Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360
Okładka Gears of War (X360)

Gears of War

Futurystyczna, trzecioosobowa strzelanina, opracowana przez twórców bestsellerowej serii Unreal – firmę Epic Games. Akcja gry toczy się na przypominającej Ziemię planecie Sera, wyniszczonej długoletnią wojną o surowce.

Akcji | TPP | science fiction | multiplayer | TPS | kooperacja | strzelanki

Gears of War jest kolejnym growym przedsięwzięciem twórców bestsellerowej serii Unreal. W odróżnieniu od marki Unreal Tournament i Unreal Championship developerzy postanowili skupić się na trybie zabawy jednoosobowej, chociaż nie zaniedbano również opcji multiplayer, oferującej przykładowo interesujący system kooperacji.

Niniejszy produkt łączy najlepsze cechy gier akcji z elementami gatunku survival horror, a zatem w pewnym sensie przypomina Doom 3 i pamiętny cykl System Shock, aczkolwiek bieg wydarzeń ukazano z perspektywy trzeciej osoby. Dość istotne są także elementy taktyczne, ponieważ trzeba umiejętnie przemieszczać się po wirtualnym polu walki i stosunkowo często wykorzystywać rozmaite osłony. Natomiast całość utrzymano w futurystycznym klimacie (akcja toczy się na planecie Sera, bardzo przypominającej Ziemię), chociaż dostępny arsenał broni jawi się, jako zdecydowanie konwencjonalny (karabin, strzelba, granaty etc.).

Główny bohater, czyli Marcus Fenix, jest wyposażony w ciężki pancerz bojowy, a zatem nie porusza się niczym sprinter na stumetrowym dystansie. Nie może sobie więc pozwolić na frontalne atakowanie wrogów i nieustanne bieganie wokół nich. Bezpośredni kontakt z oponentem pozwala jednak na użycie siły fizycznej do walki w zwarciu. Rywalizacja z przeciwnikami odbywa się zarówno w porze dziennej, jak i nocnej.

Jeśli chodzi o techniczną stronę Gears of War, to szczególną uwagę zwraca trójwymiarowa oprawa wizualna, wykorzystująca technologię Unreal Engine trzeciej generacji. Silnik doskonale radzi sobie nie tylko z generowaniem zamkniętych pomieszczeń, ale także z renderowaniem w czasie rzeczywistym rozległych przestrzeni otwartych. Dodatkowo bardzo dobrze prezentują się algorytmy, odpowiedzialne za funkcjonowanie Sztucznej Inteligencji nieprzyjaciół i towarzyszy broni.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / podzielony ekran     Liczba graczy: 1-8  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8,6 / 10 na podstawie 7412 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,4 / 10 na podstawie 47 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 259,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Gears of War

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Gears of War

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live + dodatkowo (X360): link-kabel

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2.4 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 12 GB HDD, Windows XP/Vista

Gears of War - recenzja gry

Recenzja 27 grudnia 2007, 13:38

Sam rdzeń Trybów Wojny nie uległ jednak zmianie. Wciąż jest to ta sama strzelanina w trzeciej osobie, gdzie odsłonięty teren stanowi strefę śmierci i jedynie umiejętne korzystanie z zasłon uratuje nam skórę. W grze wyraźnie widać inspirację tytułami takimi jak Resident Evil 4 czy Kill.switch, przy czym trzeba zaznaczyć, że Gears of War korzysta z podanych wzorów na swoją modłę, wzbogacając je o wiele własnych elementów. Rozgrywamy dziesiątki małych bitew przechodząc z lokacji do lokacji, gdzieniegdzie tylko mogąc wybrać ścieżkę. Warto zaznaczyć, że odbywa się to zupełnie płynnie i nie mamy często świadomości, że akurat w tym parku, czy na tym parkingu zostaniemy zaatakowani przez Szarańczę. Każde pole bitwy jest gęsto usiane zasłonami i wydawać by się mogło, że manewrowanie między nimi może nastręczać kłopotów.

X360
PC