Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 lipca 2010, 11:15

autor: Adrian Werner

Pierwsze screeny z Dungeon Siege III

Trzecia część Dungeon Siege została oficjalnie ujawniona na tegorocznym E3, do tej pory jednak mogliśmy obejrzeć jedynie ładne, ale niewiele mówiące artworki. Teraz uległo to zmianie, gdyż twórcy udostępnili pierwsze prawdziwe screenshoty oraz krótką zapowiedź video.

Choć trzecia część Dungeon Siege została oficjalnie ujawniona ponad miesiąc temu na targach E3, to do tej pory mogliśmy obejrzeć jedynie ładne, ale niewiele mówiące artworki. Teraz uległo to zmianie, gdyż twórcy udostępnili pierwsze prawdziwe screenshoty oraz krótką zapowiedź video.

Pierwsze screeny z Dungeon Siege III - ilustracja #1
Pierwsze screeny z Dungeon Siege III - ilustracja #2

Przypomnijmy, że za produkcję trzeciej części nie odpowiada studio Gas Powered Games. Zastąpił je zespół Obsidian Entertainment. Dungeon Siege III powstaje na autorskim silniku graficznym, który nazwano Onyx. Co ciekawe, jest to pierwszy przypadek, gdy Obsidian skorzysta z własnej technologii. Neverwinter Nights 2 oraz Knights of the Old Republic II działały na zmodyfikowanych silnikach z pierwszych odsłon. Alpha Protocol korzystał z dobrodziejstw Unreal Engine 3.0, natomiast znajdujący się obecnie w produkcji Fallout: New Vegas zbudowano na technologii z Fallout 3.

Zastosowanie własnych rozwiązań graficznych będzie stanowić dla zespołu niemałe wyzwanie, ale na dłuższą metą może się bardzo opłacić. Studio pracuje bowiem również nad adaptacją popularnej serii fantasy zatytułowanej Wheel of Time (u nas wydawanej jako Koło Czasu). Na razie nie zdradzono, na jakim silniku ma działać ta produkcja, ale Onyx wydaje się być prawdopodobnym kandydatem. Poza screenami z Dungeon Siege III wypuszczono zresztą również krótki filmik promujący tę produkcję. Nie znajdziemy na nim żadnych fragmentów prezentujących właściwą rozgrywkę, ale klimat budowany jest w nim bardzo sprawnie.



Niestety, na razie Obsidian uchyla się od odpowiedzi na pytania o wsparcie dla DirectX 11 oraz narzędzi moderskich. Miejmy nadzieję, że twórcy po prostu nie są jeszcze gotowi o tym mówić. Zwłaszcza brak edytora byłby bardzo rozczarowujący, gdyż poprzednie odsłony Dungeon Siege (szczególnie pierwsza część) mogły się pochwalić aktywnymi twórczo społecznościami fanów. Dzięki temu mogliśmy się cieszyć wieloma prawdziwie imponującymi modyfikacjami.

Przypomnijmy, że wydawcą gry będzie Square Enix. Japońska korporacja niedawno nabyła zresztą komplet potrzebnych praw i stała się tym samym wyłącznym właścicielem marki Dungeon Siege. Jest to kolejny przejaw ekspansji firmy na rynki zachodnie. W zeszłym roku logiem Square Enix opatrzone były pudełka z grą RTS zatytułowaną Order of War. Natomiast kilka miesięcy temu japoński wydawca wypuścił Supreme Commander 2, czyli kolejną strategię czasu rzeczywistego. Posiadający pecetowe korzenie Dungeon Siege III na pewno pomoże firmie pozbyć się łatki firmy potrafiącej jedynie produkować kolejne japońskie gry roleplaying.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej