Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikWyścigiPCPS4X360PS3XONEWiiU
Okładka Project CARS (PC)

Project CARS

Rozbudowana symulacja wyścigów samochodowych, wyprodukowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio deweloperskie Slightly Mad (Need for Speed Shift, Test Drive: Ferrari Racing Legends i inne) przy aktywnym udziale użytkowników platformy World of Mass Development.

Wyścigi | samochodowe | multiplayer | Oculus Rift | rzeczywistość wirtualna

Project CARS to symulator wyścigów samochodowych przygotowany przez brytyjską ekipę deweloperską Slightly Mad Studios, twórców m.in. Need for Speed: Shift i Shift 2: Unleashed. Gra powstała przy aktywnym współudziale fanów, którzy nie tylko wsparli twórców finansowo, za pośrednictwem platformy World of Mass Development, ale też pomagali na bieżąco testować produkcję i podsuwali swoje pomysły na jej rozwój.

Project CARS oferuje dziesięć trybów rozgrywki, z których najobszerniejszym jest kariera. Wszystkie klasy pojazdów – w tym, karty, samochody turystyczne, auta retro czy bolidy LMP (łącznie kilkadziesiąt licencjonowanych maszyn) – są dostępne od początku zabawy. Stanowi to odzwierciedlenie zamiarów twórców, aby gracze otrzymali prawdziwą wolność wyboru ścieżki swojej kariery, zamiast podążać z góry wytyczoną drogą rozwoju.

Auta da się szczegółowo tuningować, zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i wygląd karoserii. Model jazdy w Project CARS jest bardzo realistyczny, drobiazgowo odzwierciedlając wpływ najmniejszych elementów samochodu i silnika na prowadzenie. Jednocześnie twórcy zaoferowali możliwość dostosowania poziomu trudności do potrzeb grającego, za sprawą różnego rodzaju wspomagań kierowcy. Niemałe znaczenie na rozgrywkę mają też aktualne warunki na drodze. Ludzie ze Slightly Mad Studios zadbali o dynamiczny system pogodowy oraz cykl dnia i nocy.

W grze zawarto imponującą liczbę torów wyścigowych rozmieszczonych w różnych miejscach świata, z których większość jest wirtualnym odwzorowaniem autentycznych miejsc. Wraz z nimi pojawiły się popularne serie wyścigowe: Clio Cup, Kart, klasa GT3, czy Le Mans. Oprócz trybu dla jednego gracza nie zabrakło rozbudowanego modułu wieloosobowego. Ścigać się można z „duchem” innego gracza lub tworzyć własne zawody i rywalizować z żywymi ludźmi w czasie rzeczywistym.

Komputerowa wersja Project CARS odznacza się wyjątkowo realistyczną grafiką, przy maksymalnych ustawieniach oferującą rozdzielczość 12K. Za oprawę wizualną i fizykę odpowiada ulepszony silnik Madness, wcześniej zastosowany w serii Shift. Ponadto gra zawiera wsparcie dla technologii Oculus Rift – okularów do rzeczywistości wirtualnej.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 6,7 / 10 na podstawie 1804 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7,7 / 10 na podstawie 2171 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 224,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Project CARS

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Project CARS

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i7 3.5 GHz/AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 660/Radeon HD 7870 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7
Minimalne: Intel Core 2 Quad Q8400 2.66 GHz/AMD Phenom II X4 940 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 896 MB GeForce GTX 260/1 GB Radeon HD 5770 lub lepsza, 25 GB, Windows Vista/7

Recenzja gry Project CARS - najładniejsze wyścigi w historii

Recenzja 6 maja 2015, 11:56

Zupełnie inaczej wygląda wybór dostępnych torów! W tej kwestii Slightly Mad Studios praktycznie rozpieszcza każdego fana sportów motorowych, a liczba znanych i kultowych tras jest większa niż w innych tytułach z tego gatunku. W Project CARS przyjdzie nam ścigać się m.in. na torach: Monza, Imola, Monaco, Laguna Seca, SPA, Donington, Snetterton, Bathurst, Brands Hatch, Watkins Glen, Silverstone i oczywiście w „zielonym piekle” – słynnej północnej pętli Nürburgring, czyli Nordschleife. Lokacje obejmują każdy zakątek świata. Niektóre mają zmienioną nazwę z powodów licencyjnych – np. ciasne ulice Monaco to „Lazurowe Wybrzeże”. Dodatkowo twórcy, na wzór serii Gran Turismo, zawarli dwie fikcyjne trasy widokowe, bazujące na krajobrazie Kalifornii i południowego wybrzeża Francji. W pierwszej chwili wydają się one dodane trochę na siłę, ale stanowią całkiem miłe urozmaicenie na tle innych, dość podobnie wyglądających torów – zwłaszcza w trybie swobodnego treningu. To właśnie na nich znajdziemy górzyste serpentyny czy tunele, które gwarantują chwile zupełnie odmiennych doznań dźwiękowych.

PC
X360
PS3
WiiU
PS4
XONE