zwolnienia / zatrudnienia - sprzęt i technologie

„Microsoft rozkwita”. Prezes firmy broni zwolnień i wyjaśnia, dlaczego firma stawia na AI
Marcin Bukowski, 28 lipca 2025, 11:52
Microsoft obecnie „rozkwita”. Tak przynajmniej twierdzi prezes firmy Satyi Nadelli, pomimo masowych zwolnień, który wskazuję na sztuczną inteligencję jako klucz do dalszego rozwoju.

Nowa mroczna gra twórców Until Dawn zalicza duże opóźnienie. To efekt kolejnej fali zwolnień
Maciej Gaffke, 22 lipca 2025, 20:02
Horror Directive 8020 od studia Supermassive Games ma nowy termin premiery. Twórcy hitu Until Dawn powiadomili również o zwolnieniach wśród pracowników.

Duże zwolnienia u twórców Oblivion Remastered i Metal Gear Solid Delta: Snake Eater. „Winna” jest ponoć nie tylko AI, ale również kiepska umowa z Bethesdą
Maciej Gaffke, 16 lipca 2025, 21:08
Około 300 osób ze studia Virtuos miało stracić pracę. Firma odpowiedzialna za Oblivion Remastered to kolejne przedsiębiorstwo z branży gier dotknięte masowymi zwolnieniami.

To już pewne: AI, które sami stworzyli, zastąpi wszystkich zwolnionych przez Microsoft pracowników studia King
Maciej Gaffke, 15 lipca 2025, 18:26
Około 200 osób zwolnionych z podległej Xboxowi grupy King zostanie zastąpionych przez AI. W sieci pojawił się list wysłany do pracowników firmy.

„Wielu z nas skradziono przyszłość”. Los setek pracowników pozostaje niepewny, po tym jak Microsoft skasował grę, którą zachwycał się szef Xboxa
Jakub Błażewicz, 15 lipca 2025, 10:55
Związek zawodowy pracowników studia ZeniMax Online odniósł się do zwolnień Microsoftu, które miały „skraść przyszłość” wielu z nich.

Marvel's Blade, nowa gra znanego z Dishonored studia Arkane, najwyraźniej nie ucierpiało przez zwolnienia w Microsofcie. Na grę mamy jednak długo poczekać
Kamil Kleszyk, 10 lipca 2025, 16:44
Choć od zapowiedzi gry Marvel’s Blade minęło już sporo czasu, wygląda na to, że projekt nie został porzucony. Najnowszy raport finansowy studia Arkane sugeruje, że gra wciąż znajduje się w produkcji – choć na premierę przyjdzie nam jeszcze długo poczekać.

Gracze słusznie się niepokoili o kontynuację hitowego survivalu z otwartym światem. Subnautica 2 została opóźniona na 2026 rok, a w grę wchodziło ponoć 250 mln USD
Maciej Gaffke, 9 lipca 2025, 22:23
To już pewne: Subnautica 2 nie wyjdzie w 2025 roku. Przyczyną opóźnienia najprawdopodobniej jest premia rzędu 250 milionów dolarów, której wydawca nie chciał wypłacić deweloperowi.

Ubisoft podjął „trudną, ale konieczną decyzję”. Dotyczy studia z blisko 30-letnią historią
Marcin Bukowski, 9 lipca 2025, 08:16
Ubisoft dokonał zwolnień w oddziale Red Storm, który odpowiadał m.in. za serię Tom Clancy. Decyzja jest częścią wcześniej zapowiedzianej redukcji kosztów.

Studio legendarnego współtwórcy serii Doom i Quake ucierpiało przez zwolnienia w Microsofcie. Ważą się losy firmy
Zuzanna Domeradzka, 7 lipca 2025, 22:55
Ogromne zwolnienia w Microsofcie dotknęły założone przez legendarnego dewelopera studio Romero Games. Klaruje się przyszłość zespołu odpowiedzialnego za Empire of Sin.

Założyciel Arkane obwinia Game Pass o zwolnienia w Microsofcie. Prawda może jednak być mniej oczywista: firma ma szukać wielkich oszczędności na rozwój AI
Krzysztof Kałuziński, 6 lipca 2025, 16:50
Współtwórca cyklu Dishonored krytykuje usługę Game Pass i sugeruje, że mogła ona wpłynąć na falę zwolnień w Microsofcie. Możliwe jednak, że są one efektem planowanych inwestycji w sztuczną inteligencję.

Internauci nie pozostawili na nim suchej nitki. Producent z Xboxa twierdzi, że sztuczna inteligencja może pomóc zwolnionym w trudnych czasach
Kamil Kleszyk, 4 lipca 2025, 17:05
W sieci zawrzało po fali masowych zwolnień w Microsofcie i jego studiach zależnych. Wszystko za sprawą kontrowersyjnego wpisu Matta Turnbulla z Xbox Game Studios, który radził zwolnionym… aby szukali pomocy u sztucznej inteligencji.

„Można to było zrobić lepiej”. Deweloperzy są przerażeni skalą zwolnień w Microsofcie i dziale Xbox
Adrian Werner, 4 lipca 2025, 14:55
Branża mocno negatywnie zareagowała na zwolnienia w firmie Microsoft. Przyjrzeliśmy się, jaką opinię na ten temat mają ludzie z innych studiów.

Twórcy Halo martwią się o swoją przyszłość. Microsoft podobno chce zastąpić ich AI
Adrian Werner, 3 lipca 2025, 14:19
Przy okazji wielkich zwolnień w Microsoftcie pojawiły się doniesienia o nieciekawej sytuacji w studiu zajmującym się serią Halo. Jej twórcy nie są pewni swojego zatrudnienia, m.in. w związku z obawami o zastąpienie ich AI.

Nie tylko Microsoft zwalnia. Twórcy najgorszej gry 2025 roku tracą nawet weteranów
Marcin Bukowski, 3 lipca 2025, 12:55
Wielu twórców MindsEye zaczęło publikować ogłoszenia, w których wyrażają chęć podjęcia nowej pracy. Zwolnione zostały nawet osoby z wieloletnim doświadczeniem.

Zwolnienia Microsoftu: tylko połowa z 9 tysięcy poszkodowanych twórców pracowała dla samego Xboxa
Adrian Werner, 3 lipca 2025, 09:54
Pojawiły się nowe informacje na temat masowych zwolnień w firmie Microsoft. Dowiedzieliśmy się m.in. ilu pracowników odejdzie z działu Xboksa, jak również o smutnym losie studia Turn 10.

Xbox znowu zwalnia. 9100 - tyle osób ma dziś stracić pracę w całym Microsofcie. Anulowano też dobrze zapowiadające się gry Everwild i Perfect Dark
Piotr Doroń, 2 lipca 2025, 20:55
Microsoft w osobie Phila Spencera potwierdził to, o czym mówiło się przez kilka ostatnich dni. W firmie doszło do kolejnych dużych zwolnień. Anulowano przy tym ponoć co najmniej trzy gry.

„Projekt, nad którym pracowałam przez ostatnie 4 lata, został nam odebrany, a cały nasz zespół zwolniono”. Twórcy LoTR: Return to Moria są w wielkim kryzysie
Kamil Kleszyk, 2 lipca 2025, 19:16
Wiele wskazuje na to, że Free Range Games – studio odpowiedzialne za The Lord of the Rings: Return to Moria – zwolniło właśnie cały zespół deweloperski pracujący nad niezapowiedzianym projektem.

Microsoft planuje kolejne masowe zwolnienia w dziale Xboxa. Mogą objąć całe studia
Adrian Werner, 1 lipca 2025, 13:50
Ostatnie masowe zwolnienia nie wystarczyły firmie Microsoft. Gigant z Redmond ma wkrótce ogłosić kolejną dużą redukcję w dziale Xboxa.

„Nadszedł czas zwolnień”. Aktualnych twórców Bloodlines 2 dosięgnął „topór dyrektora”
Adrian Werner, 24 czerwca 2025, 10:30
W studiu The Chinese Room przeprowadzono zakrojone na dużą skalę zwolnienia. Prace nad Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 mają być niezagrożone.

Katastrofalna premiera MindsEye doprowadziła do poważnych zwolnień w studiu Build A Rocket Boy
Jakub Błażewicz, 23 czerwca 2025, 21:21
Twórcy MindsEye szykują się do poważnych zwolnień, które mogą objąć ponad 100 pracowników studia Build a Rocket Boy.

„Jest nam smutno”. Przeprosiny prezesa niespecjalnie pomogły nowej strzelance, trwa walka o przyszłość Splitgate 2
Jakub Błażewicz, 23 czerwca 2025, 11:56
SplitGate 2 jeszcze musi odzyskać zaufanie graczy, ale na razie studio 1047 Games zwolniło „małą grupę” pracowników.

Najbardziej znana grupa Dungeons & Dragons tworzy własną grę fabularną i pozyskuje dwóch kluczowych pracowników Wizards of the Coast
Maciej Gaffke, 19 czerwca 2025, 05:30
Grupa Critical Role powiększyła się o dwóch specjalistów od D&D, którzy do niedawna pracowali w Wizards of the Coast. Prawdopodobnie pomogą oni stworzyć nową grę wideo.

Nadzorował burzliwe przejęcia i masowe zwolnienia, teraz ustępuje ze stanowiska. Zmiany w Embracer
Marcin Bukowski, 11 czerwca 2025, 12:20
Lars Wingefors rezygnuje z roli prezesa Embracer Group. Za jego kadencji firma przeszła restrukturyzację skutkującą ogromnymi zwolnieniami, zamknięciem studiów i anulowaniem wielu gier.

PlayStation podjęło decyzję, której studio Days Gone mogło się spodziewać. Po ostatniej anulowanej grze nadchodzą cięcia
Adrian Werner, 11 czerwca 2025, 10:00
Znane z Days Gone studio Bend musiało zwolnić 30% załogi. Jednym z powodów jest skasowanie gry-usługi, nad którą pracował zespół.

CD Projekt Red zbroi się przed Wiedźminem 4 i Cyberpunkiem 2. Wielu byłych deweloperów powraca do studia
Jakub Błażewicz, 9 czerwca 2025, 11:08
Dawni pracownicy studia CD Projekt Red wracają do zespołu, który zaczął preprodukcję Cyberpunka 2 i pracuje nad Wiedźminem 4.

Microsoft znów zwalnia na potęgę. Firma ogłosiła największe cięcia od potężnej fali sprzed dwóch lat
Michał Harat, 3 czerwca 2025, 07:43
Microsoft ogłasza masowe zwolnienia – 3% globalnej kadry straci pracę. To może być największa redukcja etatów w firmie od czasu dużej fali cięć z 2023 roku.

Polskie studio People Can Fly zawiesza dwa projekty i zwalnia pracowników
Michał Serwicki, 1 czerwca 2025, 18:32
Szef studia People Can Fly poinformował za pośrednictwem portalu X o wstrzymaniu prac nad dwoma projektami i poważnych zmianach strukturalnych.

Twórcy serii Star Wars Jedi mają „najniższe morale w historii” po decyzji EA
Kamil Kleszyk, 29 maja 2025, 16:53
Ostatnie działania Electronic Arts przyczyniły się do pogorszenia nastrojów nie tylko wśród pracowników Cliffhanger Games, ale u też innych zespołów EA.

EA skasowało grę o Czarnej Panterze i zamyka studio deweloperskie. Firma ogłosiła plany na przyszłość
Marcin Bukowski, 29 maja 2025, 08:18
Electronic Arts przeprowadziło falę zwolnień i anulowało grę Marvel’s Black Panther. W przyszłości firma skupi się przede wszystkim na markach Battlefield, The Sims, Skate i Apex Legends.

Obsidian bez reżyserki Avowed. Weteranka Pillars of Eternity dołącza do studia Netflixa
Jakub Błażewicz, 20 maja 2025, 21:26
Carrie Patel nie pracuje już w studiu Obsidian Entertainment. Reżyserka Avowed miała dołączyć do Netflixa i twórców serii Oxenfree.

„Głupie pieniądze” to główna przyczyna fali zwolnień i zamknięć studiów w branży gier, uważa były szef PlayStation
Adrian Werner, 20 maja 2025, 14:41
Shuhei Yoshida, czyli jeden z twórców potęgi PlayStation, uważa że obecne problemy branży wynikają głównie z lekkomyślnych inwestycji i rynek potrzebuje bardziej realistycznego podejścia, m.in. w kwestii budżetów.

Duże zwolnienia w Electronic Arts. Star Wars Jedi 3 i Apex Legends oczkiem w głowie studia Respawn po tym, jak musiało anulować nową grę Titanfall
Hubert Śledziewski, 29 kwietnia 2025, 21:53
Duże zwolnienia w Electronic Arts szczególnie dotknęły studio Respawn Entertainment, które musiało anulować dwie gry. Twórcy skupią się teraz na serii Star Wars Jedi i strzelance Apex Legends.

Paradox może ucierpieć przez pracę stacjonarną. Ponad 50% pracowników ma rozważać odejście z firmy
Jakub Błażewicz, 25 kwietnia 2025, 14:30
Paradox Interactive to jeden z wielu wydawców powoli odchodzących od pracy zdalnej, ku irytacji wielu pracowników.

Pokemon GO trafiło do twórców Monopoly GO. Niantic potwierdziło transakcję opiewającą na 3,85 mld dolarów
Jakub Błażewicz, 16 kwietnia 2025, 20:18
Studio Niantic potwierdziło informacje o sprzedaży sekcji gamingowej studia za 3,85 miliarda dolarów. Transakcja obejmuje m.in. Pokemon GO.

Ubisoft na dobre zamknął jeden ze swoich oddziałów. Restrukturyzacja firmy zbiera kolejne żniwa
Michał Harat, 4 kwietnia 2025, 20:14
Oddział Ubisoftu w Leamington Spa został oficjalnie zamknięty.

Masowe zwolnienia w Eidos Montreal. To kolejne złe wieści od uznanego dewelopera
Adrian Werner, 1 kwietnia 2025, 10:03
Grupa Embracer znowu zarządziła duże zwolnienia w znanym z ostatnich odsłon serii Deus Ex studiu Eidos Montreal.

Remake legendarnej 32-letniej gry otrzymał wielką aktualizację, która uczyniła go kompletnym. Tymczasem twórcy Myst ogłosili zwolnienia
Kamil Kleszyk, 29 marca 2025, 13:22
Do remake'u uwielbianej gry Myst dodano update wprowadzającą odświeżoną Erę Rime. Informacja o aktualizacji zbiegła się z ogłoszeniem zwolnień w szeregach studia Cyan.

„Wielka trójka” budzi obawy pracowników Ubisoftu. Uspokajający ton wydawcy to ich zdaniem za mało
Jakub Błażewicz, 28 marca 2025, 10:56
Umowa z Tencentem ma otworzyć nowy rozdział dla Ubisoftu, ale część pracowników obawia się, czy aby nie obejdzie się on bez nich.

Twórcy Tomb Raidera przekazali smutne wieści mimo ciepłego przyjęcia remasterów przygód Lary Croft
Adrian Werner, 27 marca 2025, 09:47
Ciepłe przyjęcie remasterów wczesnych odsłon serii Tomb Raider nie uchroniło studia Crystal Dynamics przed zwolnieniami.

Weterani Bethesdy i Obsidianu musieli mocno ograniczyć swój nowy projekt, by przetrwać. „Została nas garstka”, twierdzą twórcy Wyrdsong
Adrian Werner, 18 marca 2025, 13:00
Twórcy gry Wyrdsong popadli w tarapaty finansowe. Wymusiło to mocną zmianę koncepcji gry oraz zwolnienie większości pracowników.

Chernobylite 2 nie spełniło oczekiwań. Twórcy RPG akcji z otwartym światem zwolnili 15 osób i zapowiedzieli zmiany w rozwoju gry
Marcin Bukowski, 17 marca 2025, 08:44
Premiera Chernobylite 2: Exclusion Zone we wczesnym dostępie nie poszła po myśli twórców. The Farm 51 ogłosiło redukcję zatrudnienia i skupienie się na elementach najbardziej wyczekiwanych przez graczy.

Firaxis zatrudniło twórcę nieoficjalnych poprawek UI Civ 7. Gracze gratulują i liczą, że moder przyrządzi im „najlepszą Cywilizację wszech czasów”
Jakub Błażewicz, 6 marca 2025, 12:05
Moder Sukritact stworzył już nieoficjalne poprawki interfejsu Sid Meier's Civilization 7. Teraz dołączył do Firaxis Games, ku entuzjastycznej reakcji graczy.

„Ludzie dzielą się znalezionymi błędami, ale nikt już nie pracuje nad patchami”. Twórcy „niepotrzebnego” remastera Until Dawn „praktycznie zostali zamknięci”
Maciej Gaffke, 5 marca 2025, 21:19
Studio Ballistic Moon, które odpowiada za remaster Until Dawn, miało zostać praktycznie zamknięte. Byli pracownicy mówią, że nikt już nie tworzy łatek do horroru.

Zwolnienia w PlayStation. Redukcja może mieć związek z nagłym zwrotem w planach wydawniczych firmy
Marcin Bukowski, 5 marca 2025, 12:45
Sony zwolniło wielu pracowników w PlayStation Visual Arts. Jest to pokłosie niedawnego anulowania projektów m.in. od Bend Studio czy Bluepoint Games.

Prosty sposób na biznes szefa NetEase: jeśli gra sobie nie radzi, jest „agresywnie i zdecydowanie” kasowana
Adrian Werner, 26 lutego 2025, 14:26
Szef firmy NetEase skomentował ostatnie cięcia wydatków, które zaowocowały m.in. zwolnieniem jednego z zespołów odpowiedzialnych za Marvel Rivals.

Twórcy Śródziemia: Cienia Mordoru i FEAR zostali zamknięci przez Warner Bros. Games. Anulowano też Wonder Woman, grę, która pochłonęła już 100 mln dolarów
Maciej Gaffke, 25 lutego 2025, 21:03
Firma Warner Bros. Games zamknęła trzy swoje studia. Anulowano także grę Wonder Woman, która była w produkcji od kilku lat.

Więcej studiów może ucierpieć w wyniku „dramatycznych decyzji” wydawcy Marvel Rivals. Na liście jest polski deweloper
Michał Harat, 23 lutego 2025, 13:03
W obliczu trwającej restrukturyzacji w firmie NetEase ucierpieć może „ponad tuzin” studiów deweloperskich, w tym m.in. Quantic Dream.

Dramatyczne decyzje i masowe zwolnienia. NetEase stoi w obliczu dużego kryzysu, pracownicy obwiniają prezesa, który nie gra w gry i ocenia je w kilka sekund
Michał Harat, 21 lutego 2025, 20:30
Bloomberg opublikował raport, z którego wynika, że CEO firmy NetEase, William Ding, podjął w przeciągu ostatniego roku serię „dramatycznych” decyzji. Szeroko zakrojona reorganizacja zarządzona przez Dinga martwi niektórych jego pracowników.

„Byłoby to przejawem słabego przywództwa”. Szef amerykańskiego oddziału twórców Marvel Rivals został zwolniony wraz z resztą zespołu
Michał Harat, 20 lutego 2025, 16:52
Deweloper odpowiedzialny za kierowanie amerykańskim zespołem wspomagającym prace nad Marvel Rivals również stracił pracę w wyniku ostatnich zwolnień przeprowadzonych przez NetEase Games.
![Zwolnienie współtwórców Marvel Rivals było „trudną decyzją” podjętą „w celu optymalizacji wydajności rozwoju gry” [Aktualizacja: 40 milionów graczy MR]](/i/w/h1/720_477655988.jpg)
Zwolnienie współtwórców Marvel Rivals było „trudną decyzją” podjętą „w celu optymalizacji wydajności rozwoju gry” [Aktualizacja: 40 milionów graczy MR]
Jakub Błażewicz, 20 lutego 2025, 12:20
Twórcy Marvel Rivals pokazali nowości i zmiany zmierzające do gry w drugiej połowie 1. sezonu, podczas gdy NetEase tłumaczy się z ostatnich zwolnień.