Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiX360
Okładka Crackdown (X360)

Crackdown X360

Crackdown to kolejna, po All Points Bulletin, produkcja studia developerskiego Real Time Worlds, które założył David Jones – ojciec słynnej i kontrowersyjnej serii Grand Theft Auto. Tym razem mamy do czynienia z dynamiczną grą akcji/TPP.

Akcji | TPP | sandbox | na 2 osoby | kooperacja

Microsoft Xbox 360
Okładka Crackdown (X360)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji X360:

20lutego2007

23lutego2007

pudełko PL

Crackdown to kolejna, po All Points Bulletin, produkcja studia developerskiego Real Time Worlds, które założył David Jones – ojciec słynnej i kontrowersyjnej serii Grand Theft Auto. Tym razem mamy do czynienia z dynamiczną grą akcji/TPP, zaprojektowaną wyłącznie z myślą o konsoli Xbox 360.

Wydarzenia przedstawione w opisywanym tytule rozgrywają się w olbrzymiej metropolii, na ulicach której walczą ze sobą trzy organizacje przestępcze: Azjaci, Rosjanie oraz Hiszpanie. Graczom przypada rola specjalnego Agenta, posiadającego ponadnaturalne zdolności, któremu powierzono zadanie pozbycia się liderów poszczególnych gangów, a przez to - przywrócenia pożądanego spokoju w całym mieście. Posiadacze konsol mogą swobodnie eksplorować cały zurbanizowany teren, a także w dowolnej kolejności wybierają kolejne zadania do wykonania. Misje przygotowane przez twórców programu są bardzo zróżnicowane: od pieszych pojedynków z rywalami do efektownych, samochodowych pościgów.

Prowadzony bohater oczywiście rozwija się w miarę postępów osiąganych podczas rozgrywki. Wśród umiejętności, jakie posiada od początku wirtualnych zmagań lub które zdobywa w czasie przechodzenia poszczególnych misji, wyróżnimy m.in. supersiłę (rzucanie samochodami nie stanowi dla niego większego problemu, podobnie jak wymierzanie rywalom potężnych ciosów), nadzwyczajną szybkość, możliwość wykonywania skoków na olbrzymią odległość czy też opadania z dużej wysokości. Nasz heros umie również posługiwać się wszelkimi typami broni, a także w kaskaderski sposób prowadzić rozmaite pojazdy. Co ciekawe, w przypadku braku amunicji gracze mogą chwycić za obiekty znajduje się w danej lokacji (od koszy na śmieci, przez samochody, aż do... żywych ludzi!) i przy ich pomocy skutecznie pozbyć się przeciwników.

Pod względem audio-wizualnym, Crackdown w pełni wykorzystuje możliwości technologiczne konsoli Xbox 360. Całe miasto jest jedną wielką lokacją, po której nieustannie poruszamy się, oczywiście trafiając do dzielnic zróżnicowanych stylem budownictwa. Na ścieżkę dźwiękową programu składa się ponad setka licencjonowanych utworów muzycznych. W grze zaimplementowano także opcję zmagań cooperative w Sieci - dwóch graczy może jednocześnie przystąpić do tej samej rozgrywki i wspólnie wykonywać przydzielone zadania, czy walczyć z wirtualnymi rywalami.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / wspólny ekran     Liczba graczy: 1-2  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7.78 / 10 na podstawie 537 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 5.0 / 10 na podstawie 1 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 259,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Crackdown

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Crackdown

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Crackdown - recenzja gry

Recenzja 12 lutego 2007, 16:03

Miasto, które przyjdzie nam ratować i demolować zarazem, podzielone jest na 3 wyspy-strefy, odpowiadające trzem oczekującym na pacyfikację gangom. Pierwsza z grup przestępczych to Los Muertos, czyli południowoamerykański kartel narkotykowy. Druga, Volk, to rosyjscy handlarze bronią. Trzecia, najtrudniejsza do unieszkodliwienia, jest typową, bezlitosną, potężniejszą-niż-rząd-który-ją-onegdaj-stworzył korporacją, a zwie się Shai-Gen. Krążąc sobie po mieście od czasu do czasu otrzymujemy informację, że w pobliżu znajduje się siedziba jednego z kluczowych członków danej organizacji, a także obliczane są nasze szanse na udaną akcję (w głównej mierze oparte na umiejętnościach bohatera). I do tego sprowadza się praktycznie cała gra, nie ma nic więcej. Biednie? Nie da się ukryć, miasto jest tak wielkie, że z powodzeniem można było je wypełnić sto razy większą liczbą rzeczy do zrobienia. Jedynym niby-ratunkiem są więc wyścigi (tak samochodowe, jak i piesze-matrixowe skakanie po dachach) oraz całkiem ciekawe achievementy, spośród których najbardziej zwróciło moją uwagę wspięcie się na sam szczyt wieży Agencji, czyli siedziby przełożonych głównego bohatera. Wieżowiec jest GIGANTYCZNY i przy najwyższej umiejętności akrobatyki (kiedy każdy nasz skok to kilkanaście metrów w górę) dostanie się na jej szczyt to dobre pół godziny kombinowania. Więcej takich było zaprogramować, chłopaki!