruszyć na halloweenową przygodę w grze Costume Quest. Jedna z najciekawszych konsolowych produkcji RPG ubiegłego roku doczekała się wreszcie pecetowej wersji. Dzieło studia Double Fine Productions oferowane jest w dystrybucji elektronicznej za pośrednictwem platformy Steam.

You can’t kill the metal!
You can’t kill the metal!

ElMundo, 14 marca 2011, 18:39

Jeśli mieliście wątpliwości, że Tim Schafer to najbardziej oryginalny projektant gier, jakiego wydał świat, tak teraz nie macie prawa poddać tej tezy w jakąkolwiek wątpliwość. Zapraszam Was na wycieczkę do Krainy Metalu, gdzie wszystko jest kompletnie nielogiczne, w kopalni pracuje się waląc łbami o skałę, a w warsztacie samochodowym w rolę mechanika wciela się sam… Ozzy Osbourne!

Świat według Bobbiego
Świat według Bobbiego

Jiker, 28 września 2010, 13:12

Robert "Bobby" Kotick, 47-letni dyrektor Activision, po raz kolejny porwał tłumy i wziął we władanie media na całym świecie. Nie straszne mu procesy sądowe, ani celne ciosy EA. Bo Bobby będzie trwać.

Cukierek albo psikus od Tima Schafera (no, prawie)
Cukierek albo psikus od Tima Schafera (no, prawie)

Przemysław Zamęcki, 10 sierpnia 2010, 22:11

Dosłownie kilka dni temu dowiedzieliśmy się, że studio Double Fine (macherzy od genialnego Psychonauts i może ciut słabszego Brutal Legend) w pocie czoła pracuje nad czterema nowymi tytułami.