Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

wywiady - newsy i ciekawostki

Lubiana postać z serii Assassin’s Creed stała się ofiarą pieniędzy i wolności twórczej Ubisoftu
Lubiana postać z serii Assassin’s Creed stała się ofiarą pieniędzy i wolności twórczej Ubisoftu

Kamil Kleszyk, 14 sierpnia 2025, 05:30

Jedno z najbardziej kontrowersyjnych wydarzeń w historii serii Assassin’s Creed wcale nie było planowane od początku. Doprowadziły do niego pieniądze i chęć Ubisoftu do uzyskania wolności twórczej.

Cyberpunk 2077 był dla CD Projekt Red bardziej skomplikowaną grą niż Wiedźmin 3. Wszystko przez różnice między Geraltem i V
Cyberpunk 2077 był dla CD Projekt Red bardziej skomplikowaną grą niż Wiedźmin 3. Wszystko przez różnice między Geraltem i V

Krzysztof Kałuziński, 5 sierpnia 2025, 22:27

Jeden z twórców Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077 wyjaśnił, dlaczego praca nad tymi grami była zupełnie innym wyzwaniem. Zwrócił uwagę m.in. na różnice w podejściu do Geralta z Rivii i V.

„Ludzie albo to pokochają, albo znienawidzą”. Legendarny deweloper twierdzi, że jego gry przesuwają granice w branży i nowa nie będzie wyjątkiem
„Ludzie albo to pokochają, albo znienawidzą”. Legendarny deweloper twierdzi, że jego gry przesuwają granice w branży i nowa nie będzie wyjątkiem

Danuta Repelowicz, 1 sierpnia 2025, 19:33

Hideo Kojima przypomina, że w gamedevie wciąż jest miejsce na oryginalność i ryzyko. Dlatego jego nową grę „albo pokochamy, albo znienawidzimy”.

Deweloper Cyberpunka 2077 twierdzi, że to przez fatalną premierę gra jest teraz tak dobra. Bez niej nie powstałaby najnowsza wersja RPG-a
Deweloper Cyberpunka 2077 twierdzi, że to przez fatalną premierę gra jest teraz tak dobra. Bez niej nie powstałaby najnowsza wersja RPG-a

Krzysztof Kałuziński, 29 lipca 2025, 22:00

Producent Cyberpunka 2077 uważa, że bez katastrofalnego debiutu na PS4 i Xboxie One gra nie trafiłaby na Nintendo Switch 2. Jego zdaniem RPG nie tylko zyskało drugie życie, ale też przetrwa próbę czasu.

Twórca 28-letniej Tibii do dziś pamięta jej pierwszego gracza. „Wszyscy pobiegliśmy do komputera”
Twórca 28-letniej Tibii do dziś pamięta jej pierwszego gracza. „Wszyscy pobiegliśmy do komputera”

Marcin Bukowski, 28 lipca 2025, 14:25

Wywiad z twórcą Tibii ujawnił wiele ciekawostek na temat wiekowego MMORPG. Stephan Vogler wspomina m.in. moment, w którym do gry zalogował się pierwszy gracz.

Steam i Half-Life powstały, bo Gabe Newell nie mógł ścierpieć, że „z Dooma korzystało więcej osób niż z Windowsa”
Steam i Half-Life powstały, bo Gabe Newell nie mógł ścierpieć, że „z Dooma korzystało więcej osób niż z Windowsa”

Agnieszka Adamus, 27 lipca 2025, 19:32

Gabe Newell udzielił niedawno wywiadu, w którym podzielił się historią kryjącą się za powstaniem Valve. Jak się okazuje, dużą rolę odegrały w tym Microsoft oraz Doom.

To koniec ery nowych mechanik w grach? Ojciec Shadow of the Colosus o dzisiejszej branży gier
To koniec ery nowych mechanik w grach? Ojciec Shadow of the Colosus o dzisiejszej branży gier

Adrian Werner, 22 lipca 2025, 10:16

Twórca Ico i Shadow of the Colossus uważa, że era nowych mechanik w grach przeminęła i obecnie lepiej skoncentrować się na szlifowaniu już istniejących rozwiązań.

Twórca inicjatywy „Stop niszczeniu gier wideo” powiedział nam, jak można pomóc sprawie poza podpisaniem petycji. W Polsce już się to dzieje
Twórca inicjatywy „Stop niszczeniu gier wideo” powiedział nam, jak można pomóc sprawie poza podpisaniem petycji. W Polsce już się to dzieje

Kamil Kleszyk, 19 lipca 2025, 10:06

Ross Scott, twórca inicjatywy Stop Killing Games, w rozmowie z redakcją tvgry zdradza, co jeszcze – poza podpisywaniem petycji – mogą zrobić gracze, by realnie wpłynąć na sprawę.

Twórca legendarnej strzelanki „trochę żałuje” odejścia z Valve i podążenia „trudniejszą drogą”. Musiał jednak to zrobić, bo „CS osiągnął szczyt”
Twórca legendarnej strzelanki „trochę żałuje” odejścia z Valve i podążenia „trudniejszą drogą”. Musiał jednak to zrobić, bo „CS osiągnął szczyt”

Kamil Kleszyk, 16 lipca 2025, 19:09

Minh Le, współtwórca legendarnego Counter-Strike’a, przyznał, że po latach nieco żałuje decyzji o odejściu z Valve.

Współtwórca Skyrima i Obliviona miał odmienną wizję The Elder Scrolls 6 niż Bethesda. „Tworzą coś innego, niż ja bym zrobił”
Współtwórca Skyrima i Obliviona miał odmienną wizję The Elder Scrolls 6 niż Bethesda. „Tworzą coś innego, niż ja bym zrobił”

Maciej Gaffke, 15 lipca 2025, 05:30

Były deweloper Bethesdy, Kurt Kuhlmann, opowiedział o swoich odczuciach względem nadchodzącego The Elder Scrolls 6 oraz poprzednich odsłon serii.

Przed Wiedźminem 3 gry dla dorosłych „kojarzono głównie z dwiema rzeczami”. Paweł Sasko twierdzi, że polskie RPG stanowi „część większej zmiany kulturowej”
Przed Wiedźminem 3 gry dla dorosłych „kojarzono głównie z dwiema rzeczami”. Paweł Sasko twierdzi, że polskie RPG stanowi „część większej zmiany kulturowej”

Marcin Bukowski, 29 czerwca 2025, 10:04

Paweł Sasko uważa, że Wiedźmin 3 miał wpływ na to, jak obecnie wyglądają gry dla dorosłych. Przedtem były one kojarzone jedynie z dwiema rzeczami.

Nie otwarty świat z masą znaczników, lecz „żywy świat” ma stanowić serce nowej strzelanki science fiction. Atomic Heart 2 zaoferuje też „rozbudowaną warstwę RPG”
Nie otwarty świat z masą znaczników, lecz „żywy świat” ma stanowić serce nowej strzelanki science fiction. Atomic Heart 2 zaoferuje też „rozbudowaną warstwę RPG”

Kamil Kleszyk, 27 czerwca 2025, 18:30

Twórca Atomic Heart 2 ujawnił, w jakich aspektach produkcja będzie się różnić względem pierwszej części. Deweloper zdradził też, czego możemy się spodziewać po kontynuacji pierwszoosobowej strzelanki.

Cyberpunk 2077 nauczył CD Projekt Red tworzyć „namacalne postacie”. W Wiedźminie 4 spotkamy więcej bohaterów podobnych do Panam i Judy
Cyberpunk 2077 nauczył CD Projekt Red tworzyć „namacalne postacie”. W Wiedźminie 4 spotkamy więcej bohaterów podobnych do Panam i Judy

Kamil Kleszyk, 27 czerwca 2025, 05:30

Główny scenarzysta Wiedźmina 4 zdradził, jak doświadczenia z pracy nad Dzikim Gonem i Cyberpunkiem 2077 wpływają na kształt nowej odsłony kultowej serii.

„Nasi fani by nas zabili”. Reżyser Dying Light: The Beast mówi, że istnieją „obszary perfekcji”, których Techland nie może zepsuć
„Nasi fani by nas zabili”. Reżyser Dying Light: The Beast mówi, że istnieją „obszary perfekcji”, których Techland nie może zepsuć

Krzysztof Kałuziński, 22 czerwca 2025, 15:18

Premiera Dying Light: The Beast zbliża się wielkimi krokami. Reżyser serii zapewnia, że Techland doskonale wie, które elementy gry muszą zostać dopracowane do perfekcji.

Z Kingdom Come: Deliverance 2 wycięto minigrę, w której Henryk sławiłby swoje bohaterskie czyny. Warhorse uniknęło jednak większych wpadek
Z Kingdom Come: Deliverance 2 wycięto minigrę, w której Henryk sławiłby swoje bohaterskie czyny. Warhorse uniknęło jednak większych wpadek

Krzysztof Kałuziński, 17 czerwca 2025, 20:10

Kingdom Come: Deliverance 2 mogło pozwolić graczom rozwiązywać niemal wszystkie konflikty śpiewem i rozmową. Twórcy ujawnili szczegóły skasowanej minigry Bard.

Wiedźmin 4 powstaje przy tej samej „zadziornej energii” co Wiedźmin 3. Deweloperzy z CD Projekt Red słyszą słowa: „Niech będzie brudno. Zróbmy jak kiedyś”
Wiedźmin 4 powstaje przy tej samej „zadziornej energii” co Wiedźmin 3. Deweloperzy z CD Projekt Red słyszą słowa: „Niech będzie brudno. Zróbmy jak kiedyś”

Krzysztof Kałuziński, 14 czerwca 2025, 13:50

Podczas tworzenia Wiedźmina 4 czuć ducha pracy nad poprzednią częścią. Zdaniem reżysera narracji członkowie studia CD Projekt Red angażują się w najważniejsze zadania, niezależnie od pełnionej funkcji.

Legenda RPG potwierdza: to był największy błąd kontynuacji kultowego Pillars of Eternity. Baldur’s Gate 3 wskazane jako wzór
Legenda RPG potwierdza: to był największy błąd kontynuacji kultowego Pillars of Eternity. Baldur’s Gate 3 wskazane jako wzór

Adrian Werner, 14 czerwca 2025, 10:03

Podczas rozmowy z naszym redaktorem na imprezie Digital Dragons Josh Sawyer opowiedział o tym, z jakich elementów Pillars of Eternity 2 jest dumny, a jakich żałuje.

Hideo Kojima wyjaśnia, dlaczego nie zamierza nikomu przekazywać pałeczki. „Raczej ją zmiażdżę”
Hideo Kojima wyjaśnia, dlaczego nie zamierza nikomu przekazywać pałeczki. „Raczej ją zmiażdżę”

Jakub Błażewicz, 12 czerwca 2025, 14:08

Hideo Kojima jest świadomy nieubłaganego upływu czasu, ale woli dawać „mały płomień” inspiracji niż szukać swoich następców.

Mass Effect już drży w posadach? Nowe informacje o RPG akcji The Expanse: Osiris Reborn
Mass Effect już drży w posadach? Nowe informacje o RPG akcji The Expanse: Osiris Reborn

Marcin Bukowski, 10 czerwca 2025, 09:53

Wywiad z twórcą The Expanse: Osiris Reborn dostarczył nam nowych informacje o grze. Nie znajdziemy w niej klasycznego systemu klas, a duży nacisk położono na towarzyszy.

W Dying Light: The Beast Techland nie powtórzy wielkiego błędu z Dying Light 2, gdy „zapomniał”, za co fani pokochali to postapokaliptyczne uniwersum
W Dying Light: The Beast Techland nie powtórzy wielkiego błędu z Dying Light 2, gdy „zapomniał”, za co fani pokochali to postapokaliptyczne uniwersum

Maciej Gaffke, 9 czerwca 2025, 21:30

Gra Dying Light: The Beast ma powrócić do korzeni serii. Szef marki przyznał, że dla studia Techland jest to w pewnym sensie pełnoprawna trzecia odsłona cyklu.

Twórcy nowej gry o Jamesie Bondzie nie chcą, by strzelanie było główną atrakcją 007: First Light, zwłaszcza że do tej pory nie wychodziło im najlepiej
Twórcy nowej gry o Jamesie Bondzie nie chcą, by strzelanie było główną atrakcją 007: First Light, zwłaszcza że do tej pory nie wychodziło im najlepiej

Maciej Gaffke, 9 czerwca 2025, 19:34

Nadchodząca gra o Jamesie Bondzie od studia IO Interactive nie będzie skupiona wyłącznie na strzelaniu. 007: First Light ma zaoferować „kreatywne sposoby na rozwiązywanie problemów”.

„Przerażający” czas dla nowych studiów nie zniechęcił weteranów WoW-a i Helldivers 2. Teraz tworzą grę nie tylko dla graczy
„Przerażający” czas dla nowych studiów nie zniechęcił weteranów WoW-a i Helldivers 2. Teraz tworzą grę nie tylko dla graczy

Kamil Kleszyk, 26 maja 2025, 19:22

Obecne czasy najwyraźniej nie są dobrym momentem na zakładanie nowego zespołu deweloperskiego, ale weteranów Helldivers 2, World of Warcraft i Battlefielda nie zraziła ta „przerażająca” i „szalona” perspektywa”.

Gdy CD Projekt Red uciekał przed „zagładą”. Prezes studia wspomina trudne chwile twórców trylogii Wiedźmina
Gdy CD Projekt Red uciekał przed „zagładą”. Prezes studia wspomina trudne chwile twórców trylogii Wiedźmina

Maciej Gaffke, 26 maja 2025, 18:05

Prezes CD Projekt Red opowiedział w wywiadzie o trudnej przeszłości firmy. W pewnym momencie musiał dołożyć starań, by studio uniknęło „zagłady”.

„Gry tworzone w ciągu 2 lat są bardziej ekscytujące niż te, które powstają 8 lat”. Zdaniem niezależnego twórcy przekonanie, że czas definiuje jakość projektu jest błędne
„Gry tworzone w ciągu 2 lat są bardziej ekscytujące niż te, które powstają 8 lat”. Zdaniem niezależnego twórcy przekonanie, że czas definiuje jakość projektu jest błędne

Kamil Kleszyk, 26 maja 2025, 17:46

Szef studia Strange Scaffold – Xalavier Nelson Jr. – uważa, że paradoksalnie gry tworzone w ciągu 2 lat są „bardziej ekscytujące” niż produkcje, na których stworzenie przeznaczono znacznie więcej czasu.

Bethesda ma powody, by nie stawiać na Unreal Engine, twierdzi projektant zadań Fallout 76
Bethesda ma powody, by nie stawiać na Unreal Engine, twierdzi projektant zadań Fallout 76

Maciej Gaffke, 20 maja 2025, 18:15

Były pracownik Bethesdy, który odpowiadał za zadania w grze Fallout 76, podał powody, dla których Bethesda najpewniej nie chce zmienić silnika Creation na Unreal Engine 5.

„Stanąłem twarzą w twarz ze śmiercią”. Legendarny deweloper dopilnował, by jego gry powstawały nawet, gdy umrze. I nie, Hideo Kojimie nie chodzi o Death Stranding
„Stanąłem twarzą w twarz ze śmiercią”. Legendarny deweloper dopilnował, by jego gry powstawały nawet, gdy umrze. I nie, Hideo Kojimie nie chodzi o Death Stranding

Kamil Kleszyk, 16 maja 2025, 18:45

Hideo Kojima wpadł na zaskakujący pomysł, który ma pomóc w kontynuowaniu twórczości dewelopera nawet po jego śmierci.

Survival z wielkim, otwartym światem zaczął powstawać „bez konkretnego planu”, a twórcy nie wiedzieli, czy ma sens. Oto ile potrwa early access Prologue: Go Wayback!
Survival z wielkim, otwartym światem zaczął powstawać „bez konkretnego planu”, a twórcy nie wiedzieli, czy ma sens. Oto ile potrwa early access Prologue: Go Wayback!

Maciej Gaffke, 7 maja 2025, 17:08

Brendan Greene, twórca survivalu Prologue: Go Wayback!, opowiedział szerzej o trudnych początkach pracy nad grą. Dowiedzieliśmy się także, jak długo tytuł będzie rozwijany w ramach early accessu.

Twórca Stardew Valley obawia się, że „zniszczy zęby całego pokolenia” graczy. Jedzenie czekolady w Haunted Chocolatier może mieć poważne konsekwencje
Twórca Stardew Valley obawia się, że „zniszczy zęby całego pokolenia” graczy. Jedzenie czekolady w Haunted Chocolatier może mieć poważne konsekwencje

Michał Harat, 6 maja 2025, 20:30

Twórca Stardew Valley martwi się o zęby graczy. Możliwe, że w Haunted Chocolatier będziemy zjadać maksymalnie dwie czekoladki dziennie.

Nowa gra z otwartym światem od weterana GTA wykorzysta prostą sztuczkę, aby gracz „poczuł, że jest na granicy kontroli, prawie jakby był w filmie Szybcy i wściekli”
Nowa gra z otwartym światem od weterana GTA wykorzysta prostą sztuczkę, aby gracz „poczuł, że jest na granicy kontroli, prawie jakby był w filmie Szybcy i wściekli”

Michał Harat, 4 maja 2025, 11:37

MindsEye od weterana serii GTA zaoferuje ponoć szaleńcze pościgi w stylu Szybkich i wściekłych. Leslie Benzies celuje w doświadczenie rodem z kultowych filmów akcji.

Twórca Stardew Valley nie uznaje swojej gry za perfekcyjną i gdyby mógł cofnąć czas, kilka rzeczy zrobiłby inaczej. Jedna z nich dotyczy JojaMart
Twórca Stardew Valley nie uznaje swojej gry za perfekcyjną i gdyby mógł cofnąć czas, kilka rzeczy zrobiłby inaczej. Jedna z nich dotyczy JojaMart

Zuzanna Domeradzka, 1 maja 2025, 12:03

Odpowiedzialny za popularne Stardew Valley Eric „ConcernedApe” Barone nie jest zadowolony ze wszystkiego, co zamieścił w grze. Dzisiaj zmieniłby wiele m.in. względem postaci.

Polska gra, która mocno wkurzyła Meksykanów, nie została stracona. Twórcy wyjaśniają długie milczenie i zapowiadają nowe materiały z Ecumene Aztec
Polska gra, która mocno wkurzyła Meksykanów, nie została stracona. Twórcy wyjaśniają długie milczenie i zapowiadają nowe materiały z Ecumene Aztec

Kamil Kleszyk, 30 kwietnia 2025, 20:45

Polska przygodowa gra akcji Ecumene Aztec, która swego czasu wzbudziła niemałe kontrowersje, wciąż powstaje. Twórcy przerwali długie milczenie, wyjaśniając, co było jego przyczyną, i podali, kiedy zobaczymy nowe materiały.

Twórca Stardew Valley w końcu „porzucił” swój największy hit, by w pełni poświęcić się nowej grze. „Zaspokoiliśmy podstawowe potrzeby. Teraz przejdźmy dalej”
Twórca Stardew Valley w końcu „porzucił” swój największy hit, by w pełni poświęcić się nowej grze. „Zaspokoiliśmy podstawowe potrzeby. Teraz przejdźmy dalej”

Jakub Błażewicz, 30 kwietnia 2025, 14:01

Eric „ConcernedApe” Barone wreszcie skupia się na produkcji nowej gry, które zaoferuje bardziej „eteryczne” doświadczenie niż „przyziemne” Stardew Valley.

W Elder Scrolls 6 Bethesda powinna postawić na wybory moralne gracza, a nie statystyki postaci, twierdzi weteran Obliviona i Fallouta
W Elder Scrolls 6 Bethesda powinna postawić na wybory moralne gracza, a nie statystyki postaci, twierdzi weteran Obliviona i Fallouta

Michał Harat, 29 kwietnia 2025, 17:50

Oblivion Remastered rozbudza dyskusję o przyszłości serii The Elder Scrolls. Bruce Nesmith, były projektant rozgrywki w Bethesdzie, w rozmowie z serwisem VideoGamer stwierdził, że TES 6 powinno stawiać przede wszystkim na wybory gracza.

Nowe, „szalenie ambitne” RPG twórców Baldur’s Gate 3 jest w „głębokich okopach”. Swen Vincke „boleśnie przypomniał sobie, ile pracy wymaga stworzenie” tak dużej gry
Nowe, „szalenie ambitne” RPG twórców Baldur’s Gate 3 jest w „głębokich okopach”. Swen Vincke „boleśnie przypomniał sobie, ile pracy wymaga stworzenie” tak dużej gry

Maciej Gaffke, 28 kwietnia 2025, 21:24

Szef studia Larian, Swen Vincke, w niedawnym wywiadzie opowiedział o pracy firmy nad nowymi projektami.

Jeśli po Oblivion Remastered powstanie Fallout 3 Remastered, Bethesda będzie musiała ulepszyć przede wszystkim jedną rzecz, twierdzi weteran obu serii
Jeśli po Oblivion Remastered powstanie Fallout 3 Remastered, Bethesda będzie musiała ulepszyć przede wszystkim jedną rzecz, twierdzi weteran obu serii

Michał Harat, 24 kwietnia 2025, 16:50

Źródła, które przewidziały niedawną premierę Oblivion Remastered, zdradzają, że Fallout 3 również doczeka się odświeżenia. Jeden z deweloperów pracujących niegdyś nad tym postapokaliptycznym RPG-iem zabrał głos w sprawie ewentualnych zmian, jakie należałoby wprowadzić do takowego remastera.

Wielki sukces Kingdom Come: Deliverance 2 wynika głównie z jednej rzeczy, twierdzi reżyser gry. Postrzega on czeskie RPG jako „Red Dead Redemption z mieczami”
Wielki sukces Kingdom Come: Deliverance 2 wynika głównie z jednej rzeczy, twierdzi reżyser gry. Postrzega on czeskie RPG jako „Red Dead Redemption z mieczami”

Maciej Gaffke, 22 kwietnia 2025, 20:18

Reżyser Kingdom Come: Deliverance 2, Daniel Vavra, podał powód ogromnego sukcesu nowego RPG Warhorse Studios. Deweloper liczy również, że AI znacznie pomoże w produkcji gier.

Ta gra „wyrządziła branży nieodwracalne, pie***one szkody”. Deweloper pomstuje na trend, który zainspirował nawet twórców Elden Ring
Ta gra „wyrządziła branży nieodwracalne, pie***one szkody”. Deweloper pomstuje na trend, który zainspirował nawet twórców Elden Ring

Michał Harat, 18 kwietnia 2025, 19:05

Zdaniem współzałożyciele studia New Blood „Tarkov zniszczył branżę". Nie kryjąc rozbawienia, Dave Oshry przyznał, że trend na extraction shootery zabrnął już stanowczo za daleko – na tyle daleko, że dotarł nawet do Hidetaki Miyazakiego.

Za nową grą twórców Silent Hill 2 Remake stoją bardzo mroczne inspiracje. „Jednym z fundamentów” polskiego Cronos: The New Dawn jest świetny serial Netflixa
Za nową grą twórców Silent Hill 2 Remake stoją bardzo mroczne inspiracje. „Jednym z fundamentów” polskiego Cronos: The New Dawn jest świetny serial Netflixa

Michał Harat, 17 kwietnia 2025, 20:38

Wojciech Piejko i Jacek Zięba z Bloober Team ujawnili kolejne źródła inspiracji dla Cronos: The New Dawn – nowej gry typu survival horror od twórców Silent Hill 2 Remake. Wśród nich znalazła się nawet rewelacyjna manga Tsutomu Nihei.

Polska premiera Play Nice, książki o wzlotach i upadkach Blizzarda. GRYOnline.pl i tvgry zapraszają na wywiad z Jasonem Schreierem
Polska premiera Play Nice, książki o wzlotach i upadkach Blizzarda. GRYOnline.pl i tvgry zapraszają na wywiad z Jasonem Schreierem

Kamil Kleszyk, 10 kwietnia 2025, 18:35

Dzisiaj do polskich księgarni trafiła książka Jasona Schreiera zatytułowana Play Nice. Powstanie, upadek i przyszłość Blizzarda. Z tej okazji redakcja GRYOnline.pl opublikuje wywiad przeprowadzony z cenionym dziennikarzem.

„Było kilka rażących wpadek, mówiąc wprost”. Twórcy PoE 2 posypują głowę popiołem i tłumaczą swoje decyzje
„Było kilka rażących wpadek, mówiąc wprost”. Twórcy PoE 2 posypują głowę popiołem i tłumaczą swoje decyzje

Marcin Bukowski, 9 kwietnia 2025, 09:08

Twórcy Path of Exile 2 zapowiedzieli kolejne zmiany, uwzględniajace m.in. wzmocnienia postaci. Wzięli również udział w długim wywiadzie, w którym odnieśli się do licznych problemów.

Krytykowany element Assassin’s Creed: Shadows został wprowadzony przez Ubisoft, bo bez niego gracze mieli duże problemy w poruszaniu się po otwartym świecie
Krytykowany element Assassin’s Creed: Shadows został wprowadzony przez Ubisoft, bo bez niego gracze mieli duże problemy w poruszaniu się po otwartym świecie

Kamil Kleszyk, 2 kwietnia 2025, 21:00

Reżyser Assassin's Creed: Shadows zdradził, że początkowo nie planowano umieszczać w grze oznaczeń ułatwiających nawigację. Znienawidzona przez wielu żółta farba została dodana dość późno i z bardzo konkretnego powodu.

„Lato bólu” i „6 milionów” graczy Call of Duty. Szef Arrowhead wspomina najgorszy okres Helldivers 2
„Lato bólu” i „6 milionów” graczy Call of Duty. Szef Arrowhead wspomina najgorszy okres Helldivers 2

Jakub Błażewicz, 2 kwietnia 2025, 13:10

Shams Jorjani wspomina najgorszy okres w swojej kadencji jako szef studia Arrowhead i tłumaczy, jak nagły sukces Helldivers 2 przyczynił się do późniejszych problemów kooperacyjnego hitu.

PoE 2 wprowadzi zmiany do endgame'u i craftingu, siegając po rozwiązania z „jedynki”
PoE 2 wprowadzi zmiany do endgame'u i craftingu, siegając po rozwiązania z „jedynki”

Marcin Bukowski, 2 kwietnia 2025, 07:44

Twórcy Path of Exile 2 udzielili kilku obszernych wywiadów, podając wiele nowych informacji o nadchodzącej aktualizacji. Omówili m.in. crafting, różnorodność zawartości czy podejście do „nerfów”.

W realistycznym symulatorze życia inZOI można rozjeżdżać dzieci, choć ich stworzenie było dla deweloperów wielkim wyzwaniem filozoficznym
W realistycznym symulatorze życia inZOI można rozjeżdżać dzieci, choć ich stworzenie było dla deweloperów wielkim wyzwaniem filozoficznym

Kamil Kleszyk, 28 marca 2025, 16:50

Podczas gdy inZOI zadebiutowało we wczesnym dostępie, twórca gry ujawnił, co sprawiło mu najwięcej trudności podczas projektowania pierwszego w jego karierze symulatora życia.

Lies of P: Overture będzie naprawdę długie i trudne, nawet dla doświadczonych graczy. Reżyser odcina się od zbyt mocnych inspiracji uwielbianym Bloodborne
Lies of P: Overture będzie naprawdę długie i trudne, nawet dla doświadczonych graczy. Reżyser odcina się od zbyt mocnych inspiracji uwielbianym Bloodborne

Kamil Kleszyk, 26 marca 2025, 20:39

Za sprawą najnowszych wywiadów z reżyserem Lies of P poznaliśmy kilka ważnych informacji na temat rozszerzenia Overture do chwalonego soulslike’a.

CD Projekt chce stać się globalnym twórcą popkultury i rozrywki, z grami w centrum. „Nasze ambicje sięgają wysoko”
CD Projekt chce stać się globalnym twórcą popkultury i rozrywki, z grami w centrum. „Nasze ambicje sięgają wysoko”

Jakub Błażewicz, 21 marca 2025, 12:14

Prezesi CD Projektu nie chcą wymyślać koła na nowo, ale ambicje firmy sięgają wysoko, także poza gry. Aczkolwiek te pozostaną w centrum zainteresowań spółki.

Na EA „wylewa się g**no, na które nie zasługuje”. Twórca hitowego Split Fiction ceni sobie współpracę z wielkim wydawcą i mówi o nowej grze
Na EA „wylewa się g**no, na które nie zasługuje”. Twórca hitowego Split Fiction ceni sobie współpracę z wielkim wydawcą i mówi o nowej grze

Maciej Gaffke, 18 marca 2025, 09:15

Szef studia Hazelight stanął w obronie Electronic Arts. Według Josefa Faresa na giganta „wylewa się g**no, na które nie zasługuje”. Deweloper zaczął już prace nad kolejną grą.

„Podstawą działalności Blizzarda jest tworzenie światowej klasy gier”. Nowa prezydent wyjaśnia, czego gracze mogą spodziewać się po legendarnym producencie
„Podstawą działalności Blizzarda jest tworzenie światowej klasy gier”. Nowa prezydent wyjaśnia, czego gracze mogą spodziewać się po legendarnym producencie

Jakub Błażewicz, 12 marca 2025, 12:50

Johanna Faries zdradziła, jak widzi przyszłość Blizzard Entertainment pod jej przywództwem rok po zastąpieniu Mike'a Ybarry na stanowisku prezesa studia.

„Ogromne studia” tworzące „wielkie dzieła” robią na nim wrażenie, ale wydawca Atomfall sam nie do końca się w tym odnajduje
„Ogromne studia” tworzące „wielkie dzieła” robią na nim wrażenie, ale wydawca Atomfall sam nie do końca się w tym odnajduje

Marcin Bukowski, 12 marca 2025, 10:00

Szef firmy Rebellion jest pod wrażeniem studiów, które tworzą duże gry. Sam woli skupić się na mniejszych tytułach, bo jego odbiorcy nie mają już tyle wolnego czasu na granie.

Deweloper twierdzi, że jego ogromny sukces na Steam to po prostu łut szczęścia. Wie jednak, dlaczego inne gry zawodzą
Deweloper twierdzi, że jego ogromny sukces na Steam to po prostu łut szczęścia. Wie jednak, dlaczego inne gry zawodzą

Kamil Kleszyk, 8 marca 2025, 10:28

Twórca przebojowej gry Vampire Survivors, Luca Galante, przyznał, iż miał szczęście, że jego roguelike zdobył wielką popularność, zanim „jakiś sęp zauważył wzrost sprzedaży”.