Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiX360
Okładka Gears of War 3 (X360)

Gears of War 3 X360

Trzecia odsłona serii futurystycznych strzelanin studia Epic Games, stanowiących prawdziwą chlubę konsoli Xbox 360. Po zniszczeniu ostatniego bastionu ludzi – miasta Jacinto, koalicja COG w dalszym ciągu prowadzi nierówną walkę z przeważającymi siłami Szarańczy.

Akcji | TPP | science fiction | multiplayer | TPS | kooperacja | strzelanki

Microsoft Xbox 360
Okładka Gears of War 3 (X360)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji X360:

20września2011

20września2011

pudełko PL

Trzecia odsłona serii o wojnie ludzi z tajemniczą, żyjącą w wydrążonych pod ziemią tunelach armią Locustów. Za stworzenie tej, a także pozostałych części odpowiada ekipa z Epic Games, której twarzą i głównym producentem jest Cliff Bleszinski.

Po zniszczeniu i zatopieniu miasta Jacinto, koalicja COG nadal prowadzi walkę z przeważającymi siłami przeciwnika, wśród których nie zabrakło również zupełnie nowych przedstawicieli, jak na przykład olbrzymiego, wyposażonego w macki stwora, zdolnego zadać obrażenia nawet żołnierzom ukrywającym się za osłoną. Para przyjaciół, czyli Marcus Fenix i Dominic Santiago wspólnie z innymi towarzyszami broni wyruszają między innymi na poszukiwanie ojca Marcusa, ponieważ jego odnalezienie najprawdopodobniej pozwoli ludziom zdobyć wiedzę, w jaki sposób raz na zawsze pozbyć się Szarańczy.

W sumie kampania dla jednego gracza oferuje 31 misji, w których można znaleźć 57 różnego rodzaju „znajdziek”. Przygodę można przeżyć zarówno solo, jak i w trybie kooperacji, w którym jednocześnie mogą wziąć udział nawet cztery osoby. To znaczący progres w stosunku do poprzednich części gry, gdzie kampanię można było ukończyć tylko samotnie bądź w duecie z drugim graczem.

Od pierwszej części seria oferuje emocjonujące pojedynki wieloosobowe i tu jest podobnie. Wśród nowych trybów multiplayer pojawił się Beast Mode będący odpowiednikiem znanej już Hordy, ale w przeciwieństwie do niej, tym razem gracze wcielają się w Locustów. Role więc się odwracają, a naszym celem jest pozbycie się jak największej ilości żołnierzy COG. Zmagania toczymy w nowych lokacjach, takich jak np. Trenches, w której szalejąca burza piaskowa ogranicza widoczność. Pozostałe mapy, to m.in. Overpass, Mercy, Checkout i Trashball.

Serii Gears of War udało się wykreować charakterystyczną broń wyposażoną w piłę łańcuchową, czyli karabin Lancer. W części trzeciej otrzymujemy dostęp do jego klasycznej wersji wyposażonej w kilka modyfikacji, ale wśród narzędzi zagłady jest także Retro Lancer, Sawed-off Shotgun, czy ciężki karabin snajperski One Shot, którego pocisk ma zdolność przebijania tarcz przeciwnika i osłon, za którymi się on kryje. Ponadto możemy skorzystać z Incendinary Grenade, Digger Launcher oraz nieco przerobionej wersji popularnego Hammerbursta. Nie zabrakło również ciężkich narzędzi zagłady pokroju szybkostrzelnego działka Vulcan czy też robota bojowego Silverback. Oczywiście każda z broni działa odmiennie, a ponadto przy okazji wykonywania z jej użyciem egzekucji na przeciwniku, jesteśmy świadkami przypisanych im zróżnicowanych animacji.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / podzielony ekran    

Ocena gry 9.0 / 10 na podstawie 1583 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.1 / 10 na podstawie 1392 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 199,90 PLN

Gry podobne do Gears of War 3

Klasyfikacja PEGI Gears of War 3

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Gears of War 3

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live + dodatkowo (X360): link-kabel

Koniec walki z Szarańczą - recenzja gry Gears of War 3

Recenzja 19 września 2011, 13:45

Trzeba również pochwalić ekipę Epica za zróżnicowanie terenów, na których przychodzi nam walczyć. Praktycznie każdy rozdział i każda misja rozgrywa się w innej, klimatycznej i pełnej detali lokacji. Warto też zwrócić uwagę na bardziej barwne oświetlenie. Już w drugiej części kolorystyka była znacznie przyjemniejsza od tej z „jedynki”. W trzeciej odsłonie trend ten został utrzymany. Lokacje są bardzo ładne, okraszone jasnymi, pastelowymi barwami. Nie ma tu kiczu, z którego słynie Halo, ale też nie wędrujemy przez szarobure tereny.