Data wydania: 28 września 2007
Opracowana przez studio Splash Damage we współpracy z firmą id Software sieciowa strzelanina FPS, stanowiąca połączenie uniwersum kultowej serii Quake z mechaniką darmowej modyfikacji do gry Return to Castle Wolfenstein o nazwie Enemy Territory. Akcja gry osadzona została w roku 2065, kiedy to bezlitosna rasa Stroggów ląduje na Ziemi celem zniszczenia jej mieszkańców.
GRYOnline
Gracze
Quake Wars to kolejna pierwszoosobowa strzelanina z cyklu Enemy Territory, opracowana przez studio Splash Damage w ścisłej współpracy z firmą id Software. Produkt przeznaczony jest do rozgrywki wieloosobowej, chociaż umożliwia również zmagania w trybie dla jednego gracza. Rolę przeciwników przejmują wówczas boty.
Akcja Enemy Territory: Quake Wars rozgrywa się w 2065 roku, czyli przed wydarzeniami opowiedzianymi w drugiej odsłonie cyklu Quake. Stroggowie, bezlitosna armia obcych ląduje na Ziemi w celu zniszczenia rasy ludzkiej. W obronie niebieskiej planety staje elitarny oddział komandosów o nazwie Global Defense Force (GDF). Użytkownicy programu mogą wcielić się w żołnierzy zarówno jednej, jak i drugiej strony konfliktu.
Produkt oferuje kilkanaście misji, podczas których gracze wykonują określone z góry zadania, polegające m.in. na obronie ważnych ze strategicznego punktu widzenia przyczółków, czy frontalnym ataku na bazę wroga. Nie oznacza to jednak, że będą to jedyne, dostępne scenariusze. Gra jest „otwarta” na amatorskie modyfikacje, które umożliwiają użytkownikom konstrukcję własnych misji.
W Enemy Territory: Quake Wars dostępny jest bogaty arsenał środków zagłady, odmienny dla każdej ze stron konfliktu. Siły GDF dysponują konwencjonalnymi środkami eksterminacji, jak karabiny maszynowe, pistolety, granatniki, wyrzutnie rakiet, natomiast ich cybernetyczni przeciwnicy pojawiają się na Ziemi z całą gamą futurystycznych broni. W grze istnieje możliwość prowadzenia pojazdów, począwszy od Hum-Vee na ogromnych mechach kończąc. Rozgrywka nastawiona jest na pracę w grupie. Każdy żołnierz ma określone zadania, których nie dopełnienie spowoduje porażkę całej drużyny. Spora różnorodność klas (po pięć dla każdej z frakcji) powoduje, że każdy wielbiciel strzelanin znajdzie odpowiednią profesję dla siebie.
Enemy Territory: Quake Wars korzysta z dobrodziejstw silnika zastosowanego w Doom 3, wyposażonego dodatkowo w nową technologię o nazwie MegaTexture (również zaprojektowaną przez id Software). Z racji tego, że akcja programu rozgrywa się głównie pod gołym niebem, autorzy pokusili się o całą gamę efektów pogodowych.
Autor opisu gry: Krystian Smoszna
Platformy:
PC Windows 28 września 2007
PlayStation 3 27 maja 2008
Xbox 360 27 maja 2008
Producent: Splash Damage
Wydawca: id Software
12GRY
Seria pierwszoosobowych strzelanin (FPS-ów), wykreowana przez studio id Software jako rozwinięcie pomysłów z gier Doom i Doom II. Cykl zyskał uznanie wśród graczy przede wszystkim ze względu na znakomitą oprawę wizualną oraz rozbudowany tryb multiplayer.
Recenzja GRYOnline
Choć można zarzucić ETQW wtórność pod względem idei gry, nie należy zapominać, że ta powtórka z rozgrywki jest bardzo udana i może dostarczyć wielu miłych wrażeń.
Aktualizacja: 2 listopada 2007
Poradnik do „Enemy Territory: Quake Wars” zawiera opis przygotowanych przez programistów dwunastu map, a także przedstawienie broni, pojazdów i sprzętu wspierającego.
28 sierpnia 2018
Tekstury w dalszym ciągu pozostają jednym z najważniejszych aspektów grafiki 3D. W tym artykule pragniemy przybliżyć najistotniejsze gry, które wyróżniły się pod tym względem.
27 czerwca 2007
Splash Damage zdołało do Quake Wars przenieść nie tylko zasady rozgrywki z Enemy Territory, ale i jego olbrzymią grywalność. Dla fanów sieciowych strzelanek ET: QW jest pozycją co najmniej wartą uwagi.
21 czerwca 2007
Będziemy toczyć zażarte, wieloosobowe pojedynki zgodnie z najlepszymi tradycjami Enemy Territory, a twórcy gry zapowiadają, że ich przełomowa technologia zwana megateksturowaniem, pozwoli im na stworzenie naprawdę ogromnych map. Na czym polega ta magia?
Firma Splash Damage opublikowała na swojej stronie internetowej pierwszy zwiastun gry Quake Wars Online – nowej, darmowej wersji strzelaniny sieciowej Enemy Territory: Quake Wars. Póki co produkcja powstaje wyłącznie z myślą o rynku koreańskim, aczkolwiek z uwagi na podejmowany temat jej wydanie na Zachodzie jest całkiem prawdopodobne.
gry
Piotr Doroń
18 grudnia 2009
Enemy Territory: Quake Wars, czyli sieciowa strzelanka stworzona przez Splash Damage, obchodzi właśnie drugą rocznicę obecności na rynku. Jeden z artystów zatrudnionych w studiu przygotował z tej okazji specjalną mapę, której wersję testową możemy sprawdzić dzisiaj. Mapa nazywa się Teamjungle i jest przeróbką poziomu znanego z Action Quake 2 (popularny mod).
gry
Szymon Liebert
29 września 2009
John Carmack opowiedział w kilku wywiadach o ujawnionym niedawno połączeniu założonego między innymi przez niego id Software z firmą ZeniMax, wskazując na pewne bardzo prawdopodobne konsekwencje. Okazuje się, że studio będzie mogło się rozwinąć i stworzyć dodatkowy zespół deweloperski. Wobec tego zniknie potrzeba współpracowania z zewnętrznymi deweloperami nad grami.
gry
Szymon Liebert
26 czerwca 2009
Sześć tytułów trafiło w ubiegłym tygodniu do sprzedaży na terenie naszego kraju. Wśród nich pojawiło się m.in. długo oczekiwane Enemy Territory: Quake Wars na konsole oraz wypatrywany przez właścicieli Xboksów 360 Ninja Gaiden II. Next-genowe pozycje zostały wsparte czterema produkcjami przeznaczonymi na pecety.
gry
Marek Grochowski
9 czerwca 2008
W dzisiejszych „Wieściach ze świata w telegraficznym skrócie”: nowe mapki do Army of Two, debiut konsolowego Enemy Territory: Quake Wars, konkurs Alone in the Dark, aktualizacja Xbox Live Arcade, start długo oczekiwanej GT Academy. Życzymy miłej lektury.
gry
Piotr Doroń
28 maja 2008
Firmy Bethesda Softworks i Splash Damage poinformowały, że podpisały długoterminową umowę partnerską, na mocy której drugi z podmiotów zajmie się produkcją nowej gry. Jakiej? Ta informacja jak na razie pozostaje tajemnicą.
gry
Przemysław Zamęcki
23 maja 2008
Odpowiedzialne za przeniesienie gry Enemy Territory: Quake Wars na PlayStation 3 studio Underground Development najpóźniej do końca maja zostanie zamknięte. Tym samym koncern Activision potwierdził krążące od jakiegoś czasu plotki na ten temat.
gry
Przemysław Zamęcki
21 kwietnia 2008
O tym, że po pecetowej premierze, Enemy Territory: Quake Wars ukaże się także na konsolach nowej generacji (Xbox 360, PS3) wiemy już od jakiegoś czasu. W końcu jednak podano potwierdzoną datę europejskiej premiery.
gry
Jakub Kralka
15 kwietnia 2008
Z nowym krokiem chciałoby się zakrzyknąć na widok spadających na łeb na szyję cen gier dwóch największych polskich dystrybutorów: CD Projekt i Cenega.
gry
Przemysław Zamęcki
7 stycznia 2008
Jak można wyczytać na oficjalnej stronie społeczności graczy skupionych wokół Enemy Territory: Quake Wars, udostępniono beta wersję narzędzi edycyjnych (SDK) wspomnianej gry. Pakiet zawiera praktycznie wszystko, czego użyto przy tworzeniu wspomnianej gry (plus kilka dodatków), tak więc moderzy mają pole do popisu.
gry
Maciej Myrcha
24 listopada 2007
Popularne pliki do pobrania do gry Enemy Territory: Quake Wars.
demo Enemy Territory: Quake Wars - v.2.0 - 18 stycznia 2008
patch Enemy Territory: Quake Wars - v.1.0 - v.1.5 - 23 maja 2008
trainer Enemy Territory: Quake Wars - v1.5 +7 Trainer - 28 lipca 2008
patch Enemy Territory: Quake Wars - demo patch v.1.1 - 16 października 2007
patch Enemy Territory: Quake Wars - v.1.4 - v.1.5 - 23 maja 2008
trainer Enemy Territory: Quake Wars - v1.1 +7 Trainer - 9 listopada 2007
trainer Enemy Territory: Quake Wars - +3 Trainer - 17 października 2007
trainer Enemy Territory: Quake Wars - v1.4 +7 Trainer - 12 marca 2008
mod Enemy Territory: Quake Wars - ETL Adlernest v.1 - 6 lipca 2021
Wymagania sprzętowe gry Enemy Territory: Quake Wars:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (Geforce FX 5700 lub lepsza), 5 GB HDD, Windows XP/Vista.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1903 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Maciej Jałowiec
Recenzent GRYOnline.pl
2007.10.05
Choć można zarzucić ETQW wtórność pod względem idei gry, nie należy zapominać, że ta powtórka z rozgrywki jest bardzo udana i może dostarczyć wielu miłych wrażeń.
meanraax Centurion
browar kazdemu kto to znajdzie legalnie poza amazonem (o ile tam na serio ktos to sprzedaje bo ciezko sie polapac) z reszta nawet pirata ciezko znalezc ^^
Foks Moulder Centurion
Jako, że w grze sieciowej umieścili też tryb kampanii przeznaczony dla pojedyńczego gracza to uważam, że powinni się do niego przyłożyć, a dostaliśmy niczym nie różniącą się rozgrywkę, z tym, że zamiast z żywymi przeciwnikami gramy z botami. Nie uświadczymy tutaj żadnego tła fabularnego, wiemy tylko tyle, że odbywa się konflikt pomiędzy dwoma rasami. Nie wątpię, że w czasach jej świetności potrafiła zapewnić masę dobrej zabawy w trybie multiplayer, ale teraz lata po premierze oceniam to co jest dostępne na X360, czyli tą słabiutką kampanię. Na plus możliwość wcielenia się w obydwie frakcje i spora różnorodność pojazdów dla każdej ze stron, choć model jazdy pozostawia wiele do życzenia.
Hauka Pretorianin
ogólnie rzecz mówiąc bardzo fajny quake dla mnie. wolę 4 i nie przepadam za multiplayer`em. ale jest w tej grze coś co sprawia że przyciąga mnie jak magnez.. serio nie znam żadnej innej gry czysto zaprojektowanej w stylu mp która za każdym razem wciąga mnie na długie dni i wręcz mam zamiar ją rozegrać jak najlepiej. warto wspomnieć że ta gra dla mnie przypomina jakąś hybrydę pierwszego quake z battlefield. fabuła jedynki o stroggach napadających na ziemie i armii ziemskiej stawiającej im zbrojny opór, powiedziałem battlefield dla tego że całe te strzelanie i misje przypominają mi kopie tych z serii battlefield. co nie znaczy że chybili wręcz przeciwnie pasuje to do tej gry. szkoda tylko że gra nie doczekała się żadnych dodatków a i sama fabuła jest ucięta do postaci napisów (kur** no jak doom93) bo nie ma ani zakończenia a ni więcej filmików ze zdarzeniami z wojną ze stroggami. jest intro, trailery i klimatyczne menu. tyle