Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360PS3
Okładka Enemy Territory: Quake Wars (PC)

Enemy Territory: Quake Wars

Opracowana przez studio Splash Damage we współpracy z firmą id Software sieciowa strzelanina FPS, stanowiąca połączenie uniwersum kultowej serii Quake z mechaniką darmowej modyfikacji do gry Return to Castle Wolfenstein o nazwie Enemy Territory.

Akcji | FPP | science fiction | strzelanki

Quake Wars to kolejna pierwszoosobowa strzelanina z cyklu Enemy Territory, opracowana przez studio Splash Damage w ścisłej współpracy z firmą id Software. Produkt przeznaczony jest do rozgrywki wieloosobowej, chociaż umożliwia również zmagania w trybie dla jednego gracza. Rolę przeciwników przejmują wówczas boty.

Akcja Enemy Territory: Quake Wars rozgrywa się w 2065 roku, czyli przed wydarzeniami opowiedzianymi w drugiej odsłonie cyklu Quake. Stroggowie, bezlitosna armia obcych ląduje na Ziemi w celu zniszczenia rasy ludzkiej. W obronie niebieskiej planety staje elitarny oddział komandosów o nazwie Global Defense Force (GDF). Użytkownicy programu mogą wcielić się w żołnierzy zarówno jednej, jak i drugiej strony konfliktu.

Produkt oferuje kilkanaście misji, podczas których gracze wykonują określone z góry zadania, polegające m.in. na obronie ważnych ze strategicznego punktu widzenia przyczółków, czy frontalnym ataku na bazę wroga. Nie oznacza to jednak, że będą to jedyne, dostępne scenariusze. Gra jest „otwarta” na amatorskie modyfikacje, które umożliwiają użytkownikom konstrukcję własnych misji.

W Enemy Territory: Quake Wars dostępny jest bogaty arsenał środków zagłady, odmienny dla każdej ze stron konfliktu. Siły GDF dysponują konwencjonalnymi środkami eksterminacji, jak karabiny maszynowe, pistolety, granatniki, wyrzutnie rakiet, natomiast ich cybernetyczni przeciwnicy pojawiają się na Ziemi z całą gamą futurystycznych broni. W grze istnieje możliwość prowadzenia pojazdów, począwszy od Hum-Vee na ogromnych mechach kończąc. Rozgrywka nastawiona jest na pracę w grupie. Każdy żołnierz ma określone zadania, których nie dopełnienie spowoduje porażkę całej drużyny. Spora różnorodność klas (po pięć dla każdej z frakcji) powoduje, że każdy wielbiciel strzelanin znajdzie odpowiednią profesję dla siebie.

Enemy Territory: Quake Wars korzysta z dobrodziejstw silnika zastosowanego w Doom 3, wyposażonego dodatkowo w nową technologię o nazwie MegaTexture (również zaprojektowaną przez id Software). Z racji tego, że akcja programu rozgrywa się głównie pod gołym niebem, autorzy pokusili się o całą gamę efektów pogodowych.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1 - 24  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7,9 / 10 na podstawie 1820 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 6,2 / 10 na podstawie 142 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Enemy Territory: Quake Wars

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Enemy Territory: Quake Wars

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (Geforce FX 5700 lub lepsza), 5 GB HDD, Windows XP/Vista

Enemy Territory: Quake Wars - recenzja gry

Recenzja 5 października 2007, 15:31

Omawianie radiooperatora jest doskonałą okazją do opisania kolejnej nowości w ET. Otóż w pierwowzorze wystarczyło, by Field Ops zaznaczył lornetką lub specjalnym znacznikiem miejsce nalotu i poczekał chwilę na atak. Teraz konieczne jest również samodzielne wezwanie działa artyleryjskiego. Dopiero, gdy specjalny helikopter transportowy dowiezie sprzęt, można z niego skorzystać. Oprócz artylerii można poprosić o przysłanie m.in. działa przeciwlotniczego, wieżyczki przeciwczołgowej lub radaru, wykrywającego wrogie jednostki w promieniu kilkudziesięciu metrów. Do wyboru, do koloru. Biada jednak temu, kto zapomni o możliwości wzywania tych zabaweczek!

PC
X360
PS3