Embracer nie przestaje zwalniać, twórcy Tomb Raidera kolejnymi ofiarami cięć

Fala zwolnień w szwedzkiej korporacji Embracer dotknęła również twórców serii Tomb Raider. W wyniku restrukturyzacji ze studiem Crystal Dynamics pożegnać się miało 10 pracowników.

Marcin Przała

Embracer nie przestaje zwalniać, twórcy Tomb Raidera kolejnymi ofiarami cięć, źródło grafiki: Crystal Dynamics/Embracer..
Embracer nie przestaje zwalniać, twórcy Tomb Raidera kolejnymi ofiarami cięć Źródło: Crystal Dynamics/Embracer..

Zwolnienia w szwedzkim Embracer Group trwają w najlepsze. W wyniku restrukturyzacji przedsiębiorstwa z pracą pożegnali się kolejni pracownicy – tym razem ze studia Crystal Dynamics należącego do holdingu.

O redukcji etatów w zespole znanym z serii gier Tomb Raider dowiedzieliśmy się za pośrednictwem mediów społecznościowych i serwisu LinkedIn, w którym niedawno zwolnieni deweloperzy potwierdzili swoje rozstanie z firmą.

Były starszy menedżer marki w Crystal Dynamics, Nicholas Edwards, na wspomnianej witrynie internetowej zaznaczył, że zwolnienia objęły działy zarządzania projektami, Public Relations, edycji oraz grafiki 2D (via GameDeveloper).

Co ciekawe, oficjalny profil X firmy wspomina o zwolnieniu 10 pracowników, w tym tylko jednego zajmującego się sprawami informatycznymi (tzw. IT).

Warto zaznaczyć, że to kolejna informacja o cięciach etatów w studiach należących do grupy Embracer.

W ciągu ostatnich miesięcy decyzją szwedzkiego holdingu pracę straciło wielu twórców z Beamdog, Gearbox oraz Rainbow Studios. Jakby tego było mało, w ramach przebudowy strukturalnej korporacja zdecydowała się na całkowite zamknięcie ekipy Volition, stojącej za serią Saints Row.

Zmiany w polityce firmy Embracer – która do niedawna masowo nabywała twórców gier – spowodowane są najprawdopodobniej problemami w pozyskaniu strategicznego partnera. Przypomnę, że w maju tego roku Szwedzi – na ostatniej prostej – utracili umowę z innym dużym podmiotem, która opiewała na kwotę ok. dwóch miliardów dolarów.

Warto zaznaczyć, że w ostatnim czasie wiele dużych studiów działających w branży gier wideo pożegnało się z częścią pracowników. Cięcia dotknęły takich gigantów jak choćby CD Projekt czy Naughty Dog.

Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider: 20. rocznica serii

Rise of the Tomb Raider

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 10 listopada 2015

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.1

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

6

Marcin Przała

Autor: Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

Bierzemy pod lupę problemy w Ubisofcie i doniesienia o sieciowym The Last of Us

Następny
Bierzemy pod lupę problemy w Ubisofcie i doniesienia o sieciowym The Last of Us

Gdyby nie „diabelski urok” Stevena Spielberga, Richard Attenborough nie stworzyłby jednej ze swych najbardziej rozpoznawanych ról

Poprzedni
Gdyby nie „diabelski urok” Stevena Spielberga, Richard Attenborough nie stworzyłby jednej ze swych najbardziej rozpoznawanych ról

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl