Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Dungeon Siege (PC)

Dungeon Siege PC

Interesująca gra RPG w stylu hack’n’slash osadzona w realiach fantasy i stworzona przez Gas Powered Games. Nasz bohatera wyrusza podróż po fantastycznym świecie przy okazji wykonując liczne zadania, rozwijając swoje umiejętności i pozyskując sprzymierzeńców.

RPG | TPP | fantasy | hack'and'slash | multiplayer | kooperacja | RPG akcji

PC Windows
Okładka Dungeon Siege (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

5kwietnia2002

29kwietnia2002

pudełko PL

Dungeon Siege to gra akcji/cRPG umieszczona w realiach świata fantasy. Podobnie jak w innych tego typu opowieściach o walce dobra ze złem, staniemy w niej do walki przeciwko armii ciemności pustoszącej spokojne krainy.

Grę rozpoczynamy jako prosty wieśniak rzucony w wir niesamowitych wydarzeń, lecz wraz z odkrywaniem świata i pokonywaniem kolejnych przeciwności uczymy się nowych umiejętności. Po drodze możemy zebrać drużynę składającą się nawet z ośmiu bohaterów. Sposób kontroli postaci zaczerpnięto z gier cRPG i RTS, dzięki czemu z łatwością możemy poprowadzić jednostki do boju formując odpowiedni do sytuacji szyk, oraz mieć pełny wgląd w statystyki postaci oraz ich rozwój.

Co ciekawe występuje tu odmienny od klasycznego system awansu postaci, np.: jeżeli wyposażymy jedną z postaci w łuk to z czasem będzie ona coraz to lepszym łucznikiem. Każdy członek drużyny charakteryzowany jest przez pięć umiejętności: bronie cięte, bronie obuchowe, bronie strzeleckie, czarna magia i biała magia.

Akcja Dungeon Siege toczy się w gigantycznym świecie, pełnym różnorodnych lokacji, takich jak tajemnicze zamki, podziemia, itp., wykonanym w bardzo dobrej jakości trójwymiarowej grafice, pełnej wymyślnych efektów świetlnych, itp.

  • Możliwość jednoczesnej gry do ośmiu osób w sieci lokalnej lub w Internecie na serwerach MS Gaming Zone.
  • Kilka trybów gry wieloosobowej np. Capture the Castle, King of the Hill, Smear the Sorcerer.
  • Dołączony edytor umożliwiający dowolne manipulowanie jej parametrami, jak chociażby tworzenie własnych postaci, czarów, katakumb a nawet całych światów.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 8  

Ocena gry 8.755 / 10 na podstawie 1801 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 169 PLN

Gry podobne do Dungeon Siege

Klasyfikacja PEGI Dungeon Siege

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Dungeon Siege

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 500MHz, 128MB RAM, akcelerator 3D

Dungeon Siege - recenzja gry

Recenzja 13 maja 2002, 10:19

Oczywiście trójwymiarowość nic w tym przypadku grywalności nie dodaje. Graczy przyzwyczajonych do rzutu izometrycznego może wręcz odstraszać konieczność zapanowania nad kamerą krążącą wokół drużyny, niemniej jednak korzyści wizualnych jakie trzeci wymiar daje nie da się przecenić. Postacie gracza w swojej kilkudziesięciogodzinnej wędrówce przemierzą zarówno ordynarne lochy, jak i wielkie przestrzenie, lasy oraz góry, wąwozy, rzeki i wodospady. Najzwyczajniej, wiele spośród istniejących w „Dungeon Siege’u” terenów nie miałoby możliwości zaistnieć w rzucie izometrycznym – dość wyobrazić sobie stromą i wysoką górę, na którą wspiąć się można z jednej strony, zejść zaś z drugiej. Jest to piękne, a w połączeniu z niezwykłą różnorodnością poszczególnych map nie pozwala się znudzić grą z tego choćby powodu, iż ciągle jest coś nowego, dech w piersiach zapierającego do obejrzenia. A przyznać należy grafikom i projektantom poziomów, że sobie niczego nie umieli darować. Dlatego w „Dungeon Siege’u” są farmy, lasy, góry, bagna, pustynia – są krainy skąpane w słońcu i skute lodem, są urocze miasteczka i posępne twierdze oraz oczywiście mnogość wszelkiego rodzaju lochów, grot i jaskiń. Jeśli dodać do tego urodę poszczególnych obiektów – domków, rzek, wodospadów, drzew i krzaczków, różne warunki pogodowe, zmieniające się pory dnia oraz wielką różnorodność wałęsających się wszędzie różnorodnych form życia (w tym również stworzeń neutralnych, których zadaniem nie jest uprzykrzanie graczowi wędrówki, lecz upiększanie okolicy) – wówczas staje się to jasne, dlaczego jest na czym oko zawiesić i że czasem ciężko je na powrót oderwać. Wszystko to zaś działa stosunkowo przyzwoicie już na sprzęcie powyżej 500 MHz, co cieszy.