Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCXBOXPS2GCN
Okładka Fantastic 4 (PC)

Fantastic 4

Fantasic Four to gra z gatunku action/adventure, która nawiązuje zarówno do opublikowanego w 2005 roku filmu pod tym samym tytułem, jak i serii komiksów, od prawie pięćdziesięciu lat goszczącej na amerykańskim rynku.

RPG | TPP | komiksy | superbohaterowie | filmy | Marvel Comics | RPG akcji

Fantasic Four to gra z gatunku action/adventure, która nawiązuje zarówno do opublikowanego w 2005 roku filmu pod tym samym tytułem, jak i serii komiksów, od prawie pięćdziesięciu lat goszczącej na amerykańskim rynku.

Głównymi bohaterami gry są naukowcy, którzy pod wodzą Reeda Richardsa wyruszają w przestrzeń kosmiczną, aby przeprowadzić doświadczenia mogące pomóc w przyszłości mieszkańcom Ziemi. W trakcie pobytu na orbicie, załoga zostaje prześwietlona promieniami nieznanego pochodzenia, co powoduje, że każdy jej członek otrzymuje fantastyczne moce. I tak: Reed Richards jako Mr. Fantastic może rozciągać swoje ciało w dowolny sposób, Sue Storm (Invisible Woman) produkuje pola siłowe oraz czyni się niewidzialną na zawołanie, natomiast Johnny Storm (The Human Torch) uzyskuje kontrolę nad ogniem, pozwalając płomieniom objąć całe jego ciało. Grupę super-bohaterów, która wkrótce potem przybiera nazwę Fantastic Four („Fantastyczna Czwórka”) uzupełnia Ben Grimm, drugi pilot i bliski współpracownik Reeda Richardsa, którego skóra wskutek promieniowania stała się twarda jak głaz. Zarówno w filmie jak i w grze głównym przeciwnikiem Fantastycznej Czwórki jest Doctor Doom, władca królestwa o nazwie Latveria, który za wszelką cenę stara się zabić Reeda Richardsa oraz opanować Ziemię.

Podobnie jak w większości produktów firmy Activision opartych o fabułę popularnych bohaterów Marvela, tak w Fantastic Four otrzemy się głównie o wątek zręcznościowy. Potężny arsenał umiejętności i mocy spowodował, że podczas wykonywania określonych zadań (wziętych zarówno z filmu jak i wymyślonych specjalnie dla potrzeb programu) najczęściej przyjdzie nam walczyć z wysłannikami Dooma, a także nim samym. Ciekawostką jest fakt, że gra pozwoli Ci skutecznie zarządzać zarówno pojedynczymi postaciami, jak i całą grupą. Możesz więc skupić się na konkretnych zdolnościach każdej z postaci do rozwiązywania problemów, lub wykorzystać skumulowaną moc całej czwórki przeciwko wrogom. Oprócz zabawy dla jednego gracza, program oferuje również dwuosobowy tryb kooperacji oraz możliwość toczenia pojedynków „jeden na jednego”, na kilkunastu specjalnie przygotowanych do tego arenach.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 2  

Nośnik: 1 DVD / 4 CD

Ocena gry 7,1 / 10 na podstawie 609 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 169 PLN

Klasyfikacja PEGI Fantastic 4

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Fantastic 4

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 800 MHz, 256MB RAM, karta grafiki 32MB, 3.5 GB HDD

Nintendo GameCube

Wykorzystuje: karta pamięci

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci

Fantastic 4 - recenzja gry

Recenzja 11 sierpnia 2005, 09:50

Na samym początku gry dostępne mamy tylko umiejętności (trzy – tyle ma każda postać). W miarę postępu, na kolejnych poziomach pojawią się kombosy (w sumie sześć). W grze istnieje również coś takiego, jak poziomy rozwoju umiejętności/kombosów – im wyższy ten poziom, tym, rzecz jasna, potężniejszy będzie nasz atak z ich użyciem. Umiejętności mają trzy poziomy rozwinięcia, kombosy – dwa. Poziomy można zdobyć tylko w jeden sposób – poprzez kupno. Walutą są punkty, które można otrzymać za rozwalanie przeciwników w dobrym stylu oraz wykonywanie wszystkich możliwych celów misji. Skoro już mowa o celach – są ich trzy rodzaje: główne, drugorzędne oraz bonusowe. Najwięcej punktów można zarobić za wykonywanie drugorzędnych i bonusowych, przy czym drugorzędne występują dosyć rzadko, zaś bonusowe – w każdej misji. Na niektórych planszach ich wykonanie zamiast punktów przynosi wymierne korzyści w postaci zwiększenia maksymalnej pojemności paska zdrowia lub paska Cosmic. Wszystkie te rozwiązania są moim zdaniem interesujące, ale wolałbym ujrzeć to zrealizowane nieco inaczej.

PC
GCN
PS2
XBOX