Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Activision Blizzard

Firma producent wydawca

Activision Blizzard to utworzony w roku 2008 amerykański holding, zaliczany do największych światowych producentów i wydawców gier na komputery osobiste, konsole oraz urządzenia mobilne. Spółka powstała z połączenia jednej z najstarszych i najbardziej zasłużonych dla branży gier amerykańskiej firmy Activision, funkcjonującej na rynku od 1979 roku, oraz Vivendi Games, czyli oddziału francuskiego giganta mediowego Vivendi SA (wcześniej Vivendi Universal), właściciela legendarnego studia Blizzard Entertainment. W połowie 2013 roku, dzięki wykupieniu większościowego pakietu akcji Vivendi Games, Activision Blizzard stało się firmą całkowicie samodzielną. Pomimo połączenia, zarówno Activision (wraz z podległymi studiami), jak i Blizzard Entertainment zachowały odrębność i prowadzą swe działalności niezależnie.

Siedziba główna firmy zlokalizowana jest w mieście Santa Monica, w stanie Kalifornia (USA), a jej prezesem i dyrektorem generalnym od momentu powstania jest Robert „Bobby” Kotick, pełniący od 1991 roku funkcję szefa Activision. W skład grupy Activision Blizzard wchodzi blisko 40 rozsianych po całym świecie oddziałów, wśród których znajdują się studia deweloperskie, biura regionalne, a także zespoły zajmujące się działalnością filmową oraz e-sportową. We wszystkich tych komórkach zatrudnionych jest łącznie ponad 9 tysięcy osób.

W chwili obecnej holding Activision Blizzard dzieli się na pięć głównych jednostek organizacyjnych:

  • Activision (wraz z podległymi studiami) – producent i wydawca gier,
  • Blizzard Entertainment – producent i wydawca gier,
  • King Digital Entertainment – producent i wydawca gier mobilnych oraz społecznościowych,
  • Media Networks – oddział zajmujący się działalnością e-sportową,
  • Activision Blizzard Studios – oddział koncentrujący się na branży filmowej.

Activision Blizzard jako producent gier

Swoją działalność producenta gier Activision Blizzard prowadzi zarówno poprzez wewnętrzne studia Activision oraz Blizzard Entertainment, jak i deweloperów zewnętrznych, będących własnością koncernu. Dzięki temu firma nie ogranicza się do wybranych platform sprzętowych ani gatunków gier, choć wśród produkcji Activision Blizzard najliczniejszą reprezentację mają szeroko pojęte gry akcji (Activision) oraz strategie i gry RPG (Blizzard Entertainment). Do najważniejszych studiów deweloperskich funkcjonujących w ramach grupy Activision Blizzard należą (wymienione w kolejności alfabetycznej):

  • Beachhead Studios z siedzibą w Santa Monica (USA) – utworzone przez Activision Blizzard w 2011 roku; odpowiedzialne za stworzenie platformy społecznościowej Call of Duty: Elite,
  • Beenox z siedzibą w Quebecu (Kanada) – utworzone w roku 2000 i przejęte przez Activision w maju 2005 roku; odpowiedzialne za gry z serii Spider-Man,
  • Blizzard Entertainment z siedzibą w Irvine (USA) – utworzone w 1991 roku i przejęte przez Vivendi Games w 1998 roku; twórcy kultowych marek Diablo, StarCraft i WarCraft,
  • Demonware z siedzibą w Dublinie (Irlandia) – utworzone w roku 2003 i przejęte przez Activision w maju 2007 roku; studio odpowiedzialne głównie za rozmaite aspekty rozgrywki wieloosobowej,
  • FreeStyle Games z siedzibą w Lemington Spa (Wlk. Brytania) – utworzone w roku 2002 i przejęte przez Activision Blizzard we wrześniu 2008 roku; odpowiedzialne za serie DJ Hero, a później Guitar Hero,
  • High Moon Studios z siedzibą w San Diego (USA) – utworzone w roku 2001 jako Sammy Corporation i przejęte przez Vivendi Games w kwietniu 2006 roku; odpowiedzialne m.in. za gry z serii Transformers,
  • Infinity Ward z siedzibą w Encino (USA) – utworzone w roku 2002 i przejęte przez Activision w październiku 2003 roku; twórcy kultowej serii Call of Duty,
  • King Digital Entertainment z siedzibą w Sztokholmie (Szwecja) – utworzone w roku 2003 i przejęte przez Activision Blizzard w lutym 2016 roku; czołowy producent casualowych gier mobilnych i społecznościowych,
  • Radical Entertainment z siedzibą w Vancouver (Kanada) – utworzone w roku 1991 i przejęte przez Vivendi Games w 2005 roku; współtwórcy serii Prototype oraz Crash,
  • Raven Software z siedzibą w Madison (USA) – utworzone w roku 1990 i przejęte przez Activision w 1997 roku; twórcy tak znanych marek, jak Hexen, Heretic, Soldier of Fortune, a także niektórych odsłon serii Quake, Wolfenstein, Star Wars: Jedi Knight oraz X-Men,
  • Sierra z siedzibą w Fresno (USA) – utworzona w roku 1979 jako Sierra On-Line, przejęta w roku 2002 przez Vivendi Games i zamknięta sześć lat później, po połączeniu z firmą Activision; reaktywowana w roku 2014 jako marka wydawnicza Activision Blizzard; jeden z najbardziej zasłużonych dla branży producentów gier przygodowych,
  • Sledgehammer Games z siedzibą w Foster City (USA) – utworzone przez Activision Blizzard w 2009 roku; jeden z trzech pełnoprawnych współtwórców serii Call of Duty,
  • Toys for Bob z siedzibą w Novato (USA) – utworzone w roku 1989 i przejęte przez Activision w maju 2005 roku; twórcy serii Skylanders,
  • Treyarch z siedzibą w Santa Monica (USA) – utworzone w roku 1996 i przejęte przez Activision w 2001 roku; współtwórcy kultowej serii Call of Duty,
  • Vicarious Visions z siedzibą w Menands (USA) – utworzone w roku 1990 i przejęte przez Activision w styczniu 2005 roku; współtwórcy takich serii, jak Skylanders, Guitar Hero, Transformers oraz Shrek.

Na przestrzeni lat w ramach grupy Activision Blizzard (oraz jej bezpośrednich poprzedniczek) funkcjonowało też wiele innych studiów deweloperskich, które zostały rozwiązane bądź sprzedane innym podmiotom w wyniku przekształceń i zmian w strukturach najważniejszych członków grupy, takich jak Activision, Vivendi Games, Blizzard Entertainment czy Sierra Entertainment. Wśród nich wyróżnić warto takie ekipy jak:

  • 7 Studios – utworzone w 1999 roku, przejęte przez Activision Blizzard w roku 2009 i zamknięte w lutym 2010 roku,
  • Activision Value – utworzone w roku 2000 i po dziesięciu latach połączone z wewnętrznymi studiami Activision Blizzard,
  • Bizarre Creations – utworzone w roku 1987, przejęte przez Activision w roku 2007 i zamknięte w styczniu 2011 roku,
  • The Blast Furnace – utworzone w roku 2011 jako Activision Leeds i zamknięte w marcu 2014 roku,
  • Blizzard North – utworzone w roku 1993 pod nazwą Condor, a następnie przejęte przez Blizzard Entertainment w 1996 roku i zamknięte w roku 2005,
  • Budcat Creations – utworzone w roku 2000, przejęte przez Activision Blizzard w listopadzie 2008 roku i zamknięte dwa lata później,
  • Coktel Vision – utworzone w roku 1985, przejęte przez Sierra Entertainment w roku 1993, a następnie sprzedane firmie Mindscape w 2005 roku,
  • Dynamix – utworzone w roku 1984 i przejęte przez firmę Sierra Entertainment w roku 1990, a następnie zamknięte w sierpniu 2001 roku,
  • Fox Interactive – uformowane jako oddział wytwórni 20th Century Fox w 1994 roku, przejęte przez Vivendi Games w roku 2003 i zamknięte trzy lata później,
  • Gray Matter Interactive – utworzone w roku 1994 jako Xatrix Entertainment i przejęte przez Activision w roku 2002, a następnie połączone ze studiem Treyarch w 2005 roku,
  • Headgate Studios – utworzone w roku 1992, przejęte przez Activision w 1996 roku, a trzy lata później sprzedane pierwotnemu właścicielowi,
  • Impressions Games – utworzone w 1989 roku i przejęte przez Sierra Entertainment w roku 1995, a następnie zamknięte w 2004 roku,
  • Infocom – utworzone w 1979 roku i przejęte przez Activision w roku 1986, zamknięte trzy lata później,
  • Knowledge Adventure – utworzone w 1989 roku jako Davidson & Associates, przejęte przez Vivendi Games i sprzedane w 2004 roku,
  • Luxoflux – utworzone w 1997 roku, przejęte przez Activision w roku 2002 i zamknięte w lutym 2010 roku,
  • Massive Entertainment – utworzone w 1997 roku, przejęte przez Vivendi Games w roku 2002, a następnie sprzedane firmie Ubisoft w listopadzie 2008 roku,
  • Neversoft Entertainment – utworzone w 1990 roku i włączone w struktury studia Infinity Ward w maju 2014 roku,
  • Papyrus Design Group – utworzone w 1987 roku, przejęte przez Sierra Entertainment w roku 1995 i zamknięte w maju 2004 roku,
  • Shaba Games – utworzone w roku 1996, przejęte przez Activision w roku 2002 i zamknięte w 2009 roku,
  • Swordfish Studios – utworzone w roku 2002, przejęte przez Vivendi Games w roku 2005, a następnie sprzedane firmie Codemasters Software trzy lata później,
  • Synergistic Software – utworzone w roku 1978, przejęte przez Blizzard Entertainment w roku 1996 i zamknięte trzy lata później,
  • Vivendi Games – utworzone w latach 90. jako Universal Interactive Studios, przejęte przez koncern Vivendi w grudniu roku 2000 i zamknięte w roku 2008, po połączeniu z firmą Activision,
  • Wanako Games – utworzone w roku 2005, a dwa lata później przejęte przez Vivendi Games, sprzedane i połączone z firmą Artificial Mind & Movement w listopadzie 2008 roku,
  • Yosemite Entertainment – utworzone w roku 1998 jako oddział firmy Sierra Entertainment, sprzedane firmie Codemasters Software w 1999 roku.

Activision Blizzard jako wydawca gier

Charakteryzując Activision Blizzard jako światowego wydawcę gier, należy odnieść się osobno do działalności funkcjonujących niezależnie filarów grupy, realizujących nieco inną strategię biznesową. Twórcy ze studia Blizzard Entertainment od początku jego istnienia (również przed połączeniem z Activision) koncentrują się bowiem wyłącznie na wydawaniu produkcji własnych, skupionych wokół najważniejszych marek firmy: Diablo, WarCraft czy StarCraft.

W odróżnieniu od twórców z Blizzarda, firma Activision zawsze zajmowała się zarówno wydawaniem gier tworzonych przez własne studia deweloperskie, jak i współpracą z innymi, liczącymi się producentami spoza grupy. Na przestrzeni lat firma współpracowała m.in. z takimi gigantami rynku gier, jak id Software (serie Quake i Wolfenstein), Disney Interactive czy LucasArts, ale też z nieco mniejszymi studiami, np. Bungie Software (seria Destiny) oraz Harmonix Music Systems (cykl Guitar Hero). Królową portfolio wydawniczego Activision pozostaje rozwijana od 2003 roku seria Call of Duty, będąca jedną z najważniejszych i najlepiej sprzedających się strzelanin FPS w historii. Prócz tego, Activision kojarzony jest też nieodłącznie z licznymi produkcjami wykorzystującymi licencje popularnych komiksów Marvela (np. Spider-Man czy X-Men) czy zabawek (np. Transformers). Wśród innych ważnych marek rozwijanych pod egidą koncernu wymienić należy również takie serie, jak Skylanders, Tony Hawk, Prototype, True Crime, rozwijany od 2008 roku cykl gier akcji z Jamesem Bondem i wzorowany na słynnej serii Sida Meiera cykl Civilization: Call to Power. Warto jednocześnie odnotować, że prócz produkcji z segmentu AAA firma Activision ma na swoim koncie także liczne gry niskobudżetowe i casualowe, wydawane przez pewien okres pod marką Activision Value.

Od lutego 2016 roku w ramach grupy Activision Blizzard funkcjonuje także firma King Digital Entertainment, uważana za jednego z czołowych producentów casualowych gier mobilnych i społecznościowych (m.in. seria Saga). Podobnie jak Blizzard Entertainment, firma samodzielnie zajmuje się wydawaniem swoich gier.

Historia

Początki firmy

Firma Activision, Inc. została założona 1 października 1979 roku przez byłych pracowników Atari: Davida Crane’a, Alana Millera oraz Boba Whiteheada, do których dołączyli były producent muzyczny Jim Levy, finansista Richard Muchmore oraz (nieco później) ich były kolega Larry Kaplan. Powszechnie jest ona uważana za pierwszego niezależnego od platformy twórcę i wydawcę gier wideo (ang. third-party developer/publisher). Wcześniej gry wydawane były bowiem ekskluzywnie przez twórców platform, na które powstawały (np. wyłącznym wydawcą gier na platformę Atari 2600 była firma Atari), zaś próba zmiany tego niekorzystnego dla twórców stanu rzeczy była bezpośrednią przyczyną konfliktu późniejszych założycieli Activision z ówczesnym prezesem Atari Rayem Kassarem. Zaproponowana przez Levy’ego nazwa Activision powstała z połączenia słów „active” oraz „television”, choć pierwotnie firma nosiła zupełnie inną nazwę: VSync, Inc.

Bazując na ww. koncepcji, Activision dokonał swoistego przełomu w branży gier, promując twórców na równi z ich produkcjami i wynagradzając ich w sposób podobny, jak czyniły to wytwórnie fonograficzne z muzykami. W uznaniu tych właśnie zasług, w roku 2003 założyciele firmy uhonorowani zostali specjalną nagrodą Game Developers Choice o nazwie „First Penguin”. Zanim jednak firma osiągnęła swój cel, jej założyciele musieli stawić czoła wielu przeciwnościom, takim jak spór sądowy pomiędzy Activision i Atari, który zakończył się dopiero w 1982 roku. W międzyczasie firma jednak nie próżnowała, tworząc gry na komputery domowe i przejmując innych, mniejszych wydawców. Pierwszym dużym sukcesem Activision była jednak dopiero stworzona w roku 1982 przez Davida Crane’a gra Pitfall! na konsolę Atari 2600, która stała się drugą najlepiej sprzedawaną pozycją na tę platformę i doczekała się wielu „klonów” na inne urządzenia, wliczając w to salonowe automaty arcade. Równie dużym sukcesem okazały się takie gry, jak Kaboom! oraz River Raid.

W czerwcu 1986 roku firma Activision nabyła pioniera tekstowych gier przygodowych, studio Infocom. Kilka miesięcy później funkcję szefa firmy objął Bruce Davis, który piastował to stanowisko do roku 1991. Jego rygorystyczne rządy doprowadziły jednak do pierwszych strat Activision, w wyniku których w roku 1989 zamknięte zostało studio Infocom, a ofertę relokacji do siedziby firmy w Dolinie Krzemowej przyjęło jedynie pięciu z dwudziestu sześciu deweloperów. W roku 1988 Activision postanowił również rozszerzyć swą działalność na grunt aplikacji biznesowych, jednocześnie integrując wszelkie swe aktywności pod nową, korporacyjną nazwą Mediagenic. Działając w ramach nowego holdingu, Activision kontynuował jednak wydawanie gier wideo na popularne w tym czasie platformy sprzętowe, takie jak Nintendo Entertainment System, Sega Master System, Atari 7800, Atari ST, Commodore 64 oraz Amiga. W roku 1989 firma wydała na komputery PC pierwszą produkcję na płycie CD-ROM – grę The Manhole studia Cyan.

„Nowy” Activision

Na początku lat 90. ubiegłego wieku firma Mediagenic została uznana za winną złamania prawa patentowego i obłożona wielomilionowymi karami finansowymi, co doprowadziło ją na krawędź bankructwa. Z pomocą przyszła jednak grupa inwestorów na czele z Robertem Kotickiem (późniejszym wieloletnim prezesem firmy). Pod opieką nowych właścicieli Mediagenic przeszło gruntowną reorganizację, łącząc się z firmą The Disc Company. Firma powróciła też do swojej dawnej nazwy Activision, koncentrując się na tworzeniu i wydawaniu gier na komputery PC oraz konsole i finalizując kolejne przejęcia deweloperów zewnętrznych. W tym samym czasie siedziba główna Activision została również przeniesiona z Doliny Krzemowej do miasta Santa Monica w Południowej Kalifornii. W 1992 roku utworzone zostało pierwsze zagraniczne biuro Activision w Australii, a rok później w Wielkiej Brytanii.

Jeśli zaś chodzi o same gry, w międzyczasie Activision skupił się na rozwijaniu swoich kluczowych marek, wydając dwa pakiety o nazwie Lost Treasures of Infocom oraz kolejne odsłony zapoczątkowanej w 1989 roku serii MechWarrior, opartej o system bitewny BattleTech firmy FASA. W roku 1997 ukazał się bazujący na innej taktycznej grze planszowej Heavy Gear. Silnik MechWarriora 2 wykorzystany został zaś w takich hitach, jak Interstate ‘76 oraz Battlezone, będącym remakiem klasycznej gry z salonów arcade. Sporym sukcesem okazała się też seria interaktywnych gier przygodowych Zork. W roku 1997 Activision nabył prawa do kultowej serii Quake studia id Software, która, jak łatwo się domyśleć, stała się jedną z kluczowych marek firmy. W tym samym roku, w ramach dalszej ekspansji na rynki europejskie, koncern uruchomił oddział w Niemczech, a rok później we Francji.

W roku 1998 Activision podpisał wieloletnią umowę z firmą Marvel, na mocy której w kolejnych latach firma stworzyła cały szereg gier wideo bazujących na licencji komiksowych serii X-Men oraz Spider-Man; marki te stały się jednym ze znaków rozpoznawczych firmy, stanowiąc po dziś dzień mocną pozycję w portfolio wydawniczym Activision. W 1998 roku zawarte zostały umowy o współpracy z takimi gigantami branży, jak Disney Interactive oraz LucasArts. Activision wkroczył też ze swoją ofertą na rynki krajów Beneluksu. W tym samym roku firma pozyskała też licencję na tworzenie gier z uniwersum Star Treka i podpisała długoterminową umowę z gwiazdą skateboardingu Tonym Hawkiem, który stał się bohaterem całej serii gier zręcznościowych poświęconych jeździe na deskorolce. Rok później Activision zawarł umowę z firmą Cabela’s, będącą jednym z czołowych światowych dystrybutorów sprzętu łowieckiego, a efektem współpracy stały się liczne gry myśliwskie (np. seria Cabela’s Big Game Hunter).

Z początkiem XXI wieku Activision nabył prawa do kolejnej słynnej marki studia id Software, czyli cyklu Wolfenstein. Podpisano też umowy o współpracy z kolejnymi sportowcami, takimi jakimi jak Mat Hoffman (gwiazda kolarstwa wyczynowego), Shaun Palmer (gwiazda snowboardu), Shaun Murray (gwiazda wakeboardingu) oraz światowej sławy surferka Kelly Slater. W roku 2000 zmianie uległa struktura organizacyjna firmy: dotychczasowy Activision przekształcił się w Activision Publishing, będący częścią holdingu Activision Holdings, Inc. Rok później w ramach firmy utworzona została marka Activision Value, w skład której weszły trzy studia deweloperskie koncentrujące się na produkcjach niskobudżetowych. Rozszerzono też dotychczasową współpracę z Marvelem, pozyskując licencje na takie marki, jak Fantastyczna Czwórka czy Hulk.

W roku 2002 Activision nabył 30 procent udziałów w nowo utworzonym studiu Infinity Ward, które rok później zadebiutowało pierwszą odsłoną cyklu strzelanin FPS Call of Duty. Gra okazała się sporym sukcesem, dając początek najważniejszej po dziś dzień serii wydawniczej firmy Activision, do której rozwijania zaangażowane zostało także przejęte w 2001 roku studio Treyarch. W roku 2005, we współpracy ze studiem Harmonix Music Systems, zapoczątkowana została także inna, aktywnie rozwijana przez kolejne lata marka Guitar Hero, której cechą charakterystyczną było wykorzystanie specjalnych kontrolerów w kształcie gitary. Seria doczekała się wielu kontynuacji oraz naśladownictw, takich jak DJ Hero, Band Hero czy wydawany przez Electronic Arts cykl Rock Band, na których potrzeby stworzono też inne kontrolery, imitujące gitarę basową, perkusję czy didżejską konsoletę.

Połączenie z Vivendi Games

W grudniu 2007 roku Activision ogłosił zamiar połączenia z firmą Vivendi Games, będącą częścią francuskiego koncernu mediowego Vivendi SA (wcześniej Vivendi Universal), ówczesnego właściciela takich studiów, jak Blizzard Entertainment czy Sierra Entertainment. Proces fuzji został zakończony w lipcu 2008 roku, a powstała w jej wyniku firma Activision Blizzard wyceniona została na blisko 19 miliardów dolarów (wyprzedzając m.in. warte nieco ponad 14 miliardów Electronic Arts). Większościowym udziałowcem Activision Blizzard stał się koncern Vivendi, a na czele grupy stanął dotychczasowy prezes Activision, Robert „Bobby” Kotick. Bezpośrednio po transakcji podjęto decyzję o zamknięciu legendarnej firmy Sierra (reaktywowanej potem w sierpniu 2014 roku jako marka wydawnicza Activision Blizzard). Zwolniono też część osób, których stanowiska się dublowały, zaś z portfolio wydawniczego zniknęła spora liczba tytułów, do których prawa odsprzedano innym firmom. Mimo połączenia, zarówno Activision, jak i Blizzard Entertainment funkcjonowały jednak w dalszym ciągu jako dwa niezależne podmioty.

W listopadzie 2009 roku utworzone zostało studio Sledgehammer Games, którego głównymi postaciami byli wcześniejsi pracownicy podległego firmie Electronic Arts studia Visceral Games. Pierwszą planowaną produkcję zespołu stanowić miała wzbogacona elementami MMO, poboczna odsłona serii Call of Duty, jednak wobec kryzysu w szeregach Infinity Ward, finalnie zaangażowane ono zostało do pomocy przy kolejnej pełnoprawnej części cyklu, tzn. Call of Duty: Modern Warfare 3. Gra okazała się jednym z najlepszych debiutów rynkowych w historii serii, zarabiając 400 milionów dolarów w przeciągu pierwszych 24 godzin sprzedaży. W roku 2010 Activision podpisał też umowę o współpracy ze studiem Bungie Software (twórcami legendarnej serii Halo), które trzy lata wcześniej odłączyło się od Microsoftu. W tym samym roku firma uznana została za największego wydawcę gier wideo na świecie, wyprzedzając takich gigantów, jak Electronic Arts, Ubisoft czy Nintendo. W roku 2011 na rynku zadebiutowała innowacyjna marka Skylanders, na którą składały się gra wideo i nabywane oddzielnie figurki, importowane do wirtualnego świata za pomocą specjalnej stacji dokującej.

W lipcu 2013 roku firma Activision Blizzard ogłosiła plany odłączenia się od koncernu Vivendi Games, który posiadał dotąd ponad połowę akcji przedsiębiorstwa. Proces ów został zakończony w październiku tego samego roku, a w jego efekcie Activision Blizzard stał się ponownie firmą niezależną i w sposób znaczący wzmocnił swoją dotychczasową pozycję rynkową. W wyniku transakcji i związanych z nią kontrowersji prawnych, udział koncernu Vivendi Games zmniejszył się do poziomu zaledwie 12, a w kolejnych miesiącach ok. 6 procent. Sporą część akcji (24,4%) przejęła zaś grupa inwestycyjna ASAC II LP (prowadzona m.in. przez Bobby’ego Koticka), w skład której wchodziła chińska firma Tencent, będąca głównym udziałowcem Epic Games.

W latach 2015-16 Activision Blizzard uczestniczył w pracach nad filmem Warcraft: Początek, będącym kinową adaptacją jednej z najsłynniejszych marek Blizzard Entertainment. W październiku 2015 roku utworzony został specjalny oddział firmy o nazwie Activision Blizzard Media Networks, poświęcony rozgrywkom e-sportowym. Miesiąc później koncern ogłosił plany otworzenia Activision Blizzard Studios, które skoncentruje się wyłącznie na działalności w branży filmowej, a wśród pierwszych planowanych projektów tego oddziału wymieniona została kontynuacja filmu Warcraft: Początek, bliżej nieokreślony obraz osadzony w uniwersum serii Call of Duty, a także serial telewizyjny bazujący na marce Skylanders. Na przełomie roku 2015 i 2016 Activision Blizzard dokonał przejęcia istniejącej od 2002 roku profesjonalnej organizacji e-sportowej o nazwie Major League Gaming i ogłosił zamiar stworzenia stacji telewizyjnej, transmitującej rozgrywki e-sportowe. Pod koniec lutego 2016 roku sfinalizował też przejęcie firmy King Digital Entertainment (znanej także jako King.com), będącej jednym z najbardziej liczących się producentów gier mobilnych i społecznościowych.


Wydane gry

Destiny 2: Warmind2018

Call of Duty: WWII - The War Machine2018

Call of Duty: WWII - The Resistance2018

Destiny 2: Klątwa Ozyrysa2017

Call of Duty: WWII2017

Call of Duty: Infinite Warfare - Retribution2017

Destiny 22017

Call of Duty: Infinite Warfare - Absolution2017

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy2017

Diablo III: Eternal Collection2017

Call of Duty: Black Ops III - Zombies Chronicles2017

Call of Duty: Infinite Warfare - Continuum2017

Call of Duty: Infinite Warfare - Sabotage2017

Call of Duty: Infinite Warfare2016

Call of Duty: Modern Warfare Remastered2016

Skylanders Imaginators2016

Destiny: Rise of Iron2016

Destiny: The Collection2016

Call of Duty: Black Ops III - Salvation2016

Ghostbusters2016

Call of Duty: Black Ops III - Descent2016

Overwatch2016

Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan2016

Call of Duty: Modern Warfare Trilogy2016

Call of Duty: Black Ops III - Eclipse2016

Chivalry: Medieval Warfare2015

Call of Duty: Black Ops III2015

The Peanuts Movie: Snoopy's Grand Adventure2015

Guitar Hero Live2015

Transformers: Devastation2015

Tony Hawk's Pro Skater 52015

Skylanders SuperChargers2015

Destiny: The Taken King2015

Downton Abbey: Mysteries of the Manor2015

Call of Duty: Advanced Warfare - Reckoning2015

Prototype: Biohazard Bundle2015

Call of Duty: Advanced Warfare - Supremacy2015

Geometry Wars 3: Dimensions Evolved2015

Destiny: House of Wolves2015

Call of Duty: Advanced Warfare - Ascendance2015

SpongeBob: HeroPants2015

Call of Duty: Advanced Warfare - Havoc2015

Destiny: The Dark Below2014

Call of Duty: Heroes2014

Call of Duty: Advanced Warfare2014

Teenage Mutant Ninja Turtles: Danger of the Ooze2014

The Legend of Korra2014

Duck Dynasty2014

Skylanders Trap Team2014

Destiny2014

Zobacz wszystkie wydane gry