Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

wywiady - newsy i ciekawostki

Hideo Kojima wyjaśnia, dlaczego nie zamierza nikomu przekazywać pałeczki. „Raczej ją zmiażdżę”
Hideo Kojima wyjaśnia, dlaczego nie zamierza nikomu przekazywać pałeczki. „Raczej ją zmiażdżę”

Jakub Błażewicz, 12 czerwca 2025, 14:08

Hideo Kojima jest świadomy nieubłaganego upływu czasu, ale woli dawać „mały płomień” inspiracji niż szukać swoich następców.

Mass Effect już drży w posadach? Nowe informacje o RPG akcji The Expanse: Osiris Reborn
Mass Effect już drży w posadach? Nowe informacje o RPG akcji The Expanse: Osiris Reborn

Marcin Bukowski, 10 czerwca 2025, 09:53

Wywiad z twórcą The Expanse: Osiris Reborn dostarczył nam nowych informacje o grze. Nie znajdziemy w niej klasycznego systemu klas, a duży nacisk położono na towarzyszy.

W Dying Light: The Beast Techland nie powtórzy wielkiego błędu z Dying Light 2, gdy „zapomniał”, za co fani pokochali to postapokaliptyczne uniwersum
W Dying Light: The Beast Techland nie powtórzy wielkiego błędu z Dying Light 2, gdy „zapomniał”, za co fani pokochali to postapokaliptyczne uniwersum

Maciej Gaffke, 9 czerwca 2025, 21:30

Gra Dying Light: The Beast ma powrócić do korzeni serii. Szef marki przyznał, że dla studia Techland jest to w pewnym sensie pełnoprawna trzecia odsłona cyklu.

Twórcy nowej gry o Jamesie Bondzie nie chcą, by strzelanie było główną atrakcją 007: First Light, zwłaszcza że do tej pory nie wychodziło im najlepiej
Twórcy nowej gry o Jamesie Bondzie nie chcą, by strzelanie było główną atrakcją 007: First Light, zwłaszcza że do tej pory nie wychodziło im najlepiej

Maciej Gaffke, 9 czerwca 2025, 19:34

Nadchodząca gra o Jamesie Bondzie od studia IO Interactive nie będzie skupiona wyłącznie na strzelaniu. 007: First Light ma zaoferować „kreatywne sposoby na rozwiązywanie problemów”.

„Przerażający” czas dla nowych studiów nie zniechęcił weteranów WoW-a i Helldivers 2. Teraz tworzą grę nie tylko dla graczy
„Przerażający” czas dla nowych studiów nie zniechęcił weteranów WoW-a i Helldivers 2. Teraz tworzą grę nie tylko dla graczy

Kamil Kleszyk, 26 maja 2025, 19:22

Obecne czasy najwyraźniej nie są dobrym momentem na zakładanie nowego zespołu deweloperskiego, ale weteranów Helldivers 2, World of Warcraft i Battlefielda nie zraziła ta „przerażająca” i „szalona” perspektywa”.

Gdy CD Projekt Red uciekał przed „zagładą”. Prezes studia wspomina trudne chwile twórców trylogii Wiedźmina
Gdy CD Projekt Red uciekał przed „zagładą”. Prezes studia wspomina trudne chwile twórców trylogii Wiedźmina

Maciej Gaffke, 26 maja 2025, 18:05

Prezes CD Projekt Red opowiedział w wywiadzie o trudnej przeszłości firmy. W pewnym momencie musiał dołożyć starań, by studio uniknęło „zagłady”.

„Gry tworzone w ciągu 2 lat są bardziej ekscytujące niż te, które powstają 8 lat”. Zdaniem niezależnego twórcy przekonanie, że czas definiuje jakość projektu jest błędne
„Gry tworzone w ciągu 2 lat są bardziej ekscytujące niż te, które powstają 8 lat”. Zdaniem niezależnego twórcy przekonanie, że czas definiuje jakość projektu jest błędne

Kamil Kleszyk, 26 maja 2025, 17:46

Szef studia Strange Scaffold – Xalavier Nelson Jr. – uważa, że paradoksalnie gry tworzone w ciągu 2 lat są „bardziej ekscytujące” niż produkcje, na których stworzenie przeznaczono znacznie więcej czasu.

Bethesda ma powody, by nie stawiać na Unreal Engine, twierdzi projektant zadań Fallout 76
Bethesda ma powody, by nie stawiać na Unreal Engine, twierdzi projektant zadań Fallout 76

Maciej Gaffke, 20 maja 2025, 18:15

Były pracownik Bethesdy, który odpowiadał za zadania w grze Fallout 76, podał powody, dla których Bethesda najpewniej nie chce zmienić silnika Creation na Unreal Engine 5.

„Stanąłem twarzą w twarz ze śmiercią”. Legendarny deweloper dopilnował, by jego gry powstawały nawet, gdy umrze. I nie, Hideo Kojimie nie chodzi o Death Stranding
„Stanąłem twarzą w twarz ze śmiercią”. Legendarny deweloper dopilnował, by jego gry powstawały nawet, gdy umrze. I nie, Hideo Kojimie nie chodzi o Death Stranding

Kamil Kleszyk, 16 maja 2025, 18:45

Hideo Kojima wpadł na zaskakujący pomysł, który ma pomóc w kontynuowaniu twórczości dewelopera nawet po jego śmierci.

Survival z wielkim, otwartym światem zaczął powstawać „bez konkretnego planu”, a twórcy nie wiedzieli, czy ma sens. Oto ile potrwa early access Prologue: Go Wayback!
Survival z wielkim, otwartym światem zaczął powstawać „bez konkretnego planu”, a twórcy nie wiedzieli, czy ma sens. Oto ile potrwa early access Prologue: Go Wayback!

Maciej Gaffke, 7 maja 2025, 17:08

Brendan Greene, twórca survivalu Prologue: Go Wayback!, opowiedział szerzej o trudnych początkach pracy nad grą. Dowiedzieliśmy się także, jak długo tytuł będzie rozwijany w ramach early accessu.

Twórca Stardew Valley obawia się, że „zniszczy zęby całego pokolenia” graczy. Jedzenie czekolady w Haunted Chocolatier może mieć poważne konsekwencje
Twórca Stardew Valley obawia się, że „zniszczy zęby całego pokolenia” graczy. Jedzenie czekolady w Haunted Chocolatier może mieć poważne konsekwencje

Michał Harat, 6 maja 2025, 20:30

Twórca Stardew Valley martwi się o zęby graczy. Możliwe, że w Haunted Chocolatier będziemy zjadać maksymalnie dwie czekoladki dziennie.

Nowa gra z otwartym światem od weterana GTA wykorzysta prostą sztuczkę, aby gracz „poczuł, że jest na granicy kontroli, prawie jakby był w filmie Szybcy i wściekli”
Nowa gra z otwartym światem od weterana GTA wykorzysta prostą sztuczkę, aby gracz „poczuł, że jest na granicy kontroli, prawie jakby był w filmie Szybcy i wściekli”

Michał Harat, 4 maja 2025, 11:37

MindsEye od weterana serii GTA zaoferuje ponoć szaleńcze pościgi w stylu Szybkich i wściekłych. Leslie Benzies celuje w doświadczenie rodem z kultowych filmów akcji.

Twórca Stardew Valley nie uznaje swojej gry za perfekcyjną i gdyby mógł cofnąć czas, kilka rzeczy zrobiłby inaczej. Jedna z nich dotyczy JojaMart
Twórca Stardew Valley nie uznaje swojej gry za perfekcyjną i gdyby mógł cofnąć czas, kilka rzeczy zrobiłby inaczej. Jedna z nich dotyczy JojaMart

Zuzanna Domeradzka, 1 maja 2025, 12:03

Odpowiedzialny za popularne Stardew Valley Eric „ConcernedApe” Barone nie jest zadowolony ze wszystkiego, co zamieścił w grze. Dzisiaj zmieniłby wiele m.in. względem postaci.

Polska gra, która mocno wkurzyła Meksykanów, nie została stracona. Twórcy wyjaśniają długie milczenie i zapowiadają nowe materiały z Ecumene Aztec
Polska gra, która mocno wkurzyła Meksykanów, nie została stracona. Twórcy wyjaśniają długie milczenie i zapowiadają nowe materiały z Ecumene Aztec

Kamil Kleszyk, 30 kwietnia 2025, 20:45

Polska przygodowa gra akcji Ecumene Aztec, która swego czasu wzbudziła niemałe kontrowersje, wciąż powstaje. Twórcy przerwali długie milczenie, wyjaśniając, co było jego przyczyną, i podali, kiedy zobaczymy nowe materiały.

Twórca Stardew Valley w końcu „porzucił” swój największy hit, by w pełni poświęcić się nowej grze. „Zaspokoiliśmy podstawowe potrzeby. Teraz przejdźmy dalej”
Twórca Stardew Valley w końcu „porzucił” swój największy hit, by w pełni poświęcić się nowej grze. „Zaspokoiliśmy podstawowe potrzeby. Teraz przejdźmy dalej”

Jakub Błażewicz, 30 kwietnia 2025, 14:01

Eric „ConcernedApe” Barone wreszcie skupia się na produkcji nowej gry, które zaoferuje bardziej „eteryczne” doświadczenie niż „przyziemne” Stardew Valley.

W Elder Scrolls 6 Bethesda powinna postawić na wybory moralne gracza, a nie statystyki postaci, twierdzi weteran Obliviona i Fallouta
W Elder Scrolls 6 Bethesda powinna postawić na wybory moralne gracza, a nie statystyki postaci, twierdzi weteran Obliviona i Fallouta

Michał Harat, 29 kwietnia 2025, 17:50

Oblivion Remastered rozbudza dyskusję o przyszłości serii The Elder Scrolls. Bruce Nesmith, były projektant rozgrywki w Bethesdzie, w rozmowie z serwisem VideoGamer stwierdził, że TES 6 powinno stawiać przede wszystkim na wybory gracza.

Nowe, „szalenie ambitne” RPG twórców Baldur’s Gate 3 jest w „głębokich okopach”. Swen Vincke „boleśnie przypomniał sobie, ile pracy wymaga stworzenie” tak dużej gry
Nowe, „szalenie ambitne” RPG twórców Baldur’s Gate 3 jest w „głębokich okopach”. Swen Vincke „boleśnie przypomniał sobie, ile pracy wymaga stworzenie” tak dużej gry

Maciej Gaffke, 28 kwietnia 2025, 21:24

Szef studia Larian, Swen Vincke, w niedawnym wywiadzie opowiedział o pracy firmy nad nowymi projektami.

Jeśli po Oblivion Remastered powstanie Fallout 3 Remastered, Bethesda będzie musiała ulepszyć przede wszystkim jedną rzecz, twierdzi weteran obu serii
Jeśli po Oblivion Remastered powstanie Fallout 3 Remastered, Bethesda będzie musiała ulepszyć przede wszystkim jedną rzecz, twierdzi weteran obu serii

Michał Harat, 24 kwietnia 2025, 16:50

Źródła, które przewidziały niedawną premierę Oblivion Remastered, zdradzają, że Fallout 3 również doczeka się odświeżenia. Jeden z deweloperów pracujących niegdyś nad tym postapokaliptycznym RPG-iem zabrał głos w sprawie ewentualnych zmian, jakie należałoby wprowadzić do takowego remastera.

Wielki sukces Kingdom Come: Deliverance 2 wynika głównie z jednej rzeczy, twierdzi reżyser gry. Postrzega on czeskie RPG jako „Red Dead Redemption z mieczami”
Wielki sukces Kingdom Come: Deliverance 2 wynika głównie z jednej rzeczy, twierdzi reżyser gry. Postrzega on czeskie RPG jako „Red Dead Redemption z mieczami”

Maciej Gaffke, 22 kwietnia 2025, 20:18

Reżyser Kingdom Come: Deliverance 2, Daniel Vavra, podał powód ogromnego sukcesu nowego RPG Warhorse Studios. Deweloper liczy również, że AI znacznie pomoże w produkcji gier.

Ta gra „wyrządziła branży nieodwracalne, pie***one szkody”. Deweloper pomstuje na trend, który zainspirował nawet twórców Elden Ring
Ta gra „wyrządziła branży nieodwracalne, pie***one szkody”. Deweloper pomstuje na trend, który zainspirował nawet twórców Elden Ring

Michał Harat, 18 kwietnia 2025, 19:05

Zdaniem współzałożyciele studia New Blood „Tarkov zniszczył branżę". Nie kryjąc rozbawienia, Dave Oshry przyznał, że trend na extraction shootery zabrnął już stanowczo za daleko – na tyle daleko, że dotarł nawet do Hidetaki Miyazakiego.

Za nową grą twórców Silent Hill 2 Remake stoją bardzo mroczne inspiracje. „Jednym z fundamentów” polskiego Cronos: The New Dawn jest świetny serial Netflixa
Za nową grą twórców Silent Hill 2 Remake stoją bardzo mroczne inspiracje. „Jednym z fundamentów” polskiego Cronos: The New Dawn jest świetny serial Netflixa

Michał Harat, 17 kwietnia 2025, 20:38

Wojciech Piejko i Jacek Zięba z Bloober Team ujawnili kolejne źródła inspiracji dla Cronos: The New Dawn – nowej gry typu survival horror od twórców Silent Hill 2 Remake. Wśród nich znalazła się nawet rewelacyjna manga Tsutomu Nihei.

Polska premiera Play Nice, książki o wzlotach i upadkach Blizzarda. GRYOnline.pl i tvgry zapraszają na wywiad z Jasonem Schreierem
Polska premiera Play Nice, książki o wzlotach i upadkach Blizzarda. GRYOnline.pl i tvgry zapraszają na wywiad z Jasonem Schreierem

Kamil Kleszyk, 10 kwietnia 2025, 18:35

Dzisiaj do polskich księgarni trafiła książka Jasona Schreiera zatytułowana Play Nice. Powstanie, upadek i przyszłość Blizzarda. Z tej okazji redakcja GRYOnline.pl opublikuje wywiad przeprowadzony z cenionym dziennikarzem.

„Było kilka rażących wpadek, mówiąc wprost”. Twórcy PoE 2 posypują głowę popiołem i tłumaczą swoje decyzje
„Było kilka rażących wpadek, mówiąc wprost”. Twórcy PoE 2 posypują głowę popiołem i tłumaczą swoje decyzje

Marcin Bukowski, 9 kwietnia 2025, 09:08

Twórcy Path of Exile 2 zapowiedzieli kolejne zmiany, uwzględniajace m.in. wzmocnienia postaci. Wzięli również udział w długim wywiadzie, w którym odnieśli się do licznych problemów.

Krytykowany element Assassin’s Creed: Shadows został wprowadzony przez Ubisoft, bo bez niego gracze mieli duże problemy w poruszaniu się po otwartym świecie
Krytykowany element Assassin’s Creed: Shadows został wprowadzony przez Ubisoft, bo bez niego gracze mieli duże problemy w poruszaniu się po otwartym świecie

Kamil Kleszyk, 2 kwietnia 2025, 21:00

Reżyser Assassin's Creed: Shadows zdradził, że początkowo nie planowano umieszczać w grze oznaczeń ułatwiających nawigację. Znienawidzona przez wielu żółta farba została dodana dość późno i z bardzo konkretnego powodu.

„Lato bólu” i „6 milionów” graczy Call of Duty. Szef Arrowhead wspomina najgorszy okres Helldivers 2
„Lato bólu” i „6 milionów” graczy Call of Duty. Szef Arrowhead wspomina najgorszy okres Helldivers 2

Jakub Błażewicz, 2 kwietnia 2025, 13:10

Shams Jorjani wspomina najgorszy okres w swojej kadencji jako szef studia Arrowhead i tłumaczy, jak nagły sukces Helldivers 2 przyczynił się do późniejszych problemów kooperacyjnego hitu.

PoE 2 wprowadzi zmiany do endgame'u i craftingu, siegając po rozwiązania z „jedynki”
PoE 2 wprowadzi zmiany do endgame'u i craftingu, siegając po rozwiązania z „jedynki”

Marcin Bukowski, 2 kwietnia 2025, 07:44

Twórcy Path of Exile 2 udzielili kilku obszernych wywiadów, podając wiele nowych informacji o nadchodzącej aktualizacji. Omówili m.in. crafting, różnorodność zawartości czy podejście do „nerfów”.

W realistycznym symulatorze życia inZOI można rozjeżdżać dzieci, choć ich stworzenie było dla deweloperów wielkim wyzwaniem filozoficznym
W realistycznym symulatorze życia inZOI można rozjeżdżać dzieci, choć ich stworzenie było dla deweloperów wielkim wyzwaniem filozoficznym

Kamil Kleszyk, 28 marca 2025, 16:50

Podczas gdy inZOI zadebiutowało we wczesnym dostępie, twórca gry ujawnił, co sprawiło mu najwięcej trudności podczas projektowania pierwszego w jego karierze symulatora życia.

Lies of P: Overture będzie naprawdę długie i trudne, nawet dla doświadczonych graczy. Reżyser odcina się od zbyt mocnych inspiracji uwielbianym Bloodborne
Lies of P: Overture będzie naprawdę długie i trudne, nawet dla doświadczonych graczy. Reżyser odcina się od zbyt mocnych inspiracji uwielbianym Bloodborne

Kamil Kleszyk, 26 marca 2025, 20:39

Za sprawą najnowszych wywiadów z reżyserem Lies of P poznaliśmy kilka ważnych informacji na temat rozszerzenia Overture do chwalonego soulslike’a.

CD Projekt chce stać się globalnym twórcą popkultury i rozrywki, z grami w centrum. „Nasze ambicje sięgają wysoko”
CD Projekt chce stać się globalnym twórcą popkultury i rozrywki, z grami w centrum. „Nasze ambicje sięgają wysoko”

Jakub Błażewicz, 21 marca 2025, 12:14

Prezesi CD Projektu nie chcą wymyślać koła na nowo, ale ambicje firmy sięgają wysoko, także poza gry. Aczkolwiek te pozostaną w centrum zainteresowań spółki.

Na EA „wylewa się g**no, na które nie zasługuje”. Twórca hitowego Split Fiction ceni sobie współpracę z wielkim wydawcą i mówi o nowej grze
Na EA „wylewa się g**no, na które nie zasługuje”. Twórca hitowego Split Fiction ceni sobie współpracę z wielkim wydawcą i mówi o nowej grze

Maciej Gaffke, 18 marca 2025, 09:15

Szef studia Hazelight stanął w obronie Electronic Arts. Według Josefa Faresa na giganta „wylewa się g**no, na które nie zasługuje”. Deweloper zaczął już prace nad kolejną grą.

„Podstawą działalności Blizzarda jest tworzenie światowej klasy gier”. Nowa prezydent wyjaśnia, czego gracze mogą spodziewać się po legendarnym producencie
„Podstawą działalności Blizzarda jest tworzenie światowej klasy gier”. Nowa prezydent wyjaśnia, czego gracze mogą spodziewać się po legendarnym producencie

Jakub Błażewicz, 12 marca 2025, 12:50

Johanna Faries zdradziła, jak widzi przyszłość Blizzard Entertainment pod jej przywództwem rok po zastąpieniu Mike'a Ybarry na stanowisku prezesa studia.

„Ogromne studia” tworzące „wielkie dzieła” robią na nim wrażenie, ale wydawca Atomfall sam nie do końca się w tym odnajduje
„Ogromne studia” tworzące „wielkie dzieła” robią na nim wrażenie, ale wydawca Atomfall sam nie do końca się w tym odnajduje

Marcin Bukowski, 12 marca 2025, 10:00

Szef firmy Rebellion jest pod wrażeniem studiów, które tworzą duże gry. Sam woli skupić się na mniejszych tytułach, bo jego odbiorcy nie mają już tyle wolnego czasu na granie.

Deweloper twierdzi, że jego ogromny sukces na Steam to po prostu łut szczęścia. Wie jednak, dlaczego inne gry zawodzą
Deweloper twierdzi, że jego ogromny sukces na Steam to po prostu łut szczęścia. Wie jednak, dlaczego inne gry zawodzą

Kamil Kleszyk, 8 marca 2025, 10:28

Twórca przebojowej gry Vampire Survivors, Luca Galante, przyznał, iż miał szczęście, że jego roguelike zdobył wielką popularność, zanim „jakiś sęp zauważył wzrost sprzedaży”.

„Byliśmy w szoku, gdy zobaczyliśmy, jak dużo osób darzy tego typu gry głęboką miłością”. Niezwykle realistyczny symulator życia inZOI ma przynieść graczom ukojenie
„Byliśmy w szoku, gdy zobaczyliśmy, jak dużo osób darzy tego typu gry głęboką miłością”. Niezwykle realistyczny symulator życia inZOI ma przynieść graczom ukojenie

Marcin Bukowski, 2 marca 2025, 10:11

Zdaniem reżysera inZOI komunikacja z fanami gatunku jest jednym z najlepszych aspektów tworzenia gry. Zamierza on nadal ją kontynuować, a do tego wierzy, że jego produkcja przyniesie graczom ukojenie.

Reżyser realistycznego symulatora życia wykorzystał doświadczenie w tworzeniu otwartych światów, by inZOI stało się dla graczy „źródłem cennych wspomnień”
Reżyser realistycznego symulatora życia wykorzystał doświadczenie w tworzeniu otwartych światów, by inZOI stało się dla graczy „źródłem cennych wspomnień”

Kamil Kleszyk, 26 lutego 2025, 16:12

Twórca inZOI, Hyungjun „Kjun” Kim, przyznał, że wieloletnie doświadczenie w projektowaniu gier MMO pomogło mu w pracy nad rewolucyjnym symulatorem życia.

Diablo 2 nie jest winne powstania trendu na gry-usługi. Granie w kultowego hack’n’slasha to był styl życia, twierdzi twórca
Diablo 2 nie jest winne powstania trendu na gry-usługi. Granie w kultowego hack’n’slasha to był styl życia, twierdzi twórca

Michał Harat, 21 lutego 2025, 17:15

Twórca Diablo 1 i 2 ponownie zabrał głos w sprawie obecnych trendów w branży. Jego zdaniem klasyczne Diablo 2 wcale nie zapoczątkowało ery gier-usług, a jedynie było tytułem, do którego po prostu chciało się wracać, bo oferował dobrą zabawę. Live service, zdaniem Davida Brevika, pojawił się wraz z dużymi MMORPG-ami.

W Assassin’s Creed: Shadows zadania poboczne będą ważniejsze niż w poprzednich częściach. To dzięki nim poznamy pełną historię Naoe i Yasuke
W Assassin’s Creed: Shadows zadania poboczne będą ważniejsze niż w poprzednich częściach. To dzięki nim poznamy pełną historię Naoe i Yasuke

Maciej Gaffke, 11 lutego 2025, 21:04

Reżyser kreatywny Assassin's Creed: Shadows opowiedział więcej o zadaniach pobocznych w grze. W niektórych z nich mamy zobaczyć retrospekcje z przeszłości Naoe i Yasuke.

Szef Take-Two nie obawia się przemocy w GTA 6 i jej oddziaływania na graczy. „Rozrywka nie kreuje zachowań, a jedynie je odzwierciedla
Szef Take-Two nie obawia się przemocy w GTA 6 i jej oddziaływania na graczy. „Rozrywka nie kreuje zachowań, a jedynie je odzwierciedla"

Michał Harat, 11 lutego 2025, 20:57

Szef Take-Two Interactive zdradził w wywiadzie, że nie przejmuje się kwestią złego wpływu GTA 6 na odbiorców, gdyż jego zdaniem rozrywka służy opowiadaniu angażujących historii i wzbudzaniu uczuć, a nie kreowaniu złych zachowań.

Cała prawda o losach Disco Elysium w 15 godzin. Obejrzyj cały wywiad z byłymi deweloperami studia ZA/UM
Cała prawda o losach Disco Elysium w 15 godzin. Obejrzyj cały wywiad z byłymi deweloperami studia ZA/UM

Jakub Błażewicz, 31 stycznia 2025, 14:00

Macie wolne 15 godzin? Tyle właśnie potrzeba, by poznać całą prawdę o Disco Elysium z wywiadu z twórcami.

Assassin’s Creed: Shadows początkowo podążało drogą Ghost of Tsushima. Ubisoft jednak uznał, że jedna postać „nie do końca odzwierciedla, czym są samuraj i shinobi”
Assassin’s Creed: Shadows początkowo podążało drogą Ghost of Tsushima. Ubisoft jednak uznał, że jedna postać „nie do końca odzwierciedla, czym są samuraj i shinobi”

Krzysztof Kałuziński, 26 stycznia 2025, 13:56

Ubisoft rozważał wprowadzenie do Assassin’s Creed: Shadows jednego protagonisty, który łączyłby umiejętności ninja oraz samuraja. Twórcy zdradzili, dlaczego ostatecznie postawili na dwójkę bohaterów – Naoe oraz Yasuke.

Ubisoft miał trudności, by znaleźć „własną drogę” w AC: Shadows. „To nie jest japońska gra, to Assassin’s Creed osadzony w Japonii”
Ubisoft miał trudności, by znaleźć „własną drogę” w AC: Shadows. „To nie jest japońska gra, to Assassin’s Creed osadzony w Japonii”

Michał Harat, 23 stycznia 2025, 18:37

Nowy Assassin’s Creed to dla Ubisoftu spore wyzwanie. Deweloperzy musieli odnaleźć „swoją drogę” w adaptowaniu japońskiej kultury na potrzeby gry.

Deweloperzy RPG The Blood of Dawnwalker nie boją się porównań do Wiedźmina i Cyberpunka 2077. „Współtworzyliśmy te projekty”, przypomina reżyser gry
Deweloperzy RPG The Blood of Dawnwalker nie boją się porównań do Wiedźmina i Cyberpunka 2077. „Współtworzyliśmy te projekty”, przypomina reżyser gry

Kamil Kleszyk, 17 stycznia 2025, 19:50

W rozmowie z redakcją GRYOnline.pl założyciel studia Rebel Wolves, Konrad Tomaszkiewicz, przyznał, że nie boi się porównywania gry The Blood of Dawnwalker do takich hitów, jak Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077.

Następna gra twórców Silent Hill 2 Remake mocno czerpie z ponurej historii Polski. Bloober Team nie ukrywa inspiracji Resident Evil, a nawet Dark Souls
Następna gra twórców Silent Hill 2 Remake mocno czerpie z ponurej historii Polski. Bloober Team nie ukrywa inspiracji Resident Evil, a nawet Dark Souls

Michał Harat, 9 stycznia 2025, 21:05

Reżyser gry Cronos: The New Dawn, Jacek Zięba, zdradził w wywiadzie kolejną garść informacji na temat nadchodzącej produkcji polskiego studia Bloober Team. Poznaliśmy inspiracje deweloperów, pomysł na gameplay, a także skalę ambicji zespołu.

Larian mogło stracić szansę na stworzenie Baldur's Gate 3. „To wy jesteście tu mistrzami gry, to wasza historia”
Larian mogło stracić szansę na stworzenie Baldur's Gate 3. „To wy jesteście tu mistrzami gry, to wasza historia”

Jakub Błażewicz, 3 stycznia 2025, 09:54

Larian Studios napotkało sporo wyzwań w trakcie prac nad Baldur's Gate 3, ale to poprzednia produkcja dewelopera niemal nie zaprzepaściła szansy na powstanie gry.

„Od 20 lat gramy w tę samą grę”. Twórca kultowego Age of Empires wyjaśnia, czemu strategie czasu rzeczywistego nie mogą dziś nawiązać do czasów swojej świetności
„Od 20 lat gramy w tę samą grę”. Twórca kultowego Age of Empires wyjaśnia, czemu strategie czasu rzeczywistego nie mogą dziś nawiązać do czasów swojej świetności

Maciej Gaffke, 30 grudnia 2024, 20:33

Współtwórca Age of Empires wziął pod lupę problemy gatunku RTS. Według dewelopera gry tego typu potrzebują więcej nowych rozwiązań.

W miejscu porzuconego Projektu 8 od 11 bit studios pojawiły się dwie nowe gry. Jedna ma być równie duża jak The Alters, ale obie są melodią odległej przyszłości
W miejscu porzuconego Projektu 8 od 11 bit studios pojawiły się dwie nowe gry. Jedna ma być równie duża jak The Alters, ale obie są melodią odległej przyszłości

Maciej Gaffke, 23 grudnia 2024, 17:10

Prezes 11 bit studios ujawnił, że firma rozpoczęła pracę nad dwoma nowymi projektami. Dowiedzieliśmy się również, że polskie przedsiębiorstwo zwolniło 18 deweloperów.

Nowa gra twórcy Stardew Valley nie będzie tylko prostym „kopiuj-wklej” z kultowego rolniczego RPG
Nowa gra twórcy Stardew Valley nie będzie tylko prostym „kopiuj-wklej” z kultowego rolniczego RPG

Maciej Gaffke, 7 listopada 2024, 18:52

Eric Barone, twórca hitowego Stardew Valley, opowiedział o pracach nad Haunted Chocolatier. Często bywa ona za bardzo porównywana do rolniczego RPG-a.

7 lat po debiucie Mass Effect: Andromeda dyrektor kreatywny rozmyśla nad odbiorem gry. „Negatywne recenzje nie były niesprawiedliwe”
7 lat po debiucie Mass Effect: Andromeda dyrektor kreatywny rozmyśla nad odbiorem gry. „Negatywne recenzje nie były niesprawiedliwe”

Maciej Gaffke, 5 listopada 2024, 19:45

John Epler ze studia BioWare podał przyczyny porażki gry Mass Effect: Andromeda. Dyrektor kreatywny twierdzi, że gracze wydali mniej więcej sprawiedliwy osąd.

Były pracownik Bethesdy ujawnił powody, dla których Skyrim dostał tylko trzy DLC
Były pracownik Bethesdy ujawnił powody, dla których Skyrim dostał tylko trzy DLC

Maciej Gaffke, 4 listopada 2024, 20:38

Były pracownik Bethesdy wyjaśnił, dlaczego studio zaprzestało rozwoju Skyrima. Wskazał on, że firma nie chciała się ograniczać do jednego gatunku gier.

„Klątwa sukcesu” i zbytnia pewność siebie to przyczyny porażek Paradoxu. Firma wraca do korzeni i stawia na preprodukcję
„Klątwa sukcesu” i zbytnia pewność siebie to przyczyny porażek Paradoxu. Firma wraca do korzeni i stawia na preprodukcję

Jakub Błażewicz, 9 października 2024, 13:01

Mniejsze gry, dłuższa preprodukcja i więcej prototypów oraz beta-testów. Takie założenia przyjęła firma Paradox Interactive, by uniknąć powtórki z Cities: Skylines 2.