Legendarne studio Tima Schafera może pracować nad dziwną grą, której prototyp powstał w 2017 roku

Tim Schafer i studio Double Fine mogą mogą pracować nad kolejną dziwaczną grą, którą po raz pierwszy w akcji – wówczas jeszcze jako prototyp – mogliśmy oglądać w 2017 roku.

Marcin Przała

Legendarne studio Tima Schafera może pracować nad dziwną grą, której prototyp powstał w 2017 roku, źródło grafiki: Double Fine Productions..
Legendarne studio Tima Schafera może pracować nad dziwną grą, której prototyp powstał w 2017 roku Źródło: Double Fine Productions..

Poszlaki sugerują, jakoby jedną z dwóch gier, nad którymi pracuje obecnie Double Fine Productions, czyli zespół z rodziny Xbox Game Studios znany z szalonej, acz cenionej serii Psychonauts, była produkcja, której prototyp mogliśmy zobaczyć już w 2017 roku.

O tym, że zespół deweloperów kierowany przez wizjonera branży, Tima Schafera, pracuje nad nowymi grami, dowiedzieliśmy się z udostępnionego w minionym roku dokumentu, w którym zaprezentowano kulisy prac nad Psychonauts 2. Tworzenie owych nieujawnionych dotąd pozycji miało jednak zostać zawieszone na czas pracy nad sequelem Psychonauts – o czym również dowiedzieliśmy się z wspomnianego wyżej filmu.

Najnowsze pogłoski, o których donosi serwis eXputer, wskazują, że być może poznaliśmy jedną z gier tworzonych przez studio Double Fine. Ma nią być produkcja nosząca tytuł Kiln.

Przemawia za tym m.in. fakt, że w październiku 2023 roku znak towarowy „Kiln” został zarejestrowany przez firmę Microsoft, która jest właścicielem Double Fine Productions. Warto odnotować przy tym, że sam fakt powstawania „nowych rzeczy” w zespole Tima Schafera potwierdzono dzisiaj w wymownym „tweecie”, który zapowiada dość rychłe ujawnienie informacji.

To nie wszystko, ponieważ Kiln to także tytuł prototypu gry stworzonej przez Dereka Branda, który jak, ujawnił Schafer w owym materiale na temat Psychonauts 2, stoi na czele jednego z projektów studia Double Fine. Co więcej, Kiln znajduje się na oficjalnej stronie wspomnianego wyżej zespołu deweloperów.

Jak czytamy w opisie gry, Kiln to „wieloosobowa, drużynowa bijatyka [...] skupiająca się na tworzeniu unikalnych, wyrzeźbionych przez graczy postaci z szalonymi, opartymi na fizyce animacjami i zniszczeniami”.

Trzeba zaznaczyć, że przytoczony opis pochodzi z kwietnia 2017 roku i dotyczy on jedynie prototypu gry. Możemy zatem założyć, że tytuł ten – jeżeli faktycznie znajduje się w produkcji – zdążył ulec sporym przeobrażeniom.

Z drugiej strony ten szalony opis gry bez wątpienia pasuje do charakteru studia Double Fine. Co więcej, zachowanie przez tak długi czas tytułu dla growego projektu, sugeruje, jakoby przynajmniej część pomysłów i koncepcji z 2017 roku przetrwała do dziś.

Jeżeli jesteście ciekawi, jak wyglądał wstępny plan na Kiln, to poniżej zamieszczam materiał wideo prezentujący w akcji prototyp omawianej gry.

Choć doniesienia o nowej produkcji Double Fine brzmią dość wiarygodnie – szczególnie biorąc pod uwagę dziwaczny charakter poprzednich dzieł studia – przypominam, że wciąż poruszamy się głównie w obszarze internetowych domysłów, a nie oficjalnych komunikatów. Na te musimy jeszcze poczekać.

Podobało się?

4

Marcin Przała

Autor: Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
14
21
27

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Zręcznościowe
2024-01-04
13:04

zanonimizowany1390890 Pretorianin

😂

Nie wiem co gorsze, publicznie przyznawać się że jak posłuszna owieczka, bierze się złote strzały albo jaranie się tym że twój kolejny projekt to multiplayerowa gra, których gracze maja dość.

Komentarz: zanonimizowany1390890

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl