

Najciekawsze materiały do: Rise of the Tomb Raider: 20. rocznica serii

Rise of the Tomb Raider - FOV Fix v.2.0.0
modrozmiar pliku: 7,5 MB
FOV Fix to modyfikacja do Rise of the Tomb Raider, której autorem jest czarman. Jeśli projekt przypadnie Ci do gustu to warto rozważyć wsparcie jego autora za pomocą serwisu Ko-fi.
- Rise of the Tomb Raider - mod DLSS Unlocker for all GPUs including AMD Radeon (FSR/(FidelityFX Super Resolution mod) v.2.1.4 - 1,5 MB
- Rise of the Tomb Raider - mod Legend of the Tomb Raider v.1.1 - 4,2 MB
- Rise of the Tomb Raider - mod Rise of the tomb raider (Steam version) Menu/HUD Overlay toggle v.1.1 - 2,3 MB
- Rise of the Tomb Raider - mod Cam Tools for ROTTR - Alternative for Cinematic Tools v.1.1 - 217,6 KB
- Rise of the Tomb Raider - mod Wildpack Mod v.20092017 - 258,1 MB

Rise of the Tomb Raider - poradnik do gry
poradnik do gry25 lutego 2020
Rise of the Tomb Raider solucja, poradnik to opis przejścia, najlepsze porady, wskazówki, lokalizacja i mapa wszystkich sekretów, znajdźiek oraz poradnik trofeowy. Z nami odnajdziesz w grobowcach wszystkie artefakty, dokumenty i freski.

Recenzja gry Rise of the Tomb Raider na PS4 - 20 lat i 11 gier później Lara wciąż zachwyca
recenzja gry18 października 2016
Światowa premiera 10 listopada 2015. Rise of the Tomb Raider trafiało do kolejnych grup graczy na raty. Teraz do edycji xboksowej i pecetowej dołącza rocznicowa wersja przeznaczona dla posiadaczy PlayStation 4, której przyglądamy się w niniejszej recenzji.
recenzja gry
Recenzja gry Rise of the Tomb Raider na PC - świetna konwersja! 2016.01.29recenzja gry
Recenzja gry Rise of the Tomb Raider - pojedynek z Uncharted 4 będzie trudny 2015.11.09

Czasowa ekskluzywność Rise of the Tomb Raider kosztowała Microsoft 100 milionów dolarow
wiadomość1 września 2021
Po latach dowiedzieliśmy się, ile kosztowała czasowa ekskluzywność Rise of the Tomb Raider. Wszystko dzięki profilowi Fabiena Rossiniego na LinkedInie.

PS Plus w lipcu: Rise of the Tomb Raider i NBA 2K20
wiadomość29 czerwca 2020
Poznaliśmy zawartość jubileuszowego wydania PS Plus. W lipcu do subskrybentów usługi powędrują trzy tytuły - NBA 2K20, Rise of the Tomb Raider i Erica.

Intel wciąż szybszy w grach - nowe testy procesorów Ryzen 3000
wiadomość6 lipca 2019
Po wycieku pierwszych porównań nowych Radeonów RX 5700, przed czasem pojawiły się także wyniki testów nowych procesorów AMD Ryzen 7 3700X oraz Ryzen 9 3900X. Są one nieco zaskakujące i pokazują, że przewaga układów AMD z benchmarków w grach nie istnieje.
- Wielomilionowa sprzedaż Tomb Raider i Rise of the Tomb Raider 2017.11.28
- Cartoon Games - odc. 202 - Tomb Raider Classic 2017.03.06
- Rise of the Tomb Raider – kompendium wiedzy [Aktualizacja #14: po premierze wersji na PS4 i PS4 Pro] 2016.12.02
- Rise of the Tomb Raider i XCOM 2 w rękach ponad miliona użytkowników Steama 2016.10.26
- Gra Rise of the Tomb Raider: 20. Rocznica Serii ozłocona – premiera 11 października 2016.09.25
- Wieści ze świata (Oculus Rift, Planet Coaster, Shroud of the Avatar, Rise of the Tomb Raider) 27/7/2016 2016.07.27
- Rise of the Tomb Raider - zobacz rozgrywkę z trybu co-op Endurance 2016.07.25

Najlepsze gry na Xbox One – 12 świetnych gier na konsolę Microsoftu
artykuł25 lipca 2018
Gears of War, Forza Horizon, Halo… To świetne gry, ale na nich możliwości Xboksa się nie kończą. Stworzyliśmy listę najlepszych tytułów, w które można zagrać na sprzęcie Microsoftu.

Ukończyłem wątek główny ze stanem 89% ponad 23h i muszę przyznać, że Lara jest w świetnej formie. Mechanika i animacja świetna, oprawa wizualna czasami powodowała u mnie opad szczeny. Półotwarty świat sprawdził się idealnie, dzięki temu otoczenie nie stawało się monotonne po pewnym czasie. Najbardziej podobała mi się Geotermiczna Dolina i widok na góry i rzekę, przez którą przepływały kry lodu.
Side questy przemyślane i nie nudziły, niektóre bardzo zabawne, szczególnie ustrzelenie kury w locie płonącą strzałą:D
Duża ilość strojów też na plus. Crafting ma tu sens i ogólny rozwój postaci również.
Jedyne co powinno się zmienić to większy nacisk na szperanie grobowców, ktore nie powinny być opcjonalne ale ogólne zalożenia serii zostały zachowane.
Polecam, bo to jeden z najlepszych i najładniejszych(najładniejszy imho) tytułów na ps4.
Gra zbugowana. Nie da się przewrócić posągu wybuchającymi beczkami. Jedna podpora się pali ale posąg nie przewraca się.


I cyk, kolejny Tomb Raider ukończony w 100%.
zajęło mi to "tylko" 25h
Słaby średniak, nie polecam. Nie udało mi się ukończyć. To coś w stylu wychudzona baba zabija wręcz przypakowanych najemników, którzy przeszli przynajmniej jakieś szkolenie bojowe. I to jeszcze nie 2-3 tylko całe gromady... żenująca gra. Jeśli już robić takie gry, to chociaż niech one będą miały jakieś minimalne przejawy logiki. Grając w to nie mogłem się oprzeć wrażeniu, że tą grę proojektowała feministka.
Nikt mi nie odpowiedział na pytanie, czy jest możliwość włączenia angielskich kwestii mówionych z polskimi napisami.
Trudno. I tak kupiłem, ponieważ podobał mi się TR z 2013, bawię się bardzo dobrze, choć fajnie gdyby była opcja zmiany języka w grze. 8/10


...odnoszę się z oceną i opinią tą samą, jaką dałem dla Shadow Of The Tomb Raider.
...( dla mnie REWELACJA )...
Jak każdy Tomb Rider po reboocie, zjada na śniadanie serię Uncharted.
Gorąco polecam.
Mam covida, więc siedzę w domu i ogrywam starsze gry, ostatnio Wolf TNO teraz padło na ROTR
Cóż gra sama w sobie jest w sumie bardzo dobra, dobrze się w to gra, aczkolwiek mam z nią pewien problem i ten problem jest taki, że konkurencyjne Uncharted jest dużo lepsze w każdym aspekcie
Ai w tr, a ai w Uncharted (4 i LL) cóż niebo, a ziemia. W TR po prostu ono nie istnieje
Animacje.. Różnica dwóch, a nawet trzech klas, skoki w TR są mocno naciągane, a to jak Lara dusi przeciwnika czy się do niego skrada wygląda komicznie, szczególnie po TLOU2
W sumie te animacje są chyba takie same jak w tr z 2013
Gra ma sporo bugów mimo, że minęło już tyle od premiery, często sypie się ai, tekstury
Fabuła jest raczej słaba, a postacie są karykaturalne
Główna intryga nie jest zbyt porywająca, już nawet historia w pierwszym Uncharted było znacznie lepsza, ale to co się wyrabia z postaciami..
Jonah, Lara i ten główny zly to po prostu mem
Ten pierwszy w każdej części jest inny, co totalnie go odziera z jakiejkolwiek cząstki realności, poza tym jest po prostu nudny
Lara znowu jest głupia i naiwna, a ten typo zły udaje kozaka, a jest standardowym cienkim Bolkiem
Ehh no ale ta seria nigdy dobrej fabuły nie miała, od tego jest Uncharted
Nawet lost legacy ma ciekawszą historię i fajnie napisane postacie
Generalnie bardzo lubię gameplay w którym można się podkradać jak i po strzelać, mimo że grze brakuje bardzo, bardzo dużo do u4 czy tlou (niemal ideały) to i tak gra mi się w to przyjemnie
Nawet tew2 był dla mnie dobry, więc wiecie..
Nie mniej to kolejna gra, która przypomina o tym jak doskonale gry robi Naughty dog
O nie gołst musiał po raz kolejny ocenić grę, którą ocenił w 2016 roku, żeby uratować honor nałti dok.
O nie po raz kolejny musiałeś założyć konto, żeby hejtowac naughty dog
Akurat miałem ochotę na tego typu grę, to napisałem jak wygląda z dzisiejszej perspektywy
W sumie to każdy, kto choć troche zna się na grać wie, że Crystal dynamics są dwie półki niżej od ND
Dobra, dopracowana gra.


5 lat po premierze stwierdzam, że gra się nic nie zestarzała ani gameplayowo ani tym bardziej wizualnie. Nadal cieszy oko na przyzwoitym sprzęcie a SSAAx4 potrafi zjadać klatki w wyższych rozdziałkach za to wygładzanie sztos.
Niestety fabuła ciągnie ten tytuł mocno w dół, nie ma nawet ani jednej postaci którą można by polubić, wątek główny jest nudny a ci "źli" dosyć żałośni.
Można powiedzieć, że grę ukończyłem jednym tchem. Przypomniały się stare czasy pierwszych TRów. Akcja wartka, oprawa graficzna świetna jak na 5cio letnią grę. Świetny balans pomiędzy otwartym światem, a wątkiem głównym. Powoduje to, że gracz nie popada w rutynę. Podobnie było w Metro Exodus i też mi to odpowiadało. Sporo cut scenek, ale to też dodawało klimatu, jak dobre kino akcji. Szkoda tylko, że po rozpoczęciu gry nie można zwiększyć poziomu trudności.
Dla mnie to kolejna znakomita część TR. Rozumiem argumenty, że to właściwie znów to samo co poprzednik z 2013 roku, ale mnie niezbyt przekonują - co z tego skoro gra dalej sprawia tyle przyjemności, a i jest na czym oko zawiesić, bo grafika jest bardzo ładna. Jeszcze nie czuję żeby mi się to przejadło - nie wiem jednak jak zareaguję na Shadow...
Fabularnie jest dosyć ciekawie. Czuć, że starano się o rozmach w tej historii. Oczywiście jest ona bardzo filmowa (zresztą nie brak tutaj cutscenek, być może jest ich nawet za dużo), a przez to niejednokrotnie trochę przesłodzona, sztampowa. Ale ostateczne jej zakończenie mnie przynajmniej usatysfakcjonowało. Być może w dużej mierze przez to, jak bardzo epickie było (chyba nie zaprzeczycie?) i wcale nie takie łatwe.
Jak już wspomniałem grafika jest bardzo ładna i to nawet nie na najwyższych detalach. Lokacje są zmyślnie zaprojektowane, a poza tym nie brak pięknych widoków. Animacje są płynne i bardzo rzadko zdarzały mi się jakiegokolwiek rodzaju bugi. Fajnie poruszają się zarówno wrogowie jak i zwierzęta. Tych pierwszych obdarzono całkiem niezłym IQ. Fajnie porusza się też Lara chociaż wkurzające może być to jak niektóre dłuższe skoki są ewidentnie sztucznie przeciągnięte tak aby złapała się jednak tej wystającej krawędzi.
Podobnie jak w poprzedniku, zamiast bezpośredniej wymiany ognia z wrogiem, mamy możliwość załatwienia wszystkiego po cichu. Tym razem możliwości co do tego jest jeszcze więcej, można zrobić to na wiele różnych sposobów. Wymiany ogniowe też prezentują się okazale. Broni jest sporo i można je znacznie ulepszać. Z małych minusów, to miałem jedynie wrażenie, że nie czuć odpowiedniej różnicy z korzystania z nich. Jeśli chodzi o zręcznościowe aspekty, to tradycyjnie dodano Larze kilka umiejętności - nie będę ich wymieniał, powiem tylko, że wszystko sprawdzają się co najmniej dobrze.
Gra jest na tyle dobrze zaprojektowana, że każdy wtajemniczony gracz nie będzie miał problemu z osiągnięciem 100% lub bardzo bliskim zbliżeniem się do tej granicy. Ja miałem problem jedynie z trzema "znajdźkami" i musiałem się posiłkować filmami na YT żeby je zdobyć. A do zbierania jest wiele... jeszcze więcej niż w TR dlatego trzeba się trochę namęczyć żeby osiągnąć tą magiczną barierę. Ale dla mnie to przyjemna sprawa.
Cały mechanizm zbierania surowców, wytwarzania przedmiotów, ulepszania wyposażenia - wszystko to działa bez zarzutów, a jeszcze lepiej pokazuje swoją moc w ciekawym trybie wytrzymałościowym, który również polecam.
Na koniec wspomnę o grobowcach. Te zawsze były dla mnie najprzyjemniejszym smaczkiem w nowych TR i teraz nie było inaczej. Każdy z grobowców ma swój własny, unikalny klimat i jakąś zagadkę do rozwiązania żeby dostać się do skarbu. Większość jest może i prosta, ale i tak miło się je przechodzi. Aż szkoda, że tych grobowców nie było jeszcze więcej, ale 9 wcale nie krótkich lokacji to też nie mało, prawda?
Podsumowując, Rise of the Tomb Raider dla mnie to faktycznie część bardzo podobna do poprzednika jeśli chodzi o gameplay, lecz jeszcze BARDZIEJ ROZBUDOWANA, z jeszcze większym rozmachem i epickością i zwyczajnie ulepszona w niemal każdym aspekcie (kwestia sporna jedynie w fabule).

Dałbym 9/10 lecz optymalizacja kuleje! a gra fabularnie wymiata! Jeżeli juz chcesz zagrać w tą grę na ultra będziesz potrzebował mocego pc

Grę ukończyłem w 17h na poziomie trudności "Twardziel" w 86%.
Bardzo wciągająca gra z ciekawą rozgrywką.
Przede wszystkim podobała mi się konstrukcja świata/poziomów (podobnie jak w poprzedniej części), która trochę przynosi na myśl gry typu "metroidvania" - oczywiście nie jest to w pełni tego typu gra, ale pojawią się okazjonalny (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) backtracking, gdzie odkrywamy nowe obszary w odwiedzonych już miejscach, dzięki zdobyciu nowego ekwipunku.
Apropo ekwipunku, podobają mi się wszelkie "wizualna" związane z Larą. Oprócz tego że to po prostu ładnie wymodelowana dziewczyna, zadbano także o szczegóły takiej jak pojawiający się brud czy krew na jej ciele (który jest zmywany przy wskoczeniu do wody) oraz wszelkiego rodzaju rany. Nawet ulepszanie broni i ekwipunku jest widoczne w ich modelach - bardzo to zwiększa imersję.
Graficznie jest przepięknie. Na moim GTX 960, grałem na wysokich/bardzo wysokich ustawieniach i dosłownie co chwilę trzaskałem screenshoty. Nie tylko sama Lara prezentuje się świetnie, ale i całe lokacje - szczególnie te ośnieżone lub skute lodem.
Samo strzelanie w grze wypada OK - jest kilka broni do wyboru, jak i wspaniały łuk terminatora, Same etapy wspinaczkowe są zdecydowanie ciekawsze, ale zdarza się tutaj kilka błędów (nie raz Lara skoczyła w przepaść pomimo tego że trzymałem inny klawisz kierunku). Świetne są oskryptowane etapy akcji - jest efektownie i widowiskowo i są one po prostu bardzo emocjonujące.
Warto pochwalić także udźwiękowienie gry - Lara skomentuje każdy znaleziony przez nas obiekt, a wszelkim znalezionym dokumentom zawsze towarzyszy głos danej postaci.
Fabuła jest niestety dosyć średniawa - nie odpycha do siebie, ale momentami ciężko ją brać na poważnie. Mimo wszystko fajnie śledzi się całą przemianę Lary na przestrzeni całej gry.
Prawdę powiedziawszy, to co najbardziej mi się w grze nie podobało, to swojego rodzaju "polityka wydawnicza". Grę ograłem w edycji 20-lcia, zawierającej wszystkie wydane DLC. Na początku gry, Lara tworzy prosty, prowizoryczny łuk do polowań, ale magicznie "dzięki" DLC już mogę go wymienić na zaawansowany łuk bloczkowy. Trochę później Lara znajduje stary rewolwer, który ponownie, magicznie mogę wymienić na dużo lepszy pistolet maszynowy. Podczas gry można zdobywać nowe stroje i tutaj na przykład już na samym początku można ubrać strój z DLC dający potężne bonusy i znacznie ułatwiający rozrywkę, mocno psując balans. Ja wiem że to takie głupotki, ale strasznie mnie takie sprawy wybijają z imersji plus czuję jakbym grał w grę nie tak jak tego chcieli deweloperzy gry (a bardziej wydawcy), przez co nie raz sprawdzałem w internecie które elementy gry pochodzą z DLC i specjalnie ich nie używałem. Oby takich DLCków gry miały coraz mniej.
Zdecydowanie grę polecam, szczególnie na wyższym poziomie trudności bo i tak jest dosyć łatwa a naprawdę wciąga.
EDIT; Wśród tych 17h jest też zawarte DLC Baba Yaga - nie wiem po co to dodali do gry. Nic nowego ani ciekawego to nie wprowadza, a fabularnie jest tak głupie, że mogłoby odepchnąć od całej gry.
Dali na epic za darmo, więc miałem okazję w końcu zagrać. W pierwszą część nowej odsłony grałem już jakiś czas i już wtedy byłem mocno zawiedziony. Te gry są po prostu tragicznie słabe. Zachwyt może jedynie wzbudzać grafika i nic więcej. Gry są nudne, bez polotu, bez wyzwania (dopakowanie na trudniejszym poziomie przeciwników to żadne wyzwanie), dla mało kumanego odbiorcy, który głównie będzie wciskał przycisk chodzenia do przodu.
Nawet oryginalny Tomb Raider 1 daje więcej niż obecna seria. A minusów cała gama:
- ciągłe oskryptowanie, gdzie odbiera się graczowi ruch, co zabija immersje totalnie
- Lara - terminator - pomijając hordy przeciników, które robią z gry przygodowej strzelankę to Lara w sekwencjach zalicza takie cięgi i upadki po których ledwo chodzi nawet w sekwencji, aby chwilę potem dziarsko walczyć jak gdyby nigdy nic
- Lara robi większość sama - głównie trzeba tylko wciskać przycisk chodzenia do przodu... nie trzeba kucać, nie trzeba nurkować (w ogóle nie można pływać w tej grze! To jest kpina! Można się zanurzyć tylko lekko pod powierzchnię), nie trzeba aktywować flary.... pff
- Wielka Lara jest wstanie wytrzymać te lekkie zanurzenie, ledwo 10 sec
- Wielka Lara nie jest wstanie wziąć do wody nawet pojemnika z ropą czy tam benzyną... po prostu upuszcza wchodząc do wody... czemu? Bo "tfurcy" nie potrafią wymyślić żadnej sensownej zagadki, więc po najmniejszej linii oporu robi się z graczy debili
- po jednej identycznej płaskiej ścianie możesz się wspiąć, ale po innej już nie
- możesz zrobić szalony skok przeczący prawom fizyki, ale chwilę wcześniej nawet malutkiego przeskoku się nie da, aby złapać się półki skalnej na wyciągnięcie ręki
- logika ukrycia sekretów nie dość, że często beznadziejna to jeszcze nie jest żadnym wyzwaniem, po prostu wszystko sobie leży pod nogami, żeby nierozgarnięci gracze nie musieli się wysilać
- ruch kamery tragiczny
- nie można skoczyć tam gdzie "tfurcy' sobie nie pomyśleli (np. gułag czy jak ten poziom był, najwyższy dach - teoretycznie wskoczyć łatwo, w praktyce niewidzialna ściana od której się odbijasz i spadasz na sam dół)
- różne efekty takiej samej akcji, np. gdy nie chcę się zaczepiać na krawędzi półki, tylko zeskoczyć w dół to prawie zawsze automatycznie Lara się odwróci i złapie, ale tam gdzie się chcę złapać to oczywiście będzie od razu spadać - oczywiście ma to związek z tym, że "tfurcy" nic tu nie zaplanowali, więc nie ma co zatrzymywać gracza, mimo, że ten próbuje kombinować czy może czegoś tu w pobliżu nie ma
- jak już się wychodzi na jakiś teoretycznie otwarty teren, gdzie jest trochę do eksploracji to jest to miejsce nudne po prostu, w sumie wszystko się sprowadza do przejrzenia każdego kąta, aby zdobyć surowce... wielka przygoda
Ech. Gry tak dobrej jak Tomb Raider IV już chyba nigdy nie uświadczymy
Mój słaby komputer w życiu by nie udźwignął tej gry w formie klasycznej, czyli inaczej niż przez stream.
Dlatego gram przez nVidia GeForce Now. Nie dość, że za darmo, to jeszcze na najwyższych ustawieniach. I wszystko śmiga aż miło.
Grę kupiłem na Steamie za 22 zł, GeForce Now połączyło się ze Steamem i cieszę się jak dziecko.
Co do samej gry: wspaniała.

Moja ocena 6.5
W poprzednią cześć grałem dwa lata temu i albo już nie pamiętam, albo obie czyści nie mają wspólnego punktu zaczepienia bo nie wychwyciłem w ogóle żadnych nawiązań do pierwowzoru. Nie da się jednak zaprzeczyć że fabuła i postacie są tutaj lepiej napisane. Choć polski dubbing dalej jest trochę sztywny to miło że znajdowane dzienniki czytane są przez różnorakich lektorów
Wydaje mi się że zostało także poprawione
- sztuczną inteligencje przeciwników (próby zastraszania, oflankowania, atak podczas naszego przeładowania, wypędzanie zza osłon granaty itd )
- skradanie ( duża większość walk można załatwić po cichu )
-obozowanie ( chyba wszystko to było w jedynce ale teraz przy tym mrozie aż ciągnie do ciepła )
Będąc przy zimie, bardzo nie przepadam za ta porą roku, ale tu z nieznanych mi powodów zostało zrobione to dobrze i nie czułem dyskomfortu wszechobecnym zlodowaceniem. Świetnym zabiegiem jest wprowadzanie w pewnym punkcie geotermalnej doliny gdzie mamy regularna wiosnę oraz ludzi w niej zamieszkujących. Wiem że zbluźnię, ale pierwsze skojarzenie jakie mi przyszło do głowy to klimat Jarkendar z Gothica II - otwarta lokacja z wioską i ruinami, mini questy i wyzwania.
Podczas wczytywania oprócz ogólnych podpowiedzi mamy tak zwany dziennik Lary w którym opisuje ostatnie wydarzenie i bieżące cele. Trochę irytujące jest jednak czas oczekiwania szybkiej podróży.
Model wraz z krągłościami Pani Croft jest przyjemy dla męskiego oka. Widać że twórcy naprawdę skupili się nad animacją jej włosów. Pozostałe animacja są niezłe choć trochę czuć że Lara płynie po podłożu
To co mnie boli w dołku to częste dość brutalne upadki tej dziewczyny oraz nierzadka kąpiel w tej lodowatej wodzie – jak sobie przypominam to ciarki mam plecach.
Jest widoczny progres, ale osobiście w moim prywatnym rankingu nie wybija nie poza średniaka

7.5 to chyba idealna ocena dla gry z jednej strony wciągającej, ale z drugiej powielającej wiele schematów aż do znużenia. Gra jakoś nie zachęca do szukania po mapie dodatkowej zawartości, której jest całkiem sporo, tylko po co? Mimo wszystko, zapewnia rozrywkę a chyba o to chodzi :)


Via Tenor
Na pewno ci co mają trochę pojęcia zauważyli jak dobre są animacje w tej grze.
Otóż Rise korzysta z MOVA Contour Reality Capture jeśli chodzi o motion capture czyli technologii, która zdobyła Oscara!
At the core of the lawsuits against the major motion picture and videogame companies is MOVA Contour Reality Capture. This Oscar-winning, copyrighted, and patented motion picture technology has been used in films to capture the most subtle facial performances from actors such as Brad Pitt in The Curious Case of Benjamin Button, Daniel Radcliff and Rupert Grint in Harry Potter and the Deathly Hallows, Parts 1 and 2, and many other blockbuster movies.
Co najlepsze Crystal Dynamics jak i wielu filmowców użyło jej podobno naruszając prawa autorskie i poszedł pozew os twórców.
The lawsuits, originally filed in 2017, state that defendants knowingly used Contour to make high-grossing movies including Guardians of the Galaxy, Avengers: Age of Ultron, Terminator Genisys, Deadpool, Beauty and the Beast, the Rise of the Tomb Raider videogame, and others, without authorization from Rearden LLC and Rearden Mova LLC, the plaintiffs in the action and inventors of the technology. This, attorneys say, makes Disney, Fox, Paramount, Marvel, and the suits’ other defendants liable for infringing Rearden’s copyrights, trademarks and patents by using the stolen CG technology in their blockbuster films.
Tigar’s order denying Crystal Dynamics’ and Square Enix’s motion for summary judgement allows Rearden to continue with the discovery phase of the case, in which it will seek to uncover the terms of a contract that authorized use of Contour to capture the performance of Camilla Luddington as Lara Croft in the Rise of the Tomb Raider videogame.

Technicznie to nadal dobry Tomb Raider, ładna kontynuacja nowej trylogii. Graficznie nadal cieszy oko, szczególnie lód. Szkoda jedynie tego, że momenty destrukcji słabo na tym ładnym tle wyglądają. Natomiast fabularnie co tu się stało to ja nie wiem.
W poprzedniej części wszystko się opierało na kwestii przetrwania i to nakręcało całą historię. Tutaj nadal ten survival jest, ale większą wagę gra opiera na typowym znalezieniu skarbu i nawet bardzo mnie to ucieszyło. Problem w tym, że twórcy absolutnie sobie z tym nie poradzili.
Co chwila jesteśmy faszerowani oklepanymi schematami nudnego blockbustera, a tu jakieś zdrady rodzinne, nawiązania do przeszłości, nagłe zwroty akcji, których z łatwością można się spodziewać w danych momentach... Nic, co mnie mogłoby zaskoczyć. Oczywiście to wszystko doprawione jest wieloma głupotami (szyba kuloodporna rozwalona tak o gaśnicą, naprawdę Laro?). Główni bohaterzy również nieciekawi, tylko ten Jacob utkwi mi w pamięci przez podobieństwo do Keanu Reevesa.
Słaby dubbing też niestety nie pomaga.
Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrdddddddddddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Po przejściu do dalszych poziomów można wrócić do poprzednich epizodów zbierać artefakty bez zaczynania gry od nowa?

-> Cziczaki - wydaje mi się że sporadyczne znajdzki występują lokacjach które w toku fabuły się np walą. Jednak nie powinieneś się tym przejmować ponieważ po skończeniu gry możesz wybrać dowolny rozdział i wymaksować poziom, bez potrzeby grania od początku.
Pytanko o wymagania.
Czy gra będzie się ciąć na laptopie Lenovo Y720- 16 gb ram, procesor i7 7700 HQ i karcie GTX 1060 6 Gb?
Niedawno grałem w Tomb Raidera 2013 i na najwyższych musiałem mieć ciągle włączone ekstremalne chłodzenie na najwyższych, ponieważ od razu laptop się przegrzewał i klatki spadały do poniżej 30 fps- na najwyższych.
Czy tutaj jest sens kupowania gry na laptopa?
Tę część oceniam nieco gorzej od Tomb Raider (2013), aczkolwiek jest to nadal dobra przygoda. Minus ze względu na niewielki postęp w stosunku do poprzedniej cześci.

Ten typ gier, jest WZORCOWYM przykładem gier dla casuali.
Jeśli tytuł podliczyć, to graficznie jest WYPIERDOLCZY, udźwiękowienie jest świetne, poruszanie postacią jest dobre, tzw 'gameplay' jest tragiczny....
Wszystko błyszczy, doskonale oddaje tekstury, fizykę. Nad tym ostatnim spędzono chyba baaardzo dużo czasu i to czuć w grze.
Niestety czuć również ten casualowy styl gry, gdzie gracz jest tylko 'odgrywającym' wszystkie sceny. Taki bieda-teatr.
Ale nie to jest najgorsze. To scenariusz scen wszystko dobija. To wygląda i jest dosłownie tak gówniane, jak filmy Stevena Seagala. Sceny akcji są tak poprowadzone. No żenada w opór.
Ogólnie jeśli chodzi o wierność marki, to.... chyba coś wywaliło w kosmos, bo teraz Lara, to taki Nathan drake/Sam Ficher/Agent 47/Ezzio Auditore.
Trochę brakuje jej słabości, bo mocne strony ma tylko takie od innych postaci. A jednak wielu rzeczy brakuje. Np dobrych zagadek!
ale to już przemilczę. Taki jest target, to tak gry robią. Mnie jedynie oceniać.
Rise of the Tomb Raider to druga część z trylogii oraz ta, która ocenić mi najtrudniej, bo ma rzeczy, które lubię, oraz te, które nienawidzę zacznę z tym, co lubiłem. Bardzo lubię grobowce tutaj są dużo większe niż w tr2013, bardziej wymagające, jest ich więcej i nie sprawiają wciśniętych na siłę jak w TR2013 oprócz tego mamy artefakty, które także lubiłem zbierać, dokumenty oraz dlc Dwór Croftów który naprawdę fajnie się eksplorowało grafika dalej jest imponująca, animacje są świetne, fabuła jest ok co prawda bardziej podobała mi się ta z TR2013 i SOTTR ale ta w ROTTR też nie jest zła. Teraz wymienię problemy, jakie miałem z ROTTR przede wszystkim walka jest tego tutaj o wiele za dużo czasami nawet nie mogłem odwiedzić spokoju jednej lokacji, bo już była rozpierducha (praktycznie cała końcówka gry to walka i nie mówię tutaj o 15 minutach tylko o co najmniej półtorej godziny brakowało mi tylko muzyki z Modern Warfare 2, bo nawet walczymy tutaj z helikopterem) czasami miałem wrażenie, że gram w jakąś hybrydę TPP z Call of Duty a nie w Tomb Raidera. Walki tutaj jest tak dużo, że najpierw zaczęła mnie nudzić, a potem denerwować bronie ponownie są sztywne i nie strzela się z nich przyjemnie z wyjątkiem łuku wiec wybrałem skradanie, ale po paru godzinach nawet to zaczęło mnie wkurzać co najgorsze wrogowie często się respawnują wiec trzeba ich wybijać od nowa lub po prostu przebiegać obok nich z nadzieją, że cię nie zabiją ja tak robiłem, bo miałem dość ciągłej walki jest to szczególnie uciążliwe w starej sowieckiej bazie. A jeżeli mówimy o lokacjach to nie pasują one do Tomb Raidera starych fabryk oczekiwałem raczej w Metro albo Stalkerze a nie w Tomb Raiderze jednak tak jak mówiłem grobowce są super.
PLUSY
- Grobowce są duże, wymagające i jest ich więcej oraz nie sprawiają wrażenia wciśnietych na siłe jak w TR2013
- Artefakty ponownie są ciekawe
- Fajnie eksplorowało się dwór Croftów
- Grafika i animacje są świetne poza niedziałającym antyaliasingiem
- Dobra fabuła
MINUSY
- ZA DUŻO WALK
- Niepasujące lokacje do Tomb Raidera poza grobowcami
- Odradzający się przeciwnicy
- Questy poboczne to wynieś zanieś pozamiataj