Legendarne studio Tima Schafera może pracować nad dziwną grą, której prototyp powstał w 2017 roku
Tim Schafer i studio Double Fine mogą mogą pracować nad kolejną dziwaczną grą, którą po raz pierwszy w akcji – wówczas jeszcze jako prototyp – mogliśmy oglądać w 2017 roku.

Poszlaki sugerują, jakoby jedną z dwóch gier, nad którymi pracuje obecnie Double Fine Productions, czyli zespół z rodziny Xbox Game Studios znany z szalonej, acz cenionej serii Psychonauts, była produkcja, której prototyp mogliśmy zobaczyć już w 2017 roku.
O tym, że zespół deweloperów kierowany przez wizjonera branży, Tima Schafera, pracuje nad nowymi grami, dowiedzieliśmy się z udostępnionego w minionym roku dokumentu, w którym zaprezentowano kulisy prac nad Psychonauts 2. Tworzenie owych nieujawnionych dotąd pozycji miało jednak zostać zawieszone na czas pracy nad sequelem Psychonauts – o czym również dowiedzieliśmy się z wspomnianego wyżej filmu.
Najnowsze pogłoski, o których donosi serwis eXputer, wskazują, że być może poznaliśmy jedną z gier tworzonych przez studio Double Fine. Ma nią być produkcja nosząca tytuł Kiln.
Przemawia za tym m.in. fakt, że w październiku 2023 roku znak towarowy „Kiln” został zarejestrowany przez firmę Microsoft, która jest właścicielem Double Fine Productions. Warto odnotować przy tym, że sam fakt powstawania „nowych rzeczy” w zespole Tima Schafera potwierdzono dzisiaj w wymownym „tweecie”, który zapowiada dość rychłe ujawnienie informacji.
To nie wszystko, ponieważ Kiln to także tytuł prototypu gry stworzonej przez Dereka Branda, który jak, ujawnił Schafer w owym materiale na temat Psychonauts 2, stoi na czele jednego z projektów studia Double Fine. Co więcej, Kiln znajduje się na oficjalnej stronie wspomnianego wyżej zespołu deweloperów.
Jak czytamy w opisie gry, Kiln to „wieloosobowa, drużynowa bijatyka [...] skupiająca się na tworzeniu unikalnych, wyrzeźbionych przez graczy postaci z szalonymi, opartymi na fizyce animacjami i zniszczeniami”.
Trzeba zaznaczyć, że przytoczony opis pochodzi z kwietnia 2017 roku i dotyczy on jedynie prototypu gry. Możemy zatem założyć, że tytuł ten – jeżeli faktycznie znajduje się w produkcji – zdążył ulec sporym przeobrażeniom.
Z drugiej strony ten szalony opis gry bez wątpienia pasuje do charakteru studia Double Fine. Co więcej, zachowanie przez tak długi czas tytułu dla growego projektu, sugeruje, jakoby przynajmniej część pomysłów i koncepcji z 2017 roku przetrwała do dziś.
Jeżeli jesteście ciekawi, jak wyglądał wstępny plan na Kiln, to poniżej zamieszczam materiał wideo prezentujący w akcji prototyp omawianej gry.
Choć doniesienia o nowej produkcji Double Fine brzmią dość wiarygodnie – szczególnie biorąc pod uwagę dziwaczny charakter poprzednich dzieł studia – przypominam, że wciąż poruszamy się głównie w obszarze internetowych domysłów, a nie oficjalnych komunikatów. Na te musimy jeszcze poczekać.
- Double Fine Productions
- Tim Schafer
- plotki i przecieki (gry)
- Xbox Game Studios / Microsoft Gaming
- PC
- XSX
Komentarze czytelników
zanonimizowany1390890 Pretorianin
Nie wiem co gorsze, publicznie przyznawać się że jak posłuszna owieczka, bierze się złote strzały albo jaranie się tym że twój kolejny projekt to multiplayerowa gra, których gracze maja dość.