Reżyser Kingdom Come: Deliverance 2 wystawił grze The Outer Worlds 2 wysoką ocenę, ale surowo skrytykował fundamenty produkcji oraz jej twórców.
Najnowsze dzieło studia Obsidian Entertainment, czyli The Outer Worlds 2, ukazało się pod koniec października 2025 roku, więc duża grupa zapalonych fanów zdążyła już je ukończyć. Jednym z takich właśnie graczy jest reżyser pierwszej oraz drugiej części Kingdom Come: Deliverance, Daniel Vavra, który podzielił się swoimi przemyśleniami na temat tytułu w serwisie X.
Wygląda na to, że Vavra zgodził się z większością recenzentów przyznających grze wysokie oceny, ale negatywnie oceniających jej poszczególne elementy. Deweloper wystawił bowiem The Outer Worlds 2 notę 7/10... i rozpoczął swój surowy wywód.
[...] Smutne jest to, że firma i ludzie, którzy stworzyli jedne z moich ulubionych gier w historii (Fallout i New Vegas), nie byli w stanie, nawet po 15 latach, przy całym budżecie Microsoftu i najnowszych osiągnięciach technologicznych, wymyślić choćby jednej nowej mechaniki, która mogłaby przenieść tę sprawdzoną, ale starożytną formułę w nowe miejsce.
Czy ktoś z Was potrafi wymienić choćby jedną nową mechanikę w The Outer Worlds, której nie było już w Deus Ex lub oryginalnych Falloutach ponad 25 lat temu? Niestety, ja nie potrafię. Dajcie mi żywy, realistyczny świat! Prawdziwą nieliniowość! Dajcie mi coś więcej niż lootboxy, wyznaczone ścieżki, ekrany ładowania i grindowanie poziomów w statycznym, oskryptowanym świecie.
Dla formalności zaznaczmy, że pod szyldem Obsidian Entertainment ukazało się jedynie Fallout: New Vegas. Oryginalne odsłony Fallouta, o których wspomina Czech, zostały opracowane przez założycieli tego studia w Black Isle Studios. W The Outer Worlds 2 nie ma również lootboxów – wspominając o nich, twórca zapewne odnosił się do całej branży.
Powyższy post powinien dać do myślenia szefom Obsidian Entertainment oraz włodarzom Microsoftu. Brak wymienionych przez reżysera KCD nowych mechanik w The Outer Worlds 2 prawdopodobnie wynika z „bezpiecznego” podejścia giganta do tworzenia gier. Kiedy korporacja przejęła Obsidian w 2018 roku, być może narzuciła tudzież zasugerowała firmie właśnie taki model pracy. Choć są to tylko spekulacje, byłaby to jakaś odpowiedź na pytania Daniela Vavry.
Więcej:Nie zapomnijcie się ubrać w Outer Worlds 2, bo NPC-e na pewno to zauważą i chętnie skomentują
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Maciej Gaffke
W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.