Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 grudnia 2011, 11:48

autor: Mateusz Kądziołka

Nowe informacje o grze rFactor 2. Otwarte beta testy już niedługo

W sieci pojawiło się sporo nowych informacji o symulatorze wyścigów rFactor 2. Dowiedzieliśmy się również, że gra autorstwa studia Image Space Inc. już wkrótce wejdzie w fazę otwartych beta testów.

Na stronie RaceDepartment pojawiły się nowe informacje o symulatorze wyścigów rFactor 2. Oprócz kilku świeżych wiadomości dotyczących rozgrywki dowiedzieliśmy się też, że wkrótce rozpoczną się otwarte beta testy.

Wersja beta będzie początkowo zawierać samochody i trasy z lat 60-tych XX wieku oraz zestaw Renault (3 trasy i dwa modele aut). Część danych wersji testowej jest już dostępna i można je pobrać za pomocą torrentów. Warto jednak zaznaczyć, że plik exe uruchamiający grę zostanie udostępniony na dniach. Co więcej, uczestnictwo w becie będzie możliwe dopiero wtedy, gdy uiścimy opłatę za pełną wersję gry, która wynosi 43,99 dolarów (około 150 złotych). Twórcy zapowiedzieli też, że pojawi się darmowe demo produkcji, jednak zostanie ono przygotowane dopiero po zakończeniu beta testów.

Nowe informacje o grze rFactor 2. Otwarte beta testy już niedługo - ilustracja #1

Deweloperzy z Image Space Inc. odpowiedzieli też na liczne pytania od fanów. Poznaliśmy dzięki temu kilka interesujących szczegółów dotyczących pełnej wersji rFactor 2.

  • W grze pojawią się podmuchy wiatru, które będą mieć wpływ zarówno na samochody, jak i otoczenie,
  • Efekt zużywania się skrzyni biegów zostanie udostępniony najprawdopodobniej dopiero w pełnej wersji,
  • Zniszczenia mechaniczne pojawią się nie tylko po stłuczkach, ale i w przypadku niewłaściwego eksploatowania aut. Będziemy mieć do czynienia z psującymi się silnikami, wspomnianą już skrzynią biegów oraz zużyciem opon,
  • Gra zaoferuje wsparcie dla maksymalnie czterech kontrolerów,
  • Deweloperzy chcą osiągnąć realistyczny wygląd. Sporo czasu spędzili nad odwzorowaniem tego, jak ludzkie oko reaguje na zmiany (m.in. nagłe zmiany natężenia światła na trasie),
  • Trasy w grze nie będą laserowo odwzorowane (ta opcja jest zarezerwowana dla klientów rFactor Pro),
  • Nawet po wypuszczeniu pełnej wersji deweloperzy z Image Space Inc. mają zamiar ciągle udoskonalać rFactor 2 i dodawać do niego nowe elementy,
  • Twórcy wprowadzą sporo usprawnień do architektury sieciowej. Ułatwione będzie instalowanie i korzystanie z modów tak popularnych wśród społeczności skupionej wokół serii rFactor,
  • Modyfikacje dla pierwszej odsłony nie będą kompatybilne z „dwójką”. Jednak doświadczeni modderzy będą mogli z łatwością je zaadaptować do nowej wersji.

Aktualnie nie wiemy kiedy pojawi się pełna wersja tytułu. Twórcy powiedzieli, że ich priorytetem jest rozwój gry, a nie marketing. Zaznaczyli jednak, że zdają sobie sprawę z tego, że podejście „wyjdzie, kiedy będzie gotowe” może być trudne do zaakceptowania, ale końcowy produkt ma wynagrodzić czas oczekiwania.