Data wydania: 8 grudnia 2021
Halo Infinite jest szóstą główną odsłoną popularnej serii pierwszoosobowych strzelanek. Znów wcielamy się w legendarnego Master Chiefa, mającego za zadanie zakończyć rządy terroru wprowadzone przez Cortanę i podległych jej Strażników.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Halo Infinite to szósta odsłona popularnego cyklu FPS-ów, o tytule Halo. Za jej opracowanie odpowiada studio 343 Industries, które od 2012 roku sprawuje pieczę nad rozwojem serii. Gra ukazała się na konsole Xbox One, Xbox Series X/S oraz komputery osobiste PC.
Akcja gry Halo Infinite toczy się po wydarzeniach przedstawionych w grze Halo 5: Guardians. Głównym bohaterem tej produkcji jest legendarny Master Chief – superżołnierz należący do elitarnego oddziału Spartan. Po tym, jak wojna ze Strażnikami dowodzonymi przez Cortanę została przegrana, w galaktyce rozpoczęły się istne rządy terroru; protagonista i jego sojusznicy muszą znaleźć sposób, by je zakończyć.
W tej części akcja obserwowana jest z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Gracz bierze udział w różnorodnych misjach na terenie pierścienia Zeta Halo, podczas których przychodzi mu walczyć z wieloma przeciwnikami. Rozgrywka została skonstruowana na wzór piaskownicy, co gwarantuje graczowi pełną swobodę w korzystaniu z różnych interaktywnych obiektów, m. in. pojazdów, elementów wyposażenia czy broni. W trakcie strzelanin grający ma więc do swojej dyspozycji szeroką gamę futurystycznych giwer oraz gadżetów (m.in. linka z hakiem, detektor przeciwników i przenośna bariera) , a z pomocą wszelkiego rodzaju wehikułów, może szybciej przemieszczać się po rozległym świecie Halo Infinite. Oprócz misji fabularnych na odkrycie czekają też opcjonalne aktywności i liczne znajdźki porozrzucane po Zeta Halo. Pozwalają one pogłębić wiedzę na temat świata gry i wydarzeń z przeszłości.
Celem twórców było stworzenie gry, która uhonoruje styl walki znany z klasycznych tytułów Halo, jednocześnie oferując graczom dopiero wdrażającym się w serię wsparcie niezbędne do tego, by mogli w pełni cieszyć się rozgrywką. Stąd też do tytułu wprowadzona została Spartan Academy, a także dowódca Spartan Laurette, który ma pomóc nowym graczom w zapoznaniu się z mapami, bronią oraz wyposażeniem. W Halo Infinite dostępne są również mecze botów, dzięki którym nowicjusze mogą na spokojnie zapoznać się z mechaniką, a starzy wyjadacze rozgrzać nieco przed rzuceniem się we właściwy wir walki. Kolejne dodatki dla botów oraz zawartość Akademii są uzupełniane wraz z postępem rozgrywki.
Rozgrywając kampanię fabularną Halo Infinite gracz może prowadzić walki oraz eksplorować mapy zarówno w pojedynkę, jak i z innymi.
Gra dysponuje ponadto opartym na rywalizacji i dostępnym w ramach free-to-play trybem multiplayer. Moduł ten oferuje dwa typy rozgrywki. Pierwszym z nich jest Arena, gdzie 4-osobowe drużyny mogą zmierzyć się w zrównoważonej rozgrywce w stylu arena shooter.
Drugi to natomiast klasyczny Big Team Battle, pozwalający na rozgrywanie epickich meczy na szeroką skalę. W tej ulepszonej odsłonie rozgrywki udział może wziąć łącznie 24 graczy, którzy mierzą się ze sobą na przyjaznym dla pojazdów, otwartym terenie. BTB to rozgrywka pełna szaleństwa i chaosu, w której broń spada z nieba a dowódca Laurette przybywa z kolejnymi taktycznymi update’ami, które dodatkowo nakręcają zabawę.
Halo Infinite działa w oparciu o stworzony specjalnie na potrzeby tego tytułu silnik graficzny Slipspace. Technologia ta pozwala m.in. na generowanie efektownych krajobrazów, a także naturalnie wyglądających roślin i zwierząt.
Autor opisu gry: Jakub Mirowski
Platformy:
PC Windows
Xbox One
Xbox Series X/S
Producent: Halo Studios / 343 Industries
Gry podobne:
17GIER
Bestsellerowy cykl pierwszoosobowych strzelanek (FPS) w klimatach space opery. Marka znajduje się w rękach koncernu Microsoft, dla którego gry z serii Halo są jednymi z najważniejszych pozycji przeznaczonych na konsole z rodziny Xbox.
Recenzja GRYOnline
Halo Infinite to bezpieczna ewolucja z poszanowaniem materiału źródłowego. Otwarty świat jest tu dodatkiem dla zainteresowanych i nie psuje tego, co w Halo zawsze było najlepsze, czyli epickiej historii i dynamicznej akcji. To bardzo klasyczna gra. Nawet oprawa graficzna, która nie powalałaby kilka lat temu, krzyczy wprost: Infinite to oldskulowa gra. Ja lubię oldskul.
Aktualizacja: 23 listopada 2021
Halo Infinite poradnik, solucja to pełny opis przejścia gry i najlepsze porady na start, wszystkie znajdźki, sekrety i zakończenia. Porady do walki, pojazdów, eksploracji i trybu multiplayer a także opis wszystkich osiągnięć i wymagań sprzętowych.
15 listopada 2024
Wbrew pozorom są na rynku gry free to play, które nie zmuszają gracza do ciągłych inwestycji i nie dają nieuczciwej przewagi płacącym. To nie są częste przypadki, więc warto je opisać i pochwalić.
13 czerwca 2022
Xbox Series S to najtańsza konsola nowej generacji na rynku. Za niecałe 1400 złotych oferuje możliwość grania w wymagające gry. Ale czy na pewno? W tym tekście zobaczycie, jak mniejszy brat Xboksa Series X radzi sobie z najpopularniejszymi tytułami.
30 listopada 2021
Koniec roku 2021 blisko i wydawać by się mogło, że to idealny czas, aby zaskoczyć graczy jakąś wielką premierą. Okazuje się jednak, że pod tym względem grudzień jest rozczarowujący. Nie brakuje w tym miesiącu gier, ale nie liczcie na nic wielkiego.
23 listopada 2021
Microsoft nie obawia się premiery swojego sztandarowego dzieła. I słusznie, bo Halo Infinite już dzisiaj wygląda znakomicie – zarówno w darmowym trybie multi, jak i w kampanii, w której spędziłem kilka długich godzin.
27 sierpnia 2021
Jakie gry na pecety czekające na swoją premierę warto mieć na oku? Odpowiedzi na to pytanie pomógł udzielić nam gamescom 2021, dzięki czemu ułożyliśmy dla Was następującą listę pełną najróżniejszych tytułów.
W tym miesiącu poznamy plany dotyczące przyszłości serii Halo. Poprzednia odsłona cyklu zadebiutowała niemal 4 lata temu.
gry
Marcin Bukowski
3 października 2025 14:25
Przy okazji wielkich zwolnień w Microsoftcie pojawiły się doniesienia o nieciekawej sytuacji w studiu zajmującym się serią Halo. Jej twórcy nie są pewni swojego zatrudnienia, m.in. w związku z obawami o zastąpienie ich AI.
gry
Adrian Werner
3 lipca 2025 14:19
Halo Infinite 2 miało znajdować się w fazie rozwoju, ale przejście na Unreal Engine 5 spowodowało anulowanie projektu. Oryginalni twórcy serii zostali z kolei pozwani za naruszenie praw autorskich.
gry
Marcin Bukowski
10 października 2024 09:07
Dawne 343 Industries zmieniło zarówno nazwę, jak i silnik. Halo Studios wykorzysta Unreal Engine 5, by seria Halo znów zachwycała grafiką.
gry
Jakub Błażewicz
7 października 2024 09:57
Twórcy Halo Infinite, studio 343 Industries, ogłosili, że już wkrótce do gry trafi aktualizacja dodająca tryb trzecioosobowy. Z tej okazji deweloperzy zaprezentowali krótki materiał ukazujący strzelankę z zupełnie nowej perspektywy.
gry
Kamil Kleszyk
5 października 2024 12:36
W jednym narożniku superżołnierz ratujący ludzkość przed kosmitami. W drugim kosmiczny marine broniący świat przed demonami. Obaj to doświadczeni wojownicy, ale zwycięzca może być tylko jeden. I to Wy zdecydujcie, kto wygrałby to starcie!
pozostałe
Patryk Manelski
28 maja 2024 15:00
Halo Infinite nie dostanie już kolejnych sezonów. Zamiast tego rozwój gry będzie odbywał się w ramach mniejszych Operacji. Wynika to z tego, że studio 343 Industries coraz mocniej koncentruje się na nowych projektach. Dziś gra otrzymała Content Update 29.
gry
Adrian Werner
30 stycznia 2024 22:19
Pomimo nie najlepszego odbioru Halo Infinite studio 343 Industries ma obecnie pracować nad nowym wielkim projektem, który bez wątpienia jest następną odsłoną przygód Master Chiefa.
gry
Adrian Werner
26 listopada 2023 08:18
Na tydzień przed rozpoczęciem Reckoning, czyli 5. sezonu rozgrywek w Halo Infinite, studio 343 Industries odsłoniło jego karty. Możemy zapoznać się z listą nowości, a także obejrzeć nowy zwiastun oraz gameplay.
gry
Krystian Pieniążek
18 października 2023 08:32
Halo ponoć dostało ostatnią szansę od firmy Microsoft, by odnieść sukces w obliczu kiepskiej kondycji Halo Infinite.
gry
Jakub Błażewicz
17 lipca 2023 18:58
Popularne pliki do pobrania do gry Halo Infinite.
trainer Halo Infinite - 28.12.2021 +7 Trainer - 30 grudnia 2021
trainer Halo Infinite - v6.10020 +4 Trainer - 10 grudnia 2021
trainer Halo Infinite - 06.01.2022 +9 Trainer - 10 stycznia 2022
trainer Halo Infinite - 05.07.2022 +9 Trainer - 5 lipca 2022
trainer Halo Infinite - v6.10022.12249.0 +4 Trainer - 24 czerwca 2022
trainer Halo Infinite - v6.10023.13662.0 +4 Trainer - 15 listopada 2022
trainer Halo Infinite - v6.10024.15613.0 +4 Trainer - 3 lipca 2023
trainer Halo Infinite - v6.10024.10518.0 +4 Trainer - 15 marca 2023
trainer Halo Infinite - v6.10024.13134.0 +4 Trainer - 18 maja 2023
demo Halo Infinite - Halo in Unreal Engine 5 - 7 stycznia 2025
Wymagania sprzętowe gry Halo Infinite:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4440 3.1 GHz / AMD FX-8370 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 1050 Ti / Radeon RX 570 lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 10 RS5 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-9700K 3.6 GHz / AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2070 / Radeon RX 5700 XT lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 10 19H2 64-bit.
Ultra wymagania sprzętowe:
Intel Core i9-11900K 3.5 GHz / AMD Ryzen 9 5900X 3.7 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 10 GB GeForce RTX 3080 / 16 GB Radeon HD 6800 XT lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 10 19H2 64-bit.
Xbox One
Wspiera:
XOne - 30 fps w 1080p | XOne X - Quality Mode: 30 fps w 4K, Performance Mode: 60 fps w 1440p
Xbox Series X/S
Wspiera:
XSX - Quality Mode: 60 fps w 4K, Performance Mode: 120 fps w 1440p | XSS - Quality Mode: 30 fps w 1080p, Performance Mode: 60 fps w 1080p
Średnie Oceny:
Średnia z 16 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 652 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 33336 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Adam Zechenter
Recenzent GRYOnline.pl
2021.12.06
Nowa strzelanka Microsoftu „dowozi”. Jest co prawda bardzo oldskulowa, ale mnie to akurat odpowiada. Halo Infinite nie zrewolucjonizuje gatunku, jednak nie tylko przełomowe dzieła potrafią dostarczać rozrywki.
Pitplayer
Ekspert
2024.04.27
Właśnie ukończyłem. Platforma Xbox series X. Kolejne Halo które ukończyłem, niestety średnie łamane na dobre.Plusy:- stabilne 60fps i raczej wysoka rozdzielczość- grafika ogólnie całkiem ładna. Graficznie jest to chyba jedna z najbardziej nierównych gier jakie grałem. Gdyby wszystko wyglądało jak zbroja Johna to byłby to next-gen ale otoczenie często jest tak sprane i bez wyrazu z choinkami na czele które wyglądają jak jeden model tylko powiększany lub pomniejszany- relacja Johna z nową SI, szybko polubiłem Weapon, za to pilot bardziej irytujący niż sympatyczny- dobry system strzelania choć i tu znajdzie się sporo lepszych FPSów- przyjemne poruszanie się Master Chiefem- nienajgorsi wrogowie, jednak mocno kuleje ich zróżnicowanie- bossowie, no jedni na plus drudzy na minus- rozwalanie posterunków daje radochęMinusy:- niby jest poważnie i gra uderza patosem tak jak lubię ale te piszczące biegające z łapami w górze trepy strasznie mi się tu gryzą, wolałbym żeby ich nie było- menu strasznie długo się włącza, najpierw odpalanie gry, potem wybór kampanii i kolejny długi loading- gra ma totalnie skaszaniony balans (a już ostatnia aktualizacja mam wrażenie że kompletnie go zepsuła bo walę we wroga całą amunicję dwóch broni i on dalej żyje, a on z tej samej broni mnie zabija jednym strzałem), w grupce zwykłych wrogów szybko padamy bo strzały padają niewiadomo skąd i szybko nas ubijają za to większość bossów to rzadziaki, niestety najlepsi bossowie też nie są fajni bo giniemy od jednego strzału a finałowy boss to już w ogóle lipa, wygrywamy bo cudem unikamy ataków aż się uda przetrzymać do zbicia paska Heroldki. Niech dowodem na to będzie mój "niesamowity wyczyn" --------------------------------->który zdobyło 0,5% graczy pokonując Escharuma bez całkowitej utraty tarczy. Otóż w tej walce są 3 checkpointy i zginąłem z 10x ale że często jesteśmy na 1 cios o zbiciu nam tarczy nie ma mowy bo albo ją mamy albo od razu zgon, więc nie jest kwestia mojego "wspaniałego" skilla, a skopanego balansu gry. I uwaga to wszystko na normalu. Ogarniam większość soulsów, lubię gdy jest trudno ale uczciwie, tutaj tak nie jest.- Nieciekawe lokacje, albo taki sam las albo takie same labirynty- Co chwila brak amunicji a połowa borni w grze jest do niczego najlepsze to karabiny energetyczne (fioletowy i czerwony) i snajperka UNSC. Niestety kultowy karabin Halo tu jest mało skuteczny ze swoim małym magazynkiem- dodatkowo chyba wspomniana wyżej aktualizacja sprawiła że nie da się grać offline bo save'y przestały działać i potrafiłem tracić nawet godzinę rozgrywki.Gra nawet dobra ale z tych Halo co grałem Halo 4 i Reach podobały mi się zdecydowanie bardziej. Może za dłuższy czas zagram drugi raz ale raczej na easy bo nie będzie mi się chciało tak użerać jak za tym pierwszym razem.
m4tekt
Ekspert
2022.06.27
Halo: Infinite 7/10Platforma: Xbox Series XCzas ukończenia: 8/10hChyba najlepsze halo ze wszystkich, ale 5 jakby dynamiczniejsza. Infinite świetnie prowadzi fabułę, jednak miałem sporą przerwę między kontynuowaniem tej gry i troszkę straciłem rachubę. Zdecydowanym plusem gry są postacie, które mają swój charakter i są wyraziste. Bardzo dobrze zostałoa również przedstawiona relacja między SI a Spartaninem. Mocnym aspektem gry jest też strzelanie i linka do przyciągania. Obie te mechaniki są wykonane świetnie! Średnio w grze wypadł otwarty świat, który jest raczej nudny, ale na szczęście nie jest duży. Do worka nijakości wrzucił bym również oprawę graficzną, która jest raczej hmm... Średnia. Na szczęście udźwiękowienie nadrabia. Na minus oceniłbym powtarzalne "lochy", które zawsze wyglądają tak samo. Ogólnie gierka dobra, nie jestem fanem Halo, ale grało się fajnie. Sporo zmienili w formule i widać, że gra przechodzi ewolucję. Nie wspominam tu o multi, oceniam jedynie singla. Multi jest fenomenalne. Halo: Infinite polecam każdemu fanowi strzelanek.
Butryk89
Ekspert
2022.05.15
Niestety tu miał być spory post, ale gdy kliknąłem "dodaj komentarz" nic się nie stało i wszystko co napisałem zniknęło. :(Napiszę więc w skrócie. Oprócz świetnej warstwy muzycznej wszystko inne wydało mi się słabe lub średnie. Optymalizacja słaba, przycinki w miejscach dla mnie niezrozumiałych (nawet nic się nie działo), w dodatku widząc design lokacji miałem wrażenie, że gram w jakąś 10-letnią gierkę mimo, że wszystko było ustawione na ultra i w 1080p. Jazda pojazdami nieprzyjemna (gratuluję twórcom pomysłu dania pojazdów i zbudowania mapy z 80% głazów).Ogólnie jak nie rozumiałem fenomenu tej serii tak nadal nie rozumiem. Halo Infiite jak inne odsłony, które próbowałem ograć okazał się dla mnie średniakiem.
wwad
Ekspert
2022.05.06
Grało mi się fajnie liniowe fragmenty kampani , otwarty świat za to jest kiepski choć ogólnie około 70% czasu na szczęście było liniowe.Fabularnie gra jest dobra, nawet wciągająca.Strzelało by się całkiem fajnie gdyby nie to że co chwile brakuje ammo, wrogów jak mrówków a nie rzadko trzeba w jednego wywalić połowę zapasu ammo do broni ( o ile strzela się celnie ) a potem sztuczne wymuszenie zmiany lubianej przezemnie broni na jakieś g...o co się nawinie ( o ile jest skąd ).System rozwoju jest słaby chyba że ktoś gra kompleksowo wszystko co się da to może z niego coś wyciągnąć.Sztucznie rozciągnięta gra misje te same w 2 - 4 miejscach trzeba wykonywać, całkowita strata czasu.Grafika jest ok, choć nic innowacyjnego czego bym już nie widział na duża skalę tu nie odkryłem.Odzywki wrogów są śmieszne i dobrze nagrane, fajnie brzmią i nie rzadko wrogowie się całkiem śmiesznie zachowują.Ponarzekałem , uświadomiłem sobie że walka w tej grze to zapychacz bo nie dawała mi frajdy, pobrałem z gola trainer na nieśmiertelność i jak się fajnie biło tych wrogów z piąchy tak sobie tryb fabularny ukończyłem.Bym się normalnie zanudził czekając na tą regeneracje osłon i co chwilowe braki ammo. Co mi się dobrze zaczynało strzelać czy walczyć bronią białą ( też wymaga ładowania ) to brak ammo. Symulator spacerowania od stojaka z bronią do stojaka z bronią/amunicją. Ocena 7.0 za fabułę fajnie to wymyślili ( nie grałem w poprzednie części ), reszta jest co najwyżej średnia a nawet słaba.W multi nie grałem poza 1 rundką z botami i już wiedziałem że to nie dla mnie wolę taktyczne strzelanki do multi.
Daniel Burzykowski
GRYOnline.pl Team
2022.03.05
Mini otwarty świat zrobił świetną robotę! Soczyste strzelanie, proste i przyjemne aktywności - miło spędzone 25 godzin na XsX.
Messerschmitt
Ekspert
2022.02.16
Dobra gra z fajnym klimatem, ale design niektórych walk z bossami i przegięty, tani poziom trudności tychże potyczek sprawił, że porzuciłem grę. Dodam, że zacząłem na heroicznym i nie mogłem zmienić w trakcie rozgrywki. Szkoda, zwłaszcza, że dotarłem niemal do samego końca. Zdołałem pokonać szefa kosmicznych małp, ale tak mnie ta walka wymęczyła, że dałem sobie spokój z końcówką. Jedyną opcją na zwycięstwo w ostatniej fazie walki było dla mnie szukanie metod na cheesowanie gry, inaczej ginąłem jak przysłowiowa szmata - to nie tak powinno wyglądać.
Bigos-86
Ekspert
2022.01.13
Nie mam zwyczaju oceniać gry przed jej ukończeniem, ale rozegraniu kilku godzin, przejściu paru misji i pobieganiu po mapie uznałem, że szkoda mojego czasu na dalszą grę. To bardzo prymitywna i prosta strzelanka bez większych innowacyjnych rozwiązań. I nie ma w tym nic złego, bo takie nowsze Doom'y też nie grzeszą fabuła, a skupiają się głównie na radosnej rozwałce i szybkiej, mięsistej akcji. Tylko w odróżnieniu od Halo, Doom ma świetny gunplay. W Halo nie miałem ŻADNEJ satysfakcji ze strzelania. A jeśli w strzelance strzelanie nie daje przyjemności, to nie warto w nią grać. Bronie które przez te parę godzin grania miałem do dyspozycji też za ciekawe nie były. Nawet nie miałem swojej ulubionej, a przecież trochę czasu z nimi spędziłem. Do tego co chwile kończąca się amunicja sprawy nie polepszała, bo zmuszała do ciągłej zmiany broni, co było irytujące. Idąc dalej - fabuła interesująca zupełnie nie była, poruszanie się pojazdami to jakiś żart - a i tak grałem na padzie. Nie wyobrażam sobie jaką katorgą musiało być sterowanie nimi na klawiaturze. Wszystkie bazy czy posterunki przeciwników wyglądały w zasadzie tak samo, co potęgowało powtarzalność. Wrogowie sami w sobie są denerwujący, zwłaszcza te małe ch*jki z tarczami. Łatwiej ubić większego wroga z mocniejsza bronią niż tego karła z tarczą, zwłaszcza gdy ma się akurat broń na "zwykłą" amunicję. Umiejętność (poza linką z hakiem, która faktycznie daje trochę zabawy) są raczej niezbyt przydatne, podobnie jak "wspierający" nas marines. Pochwalić za to muszę grafikę i szybkość wczytywania się gry oraz save'ów. Ale już konieczność powtarzania całej długiej, kilkuetapowej misji, gdy w jej trakcie będziemy zmuszeni wyjść z gry jest idiotyczna (tu czasem pomaga quick resume z XSX, ale czasem z tym też jest problem). Podsumowując - gdyby ta gra nie nazwana była "Halo", pewnie bym dał to oczko wyżej - koniec końców, mimo niezbyt ekscytującej i wciągającej gry trochę z nią czasu spędziłem i momentami (choć nie było ich zbyt wiele) bawiłem się poprawnie, a nawet dobrze. Ale jak się bierze na warsztat tak uznaną markę, to trzeba liczyć się z tym, że wymagania będą większe. Ta gra, wg mnie, jest po prostu prymitywna i na tę chwilę zbyt mało oferuje. Jeszcze jakby to strzelanie było przyjemne... ale nie jest. Zdecydowanie w tym aspekcie przegrywa z inną prostą i nieskomplikowaną grą - Titanfall'em (a wcale Titanfall'a nie uważam za grę wybitną). Nie jestem wielkim fanem serii, nie czekałem na tę grę z wypiekami na twarzy, ale markę Halo szanuję i z zaciekawieniem włączyłem kampanię. I właśnie przez to, że nie mam na oczach różowych okularów (i z drugiej strony - nie nakręcam się od początku by ją krytykować) wydaje mi się, że jestem w miarę obiektywny. I naprawdę mi szkoda, że znów nie dało się zrobić gry na miarę jej legendy.
HETRIX22
Ekspert
2021.12.17
Bardzo fajna gierka, aż szkoda że kampania taka krótka. Podoba mi się, że twórcy nie zmienili do tej pory formy gry od pierwszej części, tylko dodają kolejne drobiazgi urozmaicające już całkiem spory świat gry. Serię HALO trzeba po prostu lubić, tutaj w każdej części mamy masę tych samych korytarzy, szybko kończącą się amunicje, łatwy zgon od przypadkowego granatu, ale taka ma być ta gra i mi się to podoba i mam nadzieję, że tego nie zmienią w kolejnych częściach. Ode mnie największe gratulacje dla twórców halo za jedne z najlepszych AI wrogów w FPSach. 8/10 jeden punkt odejmuje za cliffhangera w fabule, która przez całą grę praktycznie stoi w miejscu i jeden za błędy przy wczytywaniu gry i sterowanie myszką pojazdami, które jest absurdalne od pierwszej części i powinno być poprawione. Polecam
pieterkov
Ekspert
2021.12.15
Poważnie zastanawiam się ile razy można wydać tą samą grę. Otwarty świat to jedynie wymówka by po raz kolejny wcisnąć nam tą samą grę z tymi samymi problemami. Tylko 2 bronie, w których ciągle kończy się amunicja (więc ciągle latamy z byle pistoletami podniesionymi z wrogów), słaba i wolno regenerująca się tarcza, upośledzone i powolne przycelowywanie, tylko dwa granaty.Najgorzej, że nadal zachowano ten sam idiotyczny model jazdy, w którym jeep nie jeździ, tylko ślizga się na boki. Czołg to samo. I nadal nie ma sterowania klawiaturą pojazdami, więc jadą tylko do przodu tam gdzie skierowania jest myszka. Powoduje to, że jazda czołgiem jest praktycznie niemożliwa, bo za bardzo obrócimy kamerę i nagle próbuje jechać tyłem zamiast przodem. Ale to nieistotne bo i tak na drogach są kamienie co 100 metrów, więc jak chcecie gdzieś dojechać to przejedziecie kawałek, trzeba wysiadać, a jak wrócicie to pojazd znika… Co ciekawe wiele pojazdów znajdowanych w grze czeka na gracza do góry nogami… Nie ma też żadnego wskaźnika uszkodzenia pojazdu (do momentu aż zacznie się palić ale nawet to nie oznacza jego definitywnego końca/wybuchu) ani sposobu na jego naprawę.Skutki tego są takie, że przez 90% czasu pierwszej... połowy po prostu zasuwamy 500 metrowe odcinki na piechotę próbując odblokować bazy służące za punkty szybkiej podróży, by móc z nich biegać „na boki”, po każdej aktywności wracając szybką podróżą do punktu centralnego. Dopiero od połowy gry odcinki robią się duże i przejezdne, co sprawia, że warto poruszać się pojazdami. Szkoda tylko, że te są łatwo dostępne tylko w posterunkach gracza, bo np. w terenie albo w bazach obcych często nie ma ani sztuki.Jedyna innowacja to ulepszenia pancerza, większość niestety bezużyteczna, (np. rzucenie tarczy na ziemię czy unik na bok), ale grappling hook znacznie uprzyjemnia grę. Śmiem twierdzić, że ta byłaby niegrywalna bez linki, z racji tego, że ciągle poruszamy się po górskich terenach, więc nie dość, że nie da się po nich jeździć lipnymi jeepami (a hoover-jety obcych potykają się o byle niewidzialny kamień), to jeszcze ciągle musimy wyskakiwać kilka metrów w górę po prawie pionowych skalnych odcinkach, chwytając się jakiegokolwiek punktu zaczepienia. Szkoda, że nie dodano np. wingsuita. Otoczenie bardzo monotonne przez całą grę, nie ma żadnej różnorodności lokacji. Przeciwnicy również w kółko to samo, cieszy, że wreszcie można robić headshoty grubasom i snajperom, szkoda tylko, że mali tarczownicy są dużo trudniejsi – ich tarcza nie zmienia już koloru w miarę przyjmowania obrażeń i trudno trafić w lukę w tarczy przez jej mały rozmiar i dużą ruchliwość wrogów. Dodano latające skrzaty, jeeej. Za to grubasy z tarczą albo skaczące młotki nadal są nie do zabicia i „walka” z nimi sprowadza się do skakania wokół areny i walenia w nich ze wszystkiego co się da, bo nie ma mowy o próbach celowania w odsłonięte punkty w sytuacji gdy dwa strzały na normalu nas zabijają.Tak samo jak w poprzednich częściach większość broni jest toporna i wydaje się strasznie słaba, nawet na normalu przeciwnicy to gąbki na pociski. Mocarny 8 strzałowy rewolwer wymaga 4 strzałów na byle moba, więc praktycznie po każdym zabójstwie skaczemy za osłonę i przeładowujemy niczym w jakichś quake’ach sprzed 20 lat. A i tak często giniemy z absurdalnych powodów, takich jak strzał z drugiego krańca mapy w naszą głowę (podczas gdy spadamy lub lecimy w górę na lince) lub pobliski wybuchowy kanister, na szczęście checkpointy są zazwyczaj kilkadziesiąt sekund od zgonu. Niektóre bronie są fajne np. wyrzutnia ostrzy czy rakietnica, a nawet mocna snajperka (bo podstawowa to żart), ale co z tego jak mamy tam amunicji na 4-8 strzałów? Gdyby można było nosić chociaż 3 bronie można by trzymać jedną na mocniejszych przeciwników, a tak ciągle żonglujemy. Nie wiem czemu niektórzy chwalą feeling strzelania, być może przez odgłosy broni i znaczniki trafienia, ale zapomnijcie o strzelbie z dooma zabijającej jednym strzałem.Ogólny stan techniczny jest tolerowalny, chociaż zdarzają się wyrzutki do pulpitu średnio raz na godzinę, optymalizacja moim zdaniem leży (1080p 60-120fps GTX1070 + i7 9xxx) a drobne bugi pokroju potykania się pojazdów o kamienie często wybijają z feelingu gry. Zdarzyło mi się też zbugować bossa latającego który przestał mnie atakować bo zablokował się w arenie.Ogólnie gra jest przyjemna jak na średni open world typu ubisoft, czyli bieganie od punktu do punktu. Szkoda, że w przeciwieństwie do gier ubi nie czuć progresu, bo jak już kupimy kilka podstawowych ulepszeń pancerza to nie bardzo jest po co biegać po mapie, tym bardziej nie interesują mnie przedmioty kosmetyczne do multi, a pomagać małym grupom marines w walce po prostu nie opłaca się, bo misje fabularne dają dużo więcej punktów reputacji.Ano właśnie reputacja – pozwala w podbitych punktach kontrolnych „produkować” (za darmo) coraz to lepsze bronie i pojazdy. Tylko co z tego, jak do broni amunicja skończy się po 3 magazynkach, a pojazd zaklinuje się gdzieś albo nie będzie mógł jechać dalej kilkadziesiąt metrów od bazy? Dostajemy też bezmózgich marines do pomocy, także jak ktoś lubi udawać, że zarządza drużyną to… nie pozarządza tymi małpami :D Czasem nawet giną podczas zrzucania nam pojazdu z orbity (gra jednocześnie spawnuje pojazd i marines pod nim z jakiegoś powodu). Dużo zdobytej reputacji pozwoli nam spawnować myśliwiec który jest niezbędny by dotrzeć do 3 ostatnich celów do zabicia (odblokowują fajne bronie), szkoda tylko, że zadaje on śmieszne obrażenia i przegrywa każdy pojedynek z myśliwcami wroga, nawet z jednym, a niestety często latają po 2-3.Główny bohater wreszcie dostał głos, przez co gra bardziej przypomina dooma niż halo. Typowa kartonowa postać mięśniaka badassa rzucającego suchymi żartami. Nowa cortana też jest kompletnie nijaka, chociaż próbuje być śmieszna, więc niech jej będzie. Bawi mnie też danie rasie niziołków głosów, przez co brzmią jak dzieci. Kompletnie nie pasuje to do niby-poważnego klimatu gry.Fabuła praktycznie nieobecna i infantylna. Przebijamy się przez aktywności poboczne by dobrnąć do misji fabularnej w której walczymy z bossem i odblokowujemy nowy obszar. Misje fabularne ponownie niczym w starych halo sprowadzają się do biegania po korytarzach tak samo wyglądających baz i wciskania przycisków, mordując tych samych przeciwników z tych samych broni. I znowu tajemnicza rasa obcych chce wypuścić COŚ, a my musimy to powstrzymać. Na początku jednak trochę nie wiadomo o co chodzi, spartanin i jego towarzysz są niby ostatnimi przetrwałymi ludźmi, ale potem jak lądujemy na ziemi/halo/czymkolwiek to znajdujemy całe chmary marines proszące o pomoc i liczne ciała martwych spartan, z których podwędzamy ulepszenia pancerza. Nie ma żadnego wyjaśnienia, może trzeba dokupić jakiś komiks albo film, bo sama gra nie reprezentuje sobą nic. W ogóle ten kompan to jakaś porażka, nie wiadomo kim jest, ciągle tylko użala się i ma pretensje albo trzeba go ratować. Człowiek z kartonu, poziom Marvela.Znajdujemy też bezużyteczne audiologii, z których większość to nudne dialogi wyrwane z kontekstu, które nijak nie wyjaśniają czegokolwiek, chyba, że czytacie je na Wikipedii gry zestawione z innymi danymi, może wówczas zawierają jakieś ciekawe informacje.Warto także wspomnieć, że system sejwów to żart. Wychodzicie w trakcie misji, wracacie następnego dnia i okazuje się, że musicie półgodzinny segment powtarzać, bo gra wczytuje początek misji zamiast punktu kontrolnego. Zmiana poziomu trudności jest także nieźle ukryta i oznacza konieczność powtórki, nie ma nic on the fly.Zakończenie gry to długie godziny łażenia po n-tej bazie obcych, potem krótka przeprawa czołgiem kanionem (jak go stracicie to polecam robić fragment od nowa bo na piechotę g zdziałacie), a potem znowu długie godziny łażenia po n+1 bazie obcych. Ech…Dodam też, że gra nie zachęca do eksploracji i maksowania jej. Nie ma opcji powtórzenia misji, więc jak nie zbierzecie jakichś śmieci to pozostaje przechodzić całą grę od nowa :) Nie ma też podanej lokalizacji audiologów na mapie, więc jak wam czegoś brakuje to macie tylko obszar z napisem 2/3 i możecie zwariować szukając go.Jak to ma być nowa generacja i nowe otwarcie serii to ja wysiadam. Wiedźmin 3 robił to lepiej 6 lat temu i wyglądał równie dobrze, a chodził 2-3x lepiej.Za 4zł w gamepass warto zagrać. Ale nie oczekujcie wiele więcej niż 5x to samo które sprzedawano w master Chief collection. Po raz kolejny przekonuję się, że fanem Halo nie zostanę.Przykro się patrzy na niemerytoryczne dyskusje wyżej, przypominające prężenie suchych klat przez 13 latków. Mam nadzieję, że moja wypowiedź była w miarę obiektywna i pomoże komuś wybrać czy warto bulić za średniaka.P.S. Zmotywowany dyskusjami powyżej postanowiłem sprawdzić hdr i spędziłem 10 minut szukając opcji jasności w grze. Okazało się, że opcji jasności nie ma w opcjach jaki takich, bo trzeba wejść w opcje i tam wcisnąć specjalny klawisz w specjalnej zakładce XD. Tak czy siak moim zdaniem gra wygląda tak samo z HDR jak i bez niego. Resident Evil 3 zyskiwał lepsze czernie, tutaj cała gra jest po prostu jaśniejsza (otwarte przestrzenie powodują ból oczu ze świecenia po gałach). Jak na kimś robi to wrażenie, to może będzie zadowolony, mnie to nie rusza. Kontrast, kolory itp. są takie same. No chyba, że ktoś nie zmniejszył jasności przy starcie gry i ma wyblakłe przepalone barwy, to może z hdr będzie lepiej. Albo trzeba mieć monitor za grube tysiące żeby poczuć tą różnicę bo ja mam zwykłe HDR400 jak większość graczy.
enzomori
Gracz
2025.09.07
Pograłem na PC i jak dla mnie bardzo dobra gra pod względem gameplayu i samego strzelania wielka frajda... grałem na heroicznym i miejscami był fajny challenge. Fabuła nic specjalnego, ale w takiej grze chyba nie o to chodzi. Grafika momentami przepiękna i wysokie fps bez przycinek w detalach na full za co plus przy tych gniotach i stutterach w dzisiejszych czasach. Polecam
cycu2003
Gracz
2022.09.24
Ciężko trochę było grać dalej w serie jeśli nie wydali poprzedniej części na PC ale od czego mamy YT :P początek nudny, w połowie niewiele lepiej, nie wiem zbytnio co się dzieje, dlaczego cortany już nie ma... WTF? Dopiero pod koniec się rozkręca i ZNOWU mamy ucięty wątek...kurde można takie rzeczy robić ale nie jak gra wychodzi raz na 5 lat. Ja w końcu umrę niż doczekam się jak to się kończy, a może nigdy się nie skończy. Szkoda że nie było w ogóle cinematiców jak w poprzednich odsłonach. Gra na takie 6/10
Przemysław Dygas
GRYOnline.pl Team
2025.10.15
zvr
Ekspert
2022.06.05
Adrian Werner
GRYOnline.pl Team
2022.03.27
SULIK
Ekspert
2021.12.17
Ocena STEAM
Mieszane (33 336)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
96% rekomendacji (173)
GameSpot
Jordan Ramée
Tom's Guide
Tom Pritchard
Game Rant
Denny Connolly
Easy Allies
Ben Moore
Hardcore Gamer
Cory Wells
Wen Chi Lee Centurion
Moja ulubiona część Halo. Grałem do tej pory w prawie wszystkie oprócz Halo 3 ODST i Halo 4. Spodobały mi sie niewielkie zmiany wprowadzone tutaj, grafika mocno poprawiona względem choćby Halo Guardians. Być może będzie to jedyna część Halo, którą sobie kiedyś ukończę drugi raz.
Makaveliii1994 Legionista
Far Cry Halo :) Tragedia !!! Opinia dotyczy kampanii:
Jako wielki fan marki, który niezliczoną ilość razy kończył wszystkie części, solo jak i w coopie, na poziomach legendarnych, stwierdzam że to absolutnie najgorszy twór podpisany logiem Halo w jakiego grałem, brawo 343 industries zje..liście totalnie markę robiąc z niej marną podróbkę Far Cry, nic tu się kupy nie trzyma, od fabuły począwszy, jedyny cel to zdobywanie posterunków oraz latanie od znacznika do znacznika i zbieranie barachła związanego z grą online, główny złol to już totalna sztampa, gość non stop wygłasza przez radio kretyńskie monologi a wszystko z tonem jakby siedzał na sraczu i borykał się z zatwardzeniem :) totalna parodia i profanacja marki !!! w wykonaniu 343 industries.
To co mogę pochwalić to dopracowany gunplay i grafika, ale sam gameplay w ogóle, jest tatalnym kupsztalem.
Podam przykład który zdarzał się nagminnie i triggerował mnie do tego stopnia że chciałem porzucić ukończenie gry.
Gdy zaatakujemy jakiś obóz przeciwnika, w celu przejęcia nad nim kontroli (Far Cry) co nie jest łatwym i szybkim przedsięwzięciem, szczegónie na poziomie legendarnym bo przeciwników jest sporo, w pewnym momęcie zaczyna brakować amunicji itp. postanawiam więc wyjść z obozu dosłownie 5 metrów by wsiąść do pojazdu (ghost) i dobić pozostałych delikwentów, nagle wszyscy przeciwnicy z którymi się biłem przez 20min, ponownie się zrespili :) i pomyslcie sobie moi drodzy, że do końca gry takich obozów jest jeszcze kilkadziesiąt :) krew człowieka zalewa, odpowiedzcie sobie na pytanie czy to jest dobry gameplay ?
Moja ocena - 5.5/10 (Ogrywana wersja na XSX)
mimko Generał
Halo Infinite
Można było ściągnąć demo tej gry- tylko gra multi, dziś odpalam i ...nic, pokazuje pasek ładowania gry, naciśnij "enter" i plansza z muzyką na kilkadziesiąt minut.
Pytanie: demo to jeszcze działa?
enzomori Centurion
Pograłem na PC i jak dla mnie bardzo dobra gra pod względem gameplayu i samego strzelania wielka frajda... grałem na heroicznym i miejscami był fajny challenge. Fabuła nic specjalnego, ale w takiej grze chyba nie o to chodzi. Grafika momentami przepiękna i wysokie fps bez przycinek w detalach na full za co plus przy tych gniotach i stutterach w dzisiejszych czasach. Polecam