GTA i Fallout nie mają wyjścia i muszą iść tą samą drogą. Weteran Rockstar Games podpisuje się pod słowami Bethesdy

Dan Houser, współzałożyciel Rockstar Games, wyjaśnił, dlaczego zarówno Grand Theft Auto, jak i Fallout są nierozerwalnie związane ze Stanami Zjednoczonymi.

Kamil Kleszyk

GTA i Fallout nie mają wyjścia i muszą iść tą samą drogą. Weteran Rockstar Games podpisuje się pod słowami Bethesdy, źródło grafiki: Bethesda Softworks.
GTA i Fallout nie mają wyjścia i muszą iść tą samą drogą. Weteran Rockstar Games podpisuje się pod słowami Bethesdy Źródło: Bethesda Softworks.

Podczas niedawnego wywiadu (w ramach którego rozmawiano m.in. o RDR i niedoszłych projektach Rockstara) Lexa Fridmana z Danem Houserem – jednym ze współzałożycieli Rockstar Games – poruszono temat, który szczególnie zainteresuje fanów serii Fallout. Twórca zdradził bowiem, dlaczego jego zdaniem niektóre kultowe marki gier są nierozerwalnie związane ze Stanami Zjednoczonymi – i dlaczego przeniesienie ich akcji gdziekolwiek indziej po prostu by nie zadziałało.

Houser przypomniał, że cała seria GTA jest przesiąknięta „amerykańskością” – charakterystyczną mieszanką kultury, przesady i satyry związanych z amerykańskim stylem życia. Jak stwierdził, cykl był „tak bardzo związany z Ameryką […], że [kolejna gra – przyp. red.] nie sprawdziłaby się w ten sam sposób gdzie indziej”. Jedynym wyjątkiem w historii cyklu było Grand Theft Auto: London 1969, które Houser określił jako „uroczy eksperyment”, ale raczej ciekawostkę niż kierunek rozwoju.

Co ciekawe, jego słowa dobrze korespondują z wypowiedziami przedstawicieli Bethesda Game Studios. Podczas rozmowy z serwisem Insider Gaming w ramach Summer Game Fest deweloperzy Fallouta przyznali, że seria „prawdopodobnie nigdy nie opuści Stanów Zjednoczonych”. Powód? Postapokaliptyczny świat Fallouta jest głęboko zakorzeniony w amerykańskiej wizji powojennej paranoi nuklearnej i obsesji na punkcie energii atomowej – elementach, które definiują jej tożsamość.

Sam Todd Howard, reżyser kreatywny Bethesdy, już wcześniej wypowiadał się w podobnym tonie:

Moim zdaniem część charakterystycznego stylu Fallouta opiera się na amerykańskiej naiwności. Dlatego w tej chwili możemy akceptować inne obszary, ale nasze plany obejmują utrzymanie serii w USA. Nie wydaje mi się, żebym musiał odpowiadać… Nie ma nic złego w pozostawieniu tajemnicy w pytaniu: „Co dzieje się w Europie, co dzieje się tam”. Najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić tajemniczym terenom, jest odebranie im tajemniczości.

Zarówno Grand Theft Auto, jak i Fallout to serie, które od lat stanowią swoisty komentarz do amerykańskiej kultury – tej rzeczywistej i tej wyobrażonej. Wygląda na to, że obie na zawsze pozostaną wierne swojemu ojczystemu, pełnemu kontrastów terytorium.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Fallout 76

Fallout 76

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 14 listopada 2018

Informacje o Grze
4.5

GRYOnline

3.2

Gracze

7.3

Steam

5.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Clair Obscur: Expedition 33 udowadnia, że może zdominować 2025 rok i zostawić daleko w tyle KCD2 i Ghost of Yotei. Oto nominacje do Golden Joystick Awards 2025

Następny
Clair Obscur: Expedition 33 udowadnia, że może zdominować 2025 rok i zostawić daleko w tyle KCD2 i Ghost of Yotei. Oto nominacje do Golden Joystick Awards 2025

Deweloper broni Sony przed krytyką graczy, choć firma anulowała grę twórców Days Gone. Bend Studio miało być same sobie winne

Poprzedni
Deweloper broni Sony przed krytyką graczy, choć firma anulowała grę twórców Days Gone. Bend Studio miało być same sobie winne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl