Współzałożyciel Rockstara, Dan Houser, przyznał, że mroczny ton Grand Theft Auto IV jest odbiciem jego osobistych doświadczeń i nastroju, gdy mieszkał w Nowym Jorku.
Podczas rozmowy z Lexem Fridmanem współzałożyciel Rockstar Games, Dan Houser, zdradził, że mroczny klimat Grand Theft Auto IV jest w dużej mierze odzwierciedleniem jego własnego stanu emocjonalnego z okresu powstawania gry. Jak się okazuje, praca nad jedną z najbardziej ponurych odsłon serii zbiegła się z okresem osobistych zawirowań w życiu twórcy.
Mieszkałem w Nowym Jorku od kilku lat. Nie byłem pewien, czy jestem szczęśliwy. Jak zwykle przechodziłem przez wiele osobistych dramatów. I właśnie dlatego ostatnio ponownie zagłębiłem się w GTA IV i zrozumiałem, że jest ono naprawdę mroczne. Pomyślałem: „Ach, to dlatego”. Byłem samotnym i nieszczęśliwym człowiekiem, i nie miałem pewności, czy chcę zostać w Stanach Zjednoczonych. Moje życie było pełne zmian – tłumaczył Houser.
Twórca dodał, że niepewność towarzyszyła mu nie tylko prywatnie, ale i zawodowo. Studio Rockstar Games wciąż odczuwało skutki słynnej afery Hot Coffee z czasów GTA: San Andreas. Dla przypomnienia – skandal narodził się po tym, jak w produkcji z 2004 roku odkryto minigrę, która pozwalała CJ-owi na odbywanie stosunków z niektórymi kobietami, co doprowadziło do pozwów sądowych, przesłuchań w Kongresie USA i wycofania gry ze sprzedaży.
Scenariusz czwartej części serii powstawał więc w atmosferze niepokoju i refleksji. Houser chciał uchwycić „ciemną stronę Nowego Jorku” i jednocześnie opowiedzieć o doświadczeniu imigranta, choć – jak sam przyznał – nie jest pewien, na ile trafnie oddał to zjawisko w realiach 2008 roku.
Proces pisania nie był typowo biurowy – współzałożyciel Rockstar Games sporo czasu spędzał na ulicach miasta, rozmawiając z ludźmi, a nawet towarzysząc nowojorskiej policji podczas patroli.
Zbierałem mnóstwo notatek, coraz więcej i więcej, tak naprawdę uciekając od pracy. Muszę przyznać, że jest to część mojego procesu, jeśli w ogóle istnieje jakiś proces, który nie polega na pracy – dodał.
Podczas tego samego wywiadu Houser podzielił się również kilkoma ciekawostkami z tworzenia Red Dead Redemption i innych projektów Rockstar Games, a także opowiedział, dlaczego jego zdaniem niektóre kultowe marki gier wideo – takie jak GTA czy Fallout – są nierozerwalnie związane ze Stanami Zjednoczonymi.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.