Pierwsze screeny z Dungeon Siege III
Trzecia część Dungeon Siege została oficjalnie ujawniona na tegorocznym E3, do tej pory jednak mogliśmy obejrzeć jedynie ładne, ale niewiele mówiące artworki. Teraz uległo to zmianie, gdyż twórcy udostępnili pierwsze prawdziwe screenshoty oraz krótką zapowiedź video.
Choć trzecia część Dungeon Siege została oficjalnie ujawniona ponad miesiąc temu na targach E3, to do tej pory mogliśmy obejrzeć jedynie ładne, ale niewiele mówiące artworki. Teraz uległo to zmianie, gdyż twórcy udostępnili pierwsze prawdziwe screenshoty oraz krótką zapowiedź video.
Przypomnijmy, że za produkcję trzeciej części nie odpowiada studio Gas Powered Games. Zastąpił je zespół Obsidian Entertainment. Dungeon Siege III powstaje na autorskim silniku graficznym, który nazwano Onyx. Co ciekawe, jest to pierwszy przypadek, gdy Obsidian skorzysta z własnej technologii. Neverwinter Nights 2 oraz Knights of the Old Republic II działały na zmodyfikowanych silnikach z pierwszych odsłon. Alpha Protocol korzystał z dobrodziejstw Unreal Engine 3.0, natomiast znajdujący się obecnie w produkcji Fallout: New Vegas zbudowano na technologii z Fallout 3.
Zastosowanie własnych rozwiązań graficznych będzie stanowić dla zespołu niemałe wyzwanie, ale na dłuższą metą może się bardzo opłacić. Studio pracuje bowiem również nad adaptacją popularnej serii fantasy zatytułowanej Wheel of Time (u nas wydawanej jako Koło Czasu). Na razie nie zdradzono, na jakim silniku ma działać ta produkcja, ale Onyx wydaje się być prawdopodobnym kandydatem. Poza screenami z Dungeon Siege III wypuszczono zresztą również krótki filmik promujący tę produkcję. Nie znajdziemy na nim żadnych fragmentów prezentujących właściwą rozgrywkę, ale klimat budowany jest w nim bardzo sprawnie.
Niestety, na razie Obsidian uchyla się od odpowiedzi na pytania o wsparcie dla DirectX 11 oraz narzędzi moderskich. Miejmy nadzieję, że twórcy po prostu nie są jeszcze gotowi o tym mówić. Zwłaszcza brak edytora byłby bardzo rozczarowujący, gdyż poprzednie odsłony Dungeon Siege (szczególnie pierwsza część) mogły się pochwalić aktywnymi twórczo społecznościami fanów. Dzięki temu mogliśmy się cieszyć wieloma prawdziwie imponującymi modyfikacjami.
Przypomnijmy, że wydawcą gry będzie Square Enix. Japońska korporacja niedawno nabyła zresztą komplet potrzebnych praw i stała się tym samym wyłącznym właścicielem marki Dungeon Siege. Jest to kolejny przejaw ekspansji firmy na rynki zachodnie. W zeszłym roku logiem Square Enix opatrzone były pudełka z grą RTS zatytułowaną Order of War. Natomiast kilka miesięcy temu japoński wydawca wypuścił Supreme Commander 2, czyli kolejną strategię czasu rzeczywistego. Posiadający pecetowe korzenie Dungeon Siege III na pewno pomoże firmie pozbyć się łatki firmy potrafiącej jedynie produkować kolejne japońskie gry roleplaying.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
BOLOYOO Generał

Juz sie boje o ten tytul :( W II dlugo sie siedzialo w kooperacji z kumplami przechodzac kampanie ;)
Henrar Generał

@Selman: jakich kiepskich kontynuacji? Ich NWN2 i KOTOR2 biją fabularnie swoich poprzedników na głowę. Ale zgodzę się, że ich gry są niedopracowane/nieukończone z masą wyciętego kontentu. Ale czego oni nie dokończą, zrobi za nich community :)
zanonimizowany459699 Konsul
Nie powiedziałbym ,że KOTOR2 bije 1...
Lothers Senator

@Jesi: też bym nie powiedział, ale nie jest też słabszy, trochę inny klimat, ale obie gry są świetne.
@Orrin: DLC i tak się sprzedadzą, przykład? F3, Oblivion, DA:O... DLC sprzedawały się jak ciepłe bułeczki, a narzędzia modderskie do tych gier pozwalają na konkretną ingerencję w engine i dzięki nim powstały naprawdę zadziwiające rzeczy do w/w tytułów (bijące niejednokrotnie jakością wykonania oryginalną zawartość, np. FOOK, Open Cities, QTP, Exnem Bodies ;)
DS3 na pewno sprawdzę, w końcu ta seria to czołówka gatunku... Nic dziwnego, przecież dwie pierwsze części wyszły spod ręki Chrisa Taylora, jednej z ważniejszych postaci legendarnego Black Isle, a "trójkę" robią chłopaki z Obsidian, więc też goście nie z pierwszej łapanki, może być nieźle. Pierwsze materiały robią wrażenie. Wiadomo, RPG na miarę F2 się nie spodziewam (nie te czasy, nie ten gatunek), ale trochę bardziej "rpgowy" (mniej liniowości, więcej dialogów) h'n's może być dobrą mieszanką, Obsidian zna się na opowiadaniu historii, a grafiki koncepcyjne i pierwsze screeny zapowiadają stylową oprawę... byle beta-testy trwały dłużej niż jeden dzień ;)