Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikWyścigiX360
Okładka Project Gotham Racing 4 (X360)

Project Gotham Racing 4 X360

Project Gotham Racing 4 to kontynuacja serii gier wyścigowych, której rodowód sięga 2001 roku. Czwarta część po raz pierwszy w cyklu wprowadza możliwość ścigania się na jednośladach, czyli motocyklach.

Wyścigi | samochodowe

Microsoft Xbox 360
Okładka Project Gotham Racing 4 (X360)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji X360:

2października2007

12października2007

pudełko PL

Project Gotham Racing 4 to kontynuacja serii gier wyścigowych, której rodowód sięga 2001 roku. Od tamtego czasu gra przeszła ewolucję. Współczesny produkt, powstały na platformę X360, w pełni zasługuje na miarę produktu next-gen.

W PGR4 występuje aż 120 różnych rodzajów motocykli i samochodów. Zasiądziemy za kółkiem przeróżnych modeli. Poczynając od Chevroleta Corbetty Sting Ray z 1965 roku aż po Ferrari 599 GTB Fiorano z 2006 roku. Jeździć będziemy między innymi po ulicach Tokio, Nowego Yorku, Londynu, Las Vegas, Szanghaju czy Quebecu.

Wygrywanie wyścigu to nie wszystko. Trzeba je wygrywać w widowiskowym stylu, aby zdobyć punkty Kudos. System Kudos został unowocześniony. Osobno kolekcjonujemy punkty jeżdżąc samochodem oraz motocyklem. Teraz nie tylko gracz, lecz również SI zdobywa Kudos. Dzięki temu zmagania z komputerem stały się o wiele bardziej emocjonujące.

Jakby tego było mało, dodano dwa nowe tryby. Pierwszy to kariera „Arcade”, natomiast drugi to gra online, nazwana „Bulldog”. Polega to na tym, że jeden z kierowców jest owym „bulldogiem” i podczas wyścigu musi „oznaczyć” pozostałych graczy. W tym trybie ścigamy się po otwartym mieście, gdzie każda ulica stoi otworem. Zabawę najłatwiej porównać do tradycyjnej gry w berka. Poza tym przed graczem stoją różne wyzwania jak slalom czy sprawdziany prędkości.

Do gry zaimplementowano również dynamiczny system zmian pogodowych. Trudno przewidzieć, czy w czasie jazdy nie uświadczymy zarówno opadów deszczu, jak i prószącego śniegu. Co więcej, dzięki usłudze Xbox Live możemy zaprogramować grę, aby panowały w niej takie same warunki atmosferyczne jak w jakimkolwiek większym mieście na świecie.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / podzielony ekran    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.465 / 10 na podstawie 457 ocen czytelników.

Klasyfikacja PEGI Project Gotham Racing 4

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Project Gotham Racing 4

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Project Gotham Racing 4 - recenzja gry

Recenzja 22 października 2007, 13:25

Tryb Arcade nie jest nowością w serii. Mamy do ukończenia dziesięć rozdziałów, z czego każdy złożony jest z sześciu wyścigów. W większości z nich możemy zdobyć dwa medale. Pierwszy za jazdę samochodem, drugi motorem. Tym, co mnie dość zirytowało, jest przestarzały i jak na mój gust zbyt udziwniony sposób doboru stopnia trudności w tym trybie. Otóż przed rozpoczęciem zmagań musimy ocenić nasze umiejętności i wybrać medal, o jaki chcemy się ubiegać. Najłatwiej uzyskać jest stalowy, z kolei platyna jest już nie lada wyzwaniem. W zależności od naszego wyboru zmieniają się umiejętności przeciwników, a także pozycja, którą powinniśmy mieć na mecie, by uzyskać dany medal. Ten system zdaje się funkcjonować dość dobrze w przypadku typowych wyścigów ulicznych, jednak już przy innych wyzwaniach wychodzą na jaw jego wady. Wyobraźmy sobie bowiem taką sytuację: mamy za zadanie przejechać trasę w jak najszybszym czasie. Stwierdzamy, że nie czujemy się zbyt pewnie na wąskich uliczkach Quebeku, więc decydujemy się na srebro. Przed sygnałem do startu dowiadujemy się, że mamy ukończyć dwa okrążenia w, powiedzmy, 3 minuty. Okazuje się jednak, że nie docenialiśmy własnych umiejętności i do mety docieramy na trzydzieści sekund przed czasem, czyli udało nam się zakończyć wyścig w wymaganym do otrzymania złota limicie. I co? I nic, figa! Nie zdobywamy lepszego medalu, ponieważ na początku ustaliliśmy, że walczymy o srebro i nieistotny jest tu fakt, że poza zmianą czasu na ukończenie trasy wybór medalu nie ma żadnego wpływu na przebieg wyścigu. Innymi słowy, do otrzymania nagrody adekwatnej do naszych umiejętności potrzeba szeregu powtórzeń danego wyzwania. Wydłuża to co prawda czas rozgrywki, ale w gruncie rzeczy jest dość frustrujące.