Wyszukiwarka gier
The Outer Worlds 2

The Outer Worlds 2

PCPlayStationXbox
po premierze

Data wydania: 29 października 2025

RPG, FPP, TPP, Science fiction, Humorystyczne, RPG akcji, Role-playing shooter, Xbox Play Anywhere, Xbox Game Pass Ultimate, Singleplayer, PC Game Pass

Druga część serii pierwszoosobowych gier RPG science fiction od Obsidian Entertainment. W The Outer Worlds 2 trafiamy do układu Utopia – rozdartej przez wojnę frakcyjną ojczyzny napędu skokowego, stanowiącej klucz do poznania tajemnicy rozpadlin zagrażających ludzkości.

7.3

GRYOnline

7.0

Gracze

7.8

Steam

8.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

W 2019 roku studio Obsidian Entertainment stworzyło ciepło przyjętą grę RPG pod tytułem The Outer Worlds. Produkcja ta doczekała się na tyle ciepłego przyjęcia, że twórcy otrzymali zielone światło na przygotowanie jej kontynuacji w postaci opisywanego tutaj The Outer Worlds 2.

Gameplay

W The Outer Worlds 2 akcję oglądamy z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby (FPP lub TPP). Realizując zadania popychające fabułę do przodu oraz misje poboczne, trafiamy w różne zakątki układu planetarnego Utopia. Przemierzając je, poznajemy ich mieszkańców, walczymy z napotykanymi przeciwnikami oraz podejmujemy decyzje wpływające na dalszy przebieg opowieści i jej zakończenie.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsPolskie napisy

PlayStation 5

PlayStation 5Polskie napisy

Xbox Series X/S

Xbox Series X/SPolskie napisy

Wczesny dostęp:24 października 2025

Producent: Obsidian Entertainment

Wydawca: Xbox Game Studios / Microsoft Studios

Gry z serii

The Outer Worlds 2
The Outer Worlds 2
The Outer Worlds 2

3GRY

Gry z serii The Outer Worlds

Seria RPG-ów science fiction, zainspirowana m.in. przez markę Fallout, a zwłaszcza grę Fallout: New Vegas. Cykl został wykreowany przez studio Obsidian Entertainment, mające w portfolio takie dzieła, jak Pillars of Eternity, Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords czy Neverwinter Nights 2. Podczas gdy wydaniem pierwszej części zajęła się firma Private Division, jej kontynuacja została wypuszczona przez Xbox Game Studios.

Gry z serii The Outer Worlds

Publicystyka

6.5
przeciętna

Recenzja GRYOnline

The Outer Worlds 2

Choć bawiłem się całkiem nieźle, The Outer Worlds 2 nie mogło uciec przed ciągłymi porównaniami z New Vegas, względem którego jest ledwie odtwórcze - a nie równoważy tego fabułą ani towarzyszami. W wypchanym znakomitymi grami roku trudno jednak uzasadnić jej kupno, gdy obok jest masa świetnych, tańszych RPG.

Recenzja The Outer Worlds 2. Druga część to to samo, tylko drożej
Recenzja The Outer Worlds 2. Druga część to to samo, tylko drożej
Recenzja The Outer Worlds 2. Druga część to to samo, tylko drożej
Recenzujący:
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
23 października 2025
The Outer Worlds 2 - mapa do gry
Poradnik

Aktualizacja: 21 października 2025

The Outer Worlds 2 - mapa do gry

The Outer Worlds 2 mapa to wszystkie sekrety, znajdźki, questy, ważne lokacje, bronie, pancerze, towarzysze, handlarze, punkty szybkiej podróży, frakcje, murale, tomy naukowe, dzienniki audio, karty kolekcjonerskie.

The Outer Worlds 2 - mapa do gry
Opinie

6 listopada 2025

RPG mają się lepiej niż kiedykolwiek, nawet jeśli ostatnio zawodzą

VtM Bloodlines 2 i The Outer Worlds 2 podzieliły fanów gier RPG. Dla wielu to po prostu średniaki, które jest za co krytykować. Niemniej jako element szerszego gatunkowego krajobrazu stanowią dobry znak.

RPG mają się lepiej niż kiedykolwiek, nawet jeśli ostatnio zawodzą
RPG mają się lepiej niż kiedykolwiek, nawet jeśli ostatnio zawodzą
Opinie

1 października 2025

Najciekawsze premiery października 2025. Czas rozpocząć jesień hitów

W październiku nie zabraknie głośnych premier. Zaczynamy od Ghost of Yotei, aby zahaczyć o Pokemon Legends: Z-A, sprawdzić The Outer Worlds 2 oraz Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2. No i jest Battlefield 6, więc będzie w co grać!

Najciekawsze premiery października 2025. Czas rozpocząć jesień hitów
Najciekawsze premiery października 2025. Czas rozpocząć jesień hitów
Opinie

4 czerwca 2023

Nasze Summer Game Fest marzeń - gry, na które najbardziej czekamy

Uwielbiamy oglądać zapowiedzi nowych gier i zawsze czekamy na to jedno, zaskakujące „jeszcze coś”, zostawiane zwykle na sam koniec. Czy tegoroczne Summer Game Fest przyniesie jakąś niesamowitą nowość? Oto nasz mały zestaw oczekiwań i marzeń.

Nasze Summer Game Fest marzeń - gry, na które najbardziej czekamy
Nasze Summer Game Fest marzeń - gry, na które najbardziej czekamy

Wiadomości

Jak rozwiązać zagadkę w obserwatorium w The Outer Worlds 2

Jak rozwiązać zagadkę w obserwatorium w The Outer Worlds 2

Monasterium Aleksandry to jedna z kluczowych lokacji w The Outer Worlds 2. Podpowiadamy jak rozwiązać astronomiczną zagadkę w znajdującym się tam obserwatorium.

Porady

Adam Celarek

7 listopada 2025 14:20

Jak rozwiązać zagadkę w obserwatorium w The Outer Worlds 2
The Outer Worlds 2 trzyma poziom, Bloodlines 2 nie dowozi, a na horyzoncie majaczy już remaster kultowego RPG

The Outer Worlds 2 trzyma poziom, Bloodlines 2 nie dowozi, a na horyzoncie majaczy już remaster kultowego RPG

Za nami miesiąc, który upłynął pod znakiem premier dwóch ważnych gier RPG. Przed nami natomiast kolejne interesujące cztery tygodnie, na przestrzeni których ukaże się m.in. remaster Sacred 2.

gry

Krystian Pieniążek

6 listopada 2025 12:00

The Outer Worlds 2 trzyma poziom, Bloodlines 2 nie dowozi, a na horyzoncie majaczy już remaster kultowego RPG
Reżyser Kingdom Come: Deliverance ostro skrytykował twórców The Outer Worlds 2. W przyszłości wymaga od nich dwóch rzeczy

Reżyser Kingdom Come: Deliverance ostro skrytykował twórców The Outer Worlds 2. W przyszłości wymaga od nich dwóch rzeczy

Reżyser Kingdom Come: Deliverance 2 wystawił grze The Outer Worlds 2 wysoką ocenę, ale surowo skrytykował fundamenty produkcji oraz jej twórców.

gry

Maciej Gaffke

5 listopada 2025 21:20

Reżyser Kingdom Come: Deliverance ostro skrytykował twórców The Outer Worlds 2. W przyszłości wymaga od nich dwóch rzeczy
Ta misja w The Outer Worlds 2 jest testem twojej spostrzegawczości

Ta misja w The Outer Worlds 2 jest testem twojej spostrzegawczości

Jedna z pobocznych misji w The Outer Worlds 2 wyśle grających na poszukiwania ukrytych przedmiotów. W tym tekście podpowiadamy, jak zlokalizować książki dla członkiń Zakonu Ascendenta.

Porady

Adam Celarek

5 listopada 2025 16:23

Ta misja w The Outer Worlds 2 jest testem twojej spostrzegawczości
„W prawdziwym RPG musisz myśleć o tym, co się dzieje”. Obsidian jest wdzięczny za to, co Baldur's Gate 3 zrobiło dla gatunku RPG

„W prawdziwym RPG musisz myśleć o tym, co się dzieje”. Obsidian jest wdzięczny za to, co Baldur's Gate 3 zrobiło dla gatunku RPG

Reżyser The Outer Worlds wskazuje na jeszcze jeden powód, dla którego miłośnicy RPG powinni docenić Baldur's Gate 3.

gry

Jakub Błażewicz

5 listopada 2025 13:30

„W prawdziwym RPG musisz myśleć o tym, co się dzieje”. Obsidian jest wdzięczny za to, co Baldur's Gate 3 zrobiło dla gatunku RPG
Nie zapomnijcie się ubrać w Outer Worlds 2, bo NPC-e na pewno to zauważą i chętnie skomentują

Nie zapomnijcie się ubrać w Outer Worlds 2, bo NPC-e na pewno to zauważą i chętnie skomentują

W The Outer Worlds 2 nawet nasza garderoba (lub jej brak) nie ujdzie uwadze załogi. Obsidian bawi się produkcją, pokazując, że prawdziwa immersja tkwi w detalach.

Danuta Repelowicz

5 listopada 2025 13:03

Nie zapomnijcie się ubrać w Outer Worlds 2, bo NPC-e na pewno to zauważą i chętnie skomentują
„Wszyscy pytają: kiedy następny Fallout: New Vegas?”. Obsidian wreszcie odpowiada na to pytanie

„Wszyscy pytają: kiedy następny Fallout: New Vegas?”. Obsidian wreszcie odpowiada na to pytanie

Ludzie ze studia Obsidian Entertainment wiedzą, że wielu fanów chce Fallout: New Vegas 2, ale są bardzo zadowoleni, że firma Microsoft pozwala im pracować nad własnymi markami.

gry

Adrian Werner

5 listopada 2025 10:30

„Wszyscy pytają: kiedy następny Fallout: New Vegas?”. Obsidian wreszcie odpowiada na to pytanie
Najlepsze umiejętności i perki w The Outer Worlds 2. O nich warto pamiętać planując swój build

Najlepsze umiejętności i perki w The Outer Worlds 2. O nich warto pamiętać planując swój build

The Outer Worlds 2 oferuje szerokie możliwości w zakresie rozwoju postaci. W tym tekście podpowiemy Wam, na jakie umiejętności, perki i wady warto zwrócić uwagę.

Porady

Adam Celarek

4 listopada 2025 11:28

Najlepsze umiejętności i perki w The Outer Worlds 2. O nich warto pamiętać planując swój build
NPC-e w The Outer Worlds 2 nie boją się wytknąć graczowi jego nawyków. Może poczekajcie zanim przeszukacie pobliskie zwłoki

NPC-e w The Outer Worlds 2 nie boją się wytknąć graczowi jego nawyków. Może poczekajcie zanim przeszukacie pobliskie zwłoki

The Outer Worlds 2 posiada dość zaawansowane interakcje z NPC-ami. Postacie niezależne zauważają działania gracza i potrafią je skomentować, jeśli wydadzą im się nietypowe lub bezczelne.

Arkadiusz Strzała

1 listopada 2025 10:00

NPC-e w The Outer Worlds 2 nie boją się wytknąć graczowi jego nawyków. Może poczekajcie zanim przeszukacie pobliskie zwłoki
Maksymalny poziom w The Outer Worlds 2 i limit atutów oraz skilli. Tak wyglądają ograniczenia w grze

Maksymalny poziom w The Outer Worlds 2 i limit atutów oraz skilli. Tak wyglądają ograniczenia w grze

Jak w każdym RPGu, w Outer Worlds 2 nie możecie rozwijać swojego bohatera w nieskończoność. Tłumaczymy jaki jest level cap i czy możecie zrobić respec.

Porady

Jacek Hałas

30 października 2025 12:16

Maksymalny poziom w The Outer Worlds 2 i limit atutów oraz skilli. Tak wyglądają ograniczenia w grze
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry The Outer Worlds 2.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry The Outer Worlds 2:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-8400 / AMD Ryzen 5 2600, 16 GB RAM, karta graficzna 8 GB GeForce GTX 1070 / Radeon RX 5700, 110 GB SSD, Windows 10/11 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-10700K / AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, karta graficzna 10 GB GeForce RTX 3080 / 16 GB Radeon RX 6800 XT, 110 GB SSD, Windows 10/11 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.3

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.0

Ocena Graczy

Średnia z 24 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

7.8

Ocena STEAM

"W większości pozytywne"

Średnia z 3711 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
8.3

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 118 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

6.5
Filip Melzacki
PC

Filip Melzacki

Recenzent GRYOnline.pl

2025.10.23

Kontrowersyjna cena The Outer Worlds 2 rozbudziła pytania, czy gra zaoferuje adekwatną jakość. Po ukończeniu całości nie mogę pozbyć się wrażenia, że to wciąż tytuł poprzedniej generacji. Przyjemny, ale odtwórczy i fabularnie nierówny.

7.0
PC

Gierek314

Gracz

2025.11.05

42h zajęło mi ukończenie gry. Nie zrobiłem wszystkich questów, bo jest blokada lvlowania do poziomu 30, więc odebrało mi to chęć dalszej progresji (wbiłem max lvl w okolicach 80% progresji fabularnej). TOW2 ma (w mojej opinii) nudniejszy początek od jedynki, przez co ciężko jest przebrnąć pierwsze godziny. Na duży plus zmiana systemu rozwoju postaci, atutów etc. - ewidentnie odczuwa się tutaj brak pewnych perków, jeśli zdecydowaliśmy się w czasie gry na rozwój w innym kierunku; a to nie będziesz mógł otworzyć drzwi do pomieszczenia, gdzie czeka fajna nagroda, a to nie będziesz w stanie zhakować komputera, na którym są dowody obciążające jakieś NPCa w pobocznym queście. Graficznie jest lepiej vs TOU - jeśli ktoś twierdzi, że nie ma różnicy, to zalecam uruchomienie jedynki choćby na godzinę - zaraz doceni progres. Stacje radiowe mogłyby mieć dłuższy materiał - niestety dość szybko się zapętla i robi się nużący.Kolejną pozytywną rzeczą jest możliwość rozgrywania misji na wiele sposobów; skradanie się, skrytobójstwo, "rambo style"... oraz klasycznie - wiele możliwości rozwiązania questów; opowiedzenie się po jednej z wielu stron konfliktu.Pozostaje czekać na ewentualne DLCki, mając nadzieję, że będą bardziej dopracowane od podstawki, bo jednak oczekiwania z mojej strony były większe

7.5
PC

premium219623

Gracz

2025.11.05

Gra bardzo solidna. Żaden z jej elementów nie zasługuje na śpiewanie peanów na jego cześć lecz wszystkie są zrealizowane dobrze. Bawiłem się super.Jak dla mnie to najlepszy 'fallout' jaki wyszedł w ostatnich latach.

6.0
PC

Matuzes

Gracz

2025.11.04

Grę ukończyłem więc kilka słów przemyśleń. Zacznę od tego, że nie jestem fanem pierwszej gry, dla mnie to tylko przyzwoity rpg w nietuzinkowym klimacie sf i nic ponadto, żadnych oczekiwań od TOW2 nie miałem, zresztą trudno mieć, skoro twórcy chyba zapomnieli o marketingu. Ograne wszystko na PC w wersji po angielsku.Cały rozwój postaci gracza, perki i wady, a dokładnie ich wpływ na przebieg gry jest wprost niesamowity, praktycznie wszystkie umiejętności są w jakiś sposób wykorzystywane czy to w dialogach, czy podczas eksploracji, daje to wiele możliwości do ponownego przechodzenia gry. Kombinacja i przenikanie się rozwoju głównego bohatera z projektem poziomów i rozbudowaniem dialogów na największa zaleta TOW2. Wydaje mi się, że pod tym względem wyszło im nawet lepiej niż w New Vegas, chociaż sam setting Fallouta jest sto razy ciekawszy niż Arcadia, to mechanicznie jest to najlepszy aRPG tego studia.Projekt poszczególnych poziomów zasługuje na pochwałę, praktycznie zawsze jest co najmniej klika sposobów na dotarcie czy poruszanie się po lokacjach czy rozwiązywanie zagadek środowiskowych. Sama koncepcja i wygląd planet jest już taki sobie, mam wrażenie że wszystko już gdzieś widziałem, ot nic odkrywczego. Zamknięte, fabularne lokacje wypadają już lepiej, są ładne, różnorodne i całkiem szczegółowe ale dalej brakuje im tożsamości, czegoś co pozwoli powiedzieć na końcu „łał”. Wygląd pancerzy i ubioru NPCów (a także gracza) o ile chyba pasuje do lekko szalonej koncepcji gry, to według mnie, jest tragicznie nijaki, plastikowy i sztuczny. Taka sama sprawa dotyczy się projektu przeciwników, nie ma żadnego wyróżniającego się, tylko wyciągnięte z pierwszej części gry projekty monstrów, mechy i ludzie, to wszystko co można spotkać w grze, nuda.Fenomenalnie napisane i bardzo rozbudowane dialogi i teksty, pomimo iż nie jest to moja bajka i w ogóle nie kupuje tej (anty)korporacyjnej, (pseudo)intelektualnej satyry to jest to naprawdę najwyższy poziom pisarstwa. Wątek główny i fabuła gry jako całość, jest jednak średnia i mało porywająca, pozwala co prawda na dużą wolność i wpływanie na jej przebieg, ale już sama końcówka jest jednak bardzo rozczarowująca i niepotrzebnie przeciągnięta. Nawet slajdy na zakończenie gry mnie zawiodły, niby są, ale chyba najgorsze i najmniej ciekawe jakie kiedykolwiek widziałem. Na minus muszę zaliczyć jeszcze opowiadanie historii w postaci notatek i wpisów w terminalach, którego w grze jest cała masa. To było fajne 15 lat temu (według Bethesdy to będzie fajne pewnie jeszcze ze 30), ale od audiowizualnego medium oczekiwałbym, że takie historie zostaną przedstawione przez dialogi czy opowieść jakiegoś NPC nawet w tle w trakcie eksploracji.Podobna sprawa i pewien zawód dotyczy stronnictw, niby mamy cztery(+) frakcje w grze ale tak naprawdę dostęp i cokolwiek wartego uwagi dotyczy tylko dwóch. Najciekawsza moim zdaniem i najbardziej rozbudowana fabularnie grupa, służy jako główny przeciwnik i poza pierwszą planetą nie ma za bardzo z nią interakcji, a szkoda, bo w trakcie gry można dowiedzieć się wiele interesujących rzeczy o jej funkcjonowaniu i wewnętrznych tarciach. Sam system reputacji to jakiś żart, poza tym że dostajemy upust w sklepach do max -25% to nie znalazłem żadnych innych korzyści z niego. Punkty dostajemy za wykonywanie zadań ale ich ilość jest śmiesznie mała, a dodatkowo w grze istnieje perk negocjator (całkiem przydatny w dialogach), który daje 75 punktów reputacji dla wszystkich trzech frakcji, co pozwolił mi na wymaksowanie ich z automatu. No słabo zostało to zaprojektowane.Towarzysze są lekko mówiąc nijacy, a przynajmniej na początku, bo część z nich znacznie zyskuje w oczach i pojawia się w nich jakaś głębia po wykonaniu ich zadań, które są zaskakująco długie i całkiem ciekawe, niestety pod tym względem dalej nie jest to poziom PoE czy BG3. Banter towarzyszy o ile występuje, to jest go tak mało i uruchamia się tak rzadko, że praktycznie nie ma interakcji pomiędzy nimi. Sama obecność określonego kompana potrafi wpłynąć za to na przebieg dialogów i reakcję NPCtów (nawet w finale), dodatkowo potrafią oni podpowiadać (np. znalezienie szybu wentylacyjnego) i komentują nasze poczynania jak zabicie jakiegoś NPC. Niestety w całej grze nie występują postacie godne zapamiętania, poza szefową jednej z frakcji nie ma zupełnie nikogo, każdy boss, łącznie z ostatnim nie ma w sobie nic wartego uwagi, nie zapamiętałem nawet jak się nazywa. Wszystkie NPC to puste kukły, bez grama charakteru, emocji i czegokolwiek co pozwoliłoby zakotwiczyć uwagę na nich.Ilość i różnorodność broni, szczególnie tych legendarnych i unikatowych pozwala na przyzwoitą rozwałkę, szczególnie że walki jest całkiem sporo. Niestety system „pancerza” gracza jest bezdennie płytki, mamy dwa sloty: nakrycie głowy i ciała, które można jeszcze modować, tyle. Sama modyfikacja broni i ubioru jest równie płytka, i chociaż dobrze że w ogóle istnieje, to aż prosi się o jej rozszerzenie. Walka wypada średnio, z jednej strony całkiem przyjemnie się strzela i samo czucie broni jest niezłe, to wszystko jest jednak za szybkie i strasznie mało czytelne, szczególnie jak towarzysze zaczną używać umiejętności i przeciwnicy będą blisko, ekran wygląda jak pokaz fajerwerków oglądany z jednego metra. AI wrogów jest tragiczne, nie oczekiwałem co prawda nic innego, ale jeżeli najczęstszym przeciwnikiem który mnie zabijał była mina, wiele to mówi o grze (i o bunny hoppingu przez pola minowe :)).Poziom trudności to jakiś żart. Ukończyłem grę na najwyższym poziomie i o ile pierwsza planeta i może część drugiej, były jakimś tam wyzwaniem, to po odblokowaniu 3 tieru broni, najwięksi bossowie dosłownie topili się w jakieś 2 sekundy, więcej czasu zajmowało znalezienie przeciwnika niż zabicie go. Co prawda sam byłem również na jeden strzał, w zasadzie od wszystkiego, ale to chyba jednak nie miało tak wyglądać. Maksymalny poziom postaci (lvl30) wbiłem natomiast jakieś 10-15 godzin przed skończeniem gry co jest po prostu przykre i świadczy o raczej słabym rozłożeniu zdobywanego doświadczenia. Podobna sprawa tyczy się ekonomii, kończąc grę miałem 200 000 bitsów, kilka tysięcy sztuk amunicji każdego rodzaju i setki materiałów do craftingu, których nie warto było nawet używać, bo kupno modów do broni czy amunicji jest po prostu szybsze niż jej robienie.Nie poleciłbym ze spokojnym sumieniem aktualnie kupna TOW2 nikomu, według mnie to dobra gra AA do ogrania w GP ale osobiście radzę odczekać na wyjście DLC, poprawek i spadek ceny. Bawiłem się lepiej w Avowed a nawet w ostatnim Dragon Age, nie mówiąc już o KCD2, przy czym tak jak napisałem na początku, nie jestem fanem serii i nie trafia do mnie ten setting. Bycie nawet bardzo rozbudowanym i świetnym RPG nie jest wystarczające jak reszta gry posiada irytujące, nudne lub niedopracowane elementy, dlatego tylko 6/10.

8.5
PC

kacyk71

Gracz

2025.11.03

Gram z gamepassa i pokazuje mi 39h,w kazdym razie jestem juz dosyc daleko 27lvl a staram sie robic kazde zadanie.I powiem wam ze gra sie super ,czym dalej tym robi sie ciekawiej.Na poczatku troche mnbie zawiodla pierwsza planeta bo lokacja dosyc spora a zarazem pustawa,na szczescie inne planety sa juz ciut mniejsze za to tresciwsze w zawartosc az chce sie eksplorowac i zajrzec wszedzie.Super wygladaja osobne lokacje na planetach ale i same planety znacznie roznia sie wygladem.Gra jest bardziej rozbudowana niz sie wydaje,mialem sytuacje gdzie niechciano mnie wpuścić z jednym towarzyszem ale ze mam wysoka retoryke to ugadalem ze wejdzie ze mna,mimo to podczas rozmow byly przytki do tego towarzysza.Gram pod bron palna i uwazam ze jest dobrze to wykonane,roznorodnosc broni,efektow jest spora do tego czuc czym sie strzela.Moje dwie ulubione bronie to pistolet plazmowy i karabin energetyczny obie bronie maja naciagany strzal i pieknie sie uzupelniaja w zaleznosci od wroga,ale ze ammo schodzi szybko to nosze tez bronie zapasowe na inny rodzaj amunicji.Szkoda ze na mapie nie mozna zostawic znacznikow z opisem bo mimo ze mam wszelkie skile na otwieranie to nie wszedzie dalem rade wejsc ze wzgledu na niski poziom a spamietac gdzie co bylo bez szans:)Z poczatku draznily mnie feminatywy ale ogolnie jest sporo porabanych nazw ze w sumie pasuja do tego swiata absurdu idealnie gdy sie biega w ciezkim pancerzu w cylindrze na glowie.Gra warta polecenia,spodziewalem sie sredniaka a dostalem kawal porzadnej dobrej gry.

8.5
PC

brennus

Gracz

2025.11.03

Ocena STEAM

7.8

W większości pozytywne (3 711)

[title]

Główne zalety gry

  • Ulepszone mechaniki RPG: Gracze docenili poprawione mechaniki RPG w porównaniu do pierwszej gry, z naciskiem na specjalizację i znaczące budowy postaci. System wad dodaje głębi do rozgrywki.
  • Budowanie świata i atmosfera: Gra rozszerza swoje uniwersum o bardziej interesujące frakcje i środowiska, co sprawia, że eksploracja jest satysfakcjonująca. Wielu graczy uznało, że pisanie jest humorystyczne i angażujące.

Podsumowanie

  • Grafika i wydajność: Wizualizacje są ogólnie chwalone, a wielu graczy zauważyło dobrą optymalizację i wydajność na swoich systemach.
  • Zadania poboczne i eksploracja: Istnieje wiele zadań pobocznych, które wydają się znaczące i angażujące, zachęcając do eksploracji i interakcji ze środowiskiem.

Główne wady gry

  • Historia i głębia postaci: Wielu graczy uznało główną fabułę za mało interesującą, a postacie za nieciekawie w porównaniu do pierwszej gry. Pojawia się odczucie, że pisanie brakuje głębi widocznej w poprzednich tytułach Obsidian, takich jak Fallout: New Vegas.
  • Ograniczone wybory i konsekwencje: Niektóre recenzje podkreślały, że wybory gracza często wydają się powierzchowne i nie mają znaczącego wpływu na fabułę ani postęp w grze.
  • Problemy z AI i walką: AI przeciwników zostało skrytykowane za przewidywalność i brak wyzwania, co prowadzi do powtarzalnych doświadczeń w walce. Niektórzy gracze zauważyli błędy, które wpływały na postęp w zadaniach i zachowanie przeciwników.
  • Mechaniki towarzyszy: Towarzysze uważani byli za nijakich i mniej przydatnych w walce, z ograniczonymi interakcjami i rozwojem w porównaniu do poprzednich gier.

Podsumowanie

    Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

    • Opcje respec: Gracze wyrazili chęć posiadania możliwości respecowania swoich postaci, ponieważ obecny system ogranicza elastyczność w rozwoju postaci.
    • Bardziej angażujący NPC: Wzywa się do większej głębi i zaangażowania ze strony NPC, ponieważ wielu czuło, że postacie brakuje osobowości, a świat czasami wydaje się bez życia.
    • Różnorodność w rzemiośle i łupach: Niektórzy użytkownicy byli rozczarowani systemem rzemiosła i brakiem różnorodnych łupów, czując, że to umniejsza doświadczeniu eksploracji.
    • Mechaniki otwierania zamków i hackowania: Gracze zauważyli, że testy umiejętności dla tych mechanik były zbyt restrykcyjne, co sprawiało, że wydawały się mniej wpływowe w rozgrywce.
    • Krew i realizm w walce: Niektórzy gracze tęsknili za bardziej visceralnymi elementami z poprzednich gier, czując, że walka brakuje intensywności i konsekwencji, których oczekiwali.

    Podsumowanie

    • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż The Outer Worlds 2 został pochwalony za swoje ulepszenia w stosunku do pierwszej gry, spotyka się również z krytyką za opowiadanie historii, głębię postaci i niektóre mechaniki rozgrywki. Wielu graczy sugeruje, aby poczekać na wyprzedaż lub dalsze łatki, które rozwiążą niektóre problemy z wydajnością i obawy dotyczące rozgrywki.

    Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

    Ocena OpenCritic

    8.3

    89% rekomendacji (118)

    Opecritic
    7 / 10

    TheSixthAxis

    Gareth Chadwick

    TheSixthAxis
    8,6 / 10

    Lords Of Gaming

    Mahmood Ghaffar

    Lords Of Gaming
    85 / 100

    COGconnected

    Mark Steighner

    COGconnected

    ACG

    Jeremy Penter

    ACG
    8,5 / 10

    Stevivor

    Matt Gosper

    Stevivor

    GRYOnline.pl:

    Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

    tvgry.pl:

    YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl