Wyszukiwarka gier
Kingdom Come: Deliverance 2

Kingdom Come: Deliverance 2

PCPlayStationXbox

Kingdom Come: Deliverance II, Kingdom Come 2, KCD2

po premierze

Data wydania: 4 lutego 2025

RPG, FPP, Średniowiecze, Sandbox, Historyczne, Romanse, Singleplayer

Sequel pierwszoosobowej gry RPG z otwartym światem osadzonej w średniowiecznych Czechach, którą wydano w 2018 roku. Kingdom Come: Deliverance 2 kontynuuje historię Henryka z większym rozmachem, oferując np. dwie rozległe mapy i rozbudowaną mechanikę rozgrywki.

9.1

GRYOnline

8.2

Gracze

9.4

Steam

8.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Kingdom Come: Deliverance II to kontynuacja gry RPG wydanej w 2018 roku, którą wyróżniały realia średniowiecza ukazane w wierny historii sposób, w formie otwartego świata oglądanego w widoku pierwszoosobowym (FPP). KCD2, osadzone w podobnym miejscu i czasie co pierwowzór, zachowuje wszystkie te cechy, ale zostało opracowane z większym rozmachem. Umożliwił to sukces pierwszej części, za sprawą którego czeskie studio Warhorse rozrosło się do ok. 250 osób pod koniec produkcji kontynuacji.

Fabuła

Kingdom Come: Deliverance 2 rozgrywa się bezpośrednio po wydarzeniach z „jedynki”, w Czechach w 1403 roku, i kontynuuje historię Henryka – syna kowala, który pała żądzą zemsty za wymordowanie jego rodzinnej wioski. Jako giermek rycerza Jana Ptaszka, bohater tym razem wplątuje się w intrygę na większą skalę, obracającą się wokół wojny domowej, od której mogą zależeć losy całego królestwa.

Czytaj więcej

Platformy:

PlayStation 5

PlayStation 5Polskie napisy

PC Windows

PC WindowsPolskie napisy

Xbox Series X/S

Xbox Series X/SPolskie napisy

Producent: Warhorse Studios

Wydawca: Deep Silver / Plaion

Polski wydawca: Plaion Polska / Koch Media Poland

Gry z serii

Kingdom Come: Deliverance 2
Kingdom Come: Deliverance 2

2GRY

Gry z serii Kingdom Come: Deliverance

Seria realistycznych, osadzonych w średniowieczu gier RPG. Od początku pieczę nad cyklem Kingdom Come: Deliverance sprawuje Warhorse Studios – czeskie studio deweloperskie, założone w 2011 roku przez Daniela Vávrę, któremu gracze zawdzięczają kształt dwóch pierwszych części serii Mafia, a także Martina Klímę – współtwórcę Original War i trylogii UFO.

Gry z serii Kingdom Come: Deliverance

Publicystyka

9.0
świetna

Recenzja GRYOnline

Kingdom Come: Deliverance 2

Kingdom Come: Deliverance 2 to nie jest tytuł, który przyciągnie absolutnie każdego gracza, ale nawet jeśli ktoś odbił się od pierwszej części z różnych powodów, to powinien dać szansę kontynuacji. To zdecydowanie bardziej widowiskowa, bogatsza pod każdym względem prawdziwa megaprodukcja, która mocno wyróżnia się rynku.

Recenzja gry Kingdom Come Deliverance 2 - wszystko, co było wspaniałe w KCD, tu jest tak samo dobre lub jeszcze lepsze
Recenzujący:
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
3 lutego 2025
Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 8 stycznia 2025

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 poradnik to najlepsze porady na start, do walki, rozwoju postaci, umiejętności, ekwipunku. Opisujemy zdolności, towarzyszy, ważne wybory, wszystkie sekrety, broń, misje, drzewko umiejętności, wymagania sprzętowe, długość gry.

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
Opinie

12 maja 2025

Na tym polu przegrał nawet Wiedźmin 3 - dlaczego rozwój postaci i ekwipunek to dla mnie najważniejsze elementy RPG

W grach RPG liczy się nie tylko świetna opowieść. Szczególnie istotny jest dla mnie rozwój postaci związany ze zdobywaniem coraz lepszego ekwipunku, by z większą skutecznością stawiać czoła nowym wyzwaniom. Niełatwo jednak o dobry system tej progresji.

Na tym polu przegrał nawet Wiedźmin 3 - dlaczego rozwój postaci i ekwipunek to dla mnie najważniejsze elementy RPG
Na tym polu przegrał nawet Wiedźmin 3 - dlaczego rozwój postaci i ekwipunek to dla mnie najważniejsze elementy RPG
Opinie

25 lutego 2025

Najlepsze gry na PS5. Nasze top 10 gier na PlayStation 5

PlayStation Store pokazuje, że na PS5 dostępnych jest już niemal 6000 gier. Przy takim bogactwie warto oddzielić ziarna od plew. Wyłoniliśmy 10 najlepszych naszym zdaniem produkcji, które można dziś ograć na konsoli Sony.

Najlepsze gry na PS5. Nasze top 10 gier na PlayStation 5
Najlepsze gry na PS5. Nasze top 10 gier na PlayStation 5
Opinie

31 stycznia 2025

Kingdom Come zaoferowało mi najlepsze odwzorowanie walki mieczem w historii gier

W grach nie szukam realizmu, ale jeden ich aspekt zawsze mnie boli – szermierka oraz wykorzystanie broni białej. Po latach doczekałem się serii, która w końcu pokazała potencjał sztuki władania mieczem.

Kingdom Come zaoferowało mi najlepsze odwzorowanie walki mieczem w historii gier
Kingdom Come zaoferowało mi najlepsze odwzorowanie walki mieczem w historii gier
Opinie

28 stycznia 2025

Gry lutego 2025 - wyruszacie do Czech z Kingdom Come 2, na Żywe Ziemie z Avowed czy na Hawaje z Yakuzą?

Ten miesiąc jest tak po brzegi wypełniony głośnymi tytułami, że niektóre gry uciekły z niego dosłownie na ostatnią chwilę (patrzymy na ciebie, Kaiserpunk). Czy będzie to najlepszy okres 2025 roku, czy to jedynie dopiero początek growego szaleństwa?

Gry lutego 2025 - wyruszacie do Czech z Kingdom Come 2, na Żywe Ziemie z Avowed czy na Hawaje z Yakuzą?
Gry lutego 2025 - wyruszacie do Czech z Kingdom Come 2, na Żywe Ziemie z Avowed czy na Hawaje z Yakuzą?
Opinie

22 maja 2024

Oto najlepsze nadchodzące RPG-i 2024 roku - te 10 gier warto mieć na oku

Czy w tym roku zagramy jeszcze w jakiegoś RPG-a, który przejdzie do historii i dostarczy nam masy wrażeń? Możliwe – na te gry czekamy szczególnie.

Oto najlepsze nadchodzące RPG-i 2024 roku - te 10 gier warto mieć na oku
Oto najlepsze nadchodzące RPG-i 2024 roku - te 10 gier warto mieć na oku

Wiadomości

Trzeci dodatek do Kingdom Come: Deliverance 2 w końcu ma datę premiery. Ukaże się w dniu wyjątkowym dla Polaków

Trzeci dodatek do Kingdom Come: Deliverance 2 w końcu ma datę premiery. Ukaże się w dniu wyjątkowym dla Polaków

Warhorse Studios ujawniło datę premiery trzeciego dodatku do Kingdom Come: Deliverance II. Mysteria Ecclesiae zadebiutuje za mniej niż miesiąc.

gry

Kamil Kleszyk

23 października 2025 18:10

Trzeci dodatek do Kingdom Come: Deliverance 2 w końcu ma datę premiery. Ukaże się w dniu wyjątkowym dla Polaków
Na ekranie Henryk, na scenie potężna orkiestra. Byłem na koncercie w Pradze, który udowadnia, że muzyka z gier to prawdziwa sztuka

Na ekranie Henryk, na scenie potężna orkiestra. Byłem na koncercie w Pradze, który udowadnia, że muzyka z gier to prawdziwa sztuka

Prawie dwa tygodnie temu wybrałem się do Pragi na bardzo wyjątkowe wydarzenie, które pozwoliło mi ponownie przeżyć historię Henryka ze Skalicy i wysłuchać „Ody do Henryka” po czesku.

pozostałe

Maciej Bogusz

30 września 2025 14:07

Na ekranie Henryk, na scenie potężna orkiestra. Byłem na koncercie w Pradze, który udowadnia, że muzyka z gier to prawdziwa sztuka
2025 rok zachwyca nawet bez GTA 6. Już teraz można go nazwać najlepszym od bardzo dawna, a do końca jeszcze daleko

2025 rok zachwyca nawet bez GTA 6. Już teraz można go nazwać najlepszym od bardzo dawna, a do końca jeszcze daleko

Rok 2025 od początku zapowiadał się wyjątkowo dla graczy – i jak pokazują ostatnie miesiące, już teraz spełnił te oczekiwania z nawiązką.

gry

Kamil Kleszyk

26 września 2025 20:00

2025 rok zachwyca nawet bez GTA 6. Już teraz można go nazwać najlepszym od bardzo dawna, a do końca jeszcze daleko
Współtwórca Red Dead Redemption 2 i GTA rozłożył na czynniki pierwsze otwarty świat Kingdom Come 2 i jest pod wielkim wrażeniem, mimo kilku niedociągnięć

Współtwórca Red Dead Redemption 2 i GTA rozłożył na czynniki pierwsze otwarty świat Kingdom Come 2 i jest pod wielkim wrażeniem, mimo kilku niedociągnięć

Były specjalista Rockstar Games ds. środowiska, który współtworzył m.in. GTA 6, przeanalizował świat gry Kingdom Come: Deliverence 2. Pozytywnym rezultatem tego badania podzielił się sam Daniel Vavra, czyli współzałożyciel Warhorse Studios.

gry

Maciej Gaffke

24 września 2025 18:03

Współtwórca Red Dead Redemption 2 i GTA rozłożył na czynniki pierwsze otwarty świat Kingdom Come 2 i jest pod wielkim wrażeniem, mimo kilku niedociągnięć
Kingdom Come: Deliverance 2 stało się jeszcze doskonalsze niż na premierę. Teraz RPG nie powinno mieć problemów z kontrolerami Sony

Kingdom Come: Deliverance 2 stało się jeszcze doskonalsze niż na premierę. Teraz RPG nie powinno mieć problemów z kontrolerami Sony

Kingdom Come: Deliverance 2 doczekało się nowej łatki. Hotfix 1.4.2 rozprawia się z problemami podstawowej wersji tej gry RPG.

gry

Krystian Pieniążek

21 października 2025 12:05

Kingdom Come: Deliverance 2 stało się jeszcze doskonalsze niż na premierę. Teraz RPG nie powinno mieć problemów z kontrolerami Sony
Fani Kingdom Come: Deliverance, to dla Was. Nadchodzi epicki koncert z muzyką z obu części gry

Fani Kingdom Come: Deliverance, to dla Was. Nadchodzi epicki koncert z muzyką z obu części gry

W przyszłym roku we Wrocławiu odbędzie się wyjątkowy koncert z muzyką z serii Kingdom Come: Deliverance. Bilety są już dostępne do kupienia.

gry

Marcin Bukowski

23 września 2025 10:01

Fani Kingdom Come: Deliverance, to dla Was. Nadchodzi epicki koncert z muzyką z obu części gry
Twórcy Kingdom Come: Deliverance 2 musieli przerobić niemal całą grę dla tej jednej funkcji. Silnik nie był stworzony dla HDR

Twórcy Kingdom Come: Deliverance 2 musieli przerobić niemal całą grę dla tej jednej funkcji. Silnik nie był stworzony dla HDR

Kingdom Come: Deliverance doczekało się obsługi technologii HDR, która została wprowadzona w patchu 1.4. Aby ją zaimplementować, twórcy byli zmuszeni do przerobienia wielu elementów swojego dzieła.

gry

Krystian Pieniążek

16 września 2025 06:43

Twórcy Kingdom Come: Deliverance 2 musieli przerobić niemal całą grę dla tej jednej funkcji. Silnik nie był stworzony dla HDR
Twórcy Kingdom Come ratują zwolnionych deweloperów, zatrudniając ich szefa i pracowników

Twórcy Kingdom Come ratują zwolnionych deweloperów, zatrudniając ich szefa i pracowników

Szef zespołu pracującego nad The Guild: Europa 1410 przeniósł się, wraz z częścią deweloperów, do znanego z Kingdom Come: Deliverance studia Warhose.

gry

Adrian Werner

12 września 2025 12:51

Twórcy Kingdom Come ratują zwolnionych deweloperów, zatrudniając ich szefa i pracowników
Kingdom Come: Deliverance 2 otrzymało nowe, sekretne zakończenie. Aby całkowicie zmienić bieg historii, trzeba jednak przelać morze krwi

Kingdom Come: Deliverance 2 otrzymało nowe, sekretne zakończenie. Aby całkowicie zmienić bieg historii, trzeba jednak przelać morze krwi

Nowo odkryte zakończenie dodaje do Kingdom Come: Deliverance 2 interesującą puentę. Może bowiem kryć się w nim wskazówka na temat dalszych losów Henryka.

gry

Danuta Repelowicz

11 września 2025 17:50

Kingdom Come: Deliverance 2 otrzymało nowe, sekretne zakończenie. Aby całkowicie zmienić bieg historii, trzeba jednak przelać morze krwi
Nowe DLC do Kingdom Come: Deliverance 2 uniknęło losu pierwszego dodatku. Tym razem naprawdę spodobało się graczom

Nowe DLC do Kingdom Come: Deliverance 2 uniknęło losu pierwszego dodatku. Tym razem naprawdę spodobało się graczom

Warhorse Studios wydało nowy dodatek do Kingdome Come: Deliverance 2. Legacy of the Forge zbiera znacznie lepsze oceny od poprzedniego DLC.

gry

Marcin Bukowski

10 września 2025 14:40

Nowe DLC do Kingdom Come: Deliverance 2 uniknęło losu pierwszego dodatku. Tym razem naprawdę spodobało się graczom
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Kingdom Come: Deliverance 2.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Kingdom Come: Deliverance 2:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
(1080p, 30 fps) Intel Core i5-8400 / AMD Ryzen 5 2600, 16 GB RAM, karta graficzna 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 580, 100 GB SSD, Windows 10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(1440p, 60 fps) Intel Core i5-13600K / AMD Ryzen 5 7600X, 24 GB RAM, karta graficzna 8 GB GeForce RTX 3060 Ti / 12 GB Radeon RX 6700 XT, 100 GB SSD, Windows 10/11 64-bit.

Ultra wymagania sprzętowe:
(4K, 30 fps) Intel Core i7-13700K / AMD Ryzen 7 7800X3D, 32 GB RAM, karta graficzna 16 GB GeForce RTX 4080 / 20 GB Radeon RX 7900 XT, 100 GB SSD, Windows 10/11 64-bit.

Sony PlayStation 5

PlayStation 5

Wspiera:
30 fps w 4K

Microsoft Xbox Series X/S

Xbox Series X/S

Wspiera:
XSX: 30 fps w 4K | XSS: 30 fps w 1440p

Dodatki

Lista dodatków do gry Kingdom Come: Deliverance 2:

Kingdom Come: Deliverance 2 - Mysteria Ecclesiae

Kingdom Come: Deliverance 2 - Mysteria Ecclesiae

PCPlayStationXbox

Dodatek

marzec 2026

RPG

Trzecie fabularne rozszerzenie do gry RPG studia Warhorse wydanej w lutym 2025 roku – Kingdom Come: Deliverance II. Mysteria Ecclesiae skupia się na tajnej misji, którą Henryk wykonuje, wstąpiwszy do klasztoru w Sedlcu (niedaleko miasta Kutna Hora).

Kingdom Come: Deliverance 2 - Mysteria Ecclesiae
Kingdom Come: Deliverance 2 - Legacy of the Forge

Kingdom Come: Deliverance 2 - Legacy of the Forge

PCPlayStationXbox

Dodatek

9 września 2025

RPG

Drugie fabularne rozszerzenie do gry RPG studia Warhorse wydanej w lutym 2025 roku – Kingdom Come: Deliverance II. Legacy of the Forge pozwala Henrykowi otworzyć kuźnię i zgłębić dziedzictwo swojego ojca, Marcina.

6.3

GRYOnline

7.5

Gracze

Kingdom Come: Deliverance 2 - Legacy of the Forge
Kingdom Come: Deliverance 2 - Komu śmierć malowana

Kingdom Come: Deliverance 2 - Komu śmierć malowana

PCPlayStationXbox

Dodatek

15 maja 2025

RPG

Pierwsze fabularne rozszerzenie do gry RPG studia Warhorse wydanej w lutym 2025 roku – Kingdom Come: Deliverance II. Brushes with Death opowiada o tajemniczym artyście uwikłanym w sieć intryg, któremu pomaga Henryk, i dodaje mechanikę malowania tarcz.

5.6

GRYOnline

6.8

Gracze

Kingdom Come: Deliverance 2 - Komu śmierć malowana

Oceny gry

Średnie Oceny:

9.1

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 32 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.2

Ocena Graczy

Średnia z 777 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

9.4

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 89214 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
8.9

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 169 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

9.0
Dariusz Matusiak
PC

Dariusz Matusiak

Recenzent GRYOnline.pl

2025.02.03

Kingdom Come: Deliverance 2 powraca w wielkim stylu! Czeska epopeja narodowa o Henryku ze Skalicy kończy przerwaną 7 lat temu historię w grze jeszcze większej, jeszcze bardziej epickiej i wciągającej. Jednocześnie nadal stawia na realizm!

9.5
lordpilot
PC

lordpilot

Ekspert

2025.05.13

KONIEC. 177 godzin, wykonanych 106 questów. Piękna to była przygoda :)Pół punktu odejmuję za pomniejsze bugi, których nie chciało się Warhorse poprawić od jedynki, w tym kolizje obiektów (np. Orzech przenikający przez drzwi) i zaburzony balans, gdzieś już w połowie gry (za to level capa dobrano perfekcyjnie - niewiele zabrakło, ale jednak głównego poziomu 30, nie wbiłem).Mocny kandydat do gry roku, ciężko mi się było oderwać. Teraz sprawdzę, co tam Francuzi przygotowali, znienacka, bo nie planowałem :).

8.5
Bigos-86
PC

Bigos-86

Ekspert

2025.03.30

KCD2 to jednak z 3 gier, na które czekałem w tym roku i z tych trzech gier - jedyna o której byłem pewien, że będzie dobra. Pozostałe to HoMM: The Olden Era (nie wiem, czy będzie dobra) i Gohtic Remake (raczej sądzę, że będzie średnia, ale seria Gothic to moja gra życia, więc nadzieja umiera ostatnia). Ale do sedna - uważam, że KCD2 jest słabsza od poprzednika, ale nadal bardzo dobra. Prawie w każdym aspekcie jest to poprawiona wersja jedynki, ale jak dla mnie, gdzieś w tym nawale poprawek trochę zagubiono (trochę) wyjątkowego klimatu, którym część pierwsza aż ociekała. Nadal jest miodnie, sielsko, immersyjnie i nadal jest dobry, swojski klimat, ale już nie można go nabierać koparką (jak w pierwszej części) a "tylko" łopatą. Co i tak jest bardzo dobrym wynikiem, żeby nie było :) Grafika jest ładniejsza, mapa/mapy większe, fabuła dobra, mechaniki poprawione (albo dodane nowe), dialogi i zadania poboczne też dają radę. A mimo tego gra wciągała mnie odrobinę mniej. Być może przyczyną tego jest to, że jest moim zdaniem trochę za bardzo rozdmuchana i za duża oraz to, że bywa za bardzo przegadana i momentami pozbawiona akcji. Niemniej bardzo bym się zdziwił, gdyby pod koniec roku nie była mocnym kandydatem do gry roku. Bo choć ma swoje wady, to na każdym kroku czuć, że była robiona z miłością i przez fascynatów. A Heniek to naprawdę swój chłop :)Zalety:- Świetny klimat (choć nie tak dobry, jak w poprzedniej części)- Wymagający, ale sprawiedliwy model walki- Bardzo ładna grafika i piękne, sielskie krajobrazy- Dwie mapy do eksploracji - to naprawdę duża gra- Ciekawa fabuła- Rozbudowane, nieoczywiste i często zmierzające w zaskakującym kierunku zadania poboczne- Humor- Swojskość i sielskość na każdym kroku- Immersyjny świat gry i dobrze odwzorowane uzbrojenie, ubiory i zbroje. W ogóle dużą wagę przywiązano tu do autentyczności - Dobre udźwiękowienie- Dobrze rozbudowane mechaniki z pierwszej części + parę nowych (np. kowalstwo czy piesek)- Jedyna chyba obecnie gra z fabułą (nie mam na myśli gier survivalowych w stylu Medieval Dynasty) w całości oparta na realiach życia w średniowieczu (bez magii czy smoków)- Kilka fajnych detali, jak np. odgłosy kropel deszczu uderzających o metalowe elementy zbroi Henryka - mała rzecz, a cieszy i dodaje immersji :)- Heniek! :)Wady:- Moim zdaniem - gra jest za duża - czasem potrafi zmęczyć swoim rozmachem- Momentami za bardzo przegadana - bywa, że przez parę godzin nawet nie powalczymy- Gdy już wyposażymy się w mocną zbroję, walka potrafi być za łatwa- Łuki i kusze są za słabe- Sporo zadań pobocznych (mimo iż interesujących) wymaga jeżdżenia z punktu A do punktu B i z powrotem przez pół mapy - Za bardzo nie ma co robić z pieniędzmi- Fajnie, że wprowadzili kowalstwo, ale szkoda, że szału nie robi- Nie można przerwać szybkiej podróżyKCD2 jest grą bardzo dobrą, choć mnie wymęczyła, bo chcąc trochę pozwiedzać i porobić zadania poboczne, bardzo mocno wydłuża się rozgrywkę, która często w zamian nie oferuje zbyt dużo akcji czy większych emocji (nie mówię o głównej fabule). Mimo tego, jest to obowiązkowy tytuł nie tylko dla fanów gier RPG w średniowieczu, ale też i historii, bo to jak bardzo przywiązano tu wagę do oddania realiów życia w XV w. jest imponujące. Przejście gry i zdobycie osiągnięcia za zaliczenie ponad 90% wszystkich dostępnych w grze zadań, zajęło mi 165 godzin. To naprawdę dużo. Jakby twórcy poszli trochę mniej w ilość (dwie spore mapy) a więcej w różnorodną zawartość (trochę więcej akcji poza główną fabułą) to byłoby idealnie. A tak jest "tylko" bardzo dobrze: 8,5/10.

8.5
Harry M
PC

Harry M

Ekspert

2025.03.27

113h-wszystkie misje Wyśmienity i mega wciągający tytuł, niestety z niemałymi wadami Piękna grafika, cudowna muzyka, świetny i klimatyczny interfejs Niezły rozwój postaci, ale miejscami za mało znaczący Bardzo dobrze prowadzona fabuła-wyborny, długi finał. Bardzo dobre dialogi i interesujące i głębokie postaci Świetne misje poboczne i ich struktura, ale beznadziejnie gra rzuca znaczniki po całej mapie. Powtarzające się modele i VA Znikomy efekt naszych czynów - postaci zapominają co dla nich zrobiliśmy i kim jesteśmy co bardzo mocno psuje immersję Walka zbyt uproszczona, sama gra za łatwa

10
Messerschmitt
PC

Messerschmitt

Ekspert

2025.03.13

Wreszcie ukończyłem KCD 2. Przypłaciłem to niewyspaniem, ale jak już wkroczyłem na ścieżkę do finału, to nie chciałem przerywać oraz rozrzedzać doświadczenia. I muszę przyznać, że było warto. Ostatnie godziny, począwszy od wątku z legatem, dały mi bardzo dużo radochy. Koło 4 zmęczony ale zadowolony, oglądałem z uśmiechem napisy końcowe.Spędziłem w grze około 130h i jest to pierwszy tytuł od lat, który przy tak gigantycznym przebiegu, cieszył mnie do samego końca. Szczerze mówiąc chętnie rozpocząłbym nową grę.Jeśli chodzi o plusy, jest ich wiele :). KCD 2 ma cudowny klimat i historię. Postaci są fantastycznie nakreślone i po spędzeniu dłuższego czasu w wirtualnych, średniowiecznych Czechach naprawdę polubiłem ekipę towarzyszącą graczowi. Mechanika również bardzo mi się podoba. Nacisk na immersję, nieśpieszne tempo rozgrywki i stawiane graczowi wymagań, poczucie bycie cianiasem na starcie - wszystko to działa świetnie. Twórcy co rusz popisują się kreatywnością i tworzą niezwykle ciekawe misje. Świetnie przy tym grają emocjami. Ogólnie jestem absolutnie zachwycony jak fantastycznie wszystkie elementy spinają się w całość. Oczywiście gra nie jest idealna - dla mnie największym (i jednym poważnym) minusem jest problem z balansem. O ile w pierwszej części gry jest dobrze, gracz pnie się po szczeblach rozwoju i czuje, że powoli zaczyna coś potrafić, tak w drugim rozdziale większość umiejętności mam wysoko rozwiniętych i człowiek może przebierać w możliwych rozwiązaniach: przegadać, onieśmielić charyzmą, użyć wiedzy, znajomości alchemii, przekraść się czy stłuc na kwaśne jabłko - wybieraj graczu. Zbyt łatwo i za szybko stajemy się mega wszechstronni. Dodatkowo walka staje się naprawdę prosta (i to bez psa oraz celowo zakładając słabszy pancerz). Bardzo liczę na jakieś poprawki w tym zakresie i mam nadzieję, ze Hardcore mode rozwiążę część problemów. W ostateczności pozostają mody - są już opcję na utrudnienie walki, spowolnienie wbijanych poziomów, etc.Pomimo tego problemu (oraz drobnych gliczy), gra i tak jest absolutnym fenomenem. Dla mnie jedna z najbardziej wciągający i immersyjnych przygód jakich doświadczyłem jako gracz. Z pewnością wrócę do gry po premierze wszystkich DLC i zacznę nowe przejście z jakimiś ciekawymi modami.

8.0
xKoweKx [stalker.pl]
PC

xKoweKx [stalker.pl]

Ekspert

2025.03.07

Ukończone po 130h i bawiłem się bardzo dobrze. Świetny stan techniczny, bardzo ładna grafika, urozmaicone questy poboczne i fenomenalnie zaprojektowany świat zachęcający do eksploracji, bo niektóre rzeczy i mini-questy są ukryte poza jakimikolwiek znacznikami na mapie. Jednak mimo wszystko jedynkę cenię sobie minimalnie bardziej. Średnio spodobała mi się główna fabuła (dużo pierdololo politycznego), niby ładny ale trochę uciążliwy interfejs w niektórych miejscach, na siłę wciśnięty gejowski wątek i co najgorsze - gra jest potwornie łatwa. Sznapsów może użyłem paru, alchemią nie zajmowałem się w ogóle, mikstur poza Nocnym Jastrzębiem nie piłem bo nie widziałem potrzeby, a "bossów" pokonywałem na dwa hity. Brakowało mi poziomu trudności z jedynki, gdzie nawet głupia szybka podróż w nocy to było ogromne ryzyko że napadną cię bandyci z psami, z którymi nie miałbyś szans. Przejdę drugi raz w trybie hardkorowym jak go wydadzą.

9.5
Bukary
PC

Bukary

Ekspert

2025.03.07

Wszystko, co dobre, kiedyś się kończy... po 119 godzinach.Zdecydowanie jedna z najlepszych gier (nie tylko RPG), w jakie miałem kiedykolwiek przyjemność zagrać.Teraz powłóczę się pewnie po obu mapach i będę podziwiał widoki, testując różne modyfikacje, a za kilka dni, gdy ukaże się wielka łatka, zacznę przygodę od początku. Nie mogę się już doczekać kolejnych DLC-ków.

10
PC

Legalizex

Ekspert

2025.03.06

Właśnie po miesiącu grania ukończyłem grę, wszystkie zadania główne i poboczne, więc mogę ocenić. Ta gra jest olbrzymia, ostatni raz tak długo przechodziłem grę chyba przy AC Valhalla z wszystkimi DLC.To jedna z najlepszych gier w jakie grałem, już w poprzedniej części się zakochałem lata temu, a tutaj niemalże wszystko jest lepsze. Twórcy ogarnęli silnik i gra działa dużo lepiej niż jedynka, a grafika jest po prostu przepiękna. Raz jadąc na koniu podczas deszczu w grze obraz był po prostu fotorealistyczny, aż musiałem to nagrać bo nigdy nie widziałem tak ładnie wyglądającej gry.Szczególnie postęp względem jedynki się dokonał jeśli chodzi o walkę. Jest podobnie zrobiona, a jednak dużo przyjemniejsza, taka płynna i mięsista.Fabuła bardzo ciekawa, szczególnie dla kogoś kto lubi realia historyczne. Dokończenie historii z jedynki i możliwość zemsty na złodupcach. Zakończenie mogłoby być co prawda nieco bardziej rozwinięte, bo mam wrażenie że było dosyć krótkie jak na taką długą historię.Świetne postacie, brakowało tylko Teresy, no ale Katarzyna godnie ją zastąpiła.Gra na premierę jest w lepszym stanie technicznym niż pierwsza część po wszystkich patchach. Kilka niedoróbek jest - nie mogłem wykonać zadania pobocznego "Droga zamknięta" bo żołnierze nie respili się a po wyjściu z tunelu/kopalni zostawał pogłos podczas dialogów, ale to jest coś co mam nadzieję zostanie szybko naprawione.Problem jest też z balansem. Gra jest łatwiutka, dużo łatwiejsza niż 1 część. Żadna walka ani quest nie sprawił mi najmniejszego problemu. Głupio było tak pokonywać Jana Żiżkę czy Zawiszę Czarnego trzema machnięciami mieczem. Do tego w grze bardzo szybko Henryk staje się obrzydliwie bogaty. Pod koniec gry miałem całą skrzynię sprzętu pozbieranego z wrogów który gdyby chciało mi się to sprzedawać na bieżąco kupcom byłby warty pewnie z pół miliona groszy.Jak dla mnie gra roku, wątpię że cokolwiek w tym roku to pobije.

9.5
PC

psyh0zzy

Ekspert

2025.03.04

W weekend i ja ujrzałem napis "The End", i mam mega kaca gamingowego. Dotychczas miałem tak tylko po RDR2 i Cyberpunku. Snuje się jeszcze po tym pięknym świecie, wbijam achivki do platyny, ale serio smutno, że to już koniec.Jedyne, co mi trochę zgrzytało, to balans. Dla mnie, weterana części pierwszej, szybko zrobiło się za łatwo. Żaden pojedynek nie nastręczył mi najmniejszych trudności -Jedynie starcia z przeważającą liczbą wrogów wymagały nieco więcej sprawności, ale wciąż w KCD1 było trudniej. Sama walka zrealizowana jest lepiej, jest bardziej dynamiczna, efektowniejsza, chociaż wciąż realistyczna, ale statsy przeciwników możnaby jednak podkręcić.Z drugiej strony, to co mnie absolutnie zachwyciło i dla mnie stawia KCD2 w topce najlepszych gier jeśli nie wszechczasów, to przynajmniej ostatnich dwóch dekad, to scenariusz. Fabuła, chociaż nie jest rewolucyjna, poprowadzona jest znakomicie - mamy upadki i wzloty, znakomite postaci drugiego i trzeciego planu, niejednoznaczne wybory i charaktery. Jest przezabawnie (Komar i papieski legat), jest mrocznie, jest epicko i jest nawet wzruszająco (tu znów Komar i jego ostatnia modlitwa - kurde, po trailerze obawiałem się tej postaci, ale wyszedł im wspaniale). Do tego nie odnotowałem ani jednego side-questa, który byłby chamskim zapychaczem. Próbował to robić Wiedźmin 3, z różnym skutkiem, Cyberpunkowi udała się ta sztuka dopiero w Widmie Wolności, gdzie każdy kontrakt miał swoją krótką, acz ciekawą historię, jakiś plot-twist, czy konieczność dokonania (nawet jeśli tylko iluzorycznie) jakiegoś wyboru. W KCD2 od początku do końca, side-questy to perły. Z głupiego przyniesienia wieśniaczce kamyka, robi się cała kampania, gdzie trzeba odbijać jeńców, tłuc się po gębach, czy leczyć chłopa z PTSD! Tak to się powinno robić! Nie będę się rozwodził nad innymi elementami, bo żaden ze mnie recenzent, a z resztą wszystko już zostało powiedziane, ale mam parę ogólnych przemyśleń po wszystkim, tak o samej grze, jak i luźno powiązanych.1. Dlaczego decyzyjność w gamedevie wciąż pozostaje w rękach prezesów i korpoludków? Wystarczy pozwolić robić gry graczom - ludziom, którzy rozumieją to medium i robią je z pasją, zamiast rozkminiać modele biznesowe i gry usługi, a gra staje się instant hitem. Ja rozumiem, że gra to produkt, który musi na siebie zarobić, ale gamedev od lat goni za własnym ogonem, a Warhorse pokazuje, że można inaczej. Rozumieją to filmowcy - największe kasowe hity, to z reguły dzieła tych reżyserów, którzy sami są pasjonatami kina. Kiedy zrozumieją to w gamedevie?2. Jak to jest, że większość deweloperów nie potrafi napisać dobrego scenariusza? W ostatniej dekadzie wydano może max 5 tytułów, których historia naprawdę wciąga i zostaje z graczem na dłużej. Bez dobrej historii, nie ma dobrej gry, szczególnie single player. A jak czytam streszczenia fabuł kolejnych powstających gier, szczególnie RPGów, to mam wrażenie, że w tej branży pracuje pięciu scenarzystów, gdzie czterej nienawidzą swojej roboty, a każdy ma abonament premium na ChataGPT.3. Woke/DEI - czy KCD2 jest woke. No jeszcze jak?! Pomagamy ciemiężonym mniejszościom (cyganie/żydzi), zaprzyjaźniamy się z czarnoskórym muzułmaninem, a opcjonalnie możemy nawiązać homoseksualną relację. I co? Go woke, go broke? Nic z tych rzeczy. Tematy dziś uznawane za woke były obecne w grach zanim cała ta banda frustratów w ogóle wpadła na taki termin jak woke. Ale dopóki gra jest dobra, przeszkadza to chyba tylko najbardziej zacietrzewionym. Twórcy, chcecie propagować idee inkluzywności w rozrywkowych tekstach kultury? Doskonale! Ale w takim razie twórzcie dobre produkty, do cholery. Dobra gra z elementami woke się obroni. Gówniana gra z elementami woke to woda na młyn wszystkich sfrustrowanych anty-wokistów. It's that simple! 4. Przed KCD2 ogrywałem Stalkera 2 i uderzyło mnie to, jak mniej więcej w połowie gry ta gęsta, mroczna atmosfera, która z początku zachwycała, zaczęła mnie męczyć i nużyć. Serio, gra na +80h rozgrywki nie może być wyłącznie, mroczna, gęsta i epicka. Bez kontrapunktu w postaci odrobiny humoru, w którymś momencie to zaczyna przytłaczać. A w RPGach ciągłe wojny bogów, omnipotentni złodupce i decyzje zmieniające losy całego świata to już w ogóle powodują refluks. 5. Trochę apropo punktu 4. czeskie podejście do ich narodowego etosu, to jest czyste złoto. Mamy wielkie sprawy, wielką wojnę, zmagania królów, ale nie ma tu czarno-białych postaci i nawet wielcy bohaterowie są pokazani zwyczajnie po ludzku. Weźmy takiego Zizkę - dla Czechów to taki sam kaliber postaci, jak dla nas Józef Piłusudski. A teraz wyobraźmy sobie, że robimy grę w historycznych realiach, gdzie marszałek jest jednym z głównych NPCów, a nasz protagonista toczy z nim walkę, w której wybija mu przednie zęby, zmuszając do zapuszczenia jego ikonicznych wąsów. Stawiam perły przeciwko orzechom, że byłaby afera.W całym tym wywodzie zmierzam do tego, że myśląc jedynie w kategoriach biznesowych, ciężko zrobić dobrą grę. O grach trzeba myśleć w kategorii sztuki, dopiero wtedy jest szansa, że powstanie coś naprawdę dobrego. A dobra gra może być progresywna, może poruszać poważne, kontrowersyjne i polaryzujące wątki, ale dopóki robi to z wyczuciem, nadal będzie po prostu dobra. I na siebie zarobi. I większość będzie zadowolona. I cieszę się, że Warhorsom się to udało. Czekam na hardcore mode i DLC, i zaczynam nieśmiało fantazjować o KCD3, bo w sumie zakończenie zostawia miejsce na kontynuację, a zobaczyć wesele (a jeszcze lepiej wieczór kawalerski) Jana Ptaszka to byłoby naprawdę coś!

9.5
BFHDVBfd
PC

BFHDVBfd

Ekspert

2025.02.11

Ukończyłem gre, pora na finalne wnioski.Plusy:- Grafika i działanie gry - gra wygląda pięknie i chodzi jeszcze lepiej. Po wtopie jaką było działanie KCD1 na premierę, myślałem że w tym przypadku będzie podobnie, ale zostałem pozytywnie zaskoczony. Zero bugów w questach, czy soft locków. Kilka razy gra stanęła na wiecznym loadingu, ale to w sumie tyle z bugów przez które musiałem wychodzić z gry.- Questy - misje główne są świetnie, każda jest pomysłowa i dzieje się dużo szczególnie w drugiej połowie gry, nie ma nawet czasu aby trochę odetchnąć i robić misje poboczne. Misję na Dworze Włoskim zapamiętam jako jedną z najlepszych misji w grach. Nie zrobiłem wszystkich zadań pobocznych, ale te z początku gry były okej, na poziomie KCD 1. W Kuttenbergu również wykonałem kilka misji pobocznych i każda była okej. Nie na poziomie Cyberpunka lub Wiedźmina, ale na przyzwoitym poziomie.- Postacie - świetne, jedne z lepszych w grach szczególnie jak ich poznamy bardziej w drugiej połowie gry. Cała banda zalicza się do mojej topki ulubionych postaci w grach ever.- Muzyka - co tu dużo mówić, majstersztyk. Świetnie nadaje ton każdej ze scen.- Walka i mechaniki RPG - Najlepsza mechanika RPG jaka powstała, czyli uczenie się poprzez praktykę. Wszystko się leveluje naturalnie wraz z progresem, a nie tak jak w innych grach dodamy sobie punkt do otwierania zamków i nagle możemy otwierać każdy z nich. Walka podoba mi się bardziej niż w jedynce. W jedynce była okej, ale była zbyt toporna i mało widowiskowa. Teraz czuć każde uderzenie w pancerz lub ciało. Gdy trafimy na dobrze opancerzonego przeciwnika to potrafi być bardzo trudno. Świetnie się walczy w tej grze.- Cutscenki i ogólna filmowość - takich cutscenek nie powstydziłby się Kojima ani Rockstar. Świetnie to wszystko wygląda, szczególnie bitwy. - Dialogi i gra aktorska - Czytać takie dialogi to przyjemność po tych wszystkich żenujących Vailguardach czy innych Assassynach. Gra aktorska to top topów szczególnie główne postaci jak Henryk, Ptaszek, Boguta i reszta. W cutscenkach widać każdą emocje na twarzy postaci. Gorzej już to wypada w samej grze, ale i tak lepiej od większości gier na rynku.- Zakończenie (po części) - Minusy:- Bitwy - Szczerze mówiąc im dalej w las tym lepiej, ale i tak spodziewałem się troszeczkę więcej po bitwach. Na pierwszej mapie bitwy są żenująco słabe. Na drugiej jest już trochę lepiej, ale i tak daleko od ideału który miałem w głowie po zwiastunach. A może to po prostu moje zbyt wysokie oczekiwania.- Romanse - Po świetnych romansach w Cyberpunku czy też w FF Rebirth, tutaj są zrobione strasznie kiepsko. Kobiety są ładne, ale widziałem duży brak konsekwencji w tym co postać z którą romasujemy mówi, a tym co robi później. Dialogi w tym aspekcie też się różnią. Raz Henryk ma ciekawy dialog zbliżający go z tą postacią, żeby w następnej rozmowie powiedzieć "Ładne cycki" jak jakiś prostak. - Zakończenie (po części) - Podsumowanie:Gra jest świetna, jedna z najlepszych gier w jakie grałem w życiu. Dużo jeszcze mam w tej grze do odkrycia i na pewno wrócę za rok po wydaniu wszystkich DLC. Niesamowita przygoda którą zapamiętam na długo.

9.0
Oolepec
PC

Oolepec

Gracz

2025.08.13

Gra udana, choć nierówna. Gdzieś w 3/4 stała się nużąca, ale ostatnia wielka misja była cudowna. Z silnika wyciągnęli co się dało i widać było ograniczenia. Już nie ta magia co w jedynce, ale klimat pozostał. Na pewno czekam na część trzecią i chciałbym,żeby poszli bardziej w głębię świata i więcej interakcji z otoczeniem, czy np. Możliwość rozbijania obozów, spania w stodołach, rozmów z mieszkańcami itd. No i na pewno najwyższy czas na lepszą grafikę.

9.0
Szczubi
PC

Szczubi

Gracz

2025.06.20

Sterowanie na konsoli jest trochę toporne, tak samo jak poziom trudności na samym początku gry. Wystarczy jednak pograć kilka godzin, żeby wsiąknąć ten świat i nie móc się oderwać. Polecam wszystkim którzy pokochali takie gry jak Gothic czy Wiedźmin.

10
PC

damians2

Gracz

2025.06.12

Kończę dziś historię Henryka że Skalnicy i druga część wbiła mnie w podłogę, humor, wojny, bitwa oraz historia to co ten tytuł nam daje, mimo że miałem lekkie bugi albo problem klatkach ale ja nie patrzę na to, patrzę na to co twórcy stworzyli, to był majstersztyk no nie umiem tego wyrazić, a jeszcze jak dodali rożne języki albo Polaka to byłem posiekany ze śmiechu , a zarazem płakac mi się chciało kiedy komar się modlił, super , super i jeszcze raz super, nie chce spojlerowac dlatego nic nie będę rozwijał daje mocną 10/10 i proszę ludziska skończcie patrzeć wszystko na grafikę, rozdzielczości lub parametry , to nie ma sensu bo sami się tym dławicie a gra jest wyjątkowa i godna tego że gra w średniowieczu też się da zrobić ale to nie o to tu chodzi.Czytam czasem wasze komentarze i powiem krótko co ma piernik do wiatraka,Gra jest the best jest i koniec kropka.Ludzie co ogrywali starego goyhica np to nie patrzeli na grafikę tylko grywalność i fabułe tak powinno się oceniać gry, opowiadać o nich a nie że bo silnik, bo FPS, bo grafika.Twórcą się udało taką perełke stworzyć że przetrwa nawet 100 lat, zdajcie się na to że tak powinno się gry RPG tworzyć.

9.0
Lateralus
PC

Lateralus

Gracz

2025.04.28

W końcu wątek główny ukończony :)) trochę to zajęło ale warto było porwać się tej historii i temu światu.Opowieść naprawę epicka, pięknie poprowadzona, ze zmianą tempa, narracji, dojrzała, ma wiele momentów które wbiją sie w pamięć i zapiszą sie w historii gier, jak i zwrotów akcji... które już czasem zaczynały jednak drażnić, jak i dialogi. Ciągle było pod górkę jak by było mało :)) a my byliśmy tym super bohaterem co ratuje wszystkich z opresji(koksów, kraj!) i sytuacji niemal nie do ogarnięcia przez zwykłego śmiertelnika, tyle wysiłku... co tak naprawdę guzik było to wszystko warte, tylko poklepanie po ramieniu i miłe słówo...Naprawde można by wiele o tym porozmawiać i co się udało w grze super, co słabiej, co na tak a co na nie itd. Bo gra jest ogromna. Z perspektywy pierwszoosobowej czuć tą odległość, wielkość, prędkość... Rzadko kiedy w grach jest tak dobrze to zronione.Ale tak po krótce.Grafika, świat przedstawiony, przyroda, oprawa muzyczna, różne "smaczki" i detale, coś pięknego trafione w punkt, wspaniale zrobiona robota.Rozwój postaci bardzo dobry, wiele możliwości i intuicyjny.Mimo że gra w kilku kwestiach może i jest drewniana, topornie zrobiona, niektóre rzeczy są "umowne i na słowo honoru" :P i aż momentami karykaturalna ale to wiele temu nie ujmuje ;) bo jednak sobie trzeba "dopowiedzieć" i przymrużyć oko.Też ciekawe skąd wpadli na taki pomysł i takie rozwiązane by akurat miejscami grać jako Boguta :) równie dobrze mógł być ptaszek, żyżka czy katarzyna :)Spotkanie z Ulic, epickie! (Kamień z serca)I jedna z takich misji nieszablonowych która naprawdę była wspaniale zrobiona to... jak boguta był za wysłannika, no coś pięknego ! :D choć co do misji to było ich naprawde kilka ciekawie zrobionych i ukłony za to. Fajnie to zrobili :)A Komar chyba najbarwniejsza najśmieszniejsza postać i to na duży plus! Jak i sporo nawiązań do Polski i Polaków, miło <3 Gra ma wiele wiele plusów i pozytywnych rzeczy, choć minusy też się znajdą, ale to głównie ze strony technicznej, gameplay-u.Fajnie że wiele misji można zrobić na kilka sposobów i gra nas o tym nie informuje, nie prowadzi za rękę, mamy dowolność, nie mamy korytarza, (choć poniekąd prowadzi jeśli chcemy iść na skróty i odbębnić tylko), i to daje niezły fun! Ale czasem warto wczytać się w dziennik i nie w to co nam pokazuje cele (a,b,c,d etc) a to co Henryk pisze w tym dzienniku i tam są nakreślone czasem różne nieoczywiste sugestie :)Oczywiście kila razy zrobiłem ukończyłem coś na co pewnie twórcy nie wpadli, nie byli przygotowani aż tak i później troche dziwnie to wszystko wyglądało, było pokrętne i nawet śmieszne ;) przez różne sposoby kończenia misji można sobie zamykać dostęp do dalszych misji, aktywności, i gra o tym nie informuje, więc licznik u mnie póki co przed 100 ukończonych wszystkich i wiem że kilku nie ma już możliwości zrobienia.Ktoś gdzieś chwalił w recenzjach że gra ma "unikalne twarze postaci" serio? To powinien być już standard i w żaden sposób nie chwalone jak conajmniej by wszyscy z głównego wątku fabularnego byli inni. No ale za to gorzej już z poboczniakami, strażnikami, sklepikarzami itp. Takich rzeczy nie powinno sie wymagać a być czymś normalnym standardowym by w miare każdy był "inny" lub nie często powtarzający. Co do voice acting... wszystko fajnie, ale do czasu jak słyszymy też głosy głównych bohaterów użyczonych do innych napotkanych postaci i to wypadło średnio. Żyżka, Hynek, Boguta, bergow, kapitan bernard, katarzyna, i wielu innych, troche wytrąciło z immersji. Czasem w rozmowach, cut scenach Henrykowi zmieniała się fryzura jak i ubiór, na taki jaki założyli twórcy, jaki powinien mieć Henryk a my troche to zmodyfikowalismy i późnej dziwnie to wygląda, jak jest raz tak a raz tak :/Gra sama też i poniekąd spoiluje, wystarczy napotkać kogoś, być w jakimś miejscu, później wiele informacji o kimś o czymś znajdziemy w kodeksie, i wiele można wydedukować i się dowiedzieć. I nie trzeba znać historii czech by wiedzieć co i jak się potoczy dalej w grze. Ja nie wiedziałam ale czytając kodeks troche sobie rozgrywke popsułem :/ :) ale mało istotne.Co do takich mankamentów największych to jest walka... jest dobra, ale... jest niestety bardzo randomowa! :/ strasznie nierówna... pojedynek z Erykiem dosłownie u mnie trwał 3 sekundy, a miało być tak epicko i trudno... gdzie nieraz jakiś bandyta zza krzaka dwał popalić i nieraz trzeba było się namęczyć, i walka potrafiła trwać dosyć dłużej, a ktoś inny nie "bos" może być bardziej silniejszy, sprytniejszy, szybszy :/Co ciekawe w przed ostatniej misji tej w nocy co trzeba było konia ukraść... wybiłem dosłownie cały garnizon prażan do nogi! :DD gra niestety w żaden sposób nas za to nie nagrodziła :)Gra w kości ewidentnie ma hendikap :D możemy mieć najlepsze kości ale nic z tego i tak przeciwnik będzie nas doganiał w zależności jaki stosunek punków będzie i czasem rozgrywki niefajnie się toczą wręcz z nierealnymi szansami przeciwnika. Za mało interakcji z otoczeniem, ludźmi jak na taki świat, za mało opcji zarabiania, dobrego zarabiania pieniędzy w różnoraki sposób, bo głównie i najszybciej to jednak z rabunku, grabierzy i później sprzedaż, bo jednak tutaj droga kowala, łowczego jest nieopłacalna. Z misji to też nie ma na co liczyć na jakieś kokosy.Alchemia na początku bardzo przydatna, i duży potencjał, lecz już później jakoś mijało sie z celem cokolwiek tworzyć. Chyba że coś do misji bo nieraz niektóre eliksiry w misjach są potrzebne dla kogoś. Nawet głupiej interakcji z żebrakami nie ma by im dać ileś grosia... tylko mamy możliwość wejścia w ekwipunek i wyrzucenia czegoś z ekwipunku na ulice i może ktoś coś sobie podniesienie, takie średnie to jest. Rzucić jak psu :DW połowie gry, zależy jak kto gra, nie ma co z kasą robić. Ja kończąc wątek główny mam 55 tyś groszy. I nie ma na co wydać, a wszystko mam zakupione z najwyższej półki, najdroższe rzeczy, ekwipunki etc. Zbroja buncfika tak naprawde ssie jak sobie będziemy mogli sami umiejętnie dobrać całą zbroję. Można tu wprowadzić wiele rzeczy i jest potencjał ogromny na rozwój gry i np. można by kupić jakąś swoja posiadłość, kupić jakiś sklep, mieć własny biznes i jakieś tygodniowe przychody z tego, coś by się działo. Możliwości jest wiele na dobrą i ciekawą ekonomie w grze. Chyba że to zamierzone.... bo jesteśmy tylko giermkiem :)Koni w grze nie ma co kupować, zmieniać, kraść, jeśli mamy siwka czy śledzia, to inne konie nie mają podjazdu do nich :)Samo zakończenie gry jest nieoczywiste jak i oczywiste. Wybory dokonywane podczas drogi fabularnej jakieś są ale końcowo raczej nic to nie zmienia... (coś jak Fable, aureola albo rogi), a oczywistym jest to że zakończenie samo w sobie jest na tyle otwarte by można dalej pociągnąć tą historie w dlc jak i nowej części. Dla mnie nie jest to zamknięta opowieść z losami Henryka czy kogoś z tej całej bandy ;) ale co twórcy będą chcieli to zrobią bądź nie.Bardzo przyjemnie się w to gra, grało ;)) Czesi zrobili kawał dobrej, udanej i wartej roboty! Osiągneli ogromny sukces, jak i teraz mają dobry fundament do tworzenia ciekawych gier z fajnymi mechanikami i możliwościami. Gra do której będzie się wracało i też przechodziło raz za razem w inny sposób. Serce leci do Czechów <3P.STak się tylko zastanawiam.... po co oni zrobili, dodali te dinozaury w grze :))

9.0
[Gammorin]
PC

[Gammorin]

Gracz

2025.04.25

Udało mi się skończył grę na maxa prawie. Gra jest świetna według mnie, co prawda walka dużo łatwiejsza i bardziej uproszczona względem 1, ale do przeżycia. Pod koniec to bez trudu można było wyrzynać przeciwników. Momentami też czułem znużenie długością dialogów i jej ilością... Nie mniej świetnie się bawiłem i czuje się usatysfakcjonowany tymi setkami godzin które tam spędziłem. Na pewno będę czekał na DLC i kolejną część, tak samo jak na inne produkcje od tego studia. Po masie marnych i tragicznych rpg jakie wyszyły w tym i zeszłym roku to naprawdę jest perełka. Moja ocena to 9/10 i mocny kandydat do gry roku.

7.5
PC

damianyk

Gracz

2025.04.23

Gra bardzo dobra, odświeżające doświadczenie po wszystkich prowadzących za rękę samograjach. Ale trochę za długa i zbyt przegadana. Moim zdaniem gdyby autorzy poprzestali na jednej mapie i ograniczyli liczbę zadań wyszłoby to grze na dobre. I bynajmniej nie mam problemów z długimi czy powolnymi grami, problemem jest raczej konstrukcja linii fabularnej. Akcja raz przyspiesza, raz spowalnia. Jest dużo polityki, która niespecjalnie mnie obchodzi. Pojawia się dużo nowych postaci do zapamiętania. Samo umiejscowienie geograficzno-historyczne akcji nie ciekawi mnie za bardzo, główny motor napędowy fabuły, czyli wybór pomiędzy zapijaczonym królem a chciwym uzurpatorem był dla mnie obojętny. Motywacje Henryka też trochę banalne. Te wady w połączeniu z monotonią krajobrazu doprowadziły do tego, że niestety musiałem sobie zrobić tygodniową przerwę od grania, przez co nie mogę wystawić jakiejś bardzo wysokiej oceny.

8.5
mackal83
PC

mackal83

Gracz

2025.04.19

Znaczny progres w stosunku do jedynki.100% ukończenie zajęło mi aż 180 godzin.Sporo czasu zabrała mi sama eksploracja świata w tym szukanie tropów w poszczególnych questach oraz powtarzanie misji skradankowych(preferowałem zdecydowanie ciche podejście w ramach możliwości).

10
PC

Garkein

Gracz

2025.04.08

Ta gra to cudo. Praktycznie bez błędów, historia napisana rodem z niezłego thrillera. Mniej survivalu względem jedynki co grze wychodzi na plus. Rewelacyjnie napisane postacie, świat wydaje się żywy. Walka bardziej płynna jak w jedynce, przyjemniejsza. Polecam!

9.0
PC

snorli12

Gracz

2025.03.18

Zakończyłem #kingdomcomedeliverance po pięknych pełnych walki, skradanie się i dluuuugich rozmów, (czasem wkurzających) ale bardzo ciekawych 146 godzinach (? ?¦ ?? ?¦) Będzie to gierka którą zapamiętam na bardzo długo i przejdę jak będzie mi dane jeszcze co najmniej raz. Przymykam oko na lekkie problemy i błędy które były przed patchem 1.2 oraz wywalając się save i z całym szacunkiem daję 9/10 bardzo mało brakowało do ideału! Polecam każdemu bez wahania i nie spieszcie się gra z czasem zyskuje jak nauczycie się otwierać zamki, walczyć oraz skradać a wyborów jest od groma!

7.0
PC

abdulito1

Gracz

2025.02.26

Dobra gierka ale d**y nie urywa, jest lepsza pod każdym względem od jedynki ale dalej ma swoje wady. Momentami zachwyca a momentami sprawia, że zastanawiasz się czy ją usunąć bo po co się irytować w czymś co ma ci sprawiać frajdę, potem nadchodzi fajna cutscenka i gra się dalej.

9.5
Amadeoosh
PC

Amadeoosh

Gracz

2025.02.23

Ta gra jest tak dobra że zmusiła mnie do tego żebym odkopał jakieś konto-trupa sprzed 20 lat żeby napisać jednego posta. To jedna z tych gier po których przejściu czuję pustkę, tak jak po genialnych książkach czy ulubionym filmie na którego kontynuację czekało się latami. Jedna z tych którą zawszę będę wspominał z łezką w oku, tak jak teraz Morrowinda czy pierwsze Dark Souls. To co jest świetne:- immersja, jak się gra w ciemnym pomieszczeniu ze słuchawkami, naprawdę można zapomnieć o tym co się dzieje poza monitorem. Gra doskonale wie kiedy trzymać za rękę a kiedy dać graczowi trochę pogłówkować czy czegoś/kogoś poszukać. Gra w żadnym momencie nie jest wybitnie skomplikowana, ale były momenty kiedy czułem satysfakcję kiedy rozwiązałem problem w jakiś sposób który wymagał ruszenia łbem,- świat, jako osoba która ceni piękno natury mam chyba ze 100 screenshotów samych widoków. Nie ma drugiej gry która tak chwyta kiedy biegnie się o wschodzi słońca przy jakiejś rzeczce i zaczyna przebijać się słońce i naświetla wysokie trawy a w tle pomykają gdzieś sarny, a na horyzoncie mała wieś budzi się do życia. Widoki (w połączeniu z w.w. wysoką immersją) czasem zapierają dech w piersiach.- postaci, gra jest bardzo długa i po takim czasie można naprawdę mocno zżyć się z tą grupą pajaców z którymi ciągle wchodzimy w interakcje,- balansowanie między momentami "spinam dupę bo trzeba uratować kraj" a "teraz się nachleję i zacznę burdę w karczmie", czasem gramy sobie na pełnym relaksie bez stresu, czasem nie mogłem pójść spać bo musiałem wiedzieć co stanie się nieco dalej,- fabuła, są lepsze i gorsze momenty ale to spokojnie dałoby się pociąć w jakiś miniserial,- rozmiar - przejście gry i wszystkich (na jakie trafiłem, nie używałem poradników) questów pobocznych (nie licząc tych ze znajdźkami jak skarby czy zbroja) zajęło mi ~80h a z fast travela korzystałem bardzo dużo. Jak ktoś chce grać bardziej 'sumiennie' i zrobić absolutnie wszystko co się da to 100h zniknie jak nic,- voice acting, muzyka, lepiej chyba być nie mogło,Oczywiście nie jest idealnie, czasem zdarzyły się bugi (ale tylko raz natrafiłem taki upierdliwy, większość była zabawna), gra ma też o wiele za dużo questów gdzie musimy taszczyć na plerach coś ciężkiego (w tym sekwencję która zajęła mi 10 minut+ pod koniec gry), uważam że kuttenberg jest upierdliwie duży (albo powinien mieć chociaż więcej bocznych przejść żeby nawigacja była sprawniejsza. Nie podobało mi się też że 3/4 gry spędziłem w jednym kapturze który mocno podbija charyzmę, mogłem ją mieć wymaksowaną z samej biżuterii i tego kaptura, uważam że maksymalny poziom powinien wymagać nieco więcej wysiłku i fancy ciuszków. Po postach na forach widzę też że przydałby się nieco lepszy tutorial, ludzie nie czają jak działa system przebrań, nagle na wieś wbija nieznany gość w zbroi za 30000 groshenów i diamentowych pierścieniach, po nocy znikają cenne przedmioty z połowy domów, po czym na forach płacz "ej skąd oni wiedzieli że to ja, przecież nikt mnie nie widział jak kradłem" itd :DPiękna przygoda, absolutny diament (z drobnymi ryskami). Gdybyśmy doczekali się trzeciej części (a choć gra jest dużo bardziej "spięta" niż jedynka to nadal są otwarte wątki w tym uniwersum) albo jakiegoś spinoffu będę przeszczęśliwy.

9.0
PC

Arturo1973

Gracz

2025.02.22

Godzinkę temu skończyłem grę. Zasłużone 9/10, prawdziwy hicior. Świetnie, że Boguta pojawia się znacznie częściej niż w pierwszej części. Prawdopodobnie popijawa z Bogutą z KCD 1 zrobiła z niego bardzo popularną osobę ;-)Świetnie poprowadzony wątek główny, quest z Bogutą jako legatem papieskim rewelacyjnie zrobiony. Końcowe oblężenie może ciut za długie, ale dało się wytrzymać. Przyznam, że jeśli chodzi o questy poboczne, to wolałem część 1. Na chwilę obecną KCD 2 to naprawdę duży faworyt do gry roku, choć rzecz jasna nie można tego definitywnie rozstrzygać w lutym. Gratulacje dla twórców za świetną grę.

9.5
PC

JeDi_Wm

Gracz

2025.02.17

Grałem w jedynkę. Pamiętam, jak za każdym razem, gdy zaczynałem, to misja w klasztorze mnie odpychała.Nie lubię skradanek, itp. - męczy mnie to. W tej grze niektóre skradanki fajnie wyhamowywały główny wątek. Są momenty, że "lecisz z fabułą" jak poparzony. Czekasz co będzie dalej, co się wydarzy, co trzeba będzie zrobić.Dałem 9,5 tylko dlatego, że czasami zdarzały mi się crashe. W sumie 2 przez całość. Generalnie gra przekazana do grania w naprawdę zacnej formie - inaczej od konkurencji, która wypuszcza byle szybciej, a później potężnymi update'mi łata wszelkiej maści bugi. Szczerze polecam - uwaga => wciąga jak diabli.

9.5
DexteR_66
PC

DexteR_66

Gracz

2025.02.12

Dzisiaj druga zmiana w pracy, a ja nie potrafię przestać myśleć o tej grze. Co będę robił? gdzie pójdę? jakie dzisiaj zadanie wykonać? dosłownie czuję się jak dzieciak, gdzie kiedyś w szkole myślało się o Gothicu i rozpisywało w zeszycie na lekcji plan działania w grze. Sam się z siebie śmieję w myślach, ale fajne to uczucie, niesamowicie dużo radości daje ta gra.

9.5
mubio1888
PC

mubio1888

Gracz

2025.02.11

Gra wygląda i działa świetnie, Stalker 2 na przykład ma takie okrutne dropy klatek a tutaj nic, wygląda i działa wspaniale, wątek główny nieruszony, mam dostać się na wesele, na razie odkrywam mapę i robię jakieś poboczne, 17 godzin na liczniku, bugów kilka się znalazło jak gdzieś w lasach trawa czy krzewy lewitują w powietrzu, czy ludzie przenikający przez siebie lub raz jeden był w powietrzu nad stołem, no i mam problem z zadaniem młócka w młynie, nie mogę porozmawiać z trzecim parobkiem aby z nim walczyć, samo chodzenie po lasach i słuchanie śpiewu ptaków jest świetne, to jest ta jedna z niewielu gier gdzie gaming sprawia radość jak za dzieciaka, bardzo niewiele jest takich gier, ostatnie dla mnie to Red dead redemption 2, pierwszy Kingdom come i Wiesiek 3

9.5
PC

kacyk71

Gracz

2025.02.11

67h wszystko co moglem na piewrwszej mapie zrobic ,zrobilem i dopiero zacząłem drugą mapę.Ale ta gra jest wielka zarówno rozmiarowo jak i gameplyejowo.Fabuła w jedynce była bardziej przyziemna tu Henio grubo ociera sie o swiat wielkiej polityki u wczesnych Czech dobre zwroty akcji i niezle namieszane jak to w polityce,jest dobrze.I cały czas chce sie grać,mimo ze mam wykokszona postac to nie raz sie schyle po zielsko,pobawie alchemia czy wezme udzial w zawodach luczniczych.Zdarzają się rzeczy niedopracowane ale nie rażą jakos bardzo i jest tego mało.Genialna optymalizacja,prawie bez błedów a gram na ustawieniach eksperymentalnych i nic nie chrupie wiec mysle ze i w Kutenbergu bedzie dobrze.Wady-moim zdaniem za szybko wchodza poziomy i jesli na drugiej mapie nie bedzie trudnych przeciwnikow to zle jest gra zbalansowana i za to też obcinam pół punktu bo powinna być 10,być może wyjdzie jakis mod lub tworcy dodadza poziom trudnosci hard i very hard.Co to ubran z DLC i preordera-wbrew opini oszołoma Kiszaka nic gry nie psują,strój mysliwego nie wiele wnosi do walki na początku gry i można go sobie sprzedac gdy juz mamy jako taki sprzet i w miare kasy, jak ktos nie chce uzywac i miec za łatwo to niech lezy w skryni i sie kurzy.A zbroje Brunszwika warto dopiero zebrac jako jedna z ostatnich misji na pierwszwej mapie,a i tak znalazlem cztery czesci mocniejsze niz w tej zbroi wiec dlugo w niej calej nie polatałem.Polecam gre w kosci z zetonami:)Gra genialna na 10 ale troche skopany balans,za szybko robi sie za latwo.

9.5
PC

zanonimizowany283992

Gracz

2025.02.10

Kurde, o ile pierwsze godziny nie urwały mi dupy (w sumie podobnie jak w jedynce - wszystko się musi rozkręcić, poza tym granie Henrym skrajną niedojdą jest trochę upierdliwe) ale jak już fabuła ruszyła to idzie jak walec. Plot twist, intrygi, niepozorne wydarzenia które dają kupę frajdy (chociażby impra w Semin), ależ w to się świetnie gra. Prawie za każdym razem kiedy odchodzę od kompa czuję się jakbym skończył odcinek serialu który kończy się cliffhangerem. Gra ma też świetny balans między momentami kiedy spina się dupsko a momentami kiedy można 'chłonąć' piękne widoki i robić durne questy dla wieśniaków, często z lekko zabawnym zabarwieniem.Do tego gra działa świetnie (średnio 75FPS jeżeli wierzyć AMD Adrenalin) i momentami wygląda przepięknie na typowym średniaku (12400F, 6700XT, 16GB DDR4) w 1440p i mieszaniną medium/high - czapki z głów. Bugów też prawie nie uświadczyłem poza jakimś śmiesznym clippingiem czy kurczakiem który obracał się 10 razy na sekundę wokół własnej osi, w porównaniu do kaszany technicznej do jakiej już przywykłem w grach o takim scope jest ekstremalnie dobrze.Świetna przygoda - ofc nie mam pojęcia jak się kończy więc nie wiem jakie są szanse na trójkę ale mam nadzieję że to nie ostatnia część - niesamowita i unikatowa perła (no bo serio - nie ma innej takiej gry).

7.0
PC

mamonka

Gracz

2025.02.09

Pora na ocenę tego, jak dla mnie gorsze niz 1, ale to moze być kwestia ze 1 była swojego rodzaju rewolucją, coś jak AC1, czy 2. Gra naprawdę robiła wrażenie, chodź z czasem nużyła. Co do 2, zbyt łatwa, nie jestem zwolennikiem nabijania $$$, ale juz na początku na samych ziołach idzie zarobić w uj $$, za chwilę tez zdobywa się świetny miecz ( szlachecki) czy jakoś tak. Jednak największą bolączką jak dla mnie są męczące mechaniki, ale alchemia, kowalstwo, zupełnie tego nie robiłem, tyle co do questów, za długo, brak automatyzacji. Następna sprawa, zbyt duze skupienie się na questach pobocznych, zbytnie rozwleczenie i jak zwykle liniowa fabuła, np z powieszeniem Ptaszka. Napradę mogle dać tam kilka rozwiązań. Tak samo sprawa z weselem, bezsensowne questy na weselu, jak pilnowanie zeby gajowy się nie urznął. Dla mnie zbędne, wole większy wybór w głównej linni fabularnej niz takie rozwleczenie. Śmiesznza sprawa, jak grasz Bogutą i jedziesz na misje, musisz jechać wyznaczoną ścieżką, jak jedziesz na przełaj, trafiasz na niewidzialną scianę. Następbe za mało pkt szybkiej podróży, quest z pustelbikiem przez to fatalny. Ogolnie mam wrazenie, jakby 1 była większa, np trakie Rataje (chyba to miadto się nazywało) wydaje mi się ze bylo duyzo większe od Trosk i więcej zycia). Walka jako tako. OGromny - dla mnie to system złodziejstwa i skrytobójstwa, gdzie npc widzą ciało w nocy schowane w krzakach oddalone o jakieś 50m, albo widzą ciebie, dokladnie ciebie w nocy z tej samej odległości, ktoś tu chyba nawalił ze skryptami. Jak dla mnie na chwile obecną gra na 1 raz, nie bawi, nie cieszy, taka bardziej, idź, przynieś, znajdź orzecha w 50 miejscach, idź po kumanów, ale najpierw wypytaj 20 osób. Optymalizacja fatalna, wszystko sztywne, mówimy o makx ustawieniach, z daleka wieze migają, roślinnośc jakby narysowana na kartonie. Nie wiem co tu się odpier... ale do 1 nie ma podjazdu. Jeszcze na koniec bardzo toporne przełączanie między przeciwnikami w walce jak masz na więcej niż 3, nie odbywa się to płynnie, a nie mówię ze jeden ztoi z przodu, a 2 z tyłu, ale są obok siebie dosłownie. W sumie jeszcze system brania konia, kradniesz go i spoko, ale zsaiadasz i koń dosłownie za chwile znika, nie ma opcji wiązania go, no głupota jak dla mnie, gra o średniowieczu, ale bez potrzebnych mechanik

8.0
Filip Melzacki
PC

Filip Melzacki

GRYOnline.pl Team

2025.09.24

9.0
Szymon Rusnarczyk
PC

Szymon Rusnarczyk

GRYOnline.pl Team

2025.08.13

9.5
Aleksy Leśniak
PC

Aleksy Leśniak

GRYOnline.pl Team

2025.05.24

10
LilXavi
PC

LilXavi

Ekspert

2025.03.11

Ocena STEAM

9.4

Bardzo pozytywne (89 214)

[title]

Główne zalety gry

  • Immersyjna Doświadczenie: Gracze doceniają głęboką immersję w średniowiecznym świecie XV wieku, z realistycznymi mechanikami takimi jak głód, higiena i interakcje postaci, które wpływają na rozgrywkę.
  • Bogate Opowiadanie: Gra została pochwalona za wciągającą narrację i rozwój postaci, z wieloma użytkownikami uznającymi ją za angażującą i zapadającą w pamięć.
  • Udoskonalone Mechaniki Walki: Chociaż niektórzy nadal dostrzegają problemy, wiele recenzji wspomina, że walka jest bardziej dopracowana w porównaniu do pierwszej gry, co sprawia, że jest bardziej przyjemna.
  • Piękna Grafika: Wizualizacje są często podkreślane jako oszałamiające, z szczegółowymi środowiskami, które wzbogacają ogólne doświadczenie.
  • Wolność Wyboru: Gracze cieszą się z różnych sposobów podejścia do misji i rozwoju postaci, co pozwala na spersonalizowane doświadczenie rozgrywki.
  • Szczegółowe Misje Poboczne: Misje poboczne są zauważane jako dobrze napisane i angażujące, często dorównujące jakością głównemu wątkowi fabularnemu.

Główne wady gry

  • Przeciążenie Kinematyką: Kilku graczy wyraziło frustrację z powodu długich przerywników filmowych i zaplanowanych sekwencji, które mogą przerywać rozgrywkę, sprawiając, że czasami przypomina to bardziej film niż grę.
  • Problemy z Walką: Pomimo ulepszeń, wielu nadal uważa, że system walki jest nieporęczny, szczególnie w starciach z wieloma przeciwnikami lub w intensywnych sytuacjach walki.
  • System Zapisywania: Ograniczone opcje zapisu (tylko w łóżkach lub za pomocą konkretnych przedmiotów) są krytykowane za to, że są zbyt surowe, co prowadzi do potencjalnej utraty postępu.
  • Wolny Początek: Niektórzy gracze czuli, że początek gry jest zbyt wolny, z przedłużoną fazą samouczka, która może zniechęcić nowych graczy.
  • Brak Agencji Postaci: Niektóre recenzje zauważają, że granie jako zdefiniowana postać (Henryk) ogranicza doświadczenie RPG, redukując poczucie agencji.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Bardziej Rozbudowane Opcje Romansowe: Niektórzy gracze pragnęli głębszych i bardziej wpływowych mechanik romansowych, które mogłyby wpłynąć na fabułę i interakcje postaci.
  • Opcje Dostępności: Kilku użytkowników zwróciło uwagę na brak funkcji dostępności, które mogłyby pomóc osobom doświadczającym choroby lokomocyjnej lub mającym inne potrzeby.
  • Rozszerzone Zarządzanie Rzeczami i Rzemiosłem: Użytkownicy wyrazili pragnienie lepszych systemów zarządzania ekwipunkiem i bardziej złożonych mechanik rzemieślniczych, szczególnie w aspekcie kowalstwa.
  • Dynamiczna Interakcja ze Światem: Pojawiły się wezwania do większej narracji środowiskowej i losowych wydarzeń, które zwiększyłyby immersję i eksplorację.
  • Tryb Nowa Gra Plus (NG+): Niektórzy gracze pragnęli trybu NG+, aby móc ponownie przejść grę z istniejącymi statystykami postaci i postępem.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, Kingdom Come: Deliverance II zdobyło silne pozytywne opinie za swój immersyjny świat i opowiadanie, pomimo pewnych krytyk dotyczących tempa i mechaniki walki.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

8.9

99% rekomendacji (169)

Opecritic
4,5 / 5

Entertainment Geekly

Luis Alvaro

Entertainment Geekly
10 / 10

Push Square

Khayl Adam

Push Square
10 / 10

Smash Jump

James Kub

Smash Jump
7 / 10

Metro GameCentral

Metro GameCentral
90 / 100

PC Gamer

Joshua Wolens

PC Gamer

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-08-05
20:55

Powodzianin_PL Legionista

😍

9.5/10 gierka zajebista, na najnizszych 45-75 fps i bawilem sie swietnie

Komentarz: Powodzianin_PL
2025-08-13
10:17

Oolepec Pretorianin

Oolepec

Gra udana, choć nierówna. Gdzieś w 3/4 stała się nużąca, ale ostatnia wielka misja była cudowna. Z silnika wyciągnęli co się dało i widać było ograniczenia. Już nie ta magia co w jedynce, ale klimat pozostał. Na pewno czekam na część trzecią i chciałbym,żeby poszli bardziej w głębię świata i więcej interakcji z otoczeniem, czy np. Możliwość rozbijania obozów, spania w stodołach, rozmów z mieszkańcami itd. No i na pewno najwyższy czas na lepszą grafikę.

Komentarz: Oolepec
2025-09-22
18:57

mubio1888 Generał

mubio1888
😐

Skończyłem drugi dodatek i chciałem zrobić prestiż na 30 bo chcę ulepszyć kuźnię na max, dostałem od Magdaleny zadanie wykucia szabli atamana, problem w tym że nie mam projektu, obskoczyłem sprzedawców i nikt nie ma, poczytałem na internecie i pisali że jeden projekt jest w opatowicach w pierwszym domu i wchodzi się po drabinie, projekt tam jest ale na zwykłą szablę, drugie miejsce o którym pisali to winnica w kuttenbergu, też tam byłem i jest projekt na chyba szlachecką szable, utknąłem i nie wiem co teraz robić, pisali też że ten projekt może mieć wędrowny handlarz ale trzeba mieć szczęście aby na niego trafić podczas szybkiej podróży

Komentarz: mubio1888
2025-09-22
18:58

Admin Senator

Admin

Kingdom Come: Deliverance 2 - recenzje graczy

Komentarz: Admin
2025-10-15
19:20

stud3nciq Pretorianin

Za mną drugie przejście gry (w sumie 170 godzin grania). Gra jest świetna, a przy drugim przejściu natrafiłem na kilka misji i zdarzeń które poprzednio mi uciekły. Ale nadal ma sporo niedociągnięć które naprawdę mocno rzucają się w oczy i przeszkadzają.

- system karny nadal działa bardzo głupio. Ukradłem trochę rzeczy od krawca w Troskowicach - nie zostałem zauważony ani wykryty, nikt w wiosce nie zauważył mojej obecności (wszedłem i wyszedłem ubrany na czarno, bez pochodni i bez odpalania jakiekogolwiek "króliczka", nawet takiego z lupą). Zadowolony z siebie poszedłem spać w innej miejscowości. Rano dostaję informację że jestem poszukiwany :/ W dodatku nałożona kara była ogromna (3500 groszy) i nie dało się przekonać strażników nawet mając rycerskość na poziomie 30.
No cóż - nie kijem go, to sposobem. Zakradłem się do Troskowic w nocy, dorwałem pojedynczego oddalonego strażnika, poddałem się mu, zapłaciłem karę i zdjąłem z siebie status poszukiwanego. Zaraz potem zakradłem się za tego strażnika, dziabnąłem sztyletem, odzyskałem swoje pieniądze - tym razem ciało wyniosłem daleko do lasu.
Zresztą nawet grając jako stuprocentowo uczciwy aniołek nie jesteś bezpieczny. W trakcie wykonywania zadań z drugiego DLC zostałem napadnięty przy Kutenbergu przez jakiegoś świrniętego rycerza. Zaciachałem go - i po paru godzinach dowiaduję się, że jestem ścigany xD Oczywiście znowu parę tysięcy kary i absolutny brak możliwości wytłumaczenia się mimo wykręconych statystyk.
Osobna sprawa w kategorii debilizmu to "skradzione przedmioty" - ten system jest całkowicie DO CHRZANU. W Czechach AD 1403 widocznie mają już internet i telefony komórkowe, bo zwykły miecz podwędzony w Maleszowie natychmiast jest rozpoznawany w Kutenbergu jako "skradziony" (czerwona łapka, a nie biała). No jakim cudem, ja się pytam?!
A strażnicy... Cóż, najwyraźniej rozpoznają człowieka wywąchując jego DNA z odległości kilkunastu metrów, bo żadne przebieranki nic nie dają. Możesz zmienić zbroję, opuścić przyłbicę - wszystko na marne, każdy miejski kundel z halabardą natychmiast odpala pościg gdy cię zobaczy :/

- cut-scenki są miejscami zwalone i wybijają z rytmu. Henryk jest w nich przywracany do ustawień fabrycznych i ubierają go w inne ciuchy niż mieliśmy, co czasem mocno razi. Zwłaszcza wtedy gdy zapuściłem mu brodę (bo sam młody nie jestem), a w cut-scenkach w magiczny sposób znowu staje się gładko ogolonym młokosem.

- system przedmiotów i finansów wciąż nie jest zbalansowany. Bez żadnego wysiłku i bez polowania na mamonę można mieć dziesiątki tysięcy groszy w połowie gry i nie ma na co tego wydawać. Miałem nadzieję że będzie trudniej, że będę musiał latać w tym co zdobędę i wyklepię, a do najlepszych zbroi będę mógł bardzo długo co najwyżej się ślinić, podziwiając je na wystawie. Tymczasem zaraz po przybyciu do Kuttenberga można się obkupić w najlepsze sprzęty bez widocznego uszczerbku na kasie :/

- sztuczna inteligencja nadal mocno szwankuje. Zaatakowałem obóz bandytów - dwóch się na mnie rzuciło, dwóch innych stało i dalej wykonywało swoje czynności. Dopiero gdy się do nich mocno zbliżyłem - zauważyli mnie i łaskawie ruszyli do walki. Potem czyszcząc ich obóz spostrzegłem dwóch innych którzy spali i obudzili się dopiero gdy przy nich podskoczyłem kilka razy. Może byli pijani...

- Orzech nadal "przeskakuje": pojawia się znikąd gdy jedziemy szybko koniem. Nie mogliby go "nauczyć" żeby biegł za nami? Karmienie nadal jest problematyczne: wystarczy lekko pochylony teren i żarcie stacza się w dół, a durny kundel jest zbyt upośledzony żeby je dogonić i chwycić zębami. Za to z uporem maniaka wpierdziela się pod nogi gdy chodzę po polanach szukając składników alchemicznych i żaden tryb przed tym nie chroni. Programiści ustawili tak, że patrzenie w dół jest równoznaczne z przywołaniem kundla do nogi. Jedyny sposób to odesłanie go w diabły albo pociągnięcie mu mieczem w pysk - wróci za jakiś czas.

- kowalstwo nadal jest do poprawy na PC: przy rozgrzewaniu poszczególnych części miecza bardzo trudno steruje się myszką. Sztaba przeskakuje jak głupia, ciężko jest to wyczuć.

- wciąż nie ma banalnej, ale bardzo potrzebnej opcji "ukryj ikony opróżnionych ptasich gniazd" żebym wiedział które są puste a które nie - w końcu po prostu to wyłaczyłem bo tylko niepotrzebnie wpieniają;

- kościoły są zamknięte i nie da się do żadnego wejść. Nie rozumiem tego. Czechy są niby antyklerykalne, ale przecież w poprzedniej części budynki sakralne były wykonane należycie, to w końcu ważna część historii i dziedzictwa kulturowego pomimo ich odpałów i zbrodni. Zakładam że trzecie DLC coś tu zmieni, ale nie zamierzam go kupować po rozczarowaniach jakimi były dwa poprzednie.

- oba DLC są rozczarowujące, a w zestawieniu z ich ceną stają się czystym zdzierstwem (opisałem to w odpowiednim dla nich tematach).

Komentarz: stud3nciq

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl