Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiX360
Okładka Gears of War 2 (X360)

Gears of War 2 X360

Kontynuacja trzecioosobowej strzelaniny studia Epic Games z 2006 roku, w której jako skazany za dezercję Marcus Fenix stawialiśmy czoła wrogiej rasie Szarańczy. Akcja gry rozpoczyna się 6 miesięcy po wydarzeniach znanych z pierwowzoru.

Akcji | TPP | science fiction | multiplayer | TPS | kooperacja | strzelanki | tytuły ekskluzywne Xbox

Microsoft Xbox 360
Okładka Gears of War 2 (X360)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji X360:

7listopada2008

7listopada2008

pudełko PL

Gears of War 2 to sequel znakomitej gry akcji studia Epic Games. Po raz kolejny wcielamy się w postać Marcusa Fenixa i stawiamy czoła obcym przybyszom, znanym jako Szarańcza (Locust).

Akcja zaczyna się sześć miesięcy po zakończeniu scenariusza części pierwszej. Większość obcych została unicestwiona, ale wśród ludzi pojawiła się fatalna w skutkach zaraza, określona mianem „rdzewienia płuc”. Niedobitki kosmitów ukrywają się w ogromnych tunelach pod ludzkimi siedzibami, a jako bezpieczne miejsce ostał się jedynie płaskowyż Jacinto. Wkrótce Szarańcza zaczyna wykorzystywać nową technologię, dzięki której jest w stanie doprowadzać do zapadania się całych miast. Do akcji wkracza ekipa Fenixa, wyruszając z zadaniem ostatecznego rozprawienia się z wrogo nastawionymi kreaturami.

W drugiej części GoW obok Marcusa, Doma, Cole’a i Bairda pojawiają się nowe postaci niezależne. Tai Kaliso to typowy twardy żołnierz z zasadami, Chairman Prescott pełni funkcję dowódcy Coalition of Ordered Governments (COG), a Maria Santiago jest żoną Doma. Właśnie na poszukiwaniach tej kobiety skupiają się początkowe etapy gry.

Podobnie jak w pierwowzorze, rozgrywka polega na eksterminacji obcych z wykorzystaniem dostępnych zasłon oraz licznych narzędzi mordu (np. strzelba, karabin z piłą i granaty), których arsenał został uzupełniony o nowe zabawki (m.in. pistolety Gorgon i granaty z trującym ładunkiem). W grze niekiedy wykorzystuje się środki transportu, w tym ogromne czołgi typu Centaur. Zwiększyła się liczba rodzajów oponentów, a jednym z nowych stworów jest Kantus. Potwór ten jest w stanie wskrzeszać swoich poległych kamratów, pełniąc rolę swego rodzaju szamana. W grze znajdują się też znacznie okazalsze monstra, będące pełnoprawnymi bossami.

Autorzy wprowadzili czwarty poziom trudności, umieszczony poniżej dotychczas najłatwiejszego Casual. Oprócz trybu single player developerzy udostępnili także rozgrywki wieloosobowe. Jednym z ich wariantów jest kooperacja, w której wiele parametrów ustala się samemu. Wspiera ją specjalny system, odmiennie punktujący graczy na różnych poziomach trudności. Gracze mogą też zmierzyć się w pojedynku na piły ze Sztuczną Inteligencją bądź z żywym przeciwnikiem. W rozgrywkach sieciowych może uczestniczyć maksymalnie osiem osób.

Silnikiem graficznym Gears of War 2 jest unowocześniona wersja Unreal Engine 3. Oferuje ona dynamiczne cienie, generowanie hord wrogów, realistyczne zachowanie płynów i miękkich przedmiotów, a także otoczenie w wielkim stopniu podlegające destrukcji. Usprawniono też scenki przerywnikowe, które (w odróżnieniu od części pierwszej) są interaktywne. Głosy głównych bohaterów gry podkładają ci sami aktorzy, którzy współpracowali już przy pierwszej części tej serii.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / podzielony ekran     Liczba graczy: 1-8  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.86 / 10 na podstawie 3203 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.4 / 10 na podstawie 333 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 199,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Gears of War 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Gears of War 2

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live + dodatkowo (X360): link-kabel

Gears of War 2 - recenzja gry

Recenzja 3 listopada 2008, 12:22

Na ogólną efektowność misji wpływa nie tylko świetny sposób ich zaprezentowania i sugestywne pokazanie „walki o wszystko”. Adrenaliny i emocji dodają również nowi przeciwnicy oraz nowe rodzaje broni. Widać, że Epic w swojej najnowszej pozycji postawił na ogrom i monumentalność. Na pewno pamiętacie potężne Boomery z pierwszej części gry. Potwory były wyjątkowo odporne na pociski i zaopatrzone w wyrzutnie rakiet. W Gears of War 2 spotykamy więcej wielkich poczwar. Boomery oczywiście powracają, a obok nich atakują nas monstra z ciężkimi karabinami maszynowymi, z miotaczami ognia, a nawet z buławami zawieszonymi na łańcuchach. Trafiają się również bardzo szybkie poczwary, które starają się rozszarpać nas samymi rękami.