
Data wydania: 15 listopada 2001
Kolekcjonerskie wydanie jednej z najsłynniejszych serii strzelanin FPS, zapoczątkowanej w 1993 roku przez studio id Software pod wodzą Johna Carmacka i Johna Romero. Poszczególne części serii koncentrują się na zmaganiach głównego bohatera z zastępami piekielnych istot, które w wyniku prowadzonych w tajnej marsjańskiej bazie eksperymentów przedostały się przez portal czasoprzestrzenny do naszego wymiaru.
Gracze
Kolekcjonerskie wydanie jednej z najsłynniejszych serii gier FPS, zawierające obie części gry Doom wraz ze wszystkimi oficjalnymi dodatkami. W pakiecie znalazł się The Ultimate Doom zawierający czwarty epizod Thy Flesh Consumed, Doom II: Hell on Earth oraz Final Doom z dwoma dodatkowymi epizodami do drugiej części gry.
Wydany w 1993 roku Doom stał się najpopularniejszą grą FPS twórców Wolfensteina, firmy id Software, głównie dzięki wprowadzeniu niesamowitej rozgrywki wieloosobowej. Dwa lata później, już pod skrzydłami GT Interactive, wydana została wersja The Ultimate Doom, poszerzona o czwarty epizod pt. Thy Flesh Consumed.
W Doom II: Hell on Earth ponownie stajemy się samotnym żołnierzem broniącym Ziemi przed inwazją potworów z piekła rodem. Bazując na nieco zmodyfikowanym silniku graficznym gra oferuje trzydzieści nowych misji oraz nowe rodzaje potworów.
W 1996 roku firma GT Interactive wydała oficjalny dodatek do Doom II zatytułowany Final Doom. Rozszerza on podstawową wersję gry o dwa nowe epizody: Plutonia Experiment i TNT: Evilution, z których każdy składa się z 32 map.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi



17GIER
Cykl FPS-ów będący jednym z prekursorów gatunku pierwszoosobowych strzelanek. Seria została wykreowana przez studio id Software i ma niejako trzech „ojców” – Johna Carmacka, Johna Romero oraz Toma Halla. Niemniej na przestrzeni lat w jej rozwój były zaangażowane również takie zespoły, jak Midway Games czy Nerve Software. Choć cykl zadebiutował na komputerach osobistych, z czasem zaczął coraz wyraźniej zaznaczać swoją obecność również na konsolach, a także na urządzeniach mobilnych.
8 kwietnia 2017
Gdzie deweloper nie może, tam modera pośle. Ta zasada sprawdza się często w przypadku gier, których oficjalnych remake’ów nie możemy się doczekać. Przyglądamy się najciekawszym fanowskim projektom odnawiającym klasyczne tytuły.
10 grudnia 2008
Dziś mija 15 lat od premiery kultowego Dooma. Okazja to wyśmienita, by trochę powspominać i zajrzeć za kulisy powstawania jednej z największych legend w historii komputerowej rozrywki.
21 października 2005
„Wiedzieliśmy, że fabuła filmu zostanie znacznie zmodyfikowana w stosunku do tego, co można było zobaczyć w pierwszej i trzeciej odsłonie Dooma. Ma to swoje dobre i złe strony.”
14 września 2005
Do tej pory ekranizacje gier komputerowych wywoływały raczej rozpacz niż jęk rozkoszy. Czy film Doom reżyserowany przez naszego rodaka – Andrzeja Bartkowiaka – ma szanse przełamać ten stereotyp? Przekonamy się o tym już niedługo...
Serwis What'splaying doniósł, że wytwórnia Universal zamierza ponownie pokusić się o kinową adaptację kultowego cyklu pierwszoosobowych strzelanin Doom. Trwają prace nad scenariuszem filmu, a obraz korzystać ma z najnowszych osiągnięć technologicznych. Oznacza to jedno – tym razem piekielne bestie atakować będą w 3D.
pozostałe
Aleksander Kaczmarek
13 marca 2011 11:44
Od daty premiery ostatniej Zagłady minęło już ponad trzy i pół roku, teraz nareszcie pojawiła się oficjalna informacja dotycząca rozpoczęcia prac nad czwartą odsłoną tej kultowej serii. Z powodu prowadzenia jednocześnie dwóch projektów id Software poszukuje nowych pracowników między innymi na takich stanowiskach jak główny projektant, programista gry, animator.
gry
Dorota Drużko
8 maja 2008 08:46
Choć Rage będzie pierwszą od 1996 roku grą firmy id Software, Inc. korzystającą z nowej marki, nie oznacza to, że John Carmack i spółka zamierzają odłożyć na półkę doskonale znane fanom pierwszoosobowych strzelanin tytuły. Współzałożyciel legendarnego studia już dziś daje do zrozumienia, że w przyszłości powstanie czwarta odsłona cyklu Doom.
gry
Krystian Smoszna
6 sierpnia 2007 11:55
W listopadzie ubiegłego roku informowaliśmy Was po raz pierwszy o grze Duck Doom - świetnym remake’u klasycznej strzelaniny Duck Hunt, która w kwietniu 1984 roku zadebiutowała na konsoli NES. Autor – Chris Laviolette – postanowił rozbudować swój program o nowe funkcje oraz lepszą oprawę audiowizualną. Jedną z najbardziej widocznych zmian jest dodanie do arsenału kolejnej broni wprost z Doom II.
gry
Krystian Smoszna
30 sierpnia 2005 11:46
Zanim nastała era kart graficznych o „księżycowych” cenach, neonowego oświetlenia obudów oraz innych przedziwnych gadżetów komputerowych, PeCetowych entuzjastów elektronicznej rozrywki opanowała „magia” Voodoo. Nie miało to jednak żadnego związku z obrzędami religijnymi na Haiti, lecz ze słynną linią akceleratorów firmy 3dfx Interactive. Teraz „czary” działają znów – konkretnie w grze Doom 3.
pozostałe
Radosław Grabowski
16 listopada 2004 08:21
Studio Universal, posiadające prawa do ekranizacji jednego z najgorętszych tytułów w historii elektronicznej rozrywki – Dooma, poinformowało o zmianie na stanowisku reżysera. Z powodów osobistych z realizacji obrazu musiał zrezygnować absolutny debiutant – Enda McCallion. Jego miejsce zajmie nasz rodak – Andrzej Bartkowiak.
pozostałe
Marcin Cisowski
10 września 2004 17:01
Podczas konferencji prasowej, podsumowującej zakończoną właśnie, kolejną edycję turnieju Quakecon, włodarze firmy id Software oficjalnie potwierdzili, że Dwayne „The Rock” Johnson nie wcieli się w rolę Johna Grimma, głównego bohatera filmu Doom.
pozostałe
Krystian Smoszna
17 sierpnia 2004 07:04
Redaktorzy znanego internetowego serwisu IGN, dobrali się przed kilkoma dniami do gotowego scenariusza filmu Doom i postanowili podzielić się wrażeniami na temat jego fabuły z szerszą publicznością. I chociaż wszyscy doskonale wiedzą czego można się po tym obrazie spodziewać (zwłaszcza w kwestii kolejnych wydarzeń), to jednak lojalnie ostrzegam, że w dalszej części tego tekstu występują tzw. „spoilery”. Czytać na własne ryzyko.
pozostałe
Krystian Smoszna
11 sierpnia 2004 17:58
Dla filmowej adaptacji Dooma, przejęcie projektu przez wytwórnię Universal Pictures okazało się najwyraźniej zbawienne. Wreszcie zaczyna się coś dziać w tym temacie, o czym świadczy duża ilość informacji, jakie pojawiają się na łamach serwisów – zarówno filmowych, jak i poświęconych komputerowej rozrywce. W ubiegły czwartek opublikowaliśmy wiadomość, że głównym kandydatem do objęcia pierwszoplanowej roli w Doom, jest Dwayne „The Rock” Johnson. Dzisiaj możemy natomiast podzielić się grafikami koncepcyjnymi, które zostały przygotowane przez Frederica D’Allesandro.
pozostałe
Krystian Smoszna
13 lipca 2004 08:24
Amerykańska firma Fantasy Flight Games powinna być znana miłośnikom elektronicznej rozrywki przede wszystkim za sprawą gry planszowej (vide news z 24 czerwca 2003), powstałej w oparciu o popularną serię Warcraft. Teraz pracownicy rzeczonego podmiotu gospodarczego realizują ponoć podobny projekt na podstawie kultowej sagi Doom.
gry
Radosław Grabowski
19 marca 2004 10:23
Wymagania sprzętowe gry Doom Collector's Edition:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe: 
PC 386, 8MB RAM.
Średnie Oceny:
Średnia z 168 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.