Data wydania: 14 listopada 2018
Fallout 76 to poboczna odsłona kultowego cyklu postapokaliptycznych RPG, należąca do gatunku sieciowych survivali w otwartym świecie. Gra bazuje na silniku Fallouta 4, ale tym razem twórcy odłożyli na bok fabułę, skupiając się na elementach budowy baz. Gracze współpracują lub rywalizują ze sobą, odbudowując Wirginię Zachodnią kilkadziesiąt lat po nuklearnej zagładzie.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Fallout 76 to poboczna odsłona słynnej serii postapokaliptycznych gier RPG, zrealizowana w konwencji wieloosobowej gry survivalowej. Za stworzenie tej części, tak jak w przypadku trzeciej i czwartej, odpowiedzialna jest firma Bethesda Game Studios (znana również za sprawą serii The Elder Scrolls). Studiu temu pomagał zespół deweloperski Bethesda Austin oraz nowo utworzone Bethesda Dallas.
Gracz po raz kolejny wciela się w bohatera pochodzącego z Krypty – jednego z wielu ogromnych schronów przeciwatomowych, których grube ściany uchroniły resztki ludzkości przez nuklearną Wielką Wojną, rozpoczętą i zakończoną w 2077 roku. Historia zaczyna się w tytułowej Krypcie 76, umieszczonej nieopodal miasta Waszyngton, na terenie dawnego stanu Wirginii Zachodniej.
Placówka ta nie wyróżnia się zbytnio wśród innych budowli postawionych przez Vault-Tec, lecz jej mieszkańcy realizują pierwotny plan korporacji, który zakładał odbudowę Stanów Zjednoczonych po 25 latach od atomowej zagłady, począwszy od długo oczekiwanego Dnia Odzyskania. Gracze wcielają się w swego rodzaju pionierów, przemierzających pustkowia i szukających miejsc, które ludzkość może ponownie zasiedlić.
Fallout 76 jest sandboksem w pełni skupionym na rozgrywce wieloosobowej przez Internet; oznacza to, że brak tu tradycyjnych NPC-ów, a wszystkie napotkane postacie są kierowane przez innych graczy. Choć mapa jest na tyle duża, że spotkania z innymi nie trafiają się często, to czasem zdarza się nam mieć do czynienia np. z wrogim użytkownikiem chcącym nas obrabować. W uniknięciu konfrontacji pomaga nam m.in. możliwość ukrycia swojej postaci na mapie przed konkretną osobą. Nie wszyscy chcą jednak naszej śmierci, a losowe spotkanie może się przerodzić w wielogodzinną współpracę.
Świat jest czterokrotnie bardziej rozległy od tego, który mogliśmy przemierzać w Fallout 4. Został podzielony na sześć różnorodnych regionów; każdy z nich wyróżnia się unikalnym stylem i typem zadań, jakie możemy tam wykonywać. Teren pustkowi może się też dynamicznie zmieniać – w Wirginii Zachodniej ukrytych jest wiele podziemnych silosów z bronią atomową, a gracze, zdobywszy kody startowe, mogą wycelować nuklearne głowice w dowolne miejsce mapy, by odblokować czasowe wydarzenie specjalne i odkryć rzadkie surowce oraz pokonać elitarne potwory.
Zbierane materiały przydają się przy budowaniu baz. Narzędzie C.A.M.P. przypomina umieszczony w Fallout 4 system zakładania i rozbudowywania własnych przyczółków. Nie jest on jednak ograniczony do konkretnych punktów na mapie – gracze mogą zabrać specyficzną „skrzynkę narzędziową” w dowolne miejsce i zbudować, co im się podoba. Dobra baza wypadowa może jednak przywabić potwory, bandytów i innych niepożądanych gości.
Podobnie jak w poprzednich tytułach, możemy własnoręcznie stworzyć bohatera i rozwijać go w oparciu o system S.P.E.C.I.A.L. Otrzymywane z każdym poziomem karty z perkami umożliwiają nam tworzenie przeróżnych specjalizacji swojej postaci, zależnie od wykonywanego właśnie zadania czy roli w drużynie.
Fallout 76 działa na ulepszonym silniku gry Fallout 4. Poprawki objęły m.in. dynamiczny system pogody oraz nowy moduł renderowania, oświetlenia i budowy terenu. Co ciekawe, tytuł w fazie prototypu istniał jako wieloosobowe rozszerzenie do poprzedniej gry z serii. Moduł wewnątrz Fallouta 4 rozrósł się jednak na tyle, że autorzy zdecydowali się rozwinąć go w osobną produkcję.
Autor opisu gry: Krzysztof Sobiepan
Platformy:
PC Windows
Xbox One
PlayStation 4
Producent: Bethesda Game Studios
Wydawca: Bethesda Softworks
14GRY
Seria gier RPG osadzonych w postapokaliptycznym uniwersum. Fallout jest uznawany za jedną z najważniejszych marek wykreowanych przez firmę Interplay i studio Black Isle. Od 2004 roku pieczę nad rozwojem cyklu sprawują Bethesda Softworks i Bethesda Game Studios.
Recenzja GRYOnline
Fallout 76 to niedokończona i nieprzemyślana produkcja, będąca zlepkiem różnych okrojonych elementów. Może spodobać się osobom, które chcą po prostu pozwiedzać ten świat i wymyślić sobie własną przygodę. W obecnej formie Bethesda mogła wydać F76 jako płatne DLC do Fallouta 4 i wyszłoby na to samo.
Aktualizacja: 3 grudnia 2018
Poradnik do Fallout 76 to solucja i praktyczne porady na start. Odpowiemy ci, gdzie znaleźć pancerz wspomagany, opiszemy rozwój postaci (SPECIAL i perki), tryb multiplayer i bronie. Nasz poradnik dedykujemy początkującym.
15 maja 2022
Sequeli powstaje dziś tak wiele, że trudno, by każdy z nich prezentował wysoką formę. Czasami jedna słaba produkcja może mocno zaszkodzić budowanemu przez lata wizerunkowi kultowej marki. Oto lista słabych kontynuacji bardzo dobrych gier.
1 grudnia 2020
Fallout dla milionów graczy stał się symbolem postapokalipsy. Tym jednym światem po nuklearnej zagładzie, który budował w głowach wizję końca ludzkości. W tej wizji ocalali ludzie podzielili się na „plemiona” – i to właśnie o nich dzisiaj porozmawiamy.
2 października 2020
Spełnić życzenia fanów, zamknąć usta sceptykom, przeskoczyć Skyrima i rzucić świat na kolana, a przy tym wszystkim może jeszcze zarobić – tworzenie TES 6 stawia przed Bethesdą diablo trudne wyzwanie. Rozbijamy je na czynniki pierwsze.
6 sierpnia 2020
Czasami bywa tak, że choć nie powinniśmy jakiegoś bohatera lubić, to go wręcz uwielbiamy. Po prostu niektórych łotrów nie da się nie kochać. Oto siedmiu takich gagatków.
2 maja 2020
Rozwalony system operacyjny, skasowane stany rozgrywki ze wszystkich gier na konsoli, uszkodzenie ogrywanego tytułu – błędy, jakie pojawiły się w niektórych grach, zawstydzają marne znikanie tekstur twarzy znane z AC Unity czy zwiechy No Man’s Sky.
Bethesda zapowiedziała jedno z największych rozszerzeń w historii gry Fallout 76 – Burning Springs, które w grudniu zabierze nas do spustoszonego Ohio, zaoferuje nową kampanię fabularną, wyzwania endgame’owe i spotkanie z Ghoulem znanym z serialu Amazona.
gry
Kamil Kleszyk
1 października 2025 19:29
Były szef marketingu Bethesdy, Pete Hines, wrócił wspomnieniami do jednej z największych wpadek w historii studia – „afery z torbą” z Fallouta 76.
gry
Kamil Kleszyk
7 września 2025 11:13
Do Fallouta 76 trafiła aktualizacja, która znacząco usprawnia system budowania. Od teraz gracze mogą swobodnie umieszczać obiekty w dowolnych miejscach.
gry
Marcin Bukowski
2 września 2025 20:17
21. sezon w Fallout 76 przynosi graczom wyczekiwaną mechanikę łowienia ryb. Aktualizacja wprowadza też nową serię zadań, a patch usuwa kolejne błędy.
gry
Kamil Kleszyk
4 czerwca 2025 08:55
20. sezon Fallouta 76 pozwala stanąć po drugiej strony barykady i zostać ghulem. Gracze mogą również wziąć udział w wydarzeniu polegającym na pomocy krwiożerczym istotom.
gry
Kamil Kleszyk
19 marca 2025 19:45
Ruszył 20. sezon Fallouta 76. Największą nowością jest możliwość wcielenia się w ghula. Bethesda opublikowała obszerny artykuł przybliżający wszystkie atrakcje i zmiany.
gry
Adrian Werner
19 marca 2025 08:31
Jeden z twórców Fallouta 76, Jeff Gardiner, opowiedział o trudnej premierze gry i niezadowoleniu fanów, którego sam był ofiarą.
gry
Kamil Kleszyk
21 lutego 2025 17:50
Co nam da bycie ghulem, czy Bethesdzie udało się ogarnąć Fallouta 76, a także jakie inne zmiany twórcy wprowadzili? Miałem okazję pojechać do studia Bethesdy w Londynie i sprawdzić zawartość grudniowej aktualizacji oraz porozmawiać z twórcami gry.
opinie
Szymon Rusnarczyk
19 grudnia 2024 16:06
Deweloperzy z Bethesdy najwyraźniej doszli do wniosku, że Fallout 76 zasłużył na nagrodę w kategorii „owoc miłości” na Steam Awards 2024. Gracze wydają się być jednak innego zdania.
gry
Hubert Śledziewski
28 listopada 2024 22:31
Podczas transmisji z Dnia Fallouta zapowiedziano grudniową aktualizację do gry Fallout 76, dodającą m.in. nowy rajd, sprzęt czy tytuły. Do tego poznaliśmy nowe informacje o możliwości zostania ghulem.
gry
Marcin Bukowski
24 października 2024 13:05
Popularne pliki do pobrania do gry Fallout 76.
Wymagania sprzętowe gry Fallout 76:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-6600K 3.5 GHz / AMD Ryzen 3 1300X 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 780 / 2 GB Radeon R9 285 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4790 3.6 GHz / AMD Ryzen 5 1500X 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon R9 290X lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 15 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 4106 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 68409 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Patryk Manelski
Recenzent GRYOnline.pl
2018.11.20
Najnowsza gra z uniwersum Fallouta wzbudza skrajne emocje. Czy słusznie? Wycieczka do Wirginii Zachodniej może nie była taka najgorszą rzeczą, jaka mnie spotkała w grach, ale... dobrą też jej nie nazwę. Fallout 76 to niby nowa gra, a wygląda jak DLC.
MadtPL
Ekspert
2023.04.03
Eksploracja, walka, zbieranie złomu i crafting... i tak w kółko. Zadania są nudne, a fabuła pełni rolę drugorzędną, co z czasem zaczyna coraz bardziej zniechęcać do dalszej rozgrywki.
buddookann
Ekspert
2022.12.31
Dałem tej grze szanse. Kupiłem za jedno euro i pograłem do 25 poziomu. Musze przyznać, że w tak NIEklimatyczną grę jeszcze dawno nie grałem. Wszystko w tej grze jest złe. Od początku ma się wrażenie że suniemy po jakiejś planszy. Nie da się wsiąknąć w świat gdzie wątek główny jest mało ciekawy, zwiedzamy lokacje i wypełniamy misie gdzie totalnie nic ciekawego się nie dzieje. Cały czas te same schematy. Brak ciekawych dialogów. Spotykamy NPC którzy nawet się nie odzywają, a jak już to nie mają kompletnie nic ciekawego do powiedzenia. To samo zapiski w terminalach. Nie wiem kto je wymyślał , ale moje wypracowania w 4 klasie podstawówki były ciekawsze.Tutaj można by wiele wymieniać, ale nie ma sensu. Gra jest bardzo kiepska i niejaka. Najbardziej rozwala mnie rozkrok tej gry pomiędzy staraniem się być grą mroczną, a byciem SIMSami w dziecinnej oprawie. Twórcy kompletnie nie czują o co chodzi w świecie Fallout.
buddookann
Ekspert
2020.10.23
W końcu skusił mnie darmowy weekend. NIe jestem wymagający pod względem graficznym bo przechodziłem jeszcze niedawno 10 letnie gry w minimalnych ustawieniach i 25kl/s, ale grafika w F76 jest tragicznie nieczytelna i drętwa. Nie czuć klimatu . Postać widać że biega w miejscu, tylko podłoże się przesuwa.Mechanika, celowanie, bieganie, skakanie - jakie to jest złe. W dodatku świat mało zachęcający i nierealny. Altanki ?! Domy z wielkimi oknami. Serio ? Tak wygląda świat gdzie można zginąć w każdej chwili ? Nic mnie tam nie przekonuje...Walka też śmieszna. Przeciwnicy lecą na ciebie jak z procy. Aaaaa szkoda gadać.
Sir klesk
Ekspert
2019.01.24
Kilka slow ode mnie. :)Ocene wystawiam grze - nie zamieszaniu popremierowemu czy firmie.Wiele osob skresla F76 juz na starcie za praktyki, niedbalstwo i matactwo Bethesdy, ktorego swiadkami po premierze bylismy wszyscy. O ile rozumiem oburzenie jakie wywolywaly kolejne doniesienia na temat edycji kolekcjonerskich, banach, zwrotach itd. to dla mnie jako szarego gracza nie zmienilo to w zaden sposob odbioru gry. Nie zamawialem EK, nic nie chcialem zwracac, nie musialem uzerac sie z supportem... Te wszystkie afery wplynely na wizarunek firmy ale nawet gdyby nam ich oszczedzono to nie zmieniloby to przeciez magicznie wrazen z gameplaya i calej reszty. Jedyne co odczulem na wlasnym tylku to kupno gry za 170zl. ;) Tak szybkich i znacznych obnizek w cenie nie przewidzialem ale nie ma tego zlego - swoje pogralem.Kilka slow o oprawie audio-video i warstwie technicznej.Soundtrack jest jedna z mocniejszych stron F76. Muzyka pasuje klimatem do zniszczonego i opustoszalego swiata... Powiedzialbym, ze to ona w duzej mierze wplywa na poczucie niebezpieczenstwa i "ciezkosci" sytuacji w jakiej sie znajdujemy. Troche szkoda, ze Radio Appalachy nadaje te same kawalki co w kazdej czesci (pewnie z malymi wyjatkami) ale i tak nadal jest to mila odskocznia i sposob na ozywienie atmosfery. Warto dodac, ze stacje radiowe sa zsynchronizowane dla wszystkich graczy na serwerze takze chetni moga sprobowac wspolnego karaoke. ;)Grafika imo jest bardzo nierowna. Sa piekne widoczki, na ktorych az milo zawiesic oko ale sa tez kwiatki w postaci snopow swiatla generowanych ze zbocza gory czy po prostu tekstur niskiej jakosci. Ogolnie wszystko byloby dla mnie do przelkniecia gdyby nie animacje postaci. Nie rozumiem dlaczego w grach Bethesdy npc musza slizgac sie po ziemi zamiast po niej chodzic. Dlaczego postaci zamiast plynnie sie obracac dostaja drgawek co w efekcie sprawia, ze wrog ktory tak naprawde stoi w jednym miejscu, a chce tylko schowac sie za oslona wykonuje serie dziwnych skurczy i czlowiek nie wie czy on bedzie kucal, biegl dalej czy strzelal w nasza strone. Kolejny przyklad to wrogowie pozbawieni broni palnej... ich ruchy sa tak nieprzewidywalne i szybkie, ze walka bez VATSa staje sie bardzo niewygodna. Moim zdaniem to, ze Beth dalej jedzie na tym samym silniku jest pomyłką - juz F4 powinien powstac na czyms nowym. Krytykowano rowniez kolorystyke i flore za ich roznorodnosc. Rozumiem ten zarzut (brak zgodnosci z lore i stylistyka poprzednich czesci) ale mnie sie to nawet podobalo. W tym miejscu chcialem plynnie przejsc do opisania warstwy technicznej ale nie mam pomyslu jak to zrobic wiec pisze jak leci. ;) No wlasnie - glowny temat do żartow z F76, jedna z podstaw do mieszania go z blotem czyli bugi i glitche. Jak to wygladalo u mnie? Bledow napotkalem sporo ale tylko kilka z nich dalo mi popalic - zaraz je opisze. Warto zaznaczyc, ze gra nie jest w zadnym wypadku tak zabugowana jak sugeruja to kompilacje na youtube. Nawet jezeli gra mocno kuleje to nie znaczy, ze sprawiedliwe bedzie nazywanie jej kadlubkiem. W takich filmikach zebrano wycinki z setek rozgrywek i z ręką na sercu napisze, ze lwiej czesci z nich nigdy nie spotkalem osobicie, a mam rozegranych pewnie ponad 100h. Z bledow, ktorych moim zdaniem nie ma prawa byc w grze po premierze (i za to ucinam chyba najwiecej punktow ze swojej oceny) moge wymienic: przynajmniej dwa zadania, ktorych nie mozna bylo ukonczyc bez patcha, przedmioty znikajace po polozeniu ich na ziemi, niezapowiedziane przerwy w dzialaniu serwerow, te same problemy graficzne z modelami postaci i pancerzami wspomaganymi co w F4 (is this real life?) i przeciwnikow, ktorzy potrafiali wtapiac sie w glebe... nie zapomne jak w zwienczeniu duzego watku fabularnego (uwaga spoiler?) musielismy walczyc ze Spalaczem (dla niewtajemniczonych - wielki, latajacy smokonietoperz ;) ) wewnatrz kopalni. To byl dramat, jego model latal po jaskini nie zwracajac zupelnie uwagi na ograniczajace go sciany, podloze, sufit... Czasami znikal na moment, ale bylo i tak ze czekalismy z minute az wroci. To bylo strasznie ale to strasznie antyklimatyczne i zepsulo odbior bardzo dlugiego chain questa. Wisienka na torcie to optymalizacja... ja wiem, ze Alex takie PC jak moj nazywa "zabawkowymi kalkulatorami" ale mysle, ze nie przesadzilem oczekujac od F76 plynnego dzialania na tym set upie. Tymczasem sytuacja na premiere wygladala bardzo slabo - byly lokacje, w ktorych spadki w klatkach byly na tyle duze, ze obraz po prostu stawal na kilka sekund.Lore, świat, zadania i... fabuła (?)Nie jest tajemnica, ze Bethesda z czesci na czesc podchodzi coraz luzniej do kanonu ustanowionego przez dwie pierwsze gry z serii. Gdy podnioslo sie larum przez temat Bractwa Stali, spalonych i spalaczy czy wspomnianej juz wczesniej bogatej flory, Becia na szybko wyszla do nas z wyjasnieniami. Oczywiscie taka akcja obruszyla ortodoksow jeszcze bardziej i teraz pozostaje tylko odpowiedziec sobie na jedno pytanie - czy gra komputerowa jest dla Ciebie na tyle wazna by irytowac sie spojnoscia jej linii czasowej? Brak spojnosci to minus - ok, ale nadal warto pamietac, ze to spin off i przekonac sie co wymyslili tworcy. Ale przeciez w grze nie ma tresci! Nie ma npc, a zadania to tylko fetch-questy.... nuda panie, takie latanie od holotaśmy do holotaśmy z urozmaiceniem w postaci terminala. ;) Przyznaje, ze sposob odkrywania historii w F76 nie do konca sie udal. Notatki, terminale i tasmy maja swoj urok ale z czasem czulem sie troche zrezygnowany widzac przed soba kolejne stanowisko czekajace na przeszperanie. Nie znaczy to, ze brakuje interesujacych watkow! Roznica jest taka, ze pelnimy role kogos w rodzaju detektywa-archeologa, ktory zbiera do kupy strzepki przeszlosci by poznac historie ludzi, ktorych juz od dawna na miejscu nie ma. Nie mamy realnego wplywu na wydarzenia, ktore poznajemy wiec pozostaje cieszyc sie... historia. Duzo osob nawet nie dalo Falloutowi szansy tych historii opowiedziec i dlatego jako przyklad wrzucam streszczone dzieje Enklawy w Zachodniej Wirgini: https://www.youtube.com/watch?v=6x_Rls3F9zQMoim zdaniem ten watek nie ma sie czego powstydzic ale problem tkwi w tym, ze rozciagniety jest na X lokacji i XX stron tekstu, ktorych nie opowie nam zaden npc a gro graczy tylko to przeklika i poleci do nastepnego znacznika na mapie. To nie jest Dark Souls gdzie environment story telling wystarczal - zbyt duzo tresci. Sam swiat (rozlozenie lokacji, geografia) bardzo mi sie spodobal. Są roznorodne lokacje (niestety duzo mniej roznorodni przeciwnicy), ladne krajobrazy i eksploracja potrafila mnie wciagnac - za to duzy plus dla F76. :)Czy F76 daje wiecej frajdy w coopie czy solo?Kwestia indywidualna. Na forum mamy watek o F76 zaludniony przez samotnych wilkow. ;) Ja gralem w trzy osoby - z kumplem i kuzynem. Gdy juz udalo nam sie opanowac chaos na team speaku, doszlismy do tego jakie znaleziska sa istotne, a ktore mozna spokojnie przemilczec to zrobilo sie bardzo przyjemnie. Niestety po raz kolejny wychodza wady natłoku notatek i tekstow do przeczytania/przesluchania... bywalo, ze jedno zdanie czytalem po trzy razy bo co chwile slyszalem teksty jakie kto ma zadanie, co znalazl, z kim walczy albo co robi w weekend. ;) Takze coop ma te same plusy co w kazdej innej grze - z kumplami gra sie weselej i latwiej ale kosztem imersji. ;)Tylko pare słów o mechanikach bo juz odechciewa mi sie pisac.Crafting - prosty i przyjemny ale zbyt malo rozbudowany jak na gre o zbieraniu i przetwarzaniu złomu na surowce. Brakuje mi sytuacyjnych ulepszen i ogolnego wyboru - z tego co zauwazylem kazda bron ma jakas jedna najmocniejsza modyfikacje i tak naprawde na jej odblokowaniu i implementacji konczy sie cala zabawa.Rozwoj postaci - zrobie jak len i zacytuje sam siebie :P nowy system perkow-kart byl jednym z nielicznych pomyslow, ktore w moim odczuciu byly wymyslone nie najgorzej. Tzn. nie zrozumcie mnie zle - wrzucenie kart typu +10%dmg od broni ciezkich/automatycznych/pistoletow/strzelb itd. to jest leniwe projektowanie ale sam system ukladania pasjansa z perkow, ktorego zawsze mozesz przerobic sprawdzal sie dobrze + po raz kolejny zwracam uwage na popularne przeklamanie: to nie jest losowy system. Na poczatku sprawia takie wrazenie, ale jest inaczej. Budowanie - Szok. Niedowierzanie. Budowalem i to sporo. :D To co mnie odrzucalo w F4 zaczelo mi sprawiac radoche w F76. Moze dlatego, ze grajac w druzynie zawsze znalazl sie jakis powod by chwile posiedziec w moim obozie i pochwalic sie nowa lampą, plakatem czy posagiem. :P Moj zarzut to zdecydowanie za maly budzet! Trzeba wybrac i zbudowac albo duzy dom z mala iloscia gadzetow albo nieduza klitke wyladowana po sufit ozdobami. ;)PvP - A raczej jego brak? Byl na forum osobnik, ktory przed premiera nie mogl przezyc faktu, ze w Falloucie inny gracz bedzie mogl do niego strzelic. Wyszlo natomiast tak, ze za zwalczanie innych graczy dostajemy tylko szczatkowe nagrody, a do tego jest to bardzo mozolny proces, ktory wydluza sie w zalenosci od ilosci Stimpakow w plecaku przeciwnika. Innymi slowy - nie warto i kazdy o tym wie. Raz mialem ciekawa sytuacje bo sprobowalismy zaatakowac i przejac od kogos jego warsztat. Postrzelalismy sie z 20min, kazdy umarl kilka razy i skonczylo sie tak, ze z kumplem pomagalismy obcemu graczowi bronic sie przed potworami. Ogolnie ciezko mi sobie przypomniec jakas przykra czy denerwujaca sytuacje zwiazana z obecnoscia innych graczy.Mikrotransakcje, mikrotransakcje. Mikrotransakcje?Poki co zgodnie z obietnicami obejmuja one tylko przedmioty kosmetyczne co dla mnie rownoznaczne jest z tym, ze ten sklepik nie istnieje. ;) Inna sprawa to, ze zbieranie przebran jest jedna z "aktywnosci", ktora mozna sobie w grze wymyslic... a umieszczenie w niej tych dodatkowych 20 czy 30 wdzianek tylko by to urozmaicilo.Ja i Fallout - odrobina prywatyW czasie gdy temat Fallouta 76 byl na topie czesto wchodzilem na GOLu w dyskusje z roznymi uzytkownikami. Moją główną bolaczką bylo to, ze wiekszosc z Was z gory zakladala, ze nigdy nie gralem w stare czesci i odbierala mi prawo do czucia sie fanem serii / uniwersum - poniewaz chcialem dac nowej grze szanse. Jako, ze ten post ma byc podsumowaniem mojej opinii na temat F76 uznalem, ze warto po raz ostatni zaznaczyc, ze Fallout 2 to jedna z moich ulubionych gier w historii, jeszcze na dlugo przed zapowiedzia trzeciej czesci mialem zrobiony tatuaz z Vault Boyem, a Falloutowa wiki czytalem sobie z czystej ciekawosci poznajac historie swiata, frakcji czy roznych ciekawostek. Pisze to wszystko tylko po to by uswiadomic pewnej grupie, ze moja ocena nie bierze sie z braku zrozumienia czy porownania do starych czesci - lub o zgrozo sympatii do czesci trzeciej i czwartej. :)PodsumowanieChcialem ocenic te gre o oczko wyzej. Czekalem od grudnia z napisaniem tej mini-recenzji liczac, ze do tego czasu zaczna juz pojawiac sie plany na rozwoj F76... tymczasem nadal czytamy o masowo usuwanych bledach. Super, ze nie zostawili swojego tytulu w tak oplakanym stanie ale info o tym, ze w przyszlosci otworza sie kolejne krypty to troche za malo. Chcialem dac 7 bo bawilem sie dobrze i poznalem kilka ciekawych historii i wierze, ze na tym szkielecie daloby sie zbudowac cos fajnego. Z drugiej strony wiem, ze to nie jest gra na siodemke... nie z ta optymalizacja i bledami. Za cene premierowa nie polecilbym nikomu - przy obecnych promocjach? Warto sprawdzic i przekonac sie ile w nas z samotnego wedrowca. :)
Legalizex
Ekspert
2019.01.14
Od początku byłem w stosunku do tej gry na "nie", bo po tym jak na twitterze Bethesdy pojawiło się słynne "please stand by" oczekiwałem zapowiedzi pełnoprawnego Fallouta a nie gry sieciowej, więc totalnie sobie odpuściłem i nie interesowałem tematem, do czasu aż po premierze cena gry zaczęła lecieć w dół. Parę dni temu zdecydowalem się w końcu kupić, za całe 46 złotych, bo czemu nie. Od tego czasu przegrałem ponad 20h i mogę powiedzieć co nieco. Przede wszystkim to, że ta gra nie jest taka zła jak wszyscy mówią. Co prawda pewnie wyszło już parę patchów, ale teraz grając nie doświadczyłem żadnych rzucających się w oczy ciągłych bugów. W grze jest szczątkowa fabuła która w skrócie polega na "chodź od miejsca do miejsca i słuchaj holotaśm", poza kilkoma gadającymi robotami NPC brak. Ale eksploruje się fajnie, mapa jest całkiem spora, jak ktoś lubi to może sobie czytać notatki i słuchać taśm i odkrywać powoli historię każdego miejsca. Mi osobiście największą przyjemność sprawia wbijanie poziomów, odblokowywanie nowych perków i zdobywanie i ulepszanie broni i pancerza. Jeśli nie masz znajomych do kooperacji, albo nie znajdziesz jakichś chętnych ludzi, to interakcja z ludźmi jest szczątkowa, czasem kogoś spotkasz na mapie i pomachacie sobie i tyle. Jeśli chodzi o PVP to jeszcze ani razu nikt mnie nie zaatakował.Co do optymalizacji, to na GTX 1080 i i5-8600k mam 60fps i żadnych spadków nie zauważyłem.Gra się fajnie ale ceny premierowej to bym za to nie dał, może jakby za stówkę dali to by się więcej graczy skusiło, biorąc pod uwagę że ta gra to po prostu mod multiplayer na silniku Fallouta 4 więc pewnie jakaś wybitnie droga w produkcji nie była. Ja z moim zakupem za 4 dychy jestem szczęśliwy
Radosław Wasik
GRYOnline.pl Team
2018.11.20
Jako fan eksploracji, przyjemnie spędziłem pierwsze godziny w Falloucie 76 - Wirginia Zachodnia jest obfita w ciekawe lokacje, zachęcające do zwiedzania. Pozytywne wrażenia szybko zniknęły, gdy zdałem sobie sprawę, że wszystkie moje działania są bezcelowe. Na starcie rozgrywki dowiadujemy się, że to właśnie my jesteśmy odpowiedzialni za przywrócenie dawnego życia - niestety, nie otrzymujemy do tego żadnych narzędzi. Po co budować jakiekolwiek bazy skoro po wyjściu z serwera rozpływają się one w powietrzu? To sprawia, że w obecnym stanie, Fallout 76 polega na bieganiu i zbieraniu śmieci.
Przemysław Dygas
GRYOnline.pl Team
2025.10.15
Michał Marian
GRYOnline.pl Team
2019.09.09
Rafał Zub
GRYOnline.pl Team
2018.12.03
kęsik
Ekspert
2018.11.20
BFHDVBfd
Ekspert
2018.11.20
Karol Ryka
GRYOnline.pl Team
2018.11.16
Grzegorz Bobrek
GRYOnline.pl Team
2018.11.16
Michał Mańka
GRYOnline.pl Team
2018.11.16
Ocena STEAM
W większości pozytywne (68 409)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
8% rekomendacji (149)
Easy Allies
Ben Moore
IGN
Travis Northup
VideoGamer
Joshua Wise
PC Gamer
Christopher Livingston
GameSpot
Edmond Tran
Marcin284 Junior
Witam.
Jaka wersję Fallout 76 warto teraz zakupić?
Chodzi mi o dodatki żeby w miarę komfortowo grać. Widzialem wersję delux.
Czy ona wystarczy?
Dzięki za odpowiedź.
kosak15 Legionista
Cześć witajcie ?? jeśli ktokolwiek z Was nie ma jeszcze klucza do F76 a chciałby pograć z fajną ekipą to służymy pomocą. Na swoim discordzie właśnie otwieramy nową sekcję dotyczącą Fallout76 i poszukujemy chętnych, nie toksycznych, 18+ fajnych ludzi do pogrania! Jesteśmy na rynku community już 4 lata, dołącz do nas i odbierz darmowy klucz do Microsoft Store. Zapraszamy też graczy XBOX i PS - mamy odpowiednie rangi.
Zapraszamy ! http://www.discord.gg/cossacks
Maverick0069 Legend
Pawel091 Chorąży
Po przegraniu 200+ godzin oceniam grę ponownie. Dla każdego fana Fallouta jest to pozycja nie do opuszczenia.
Nowi gracze mogą mieć mętlik w głowie po 50-tym poziomie, ponieważ później rozwój postaci się blokuje i musimy rozdysponować punkty które zdobyliśmy do tej pory w określony build postaci. Później zdobywamy ich więcej i dzielimy na różne buildy, które możemy wybierać w swojej bazie.
Z początku mnie to wkurzało, teraz wydaje się bardzo spoko opcją, bo możemy pograć różnymi opcjami. Postęp jest przez to o tyle fajny, że nie napotkamy zbyt łatwych ani zbyt trudnych przeciwników. Jeśli przeciwnicy są zbyt trudni po 50 poziomie to znaczy, że zrobiłeś coś źle przy wydawaniu punktów.
Grind w tej grze istnieje, ale jest dość fajny. Można grać nie wydając grosza, a i tak nie będziemy odstawać od innych. Jeśli chcecie mieć bazę (CAMP) ładniejszą od innych, to wtedy możecie sypnąć grosza Bethesdzie.
Grind opiera się głównie na zdobywaniu planów (czyli rzeczy do craftingu) i jest to akurat zaleta tej gry. Często odwiedzam domy innych graczy, by sprawdzić, czy nie sprzedają planu (którego akurat nie mam) po atrakcyjnej cenie. Często daję plany które już znam nowym graczom. Albo wystawiam je za niewielką cenę w swoim obozie, bo ktoś już mi pomógł w ten sposób.
Przepustki sezonowe są o tyle fajne, że możemy zdobyć większość rzeczy nie płacąc, a po prostu grając i zdobywając punkty.
Interakcja między graczami ogranicza się do prostych gestów, ale podobno istnieje też tryb PVP, z którego nie korzystałem. Mimo wszystko wykonywanie wspólnych zadań działa jak należy i rzadko spotyka się osoby, które potrafią zawalić wspólną misję.
Gra premiuje rozgrywkę z drużyną znajomych (są odpowiednie perki, buildy i nagrody), ale można dołączyć do randomów albo grać całkiem samemu.
Jeśli chodzi o zadania, to większość jest kiepska i stworzona do powtarzania. Wyjątkiem jest wątek Bractwa Stali (którego nie można powtórzyć) oraz Enklawy (która wysyła nas na powtarzalne misje po ukończeniu głównego wątku).