Data wydania: 28 marca 2013
Zaawansowana symulacja wyścigów samochodowych, stanowiąca drugą odsłonę cyklu zapoczątkowanego w 2005 roku. Dewelopingiem rFactor 2 ponownie zajęło się niezależne studio Image Space Inc., specjalizujące się w produkcji symulatorów na potrzeby firm branży motoryzacyjnej. Gracze mają okazję usiąść za kierownicami samochodów kilku klas – od zwyczajnych aut osobowych, aż po bolidy Formuły 1.
Gracze
Steam
rFactor 2 to sequel jednej z najlepszych symulacji wyścigów samochodowych autorstwa amerykańskiego studia Image Space Incorporated. Zespół ten znany jest w głównej mierze ze współpracy z profesjonalistami w dziedzinie motoryzacji, co poskutkowało wydaniem ulepszonej wersji pierwszej części gry, dostępnej tylko dla osób pracujących przy bolidach Formuły 1.
W rFactor 2 w stosunku do poprzednika twórcy postanowili poprawić i unowocześnić wiele elementów związanych z samym rozgrywaniem zawodów. Zarówno w trybie dla pojedynczego gracza, jak i multiplayerze pojawiły się dodatkowe opcje modyfikujące warunki atmosferyczne. Przed wyjazdem na tor użytkownicy sami decydują, czy chcą ścigać się przy słonecznej pogodzie, w deszczu, czy też zostać zaskoczonym obfitą ulewą w trakcie wyścigu. Zaimplementowany system dynamicznych warunków atmosferycznych powoduje, iż walka jest jeszcze bardziej nieprzewidywalna i zaskakująca, jeśli chodzi o końcowe rezultaty. Oprócz tego studio ulepszyło fizykę kolizji między obiektami, która dotyczy nie tylko wypadków samochodowych, ale również uderzeń w pojedyncze pachołki, opony, znaki i banery reklamowe.
W każdym wyścigu mamy do czynienia ze zmienną przyczepnością toru. Moduł RealRoad liczy w czasie rzeczywistym styl jazdy poszczególnych kierowców i z kolejnymi okrążeniami zwiększa ilość gumy na częściach asfaltu, które są najczęściej obierane przez użytkowników. Sytuacja zmienia się kiedy spadnie deszcz. Przyczepność toru spada wówczas drastycznie, co zwiększa prawdopodobieństwo występowania poślizgów.
W standardowym wyposażeniu rFactora 2 znajduje się kilkanaście klas pojazdów – od starych, poczciwych bolidów, w których ścigały się asy pokroju Jackie Stewarta i Jima Clarka, po samochody osobowe o mniejszej mocy i prędkości maksymalnej. Oprócz tego twórcy zawarli wiele znanych torów m.in. belgijskie Spa-Francorchamps (również wersję z 1967 roku), malezyjski Sepang, niemiecki Nurburgring, włoską Monzę, czy amerykański Mid-Ohio.
Oprawa graficzna napędzana jest przez usprawniony silnik graficzny gMotor. Oznacza to, iż mamy do czynienia z ładniejszymi modelami pojazdów, lepszymi teksturami otoczenia, oraz efektami specjalnymi wykorzystującymi nowe możliwości kart graficznych. Oprócz tego do gry dołączony został komplet narzędzi pozwalających na import modyfikacji wykonanych dla części pierwszej.
Autor opisu gry: Adam Kaczmarek
Platformy:
PC Windows
Producent: Image Space Inc. / Studio 397 (PC)
Wydawca: Image Space Inc.
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
20 lipca 2013
Dobrych gier motoryzacyjnych nigdy za wiele. Dlatego też z przyjemnością prezentujemy dziesięć samochodówek, których premiera powinna odbyć się w przeciagu kilku najbliższych miesięcy.
Wczoraj studio Image Space Incorporated wypuściło na Steamie symulator samochodowy rFactor 2. Przy okazji udostępniono także wersję demonstracyjną gry.
gry
Krzysztof Mysiak
13 listopada 2015
Wystartowały oficjalne beta testy gry wyścigowej rFactor 2. Dostęp do nich uzyskają osoby, które przedpremierowo zakupią pełną wersję produkcji studia Image Space.
gry
Marcin Skierski
11 stycznia 2012
W sieci pojawiło się sporo nowych informacji o symulatorze wyścigów rFactor 2. Dowiedzieliśmy się również, że gra autorstwa studia Image Space Inc. już wkrótce wejdzie w fazę otwartych beta testów.
gry
Mateusz Kądziołka
27 grudnia 2011
Popularne pliki do pobrania do gry rFactor 2.
Wymagania sprzętowe gry rFactor 2:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2.8 GHz/AMD Athlon II X2 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450/Radeon HD 5750 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7/8/8.1/10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 3.0 GHz/AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 760/Radeon 7870 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 7/8/8.1/10.
Średnie Oceny:
Średnia z 60 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 6478 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
orfeusz76 Legionista
Symulacja petarda.Po ogrywaniu w AC i RR śmiało mogę stwierdzić , że RF2 jest najlepszą z nich.Jak dla mnie najlepsza fizyka , czucie auta i FFB miażdży.Nie grałem jeszcze w nową ACC i iracing więc nie mam tutaj porównania.No te trasy w dx11 wreszcie prezentują się znakomicie.Polecam!
Arkus23 Junior
Po prostu genialny symulator. Najlepiej zrobione ai w historii gier wyścigowych, cudownie odwzorowana praca opon, zawieszenia itp. Po prostu "must have" dla każdego fana symulatorów.
zanonimizowany828620 Pretorianin
Symulator to jeszcze musi być przy okazji dobrą grą. A to z pewnością nie jest :) Brak tutaj jakiejkolwiek przystępności żeby nazywać to grą. Lol jeszcze ten gość czytający czas brzmiący jak Ivona i zbyt głośny... Ta gra wygląda jakby była zrobiona przez maks. 4 gości. Fanów WRC po informatyce. Robert Kubica gra w rF 2, ale twierdzi że: "Oczywiście symulacje i gry komputerowe idą w coraz lepszym kierunku ale nigdy nie będą odpowiadały rzeczywistości". Dokładnie tak, bo w rzeczywistości samochody nie jeżdżą jak po lodzie po asfalcie. Da się to ustawić żeby dało się grać na klawie? No to czemu nie ma takiej opcji w menu do ch... Wacława ? xD
vinni Legend
Po komentarzu od razu widać, że symulatory nie są dla Ciebie ;)
zanonimizowany828620 Pretorianin
Gram w demo. Włączam grę. Domyślna rozdzielczość 800x600. Zmieniam na nieco wyższe detale i dobrą rozdzielczość. Okienko zmieniło się na takie jak było - 800x600. Zmieniam ponownie. Jest już okej. Włączam wyścig. Czekam dobre 3 minuty na załadowanie się toru. W F1 2017 jechałbym już 2 kółko i to w fotorealizmie. Załadowało się, wyjeżdżam - grafika słaba i mało klatek. Naciskam ESC żeby zmienić grafikę. Nie da się. Chcę wrócić do wyścigu mimo wszystko - nie ma przycisku resume czy coś w ten deseń. Wychodzę więc z wyścigu żeby zmienić grafikę i znowu czekam 4 minuty na załadowanie gry. W końcu wyjeżdżam. Gram na klawiaturze. Jakoś to robią więc czemu miałbym nie dać rady? Dojeżdżam do 1 zakrętu powoli i lekko skręcając. Auto zaczyna kręcić bączka jakbym wjechał przy 100 km/h w plamę oleju. Próbuję ustawić skręcanie na mniej gwałtowne, ale nadal jeździ się tak samo (ch..owo). Odinstalowuję grę.