Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 lipca 2009, 13:35

autor: Jiker

Sprzedano 7 milionów egzemplarzy serii Project Gotham Racing

Swoisty powrót do przeszłości zaserwował nam Chris Pickford, jeden z głównych producentów studia Bizarre Creations. W rozmowie, której udzielił serwisowi Develop podjął on bowiem temat przejęcia firmy przez koncern Activision, a także ujawnił dokładną liczbę sprzedanych egzemplarzy serii Project Gotham Racing (do której prawa wydawnicze posiada Microsoft).

Swoisty powrót do przeszłości zaserwował nam Chris Pickford, jeden z głównych producentów studia Bizarre Creations. W rozmowie, której udzielił serwisowi Develop, podjął on bowiem temat przejęcia firmy przez koncern Activision, a także ujawnił dokładną liczbę sprzedanych egzemplarzy serii Project Gotham Racing (do której prawa wydawnicze posiada Microsoft).

Sprzedano 7 milionów egzemplarzy serii Project Gotham Racing - ilustracja #1

Pierwsza odsłona serii Project Gotham Racing (Xbox, 2001)...

Sprzedano 7 milionów egzemplarzy serii Project Gotham Racing - ilustracja #2

oraz czwarta, jak dotąd ostatnia (Xbox 360, 2007).

Cykl, zapoczątkowany na pierwszym Xboksie w 2001 roku, znalazł do tej pory na całym świecie siedem milionów nabywców. Twórców zaskoczyła już sprzedaż części pierwszej – projektując grę, mieli nadzieję na osiągnięcie rezultatu na poziomie 500 tysięcy sztuk. Koniec końców produkcja przekroczyła oczekiwania ponad czterokrotnie.

Seria cieszyła się przez cały swój dotychczasowy żywot sporą estymą. Graczom do gustu przypadł przede wszystkim udany model jazdy, łączący w wyjątkowy sposób system zręcznościowy z symulacją. Obrazują to m.in. wysokie oceny zachodnich serwisów, których średnia waha się w zależności od odsłony pomiędzy 85% a 90% (na podstawie danych serwisu Metacritic.com). W zeszłym roku plotkowało się, że produkcję kolejnych części PGR mogłaby przejąć ekipa Turn 10, będąca producentem Forza Motorsport. Sprawa jednak ucichła i jak dotąd nie doczekaliśmy się żadnych rozstrzygnięć.

Wśród informacji ujawnionych przez Pickforda padła również suma, którą koncern Activision wyłożył w 2007 roku na zakup niezależnej wówczas ekipy. Okazuje się, że zamknęła się ona w kwocie 67,4 miliona dolarów w gotówce. W umowie zawarto jednak zapis, z którego wynika, że Bizarre Creations ma szansę otrzymać na przełomie 2012 i 2013 roku kolejnych 40 milionów dolarów na rozwój.

Musi jedynie spełnić kilka założeń finansowych. Ich punktem centralnym jest określona popularność gry wyścigowej Blur – utrzymanej w stylu mocno zręcznościowym, przywodzącym na myśl cykl Burnout. Do jej premiery w wersjach na konsole Xbox 360, PlayStation 3 oraz PC dojdzie jesienią bieżącego roku. Pod uwagę brana będzie również sprzedaż innych produkcji Bizarre Creations. W grę wchodzą tu zarówno nowe marki, jak i te już znane – jak choćby uznana strzelanina Geometry Wars czy stosunkowo oryginalna gra akcji The Club.