Obsidian Entertainment pracuje nad trzecią odsłoną cyklu Dungeon Siege
Doczekaliśmy się oficjalnej zapowiedzi trzeciej odsłony cyklu Dungeon Siege. Wśród ujawnionych informacji na temat kontynuacji marki, która zasłynęła z udanego połączenia elementów charakterystycznych dla gier akcji oraz cRPG, znalazło się kilka dosyć zaskakujących. Produkcja zostanie opracowana nie tylko przez nowe studio (Obsidian Entertainment), ale również trafi na konsole.
Doczekaliśmy się oficjalnej zapowiedzi trzeciej odsłony cyklu Dungeon Siege. Wśród ujawnionych informacji na temat kontynuacji marki, która zasłynęła z udanego połączenia elementów charakterystycznych dla gier akcji oraz cRPG, znalazło się kilka dosyć zaskakujących. Produkcja zostanie opracowana nie tylko przez nowe studio (Obsidian Entertainment), ale również trafi na konsole (Xboksa 360 i PlayStation 3). Na rynku znajdzie się oczywiście także edycja pecetowa. Wydawcą Dungeon Siege III będzie japońska korporacja Square Enix. Data premiery nie jest jeszcze znana.

Ekipa Obsidian Entertainment, mająca w swoim dorobku m.in. fabularne Neverwinter Nights 2 oraz wydane przed kilkunastoma dniami szpiegowskie cRPG Alpha Protocol, przez cały czas trwania dewelopingu będzie mogła liczyć na wsparcie ze strony autorów dwóch pierwszych, pecetowych odsłon DS. Mamy tu na myśli Chrisa Taylora oraz zespół Gas Powered Games, który wprowadził obie produkcje do sprzedaży odpowiednio w 2002 oraz 2005 roku. Twórcy oryginału będą nadzorować deweloping Dungeon Siege III, a także służyć pomocą przy procesie kreacji świata.
W ramach Dungeon Siege III firma Obsidian Entertainment zaserwuje graczom rozgrywkę łączącą najlepsze elementy obu poprzednich części cyklu z rozwiązaniami na wskroś nowoczesnymi. W grze nie zabraknie zatem oprawy graficznej w wysokiej rozdzielczości, a także niezwykle popularnego ostatnimi czasy trybu kooperacji (zarówno sieciowego, jak i na podzielonym/wspólnym ekranie przy jednym sprzęcie do grania). Ten ostatni będzie dopuszczać możliwość jednoczesnej rozgrywki czterem osobom, które utworzą w ten sposób standardową dla hack’n’slash drużynę złożoną z wojowników reprezentujących najróżniejsze klasy. Samych profesji w DSIII znajdzie się kilkanaście, więc z dokonaniem wyboru najbardziej pasującego danemu graczowi nie powinno być żadnych problemów.
Producenci obiecują, że ich najnowsze dzieło zaoferuje dopracowane uniwersum, zapewniające wiele godzin wymagającej rozgrywki. Ma to wynikać m.in. z tego faktu, że zabawa będzie w dużym stopniu nieliniowa – większość decyzji gracza ma mieć wpływ na kształt świata oraz zachowanie żyjących w nim postaci niezależnych. Wspomnianych NPC-ów gracz zatrudniać ma w charakterze najemników, reagujących w najróżniejszy sposób na próby powoływania aliansów (np. natychmiastowym opuszczeniem szeregów drużyny). Całość będzie uzupełniać intuicyjny system sterowania, z którego obecności powinni się ucieszyć przede wszystkim posiadacze konsol.
Wszystko wskazuje na to, że Obsidian Entertainment pracuje nad produkcją od początku 2009 roku. Niemal równo rok temu dowiedzieliśmy się bowiem, że studio, oprócz Alpha Protocol oraz zapowiedzianego na jesień bieżącego roku Fallout: New Vegas, ma w zanadrzu jeszcze jeden projekt. Podobno w jego produkcji wykorzystywane były autorskie rozwiązania technologiczne Obsidian. Poniżej prezentujemy kilka pierwszych grafik koncepcyjnych, prezentujących potencjalne obszary mogące znaleźć się w pełnej wersji DSIII.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Kallos Legionista
Po komentarzacz widać, że 90% Polaków nie wie, co to jest Obsidian Ent. i kto tam pracuje...
A skoro oni robią DS3, to może w końcu uznam tę serię za interesującą.
Henrar Generał

@Kallos: ta sama część Polaków uważa, że Bioware są mistrzami RPG. Jeżeli oni są mistrzami to Bethesda jest czymś w rodzaju boga gatunku. Gry Bioware nie zachwyciły mnie pod względem fabuły (a podobno ona w RPGach najważniejsza), a ich ostatnie gry - DA i ME2 to albo H&S (Deep Roads, kto to w ogóle wymyślił), lub TPS z elementami RPG.
Lothers Senator

@Kallos: jeśli wydaje ci się, że w Obsidian Ent. pracują ludzie od Fallouta 1 i 2 to masz rację, wydaje ci się. @Henrar: bogami crpg było Black Isle, później pałeczkę przejęła Troika, później jest BioWare, dawniej Westwood czy New World Computing, ale Bethesda? Proszę cię... Robią dobre gry, ale nie świetne crpg, przynajmniej od jakiegoś czasu, bo Daggerfall i Morrowind były naprawdę dobre. Jednak Black Isle to Black Isle, co by nie mówić.
Henrar Generał

@Lothers: mistrzów RPG już nie ma, to stanowisko nie istnieje po upadku BI. Ale i tak BETH ma lepsze "rpgi" od Bioware'u.
Kallos Legionista
@Lothers
Nic mi się nie wydaje. WIEM, że w Obsidianie pracują ludzie od Tormenta, Fallouta 2 i Icewind Dale'a, a te dwa pierwsze to najlepsze cRPGi, a trzeci to jeden z najlepszchy H&Sów. Obsidian Ent. to praktycznia ta sama firma co Black Isle. Bo musisz wiedzieć, że twórcy pierwszego Fallouta odeszli z BI w 1998, tak więc nie mieli praktycznie żadnego wkładu w rozwój firmy, która dopiero miała stworzyć swoje największe hity - F2 i Tormenta.