Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikZręcznościowePSPX360PS3NDS
Okładka Dragon's Lair (PSP)

Dragon's Lair

Reedycja klasycznej gry zręcznościowej, która pojawiła się w salonach gier w 1983 roku. Wcielając się w postać rycerza Dirka, wyruszamy na ratunek porwanej przez smoka księżniczce. Gra opiera się w całości na tzw. quick time eventach i pozwala na zabawę kontrolerem ruchu Kinect.

Zręcznościowe | fantasy | Kinect

Okładka Dragon's Lair (PSP)

producent: United Coders

data premiery gry:

anulowana

PSP

21gru2009

NDS

23lis2010

PS3

18maj2012

X360

Dragon’s Lair w wersji na Xboksa 360 jest kolejnym portem zręcznościówki, która szturmem zdobyła amerykańskie salony gier w 1983 roku. Producenci tytułu wpadli wówczas na rewolucyjne rozwiązanie i zamiast generowanej komputerowo grafiki zastosowali połączone ze sobą klipy wideo z ręczenie rysowaną kreskówkową animacją. Wpływ na jej przebieg mieli oczywiście gracze, wciskający w odpowiednim czasie wybrane przyciski. Sprawiło to, że nawet po wielu latach przygody Dirka można bez problemu przenosić na nowe platformy, bowiem jej oprawa graficzna nie zestarzała się i nie straciła nic ze swego uroku. Warto dodać, że wykonanie animowanych sekwencji zlecono Donowi Bluthowi, który poza pracą nad dziesiątkami filmów Disneya, znany jest także z takich animacji, jak Anastazja, Titan – Nowa Ziemia czy Wszystkie psy idą do nieba. Produkcją konsolowego portu zajęła się firma Digital Leisure. Wydanie na Xboksa 360 jest już 67 platformą, na którą od czasu premiery trafił Dragon’s Lair.

W grze wcielamy się w dzielnego i zwinnego rycerza Dirka, wyruszającego do posępnej twierdzy, by uratować uwięzioną w niej przez smoka księżniczkę Daphne. Na naszej drodze stają przeróżne fantastyczne istoty, przemyślne i zabójcze pułapki oraz sam zielonoskóry gad, śpiący w ukrytym głęboko w lochach skarbcu.

Dragon’s Lair był pierwszym tytułem w historii, w którym zastosowano tzw. quick time eventy. Cała rozgrywka sprowadza się więc jedynie do szybkiego wciskania, w odpowiednim momencie, wskazanego przycisku na padzie. Dzięki temu Dirk może uniknąć zabójczego ciosu lub odskoczyć we właściwym momencie przed spadającym głazem. W razie chociażby jednej porażki rycerz traci życie. W zależności od wybranego trybu gry mamy do dyspozycji od trzech do nawet dziesięciu żyć. Po zużyciu wszystkich musimy jednak rozpocząć zabawę od samego początku. Twórcy zaimplementowali również opcję obejrzenia całej gry, tak jakbyśmy przeszli ją bez popełnienia żadnej pomyłki.

Warto zaznaczyć, że posiadacze Xboksów z kontrolerem ruchu Kinect mogą wykorzystać go w grze jako alternatywną metodę sterowania. Jeżeli zdecydujemy się na zabawę przed kamerą Kinecta, w trackie rozgrywki na ekranie będą wyświetlane małe grafiki, podpowiadające nam jaką pozę musimy przyjąć, by uratować Dirka przed niechybną śmiercią. Na przykład udajemy, że sięgamy po linę lub uchylamy się przed uderzeniem miecza.

Dzięki sieciowym rankingom, tytuł pozwala na porównywanie naszych wyników z najlepszymi graczami z całego świata.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: / 10 na podstawie 8 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Dragon's Lair

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Dragon's Lair

Nintendo DS

Nintendo DS

Wykorzystuje: DSiWare

Microsoft Xbox 360

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Kinect

Sony PlayStation 3

Sony PlayStation 3

Wykorzystuje: PlayStation Network

Dragon’s Lair z obsługą Kinecta pojawi się 18 maja
Dragon’s Lair z obsługą Kinecta pojawi się 18 maja

wiadomość29 kwietnia 2012

Przeróbka kultowej gry z 1983 roku trafi 18 maja na konsolę Xbox 360. W wersji produkcji na platformę Microsoftu otrzymamy opcjonalne wsparcie dla kontrolera Kinect.

Dragon’s Lair zostanie wydany na Xbox LIVE Arcade z obsługą Kinecta
Dragon’s Lair zostanie wydany na Xbox LIVE Arcade z obsługą Kinecta

wiadomość21 marca 2012

Potwierdzono, że Dragon’s Lair, klasyczna produkcja zręcznościowa, zostanie wydana na Xbox LIVE Arcade. Dodatkowo nowa wersja gry z 1983 roku będzie współpracować z Kinectem.

Wieści ze świata (BioShock: Infinite, Dragon's Lair, Electronic Arts) 20/3/12
Wieści ze świata (BioShock: Infinite, Dragon's Lair, Electronic Arts) 20/3/12

wiadomość20 marca 2012

Wieści ze świata to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o dialogach w grze BioShock: Infinite, prawdopodobnym debiucie Dragon's Lair w wersji na Xboksa 360, zamknięciu serwerów w jedenastu produkcjach firmy Electronic Arts, a także nowym studiu deweloperskim Lady Shotgun Games.

Dragon's Lair II zmierza na konsolę Nintendo DSi
Dragon's Lair II zmierza na konsolę Nintendo DSi

wiadomość31 października 2010

W ubiegłym roku gra Dragon's Lair doczekała się konwersji na konsole Nintendo DS oraz PlayStation Portable. Okazała się ona na tyle dobra, że w planach jest już przeniesienie kolejnej części przygód rycerza Dirka na kieszonkową platformę. Organizacja Entertainment Software Rating Board zakwalifikowała Dragon's Lair II w wersji na Nintendo DSi do grupy gier przeznaczonych dla nastolatków.

Wieści ze świata w telegraficznym skrócie (23 czerwca 2008)

wiadomość23 czerwca 2008

Dzisiaj w „Wieściach ze świata w telegraficznym skrócie”: króliczek Playboya, dodatki do ArchLorda i Sudden Strike 3, jubileusz Dragon’s Lair, Overlord w Europie i słówko o Battlefieldach. Zapraszamy do lektury.

NDS
PSP
X360
PS3