Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiXBOXPS2NDSGBA
Okładka Star Wars Episode III: Revenge of the Sith (PS2)

Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Star Wars Episode III: Revenge of the Sith to dynamiczna gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), na motywach kinowej superprodukcji.

Akcji | TPP | science fiction | Star Wars | filmy

Star Wars: Episode III Revenge of the Sith to dynamiczna gra akcji, w której wydarzenia obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (TPP, czyli widok zza pleców prowadzonego bohatera) i w której nie brakuje elementów role-playing. Całość nawiązuje do fabuły przeboju kinowego o tym samym tytule, w związku z czym pojawiają się tutaj wszystkie istotne wydarzenia oraz postacie znane z tej produkcji filmowej.

Fanów Star Wars z pewnością ucieszy informacja, że w grze zawarto w sumie ponad 12 minut przeróżnych scen z filmu, fabuła programu zaś rozszerza głównie motywy tylko w niewielkim stopniu wspomniane w Episode III. Lwia część rozgrywki skupia się wokół dwóch wojowników: Obi-Wan Kenobiego, reprezentującego jasną stronę Mocy oraz Anakina Skywalkera - przyszłego Darth Vadera, który swą siłę czerpie z złości i nienawiści do wrogów (ciemna strona Mocy). Grający mają dostęp do niemal wszystkich umiejętności, którymi dysponowali wspomniani herosi.

Najwięcej czasu pochłaniają walki na miecze świetlne (rozmaite ciosy i możliwość ich łączenia w efektywniejsze kombinacje). W trakcie pojedynków można oczywiście używać również mocy (blokowanie broni rywali, odrzucanie ich na znaczną odległość, podnoszenie przedmiotów i trafianie nimi w oponentów, etc.). Warto zaznaczyć, że współpracujący z producentami gry Nick Gillard (koordynator kaskaderów pracujący przy filmach) zadbał o to, aby w programie pojawiły się najbardziej realistyczne i efektowne sceny walki na miecze świetlne.

Kampania przeznaczona dla pojedynczego gracza składa się z osiemnastu rozbudowanych misji, rozgrywających się na lokacjach znanych z filmu (planeta Coruscant, wulkaniczny świat Mustafar, itp.). Każdy scenariusz posiada kilka zadań niezbędnych do wykonania, po jego pomyślnym ukończeniu odblokowywane są zaś przeróżne bonusy w stylu chociażby dodatkowych, grywalnych postaci (w sumie dziewięciu wojowników, włączając w to: Mace Windu, Count Dooku i Darth Vader) czy misji, jakie można rozegrać w trybie cooperative, gdzie Anakin i Obi-Wan walczą razem. Nie zabrakło też 15 aren do toczenia pojedynków dla dwóch graczy jednocześnie.

Oprawa graficzna omawianego tytułu trzyma bardzo wysoki poziom. Oczy cieszą zarówno animacje poruszania się prowadzonych postaci, rozmaite efekty wizualne (wybuchy, „latające” wszędzie wiązki laserów, itd.), jak i środowisko, do którego trafiamy podczas trwania przygody (duży poziom interaktywności, sporo obiektów dostępnych na planszach można zniszczyć). W tle przygrywa natomiast klimatyczna ścieżka dźwiękowa, mająca swe podłoże w soundtracku filmu.

Star Wars Episode III: Revenge of the Sith na konsolę Sony PlayStation 2 opracował zespół developerski The Collective (twórcy Indiana Jones and the Emperor's Tomb).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   wspólny ekran     Liczba graczy: 1-2  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7,7 / 10 na podstawie 1243 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 249 PLN

Gry podobne do Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Klasyfikacja PEGI Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci

Game Boy Advance

Wykorzystuje: link-kabel

Star Wars Episode III: Revenge of the Sith - recenzja gry

Recenzja 21 czerwca 2005, 13:34

Najwięcej czasu pochłaniają oczywiście efektownie zrealizowane walki na miecze świetlne. Kolejne ciosy zadajemy po naciśnięciu kwadratu bądź trójkąta, możemy również stosować kombinacje uderzeń, tak aby zwielokrotnić zadawane obrażenia, czy też objąć zasięgiem ciosu większą liczbę rywali. Odbijanie lecących w stronę gracza laserowych wiązek odbywa się automatycznie, nie wolno jednak zapominać o opcji blokowania uderzeń przeciwnika. Za opracowanie choreografii wszystkich sekwencji walki odpowiada tutaj Nick Gillard (pracował przy wszystkich filmach z nowej trylogii w roli koordynatora kaskaderów), dzięki czemu w grze umieszczono około siedemdziesięciu autentycznie wyglądających ruchów postaci, związanych oczywiście z wyprowadzaniem kolejnych ciosów. Co więcej, na pierwszych kilku poziomach gracze zapoznają się z rozmaitymi poradami, dotyczącymi skutecznych technik walki. Później są już zdani na działania na własną rękę.

PS2
XBOX
GBA
NDS