Data wydania: 25 marca 2008
Mroczna gra akcji, w której wydarzenia ukazane są z perspektywy trzeciej osoby. Wcielamy się w bohatera, dysponującego nie tylko śmiercionośną bronią, ale także nadprzyrodzonymi umiejętnościami.
GRYOnline
Gracze
Steam
Dark Sector to dynamiczna gra akcji przygotowana przez zespół developerski Digital Extremes, znany ze stworzenia legendarnej serii Unreal Tournament. Rozgrywkę obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Aby jeszcze lepiej odwzorować filmowy przebieg fabuły, twórcy gry usunęli z ekranu rozmaite wskaźniki zdrowia i energii, bardzo popularne w konkurencyjnych tytułach.
Akcja opisywanej pozycji została osadzona w Rosji. Gracz wcielając się w postać zarażonego tajemniczym wirusem i obdarzonego niecodziennymi umiejętnościami Haydena Tenno zwiedzi najmroczniejsze zakamarki wschodnioeuropejskich kresów m.in nabrzeża portowe, kopalnie, opuszczone szkoły i miasteczka. Jak na współczesny produkt przystało, fabuła obfituje w wiele zaskakujących zwrotów akcji, wzbogaconych o przerywniki filmowe stworzone na silniku graficznym gry. Dark Sector jest strzelaniną, w której pierwszoplanową rolę gra ostrze-bumerang wyrastające z dłoni naszego protagonisty. Przy jego pomocy możemy likwidować większość przeciwników, zarówno na dystans, jak i z bezpośredniej odległości. Jedną z ciekawszych opcji z nim związanym jest możliwość sterowania w trakcie lotu, aby jeszcze z większą precyzją pozbawiać przeciwników kończyn. Oczywiście nie oznacza to, że w Dark Sector brakuje broni palnej. Arsenał składa się z kilku odmian karabinów (m.in AKS-74), pistoletów oraz shotgunów. Ponadto u ulokowanego w kanałach handlarza możemy zainstalować dodatkowe ulepszenia do posiadanych pukawek.
Rozgrywka w zdecydowanej części polega na odpowiednim wykorzystaniu znajdujących się na miejscu potyczki osłon terenowych, zza których spokojnie czy to z karabinu, czy też przy pomocy wspomnianego wyżej ostrza wyeliminujemy przeciwników. Co jakiś czas gracz będzie musiał wykazać się umiejętnością percepcji i logiki w poszukiwaniu dodatkowych źródeł energii, pozwalających na otwarcie drzwi do następnej sekcji etapu.
Oprawa audiowizualna gry stoi na przyzwoitym poziomie wykonania. Autorzy gry zadbali przede wszystkim o szczegółowe, bogato oteksturowane modele postaci. Napotykani w trakcie zabawy przeciwnicy m.in. bossowie poruszają się w bardzo realistyczny sposób. Cała zabawa wzbogacona została licznymi efektami specjalnymi w postaci dymu czy ognia.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 22 stycznia 2009
Xbox 360 25 marca 2008
PlayStation 3 25 marca 2008
Producent: Digital Extremes
Wydawca: Noviy Disk
Recenzja GRYOnline
Dark Sector pojawił się na konsolach blisko rok temu. Premierę wersji na komputery osobiste można więc uznać za niespodziankę. Czy warto wcielić się ponownie w Haydena Tenno?
Recenzja GRYOnline
Zaprezentowany kilka lat temu zwiastun, pokazujący przemykającą mrocznymi korytarzami statku kosmicznego postać w futurystycznym skafandrze, pobudził wyobraźnię i sprawił, że u wielu graczy program znalazł się na liście najbardziej oczekiwanych tytułów.
27 września 2006
Niezwykły superbohater łączący w sobie cechy Rambo, Sama Fishera i James Bonda, szukający zwady w całym Układzie Słonecznym. Przeciętniak? A jeżeli twórcy maczali palce w Unrealu…?
Miłośnicy opartej na komiksowej serii gry The Darkness nie mieli dotychczas łatwego życia. Wieści o ewentualnej kontynuacji co pewien czas wypływały na światło dzienne, ale potem na tym froncie szybko zapadała cisza. Nadzieje fanów były, co rusz rozbudzane, a potem studzone. Tym razem może jednak być inaczej, gdyż najnowsze doniesienia wskazują na to, że prace nad drugą częścią trwają w najlepsze.
gry
Adrian Werner
27 lipca 2010 09:15
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: dodatkowe pojazdy do Burnout Paradise, Final Fantasy XIII w produkcji od dwóch miesięcy, Tim Curry w Brutal Legend, Max Payne 3 bez Jamesa McCaffrey’a i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
16 czerwca 2009 13:55
W minionym tygodniu polscy dystrybutorzy dowiedli, że wiosenne porządki są już za nimi i po wyczyszczeniu magazynów cała uwaga rodzimych wydawców skupiła się na świeżynkach. Efekt: w ciągu ostatnich siedmiu dni w sklepach pojawiło się dwadzieścia nowych gier, przeznaczonych na siedem platform.
gry
Marek Grochowski
30 marca 2009 08:22
„Witam w poradniku do gry akcji autorstwa Digital Extremes pt. Dark Sector. Poniższy opis przejścia etapów powinien pomóc zwłaszcza początkującym graczom. Zawarte w nim rady, strategie postępowania, sposoby na rozprawianie się z bossami są w 100% skuteczne i przetestowane."
pozostałe
Redakcja GRYOnline.pl
4 marca 2009 20:24
Niespełna miesiąc po zupełnie niespodziewanej wiadomości, dotyczącej rosyjskiej premiery pecetowej wersji gry Dark Sector, mamy kolejną miłą informację dla osób, zainteresowanych tym tematem. Gra będzie bowiem oficjalnie dystrybuowana w Polsce.
gry
Maciej Śliwiński
13 lutego 2009 14:14
„Wieści ze świata w telegraficznym skrócie” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: intelowski procesor graficzny w PS4, brak Blizzarda na E3, Warhammer Online w Rosji, nowe kolory PSP i pecetowy port Dark Sector. Tradycyjnie – to nie wszystko. Zapraszamy do lektury.
gry
Filip Grabski
6 lutego 2009 10:30
Ponad dwa lata temu usłyszeliśmy o wstrzymaniu prac nad pecetową wersją Dark Sector, wygląda jednak na to, że tamte informacje nie są już aktualne i komputerowi gracze będą mieli okazję zapoznać się z dziełem ekipy Digital Extremes. W katalogu rosyjskiego wydawcy możemy znaleźć taką właśnie edycję gry z datą premiery wyznaczoną na najbliższy czwartek, czyli 22 stycznia.
gry
Dorota Drużko
19 stycznia 2009 12:37
W dzisiejszych „Wieściach ze świata w telegraficznym skrócie”: darmowy Fireteam Reloaded, Penny Arcade ląduje w Steamie, Capcom obchodzi srebrny jubileusz, Majesco dla miłośników sadownictwa, ostatnie chwile studia Razorworks, Xbox 360 otrzymuje demo Dark Sector i nowe/stare gry w usłudze Xbox Originals, Sony czyści magazyny. Zapraszamy do lektury.
gry
Przemysław Zamęcki
12 czerwca 2008 10:48
Dark Sector i Crisis Core: Final Fantasy VII w sklepach, atak hackerów na serwis PlayStation Store, demonstracja Ninja Gaiden II w maju, nowe dodatki do pecetowej wersji Team Fortress 2 zapowiedziane, spore szanse na nowy model PlayStation 3 w Europie – wczorajszy dzień obrodził w kilka dosyć istotnych premier i informacji.
gry
Piotr Doroń
27 marca 2008 10:00
Dark Sector wyrósł na jedną z ciekawszych produkcji pierwszej połowy 2008 roku. Publikowane zwiastuny oraz zrzuty ekranowe ukazywały nam ładną, dynamiczną grę akcji, posiadającą nieźle nakreślonych bohaterów, wypełniających udanie spisaną historię. Ale czy właściwa gra rzeczywiście jest tak dobra? Doświadczymy tego już 25 marca.
gry
Piotr Doroń
8 marca 2008 13:06
Popularne pliki do pobrania do gry Dark Sector.
Wymagania sprzętowe gry Dark Sector:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.4 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 6.5 GB HDD, Windows XP SP2/Vista.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2142 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 632 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Adam Kaczmarek
Recenzent GRYOnline.pl
2009.03.09
Dark Sector pojawił się na konsolach blisko rok temu. Premierę wersji na komputery osobiste można więc uznać za niespodziankę. Czy warto wcielić się ponownie w Haydena Tenno?
Przemysław Zamęcki
Recenzent GRYOnline.pl
2008.05.07
Zaprezentowany kilka lat temu zwiastun, pokazujący przemykającą mrocznymi korytarzami statku kosmicznego postać w futurystycznym skafandrze, pobudził wyobraźnię i sprawił, że u wielu graczy program znalazł się na liście najbardziej oczekiwanych tytułów.
Vlad Tepes
Ekspert
2014.09.14
Całkiem przyjemna gra! Skończyłem po jakiś 12h na podstawowym poziome trudności i przyznam, że może jakoś strasznie mnie nie zachwyciła, ale wciągnąłem się i prawie do końca miałem fun!
Beherit7
Gracz
2024.11.29
Fajna gierka w mrocznym klimacie. Styl podobny do RE, co przypadło mi do gustu. Widać, że czerpano z tego przy produkcji Warframe. Fajnie jest zobaczyć coś a'la prequel popularnej gry online.
Seba01
Ekspert
2024.08.26
Butryk89
Ekspert
2016.03.24
rafalgames Centurion
Ciekawa gra i bardzo dobra optymalizacja.Grałęm w nią na 1.8 ghz Athlon i gt210 4g ram.Polecam zagrać.Kupiłęm za 10 zł w Leclercu.
Foks Moulder Centurion
Przyjemna produkcja przypominająca takie tytuł jak Gears of War(system osłon) i Resident Evil 4 (celowanie). Podobał mi się w niej klimat, umiejętności głównego bohatera i niebrzydka bazująca na Unreal Engine 3 grafika. Do plusów zaliczyłbym także walki z bossami i ogólny gameplay. Przyczepić się można za to do słabej fabuły i dość rozczarowującego zakończenia. Mimo tego byłbym skłonny ją polecić, tym bardziej, że jej ukończenie na normalnym poziomie trudności nie powinno zająć więcej, niż 8 godzin.
Beherit7 Centurion
Fajna gierka w mrocznym klimacie. Styl podobny do RE, co przypadło mi do gustu. Widać, że czerpano z tego przy produkcji Warframe. Fajnie jest zobaczyć coś a'la prequel popularnej gry online.
marcinho01 Pretorianin
Jakiś czas temu ta gra była za darmo na Steam, a więc po polsku "darmo to uczciwa cena" i dodałem sobie do biblioteki, by ograć w dowolnym momencie. Zagrałem, ukończyłem... i mam mieszane uczucia.
Dark Sector przenosi gracza do czasów współczesnych, do wschodniej części Europy, gdzie pozostałości po świetnych czasach byłego ZSRR są już mocno widoczne. Zostajemy wplątani z pewien spisek, który korzeniami sięga czasów zimnej wojny, tajnych eskperymentów wojskowych i biologicznych, celem oczywiście walki ze "zgniłym Zachodem". Ogólnie rzecz ujmując, wbrew recenzji autora GOL, fabuła jest jednym z mocniejszych aspektów gry- jest mroczna, cały czas pozostawia pierwiastek niedopowiedzenia, chce się grać dalej aby popchnąć ją do przodu, no i przedstawiona jest za pomocą ciekawych cutscenek na silniku gry. Spoko, mi to się bardzo podobało. Jedynym minusem może być fakt, że fabuła tak naprawdę zamyka się tylko na wydarzeniach w grze- nie ma historii, co było wcześniej, albo co było później, i skąd w ogóle wziął się główny bohater, który umiejętnościami mógł chociaż powalczyć z legendarnym Samem Fisherem (oczywiście przegrałby hehe).
Już po pierwszym kontakcie z grą widać, że to konwersja z konsol. Jednakże- całkiem udana. Może nieco przeszkadzał mi widok nieco z lewej strony za plecami bohatera (nie jest to klasyczne TPP), ale przywykłem. Pierwsze spojrzenie na akcję i miałem nadzieję na nowego Splinter Cella, ale bohater nie miał ani pukawki z tłumikiem, ani specjalistycznego sprzętu, a jego umiejętności poruszania się wykluczały skradanie się i kucanie- szybko więc Dark Sector wyrzucił mi z głowy ten pomysł :) I jak się okazało, mamy tu do czynienia z niemalże typowym shoterem TPP.
Na samym początku naprawde pomyślałem sobie, że gra będzie craapem. Ani to Sam Fisher, ani po cichu nie można likwidować wrogów, fabularnie nasz bohater szybko został zainfekowany wirusem, który zmutował jego rękę dodając "fantastyczną" broń a'la shuriken, i w rezultacie mógł tylko przez kilka sekund korzystać w broni pozozstawonych przez przeciwników- dramat. A wrogowie byli wszędzie. Jednakże dałem grę szansę i to była dobra decyzja. Jak się okazało- likwidowanie wrogów za pomocą ostrza okazywało się całkiem dobre, w drugiej dłoni zaś nasz heros mógł dzierżyć jakiś pistolet na stałe. Dodatkowo zaistniał tu aspekt ekonomiczny, mianowicie mogliśmy w wybranych miejscach schodzić kanałami do "black market" i tam zakupować broń za pieniądze, które znaleźliśmy podczas eksploracji, i tę broń już mogliśmy dzierżyć "na stałe" (zagadka, czarnorynkowa ok, a od wrogów passee...?). Arsenał nie jest tutaj jakoś pokaźny, ot- pistolet, uzi, AK, strzelba, i chyba wszystko. Istniała także możliwość modyfikacji naszej broni poprzez np. zwiększenie ilości nabojów w magazynku lub też zwiększenie dokładności- to akurat miłe.
Podczas rozgrywki czuć klimat wschodniej Europy, takiego postkomunizmu- sceneria jest szara, ciemna, krajobrazy to zazwyczaj opuszczone już dawno lokacje, zapuszczone, zabrudzone, widoczne są ślady regularnych walk i leje po wybuchach. Dodatkowo klimat ten zgłębia bardzo dobra muzyka przygrywająca w tle- to jest majstersztyk. Sama rozgrywka jest bardzo dobra- wymiana ognia z przeciwnikiem wymaga dobrych umiejętności celowania, chowania się za winklem, prowadzenie ostrzału zza osłon, i ogólnie ten schemat sprawdza się bardzo dobrze. Jednakże w grze walczymy nie tylko z ludźmi, ale też z różnymi fantastycznymi stworami będącymi wynikiem tajnych eksperymentów biologicznych prowadzonych na tym obszarze. Przypomina mi to nieco pierwszy Far Cry, kiedy do akcji wkroczyły właśnie również potwory. I tutaj pojawia się bardzo mocna wada produkcji- bossowie.
Powiem tak- gdybym grał w Dark Sector w okolicy premiery, odbiłbym się bardzo szybko. Tylko dzięki temu, że produkt ograłem niedawno, a w necie są dostępne "walkthrought" (co w okolicach premiery nie było takie oczywiste), miałem możliwośc spojrzenia, jak przejść dany obszar lub bossa. Dodam, że kamera prezentuje w 100% obraz realny tego, co dzieje się na ekranie- nie ma pasków zdrowia, wskaźników, kompletnie nic. Zatem, jak walczymy z bossem, to nie wiemy, czy dana taktyka zdaje egzamin, i z pomocą przychodziły właśnie filmiki z neta. Takich momentów, gdzie gracz napewno utknie, jest sporo, i nic tak nie psuje wrażenia naprawdę niezłej zabawy, jak konieczność jej częstego przerywania w celu spojrzenia do solucji, bo pokonanie danego obszaru (są zagadki, czasem cięższe) lub bossa wymaga pomyślunku i... CIERPLIWOŚCI. Psuje to odbiór gry, zwłaszcza jak już się rozkręci, jak już załapie się mechaniki, jak już gracz wczuje się w ten mroczny klimat, fabułę, jak walki zaczynają być satysfakcjonujące... przychodzi mniejszy bądź większy boss i tylko naprawdę CIERPLIWI nie zajrzą do internetu, jak go pokonać.
Technikalia- tutaj Dark Sector wypada całkiem dobrze. Graficznie widać, że to konwersja z konsol, jednakże nawet dziś gra się dobrze i nie odstrasza. Szarawa, brudna stylistyka połączona z dobrą grą świateł i cieni może nie robią efektu wow, ale jak na 2009 rok jest znośnie. Muzyka, jak już wspomniałem, jest bardzo dobra i klimatyczna. Dźwięki brzmią tak jak należy- zarówno pukawek, jak i naszych wrogów wzajemnie się ostrzegających, także mrocznych stworów wydających przeraźliwe nieraz wołania. Dobrze zaimpemntowany jest system "szmacianej lalki", a więc wrogowie padają martwi w "naturalny" sposób. Cieszy, że dobrze działa tu tzw. headshot, bo przeciwnicy potrafią być naprawdę wytrzymali, ale strzał w głowę lub dekapitacja za pomocą shurikena skutecznie neutralizują wroga. Smaczku dodają tu tzn. finishery- są efektowne, dają radochę podczas ich wykonywania.
Podsumowując, Dark Sector to produkt, który nie odniósł sukcesu na konsolach, i chyba z tego względu trafił po roku czasu na PC celem ratowania tytułu- takie mam wrażenie. Sukcesu nie odniósł. Powiem tak- gdyby nie wiele irytujących sytuacji związanych z bossami, gdzie nie ma wskazówek, jak ich ugryźć i czy w ogóle dana taktyka zdaje egzamin, grę ukończyłbym z rumieńcami na twarzy. Niezła fabuła, spoko bohater (coś pomiędzy Samem Fisherem a Colem Sullivanem- od obu słabszych), dobre technikalia, klimat trafiający w moje gusta, fajne walki... i znowu muszę zerknąć do poradnika, bo pojawił się boss/mamy zagadkowy fragment i człowiek się umęczy i napoci i odbije od tytułu, gdy nie pokona tej przeszkody. Długość gry, jak na ten gatunek, też wydaje się dobra- przeszedłem ją w jeden intensywny weekend. Gatunkowo, świat widział lepsze tytuły niż ten. Ja osobiście cieszę się, że dałem szansę Dark Sector, bo summa summaru bawiłem się nieźle poza wspomnianymi fragmentami.
Moja ocena to 7/10. Mocno zastanawiałem się nad 6/10, ale ukończenie gry dało mi satysfakcję, nieźle się bawiłem (wycinając oczywiście irytujące fragmenty), stąd też oczko wyżej :)