Rewolucja technologiczna powodem kasacji Halo: Infinite 2. Oryginalni deweloperzy mierzą się z problemami natury prawnej

Halo Infinite 2 miało znajdować się w fazie rozwoju, ale przejście na Unreal Engine 5 spowodowało anulowanie projektu. Oryginalni twórcy serii zostali z kolei pozwani za naruszenie praw autorskich.

Marcin Bukowski

Rewolucja technologiczna powodem kasacji Halo: Infinite 2. Oryginalni deweloperzy mierzą się z problemami natury prawnej, źródło grafiki: Xbox Game Studios.
Rewolucja technologiczna powodem kasacji Halo: Infinite 2. Oryginalni deweloperzy mierzą się z problemami natury prawnej Źródło: Xbox Game Studios.

Halo Infinite powoli kończy swój żywot, a pracownicy studia 343 Industries, które niedawno przemianowane zostało na Halo Studios, pracują już nad nowymi projektami. Te, jak wiemy, powstają w oparciu o silnik Unreal Engine 5, gdyż twórcy chcą uzyskać jak najlepszą jakość grafiki. Co jednak ciekawe, zmiana ta miała spowodować anulowanie gry Halo Infinite 2.

Halo Infinite 2 anulowane

Informacja pochodzi od użytkownika Rebs, który w przeszłości przekazywał już wieści dotyczące amerykańskiej serii. Skontaktował się on z byłym deweloperem i dowiedział się, że Halo Infinite 2 znajdowało się w fazie rozwoju, a twórcy korzystali z tego samego silnika, co przy poprzedniej części, czyli Slipspace. Tak było do końcówki 2022 roku, kiedy to nastąpiła zmiana kierownictwa i podjęta została decyzja o przejściu całego dewelopingu na UE5. Doprowadziło to do anulowania Infinite 2.

Przeszliśmy od razu do Infinite 2 i zaczęliśmy je tworzyć. Wiązaliśmy z grą spore nadzieje. Gameplay już był. Trzeba było zebrać zespół i zrobić drugie podejście, aby go ulepszyć. Myślę, że mogliśmy wykonać dobrą robotę.

Nie wiadomo, czy kolejna odsłona serii nadal będzie funkcjonować jako Halo Infinite 2, czy też może twórcy zdecydują się na stworzenie czegoś zupełnie innego.

Bungie pozwane

Nieciekawie dzieje się za to u oryginalnych twórców serii Halo. Z artykułu serwisu GamesIndustry.biz wynika, że Bungie zostało pozwane przez pisarza Matthew Kelseya Martineau za naruszenie praw autorskich. Twierdzi on, że studio skopiowało jego pracę, aby rozwijać fabułę Destiny 2. Konkretniej chodzi o Czerwony Legion, który miał zostać zaczerpnięty z jego tekstów opublikowanych na WordPressie.

Czerwony Legion stanowi kręgosłup całej fabuły, która rozwija się w grze naruszającej prawa autorskie – Destiny 2. Chociaż tytuł oferuje wciągające i ekscytujące wrażenia, które trzymają graczy w napięciu, to gra jest oparta bezpośrednio na pracy źródłowej Martineau.

W pozwie znaleźć możemy szczegółowy opis rzekomych podobieństw, a Martineau twierdzi, że przez „umyślne i celowe” skopiowanie jego dzieła, doznał on znaczącej szkody. W związku z tym domaga się odszkodowania oraz zaprzestania dystrybucji materiałów łamiących prawa autorskie.

Na tę chwilę Bungie nie ustosunkowało się publicznie do pozwu Martineau. Warto jednak przypomnieć, że w przeszłości studio miało już problemy związane z plagiatem.

Halo Infinite

Halo Infinite

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 8 grudnia 2021

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

7.2

Gracze

6.9

Steam

8.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2024-10-10
13:40

zanonimizowany1369474 Konsul

Przejście na UE 5 to raczej regres niż ewolucja.

Komentarz: zanonimizowany1369474
2024-10-10
14:32

BFHDVBfd Generał

BFHDVBfd

Znowu ten śmierdzący UE5, w praktycznie każdej grze na tym silniku są spadki klatek i stuttering.
Już widzę jak następny wiedźmin na tym chodzi, albo jeszcze lepiej - cyberpunk.

Komentarz: BFHDVBfd
2024-10-10
17:05

Szefoxxx Senator

Szefoxxx

Dobrze, że w innych grach, nie na ue5, nic nie tnie i są znakomicie zoptymalizowane, a nie czekaj...

UE5 to znakomity silnik i na ma żadnych problemów większych niż z każdym innym silnikiem tej rangi, to twórcy gier kładą lachę na optymalizację, taka jest prawda.

A im więcej będzie używać ue5 tym lepiej, bo silnik jest na bieżąco aktualizowany, także z informcjami zwrotnych od twórców gier.

Zresztą ciekawostka, jeżeli ktoś nie wie, CDPR już miał wystąpienie techniczne na konferencji epica w sprawie jakie optymalizacje JUŻ teraz wprowadzili do silnika pod przyszłe gry, czyli bankowo wiesiek i cp, część z tego dzięki ich potrzebom, już teraz znalazła się w silniku dla wszystkich.

Komentarz: Szefoxxx

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl